Ratusz ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej w Tczewie. Oferty można składać do 14 lutego br. Nowy dyrektor zostanie powołany na czas określony - od 1 kwietnia br. do 31 marca 2028 r. i zastąpi dr. Krzysztofa Kordę, który zdecydował się o odejść z placówki.
Niedawno informowaliśmy, że będzie zmiana dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej . Krzysztof Korda podjął decyzję o pożegnaniu z Miejską Biblioteką Publiczną. Umowa została rozwiązana za porozumieniem stron. Funkcję dyrektora będzie pełnił do końca miesiąca - na koniec stycznia przewidziane jest spotkanie z prasą, gdzie dyrektor planuje podsumowanie swojej blisko 10-letniej kariery.
Teraz prezydent Tczewa ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora. Wśród wymagań stawianych przed nowym dyrektorem są m.in.:
- wykształcenie wyższe magisterskie, preferowane z zakresu bibliotekoznawstwa,
- minimum 5- letni staż pracy, w tym min. 3 lata w instytucjach, w których prowadzona była działalność kulturalna, min. 3 lata na stanowisku kierowniczym (uwzględnia się własną działalność gospodarczą, wykonywanie działalności na podstawie umów cywilno - prawnych lub kontraktów menadżerskich),
- zdolności organizatorsko-menadżerskie oraz umiejętność kierowania zespołem,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku dyrektora instytucji kultury,
- doświadczenie w zakresie rozwoju kultury oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi, udokumentowane doświadczenie w pozyskiwaniu środków pozabudżetowych oraz znajomość przepisów o finansach publicznych, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, ustawy o bibliotekach, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Kodeksu pracy,
- obywatelstwo polskie oraz pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
Osoby ubiegające się o stanowisko muszą przygotować koncepcję dotyczącą funkcjonowania i rozwoju Miejskiej Biblioteki Publicznej na lata 2025-2028.
Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalny, bez udziału kandydatów
II etap - rozmowy kwalifikacyjne (w tym przedstawienie przez każdego z kandydatów koncepcji rozwoju biblioteki).
Szczegółowe warunki, jakie kandydaci musza spełnić oraz wymagane dokumenty jakie należy złożyć do konkursu, zostały zawarte w ogłoszeniu o konkursie, którego treść stanowi Załącznik do Zarządzenie Nr 8/2025 Prezydenta Miasta Tczewa z dnia 10 stycznia 2025 r w sprawie ogłoszenia konkursu na wolne stanowisko - Dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej w Tczewie. Zarządzenie wraz z ogłoszeniem jest dostępne m.in. na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz stronie internetowej zarówno Urzędu Miejskiego w Tczewie jak i Biblioteki. Kandydaci swoje aplikacje mogą przesyłać na adres Urzędu Miejskiego w Tczewie, 83-110 Tczew, Plac Marszałka Piłsudskiego 1, w terminie do dnia 14 lutego 2025 r. Ofertę można również złożyć osobiście na wyżej podany adres.
https://bip.tczew.pl/wiadomosci/1150/wiadomosc/798423/konkurs_na_stanowisko_dyrektora_miejskiej_biblioteki_publicznej_
Niedawno informowaliśmy, że będzie zmiana dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej . Krzysztof Korda podjął decyzję o pożegnaniu z Miejską Biblioteką Publiczną. Umowa została rozwiązana za porozumieniem stron. Funkcję dyrektora będzie pełnił do końca miesiąca - na koniec stycznia przewidziane jest spotkanie z prasą, gdzie dyrektor planuje podsumowanie swojej blisko 10-letniej kariery.
Teraz prezydent Tczewa ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora. Wśród wymagań stawianych przed nowym dyrektorem są m.in.:
- wykształcenie wyższe magisterskie, preferowane z zakresu bibliotekoznawstwa,
- minimum 5- letni staż pracy, w tym min. 3 lata w instytucjach, w których prowadzona była działalność kulturalna, min. 3 lata na stanowisku kierowniczym (uwzględnia się własną działalność gospodarczą, wykonywanie działalności na podstawie umów cywilno - prawnych lub kontraktów menadżerskich),
- zdolności organizatorsko-menadżerskie oraz umiejętność kierowania zespołem,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku dyrektora instytucji kultury,
- doświadczenie w zakresie rozwoju kultury oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi, udokumentowane doświadczenie w pozyskiwaniu środków pozabudżetowych oraz znajomość przepisów o finansach publicznych, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, ustawy o bibliotekach, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Kodeksu pracy,
- obywatelstwo polskie oraz pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
Osoby ubiegające się o stanowisko muszą przygotować koncepcję dotyczącą funkcjonowania i rozwoju Miejskiej Biblioteki Publicznej na lata 2025-2028.
Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalny, bez udziału kandydatów
II etap - rozmowy kwalifikacyjne (w tym przedstawienie przez każdego z kandydatów koncepcji rozwoju biblioteki).
Szczegółowe warunki, jakie kandydaci musza spełnić oraz wymagane dokumenty jakie należy złożyć do konkursu, zostały zawarte w ogłoszeniu o konkursie, którego treść stanowi Załącznik do Zarządzenie Nr 8/2025 Prezydenta Miasta Tczewa z dnia 10 stycznia 2025 r w sprawie ogłoszenia konkursu na wolne stanowisko - Dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej w Tczewie. Zarządzenie wraz z ogłoszeniem jest dostępne m.in. na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz stronie internetowej zarówno Urzędu Miejskiego w Tczewie jak i Biblioteki. Kandydaci swoje aplikacje mogą przesyłać na adres Urzędu Miejskiego w Tczewie, 83-110 Tczew, Plac Marszałka Piłsudskiego 1, w terminie do dnia 14 lutego 2025 r. Ofertę można również złożyć osobiście na wyżej podany adres.
https://bip.tczew.pl/wiadomosci/1150/wiadomosc/798423/konkurs_na_stanowisko_dyrektora_miejskiej_biblioteki_publicznej_
Komentarze (4) dodaj komentarz
Zuos _gość
20.01.2025, 08:33
Dzisiaj też nie zawiódł
Smród do porzygania. Czy władze miasta są wogole zainteresowane tym problemem? Mam nieodparte wrażenie, że mają to gdzieś i coś ws zuos przed nami ukrywają. Gdzie protokół po kontroli radnego Kucharskiego? Gdzie wynik kontroli przeprowadzonej przez Joannę Odya? Same kontrolę, ale zero wniosków. Na sesji rady, radny Kucharski wyszedł i stwierdził, że nie będzie odczytywał protokołu. Pobelkotal coś o internetach i nie dofinansowaniu spółki. Zaraz ją bedziecie dofinansowywać....
OdpowiedzFachman__gość
20.01.2025, 10:00
Już się szykuje
Dofinansowanie systemu już klepnięte- w mieście będą podwyżki za śmieci! Gdzie oszczędności ze współpracy ze spalarnią? Zuos nie ma potrzeby przyjmowania odpadów pobudowlanych, bo ma za dużo kasy? A może kolejny samochodzik dla prezesunia?
CytujCs_gość
22.01.2025, 10:38
Co ma piernik do wiatraka?
Tylko co to ma wspólnego z konkursem na stanowisko dyrektora biblioteki?
CytujJan _gość_gość_gość_gość_gość__gość
26.01.2025, 22:22
x
Korda ma zwołać konferencje i wyjaśnić przyczyny odejścia
Odpowiedz