Założenia polityki rowerowej do 2030 roku przyjęte

Wiślana Trasa Rowerowa (fot. tcz.pl)
Tczew - Założenia polityki rowerowej do 2030 roku przyjęte
Na lutowej sesji uchwałą Rady Miejskiej w Tczewie przyjęto dokument strategiczny "Polityka rowerowa miasta Tczewa do 2030 roku". Co zawiera?

Dokument został opracowany przez zespół pracowników Wydziału Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej pod kierownictwem mgr Michała Kwiatkowskiego. Przyjęty przez Radę Miejską dokument zawiera zestaw planowanych do realizacji działań rozwijających infrastrukturę rowerową miasta Tczewa, jak również działań promujących jazdę na rowerze w codziennym transporcie miejskim. W ramach dokumentu przygotowano także plan docelowego układu dróg rowerowych w Tczewie. Realizacja celów i priorytetów dokumentu odbywać się będzie zgodnie z wizją: Tczew miastem dostępności rowerowej i równego dostępu do transportu rowerowego.

Strategia rowerowa do 2030 roku zawiera listę inwestycji rowerowych ułożoną według ważności realizacji. Do określenia hierarchizacji tras rowerowych zastosowano wiele kryteriów, z których każde cechuje się inną rangą (istotnością). Stworzenie docelowego układu tras rowerowych zwiększy spójność sieci dróg rowerowych oraz udziału ruchu rowerowego w transporcie.

Lista priorytetów działań nie stanowi harmonogramu planowanych do przeprowadzenia prac inwestycyjnych i adaptacyjnych. Wyrażone w ocenie priorytety służą wyłącznie klasyfikacji najbardziej potrzebnych, zgodnie z przyjętymi kryteriami, działań inwestycyjnych i adaptacyjnych w rozwoju infrastruktury rowerowej. W sytuacji wystąpienia ograniczeń lub braku możliwości realizacji wybranej pozycji z listy inwestycji i adaptacji zgodnie ze wskazaną kolejnością, zakłada się podjęcie realizacji kolejnej drogi z załączonej listy.


"Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu. W czasie tej prawie 2-letniej współpracy opracowaliśmy wspólnie wiele ważnych dla nas badań, dzięki którym lepiej poznaliśmy zachowania transportowe naszych mieszkańców. Zwieńczeniem prowadzonych wspólnie badań i analiz było opracowanie przez UMK strategii "Polityka rowerowa miasta Tczewa do 2030 roku". Strategia będzie dla nas mapą drogową do zmiany miasta w jeszcze bardziej przyjazne rowerzystom" - mówi Mirosław Pobłocki Prezydent Miasta Tczewa.

Dokument został opracowany przez zespół w składzie: mgr Michał Kwiatkowski, dr hab. Elżbieta Grzelak-Kostulska, prof. UMK, dr Mirosław Biczkowski, dr Anna Dubownik oraz mgr Leszek Dąbrowski. Strategia powstała w ramach trwającej od 2019 roku współpracy z Urzędem Miejskim w Tczewie i jest przejawem wpływu naszej działalności na otoczenie społeczno-gospodarcze.

Zgodnie z przyjętą Strategią Rozwoju Tczewa do 2030 roku, ruch rowerowy w mieście ma być traktowany jako jedna z nadrzędnych form mobilności miejskiej tuż obok ruchu pieszego i transportu publicznego.

Ze strategią można zapoznać się pod tym linkiem http://www.rower.tczew.pl/strategia-do-2030/

Raport z ewaluacji poprzedniej strategii znajdą Państwo na naszej stronie pod adresem http://www.rower.tczew.pl/raport-z-ewaluacji-strategii-polityka-rowerowa-miasta-tczewa-do-2020-r/


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (11)
dodaj komentarz

  • +13

    Autonogi_gość

    04.03.2021, 09:17

    Juz gołym okiem widać że tu nie chodzi o żadna ekologię i inne tego typu rzeczy... Tu badania, tam projekty inwestycji, jeszcze gdzie indziej współpraca z Uniwersytetem??? Z takim zaangażowaniem do 2030 Tczew będzie miał swoją kolonię na Marsie, na który dojedziemy rowerem. A tekst że "ruch rowerowy w mieście ma być traktowany jako jedna z nadrzędnych form mobilności miejskiej tuż obok ruchu pieszego i transportu publicznego." No pogratulować, teraz czekam jeszcze na dorożki i wozy drabiniaste, będzie to miało dodatkowe korzyści bo końskie łajno zalata dziury w asfalcie. Niestety założenie UE że wzrost gospodarczy i jakikolwiek inny rozwój ma być na poziomie 0 staje się faktem.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx2 
  • +19

    grd_gość

    04.03.2021, 09:42

    Cała ta "strategia" rowerowa to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Kto chce rowerem dojechać to i bez tego dojedzie. Jedyna inwestycja rowerowa która jest potrzebna to ścieżka rowerowa do Gdańska wzdłuż drogi 91. Do Pszczółek jest prawie w całości. Od granicy powiatu tczewskiego trzeci świat. Zero ścieżek zero chodnika. Bezpłatny przejazd rowerowy do Gdańska jest potrzebny jako alternatywa dla "atrakcyjnej taryfy aglomeracyjnej" której nie ma.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx0.xx4 
  • +12

    SDS_gość

    04.03.2021, 10:49

    Strategia transportowa bez samochodów!

    (...)Zgodnie z przyjętą Strategią Rozwoju Tczewa do 2030 roku, ruch rowerowy w mieście ma być traktowany jako jedna z nadrzędnych form mobilności miejskiej tuż obok ruchu pieszego i transportu publicznego.(...) No brawo Grzesiu! Widać, że nie masz samochodu i nienawidzisz samochodów! Strategia transportowa bez uwzględniania transportu samochodowego... Do kosza z tym bublem. A redaktor Joalanta nawet nie zauważyła tej subtelnej różnicy... takich mamy "dziennikarzy" lokalnych.

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx7.xx3 
  • +1

    dobre_gość

    04.03.2021, 21:38

    Nie obrażaj dziennikarzy osoby piszące tu artykuły nie są i nigdy nie będą dziennikarzami uczniowie z klasy 6 lepiej napiszą tekst i zrobią mniej błędów niż w/w osoby z tcz .Ile osób pisało tu żeby czytać to co się pisze przed puszczeniem, nie idzie tego czytać dno i wodorosty.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx8.xx4 
  • -6

    Rowerowy_johny_gość

    04.03.2021, 10:55

    Przecież rower ....

    .... może być normalnym środkiem komunikacji, nie powiem że zimą, ale wiosną, latem i wczesną jesienią chyba może być?

    Odpowiedz
    IP: 157.25.xx0.xx6 
  • +3

    Szatan_gość

    04.03.2021, 12:45

    No ale chyba rower jest normalnym środkiem transportu? O co więc Ci chodzi?

    Cytuj
    IP: 83.12.xx0.xx8 
  • +10

    Szatan_gość

    04.03.2021, 12:58

    Współpraca z uniwersytetem.. Hmm.. Świetnie, że powstał projekt teoretyczny, ale ciężko oczekiwać że osoby zza biurek, w dodatku z odległego miasta, przygotują coś, co odzwierciedli potrzeby większości mieszkańców. Będzie to raczej radosna wizja nakreślona aby podołać jakiejś narzuconej przez zamawiającego ideologii. Smutna prawda jest taka, że rower jest do większości zastosowań niepraktyczny i choćby nie wiem jak namawiać, zmuszać i utrudniać życie, to nie stanie się żadną nadrzędną formą komunikacji. Dla samochodu nie stanowi on bowiem żadnej alternatywy ze względu na drastyczne ograniczenia, jakie narzuca, głównie ze względu na czas przejazdu i ładowność. Zakupów na cały tydzień w rozsądnym czasie rowerem nie zrobisz, a tracić czas aby zrobić częściej jakieś małe nikt nie chce, bo szkoda życia. Komunikacja miejska też powoduje, że tracisz czas i musisz dopasować się do rozkładu. A życie jest krótkie i czasu szkoda, są przyjemniejsze rzeczy do roboty niż gnicie na przystanku. Drugą sprawą są mieszkańcy okolicznych miejscowości, którzy dojeżdżać do pracy i na zakupy (a często robi się to za jednym wyjazdem) rowerami nie będą z racji choćby odległości, zwłaszcza w dziadowską pogodę. Chyba, że celem jest tu zniechęcenie tych osób do wydawania pieniędzy w Tczewie i znalezienie innych miejsc w okolicy by to robić. Podsumowując ten - i tak przydługi - wywód, niech każdy dojeżdża czym chce/lubi/potrzebuje. Przestańcie zmuszać i utrudniać.

    Odpowiedz
    IP: 83.12.xx0.xx8 
  • +3

    mirek_gość_gość

    04.03.2021, 13:38

    Zgadzam się. Te wszystkie działania wiele nie wnoszą, tylko nakręcają trolle, które jadą po bandzie raz na rowerzystów, raz na samochody. Osobiście (a jeżdżę codziennie rowerem do roboty, zima, świątek piątek, a po zakupy jak Pan pisze, tylko auto i na dalsze trasy) nie spotkałem się z tyloma przejawami agresji drogowej jak niektórzy tutaj na forum opisują i się zastanawiam, co jest ze mną nie tak...

    Cytuj
    IP: 83.8.xx7.xx8 
  • +4

    Łupaszko_gość_gość

    04.03.2021, 16:36

    '' a'la long"

    Ohohoooo to już prywaciarze zacierają ręce, kawałek dróżki rowerowej, i milion w kieszeni heeee - żyć nie umierać....

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx7.xx8 
  • +6

    Łupaszko_gość_gość

    04.03.2021, 16:55

    '' a'la long"

    Uniwersytet z Torunia zatrudniają do opracowania strategii rowerowej- to już naprawde nie jest zabawne...

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx8 
  • +5

    m_gość_gość

    05.03.2021, 10:02

    kto chce jechać jedzie...

    Cała ta polityka rowerowa to wymysł NGO-sowców, którzy chcieli mieć krowę do dojenia. Mam na myśli całą Polskę, a nie tylko nasze miasto. Nie rozumiem o co tyle szarpania i wymyślania jakiś strategii. Polityka rowerowa to ściema, nie trzeba być intelektualnym tuzem, żeby wiedzieć, że rower to zdrowie, nie trzeba matury, żeby wiedzieć gdzie w mieście jak sama nazwa wskazuje (to będzie z przymrużeniem oka) ZMIEŚCI się ścieżka rowerowa. Ot cała filozofia, albo się zmieści, albo się,..... nie zmieści. Potem trzeba połączyć jakoś te co się zmieściły. Takie sim city. W bogatych, w porównaniu do Polski Niemczech nikt nie cuduje ze ścieżkami budując po 50 metrów, tylko farba i "jazda", metr szerokiego chodnika oznakowany i oddzielony białą krechą i wszędzie dojedziesz na rowerze. To nie wojsko, nie potrzeba strategii. Swoją drogą dla NGO "strategia" to święte słowo. Wydaliśmy już na to miliony z unijnych dotacji. Kiedyś była strategia przywracania Tczewa Wiśle, był nawet etat eksperta do tych spraw. I co? Przystań, symbol tego procesu jest na sprzedaż.

    Odpowiedz
    IP: 94.101.xx0.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.