Tcz.pl logo

Szukaj

Logowanie

Nie pamietasz hasła: przypomnij hasło
Nie masz konta: zarejestruj się

Ruszył konkurs na nowego dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej

Miejska Biblioteka Publiczna (fot. Tcz.pl)
Ruszył konkurs na nowego dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej
Ratusz ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej w Tczewie. Oferty można składać do 14 lutego br. Nowy dyrektor zostanie powołany na czas określony - od 1 kwietnia br. do 31 marca 2028 r. i zastąpi dr. Krzysztofa Kordę, który zdecydował się o odejść z placówki.

Niedawno informowaliśmy, że będzie zmiana dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej. Krzysztof Korda podjął decyzję o pożegnaniu z Miejską Biblioteką Publiczną. Umowa została rozwiązana za porozumieniem stron. Funkcję dyrektora będzie pełnił do końca miesiąca - na koniec stycznia przewidziane jest spotkanie z prasą, gdzie dyrektor planuje podsumowanie swojej blisko 10-letniej kariery.

Teraz prezydent Tczewa ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora. Wśród wymagań stawianych przed nowym dyrektorem są m.in.:

- wykształcenie wyższe magisterskie, preferowane z zakresu bibliotekoznawstwa,

- minimum 5- letni staż pracy, w tym min. 3 lata w instytucjach, w których prowadzona była działalność kulturalna, min. 3 lata na stanowisku kierowniczym (uwzględnia się własną działalność gospodarczą, wykonywanie działalności na podstawie umów cywilno - prawnych lub kontraktów menadżerskich),
- zdolności organizatorsko-menadżerskie oraz umiejętność kierowania zespołem,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku dyrektora instytucji kultury,
- doświadczenie w zakresie rozwoju kultury oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi, udokumentowane doświadczenie w pozyskiwaniu środków pozabudżetowych oraz znajomość przepisów o finansach publicznych, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, ustawy o bibliotekach, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Kodeksu pracy,
- obywatelstwo polskie oraz pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.

Osoby ubiegające się o stanowisko muszą przygotować koncepcję dotyczącą funkcjonowania i rozwoju Miejskiej Biblioteki Publicznej na lata 2025-2028.

Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:

I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalny, bez udziału kandydatów

II etap - rozmowy kwalifikacyjne (w tym przedstawienie przez każdego z kandydatów koncepcji rozwoju biblioteki).

Szczegółowe warunki, jakie kandydaci musza spełnić oraz wymagane dokumenty jakie należy złożyć do konkursu, zostały zawarte w ogłoszeniu o konkursie, którego treść stanowi Załącznik do Zarządzenie Nr 8/2025 Prezydenta Miasta Tczewa z dnia 10 stycznia 2025 r w sprawie ogłoszenia konkursu na wolne stanowisko - Dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej w Tczewie. Zarządzenie wraz z ogłoszeniem jest dostępne m.in. na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz stronie internetowej zarówno Urzędu Miejskiego w Tczewie jak i Biblioteki. Kandydaci swoje aplikacje mogą przesyłać na adres Urzędu Miejskiego w Tczewie, 83-110 Tczew, Plac Marszałka Piłsudskiego 1, w terminie do dnia 14 lutego 2025 r. Ofertę można również złożyć osobiście na wyżej podany adres.

https://bip.tczew.pl/wiadomosci/1150/wiadomosc/798423/konkurs_na_stanowisko_dyrektora_miejskiej_biblioteki_publicznej_

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (4)
dodaj komentarz

  • +3

    Zuos _gość

    20.01.2025, 08:33

    Dzisiaj też nie zawiódł

    Smród do porzygania. Czy władze miasta są wogole zainteresowane tym problemem? Mam nieodparte wrażenie, że mają to gdzieś i coś ws zuos przed nami ukrywają. Gdzie protokół po kontroli radnego Kucharskiego? Gdzie wynik kontroli przeprowadzonej przez Joannę Odya? Same kontrolę, ale zero wniosków. Na sesji rady, radny Kucharski wyszedł i stwierdził, że nie będzie odczytywał protokołu. Pobelkotal coś o internetach i nie dofinansowaniu spółki. Zaraz ją bedziecie dofinansowywać....

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx7.xx4  #
  • +3

    Fachman__gość

    20.01.2025, 10:00

    Już się szykuje

    Dofinansowanie systemu już klepnięte- w mieście będą podwyżki za śmieci! Gdzie oszczędności ze współpracy ze spalarnią? Zuos nie ma potrzeby przyjmowania odpadów pobudowlanych, bo ma za dużo kasy? A może kolejny samochodzik dla prezesunia?

    Cytuj
    IP: 85.219.xx3.xx2  #
    +1

    Cs_gość

    22.01.2025, 10:38

    Co ma piernik do wiatraka?

    Tylko co to ma wspólnego z konkursem na stanowisko dyrektora biblioteki?

    Cytuj
    IP: 83.21.xx3.xx5  #
  • +1

    Jan _gość_gość_gość_gość_gość__gość

    26.01.2025, 22:22

    x

    Korda ma zwołać konferencje i wyjaśnić przyczyny odejścia

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx3  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.