Parafia nie chce śmietnika na swoim terenie. Nowy budują na placu zabaw

Budowa śmietnika na Suchostrzygach (fot. nadesłane do redakcji)
Parafia nie chce śmietnika na swoim terenie. Nowy budują na placu zabaw

zobacz galerię zdjęć: 3
Śmietnik na placu zabaw? Takie rozwiązanie nie podoba się części mieszkańców bloku przy ul. Akacjowej. Dotąd pojemniki na odpady stały w sąsiedztwie budującego się kościoła pw. Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata. Okazuje się jednak, że to teren parafii, a ta nie chce kontenerów w tym miejscu.



Temat ciągnie się już od jakiegoś czasu. Parafia Rzymskokatolicka na tczewskich Suchostrzygach poinformowała Spółdzielnię Mieszkaniową, że nie wyraża zgody na dalsze użytkowanie swojego terenu pod miejsce na składowanie śmieci. Ruszyły poszukiwania nowej lokalizacji na ustawianie kontenerów. W ub. tygodniu wyjaśniło się, gdzie ma stanąć nowy śmietnik.

- W ub. piątek firma zaczęła przygotowywać teren do budowy - chodzi o fragment placu zabaw pomiędzy blokami Akacjowa 10 i Jodłowa 7. Dowiedzieliśmy się, że powstanie tam kojec na segregowane odpady. Problem w tym, że całość znajdzie się tuż pod oknami mieszkańców - kosztem części zieleńca i placu zabaw. Czy naprawdę nie można było znaleźć innej lokalizacji? Jestem ojcem dziecka zmagającego się z alergią, które musi unikać szerszeni i os, bo mogą zagrażać jego życiu. Tymczasem w bezpośrednim sąsiedztwie budynku mogą stanąć kontenery, które mogą przyciągać robactwo. Naprawdę się boję - mówi nam mieszkaniec bloku.


Sprawę wyjaśniamy u prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej, Jerzego Konkolewskiego:

- Śmietnik z ulicy Akacjowej stoi na terenie parafii - już rok temu ksiądz prosił o jego likwidację. Jest niezabezpieczony i stoi w niebezpiecznym miejscu. Niestety, pojawił się problem, gdzie ustawić nowy, bo nie ma tam za wiele miejsca. Ostatecznie zaproponowaliśmy, by stanął w tym miejscu, gdzie właśnie rusza budowa. Całość jest realizowana zgodnie z przepisami. Niestety, nic innego nie jesteśmy w stanie wymyślić, bo ogranicza nas brak terenu - rozkłada ręce prezes - Mogę tylko dodać, że całość ma być estetyczna i obsadzona zielenią - kontenery będą też mniejsze i częściej opróżniane - zatem mieszkańcy nie muszą się obawiać się, że zagnieżdżą się tam osy.

Tymczasem mieszkańcy nie wykluczają podjęcia kolejnych kroków, które mają zablokować inwestycję za ich oknami. Wystosowali list do władz spółdzielni i powiatowego inspektora nadzoru, w którym żądają zaprzestania prac i znalezienia nowej lokalizacji dla śmietnika. Pod listem podpisało się kilkanaście rodzin.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (62)
dodaj komentarz

  • +30

    szpieg szoguna

    02.09.2015, 11:31

    Dostał działkę za psie pieniądze

    i jeszcze ma czelność się czarny stawiać.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    ka_gość

    02.09.2015, 12:17

    tak, tak

    Tak, tak. Trzeba zlikwidować prawo własności - elementarne prawo w państwie demokratycznym. Wtedy będzie można postawić śmietnik nawet u Ciebie w kuchni.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
    +7

    Jurgen

    02.09.2015, 13:02

    ka_gość -,

    oczywiście ,że masz rację ,kler otrzymał działkę za grosze ,co nie znaczy ,że nie jest ich własnością i nie mogą mieć ostatniego słowa...Nawet gdy nie jest ono zgodne z oczekiwaniami pobliskich mieszkańców .

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +3

    _gość

    02.09.2015, 14:36

    do ka

    prawo własności prawem własności ale jest jeszcze coś takiego jak ludzka przyzwoitość i zrozumienie, czyli coś co jest znacznie starsze od prawa własności.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
    +8

    _gość

    02.09.2015, 15:15

    Przed wyborami prezydenckimi w Tczewie, kilka lat temu, urzędujący wtedy i startujący ponownie prezydent Z.O. wydał "kartki pocztowe" z wpisem od ks. Prałata, żeby głosować na tego właśnie pana Z.O i że on, prałat będzie tego pana popierał i oczywiście innych tez do tego namawia. Miasto, czyli nas wszystkich, poparcie prałata dla prezydenta w kolejnych wyborach, kosztowało właśnie tą działkę. Kościół wyrwał ja za symboliczna "złotówkę" i teraz może sobie nie życzyć śmietnika na swojej działce, ale jednak swoje śmieci księżulki gdzieś wysypywać chcą. Na czyjejś działce kontener stanąć musi i księża będą do niego wysypywali swoje śmieci. Od 2000 lat ciągle to samo.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • +14

    Tczewianin_gość

    02.09.2015, 11:33

    Jak zwykle interes ksiedza ważniejszy

    Klecho, nie Twoje dzieci tam się bawią!!! A może Twoje?

    Odpowiedz
    IP: 91.224.xx9.xx2 
  • +18

    lux_gość

    02.09.2015, 11:37

    To co mieszkańcy śmietnik chcą ale nie przy sowim bloku ?! Tak to by chciał każdy. U mnie przy bloku także stoi śmietnik. Jest zamykany na kłódkę i nie ma problemów ze smrodem bo nikt nieproszony nie rzuca śmieci tam gdzie nie ma. Os żadnych też nie ma.

    Odpowiedz
    IP: 91.212.xx2.xx0 
  • -6

    filipek2006

    02.09.2015, 15:58

    DO LUX

    A CO MA KŁÓDKA DO SMRODU?PAJACU

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +2

    sds_gość

    02.09.2015, 17:19

    Za 1zł to kler dostał działeczkę od miasta pod parafię ale jak śmietniczek stał to klerowi przeszkadzał! Tak właśnie kler żeruje na państwie a od siebie nie daje NIC!

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx9 
  • +27

    jerry_gość

    02.09.2015, 11:49

    Tak to jest z ojcami miłosierdzia. Teren od mieszkańców za złotówkę, dobrze. Śmietnik dla lokalnej społeczności, won.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx4.xx0 
  • +7

    Bart_gość

    02.09.2015, 11:51

    To nie plac zabaw

    Dodam jeszcze, że spółdzielnia uważa, że to nie jest plac zabaw.

    Odpowiedz
    IP: 62.89.xx9.xx2 
  • +13

    _gość

    02.09.2015, 11:58

    A ile zapłacił ksiądz za tę działkę pod budowę kościoła, że tak walczy o swoje. Może korzystniej byłoby sprzedać ją pod budowę śmietnika? Ludzie byliby zdrowsi -bez alergii.

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx7.xx4 
  • +15

    Zmielony Dżony_gość

    02.09.2015, 12:43

    słownie: JEDEN ZŁOTY

    Cytuj
    IP: 178.37.xx2.xx7 
  • +5

    _gość

    02.09.2015, 12:02

    he, he rozprawa między panem, wójtem i plebanem...żal

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • +12

    Algol

    02.09.2015, 12:09

    Bezczelny kler

    Bezczelność kleru jest coraz większa. Zachowują się tak, jakby nasz kraj to był ich prywatny folwark.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    _gość

    02.09.2015, 18:32

    a tępe owieczki łożą , łożą ...

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • +17

    _gość

    02.09.2015, 12:10

    Ta parafia to w ogóle jakaś po pierdółka, Organista gra jakby go organki poniosły, proboszcz gada od rzeczy trzy kazania w czasie jednej mszy, czasami tylko sprawdza, czy jeszcze wie co mówi.

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx7.xx4 
  • +7

    zgrywuss_gość

    02.09.2015, 12:10

    normalka

    kościół jak zwykle dba o siebie nie o owieczki ...

    Odpowiedz
    IP: 37.128.xx2.xx7 
  • +9

    Czewiak_gość

    02.09.2015, 12:16

    Warto rozmawiać a nie skakać sobie do oczu

    Okoliczni mieszkańcy żądając zaprzestania prac i znalezienia nowej lokalizacji dla śmietnika, sami powinni zaproponować taką lokalizację w okolicy należącej do spółdzielni/wspólnoty, na której terenie mieszkają. Jeśli nie pasuje im wyznaczone miejsce, to przecież nic nie stoi na przeszkodzie zaproponować inne. No chyba, że nie ma innego, "lepszego" miejsca, to temat nie podlega większej dyskusji. Rozumiem obawy ojca, który boi się o swoje dzieci, by ich nie użądliły żadne latające gadziny, ale i tak nigdy nie uchroni się w 100% swoich pociech. Osy wlatują nawet do mieszkania nawet na 10 piętrze a i na bazarze ich pełno. Skoro śmietnik miał miejsce na terenie parafii, a biorąc pod uwagę to, że parafia się buduje, to siłą rzeczy jest, aby śmietnik zniknął z jej terenu. Już od dawna istnieje plan zagospodarowania terenu budującego się kościoła, o którym władze wspólnoty/spółdzielni z pewnością byli poinformowani. Życzę zwyczajnego ludzkiego dogadania się w tej sprawie, bez żadnych szemrań czy obłudnych, infantylnych oskarżeń.

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx0 
  • +7

    Paweł_gość

    02.09.2015, 12:18

    Budynek przy ul.Jodłowej 9 usytułowany jest między parkingami a teraz dochodzi jeszcze śmietnik. Brawo Panie Prezesie , my lokatorzy nie mamy nic do powiedzenie bo decyzje podejmuje sie z za biurka.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • +5

    Kuba_gość

    02.09.2015, 12:43

    Jeżeli nie ma już innego miejsca na lokalizację śmietnika to czy nie lepiej żeby on stał przy samej stacji trafo z wejsciem od ul.Jodłowej 7.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • +14

    Antykler_gość

    02.09.2015, 12:44

    wyłudzarnia

    Czy ktokolwiek pytał mieszkańców czy ta "wyłudzarnia" pieniędzy i miejsce robienia ludziom pasty z mózgu może być tam wybudowana? Szanowny pan ks. G. ma mieszkańców głęboko w "D" liczą się tylko pieniążki które "ślepe owieczki wrzucą na tacę.. a ławy trzeba było wyburzać jak się okazało że kościół za mały w stosunku do plebanii w której mogło by zamieszkać kilka rodzin.. o wszystko trzeba się płaszczyć.. o ślub o chrzest.. traktują człowieka jak petenta.. wstyd !! "czarnuchy pokazują kto ma władzę !!!

    Odpowiedz
    IP: 159.205.xx5.xx4 
  • +8

    A_gość

    02.09.2015, 13:24

    To prawda o każde zaświadczenie trzeba się płaszczyć przed G. i opowiadać o swoich sprawach, którego to powinno gów..o obchodzić. Nie wspomnę już o ks. A., który chyba się pomylił z powołaniem. Dlatego od kilkunastu lat nie daję na tacę. A jeszcze chodzą po domach i zbierają na budowę kościoła. Jeden ledwo się kończy, tyle lat budowany, a teraz ten. Jeszcze parę lat i z kościołów będą jak na zachodzie - dyskoteki. Stare pokolenie odejdzie, a młodzi, to wierzą w Boga, który jest wszędzie, a nie w księży darmozjadów.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
    +2

    filipek2006

    02.09.2015, 16:03

    MATERIALISTA I ZŁOTÓWA-GORSZY OD TAKSÓWKARZY.

    JAKBY PRZEZ MIESIĄC NIE DOSTAŁ NA TACĘ ANI GROSZA TO POZWOLIŁBY NAWET NA ŚMIETNIK NA PLEBANI LUB W JEDNYM Z TRZECH GARAŻY KTÓRE POWSTAŁY ZANIM JESZCZE KOŚCIÓŁ ZACZELI BUDOWAĆ

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +1

    pobożna_gość

    02.09.2015, 16:30

    nie być parafianinem

    Po co publicznie wypowiadacie swoje niezadowolenie mówić to wprost i nie dawać żadnych datków, gdyby te datki szły do nieba do Boga to bym nawet dała całą emeryturę ,ale kasują  faceci w sukienkach,którzy żyją na głupocie ludzkiej np.(msze gregorianki czy inne jest to typowe dla ciemnogrodu) jeżeli na danej mszy złożę modlitwę w intencji przeznaczonej za zmarłego badz za chorego to ma takie znaczenie jak to by zrobił ksiądz ,który za pieniądze wymieni imię .Nie dla finansowania darmozjadów w sutannach.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx8.xx2 
  • +12

    VOX_gość

    02.09.2015, 12:59

    Kości rzucone!!!!

    Ludzie nie trzeba było zgadzać się na budowę kościoła - Waszych dzieci plac zabaw został zabrany - a śmietniki będziecie mieć w klatkach schodowych!!! nie zapomnijcie dać datki na dalszą budowę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx5 
  • +7

    _gość

    02.09.2015, 13:00

    Szkoda tylko placu zabaw

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx3 
  • +7

    _gość

    02.09.2015, 13:16

    Niech ks. Gojke nie zachowuje się jak Król Wszechświata!

    Odpowiedz
    IP: 51.254.xx2.xx7 
  • +11

    moojoo_gość

    02.09.2015, 13:16

    Zlikwidować te wszystkie postkomunistyczne spółdzielnie. To nic innego jak wielka skarbonka. Płacić na prezesów i ich spół darmozjadów. Czynsze kilkukrotnie wyższe niż we wspólnotach. A jakim prawem kibel stał na terenie plebani? Wcześniej był umieszczony niewłaściwie, czy teren został ODDANY kościołowi wraz tymże kiblem? Jeżeli zagraża on dzieciom bawiącym się na placu zabaw może można przebudować plac zabaw, aby było ok?

    Odpowiedz
    IP: 92.60.xx8.xx3 
  • lll_gość

    02.09.2015, 13:19

    parking

    W czasie gdy myśli się, gdzie jeszcze zrobić miejsca parkingowe bo społeczeństwo coraz bogatsze i lokatorzy nie mają gdzie parkować samochodów.......tak budują nowy śmietnik że 3 miejsca parkingowe zabrali!!! Brawa dla podejmujących decyzje!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx4.xx3 
  • +3

    _gość

    02.09.2015, 14:41

    Zgodnie z przepisami? A gdzie zabezpieczenie placu budowy? Kto operuje koparką, gdy obok bawią się dzieci? Policję wezwać nie nazdór...

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • +2

    kay_gość

    02.09.2015, 14:43

    super

    Ja byłam w administracji i oczywiście nie ma miejsca innego niż "plac zabaw". Dowiedziałam się, że plac zabaw to miejsce gdzie jest piaskownica ogrodzona a ten pod balkonami akacjowej 10 nie jest palcem zabaw bo nie ma ogrodzonej piaskownicy, jest to zatem "nie plac zabaw" tyko co wtedy ?? Podobnie topole, które należą do parafii, przy poduchach wiatru leża gałęzie, konary trzeszczą gdy wieje wiatr, ludzie chodzą tamtędy do przedszkola na przystanek, do przychodni ale ksiądz nie zezwolił na wycięcie gałęzi. Proponuję zaorać plac zabaw, który de facto nie jest placem zabaw ale modernizuje się go co jakiś czas. Tyle liczy się zdanie lokatorów.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx1 
  • +1

    _gość

    02.09.2015, 15:10

    Po co obcinać gałęzie a nóż spadnie komuś na głowę i jest kasa za pochówek, czysta kalkulacja

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • +2

    _gość

    02.09.2015, 14:46

    Jak wybuduja ten smitnik to wyrzcic w pierwszej kolejnosci do niego ta parafie to bede mial w nidziele spokoj walcie minusy drodzy parafianie

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx2.xx2 
  • zibiern_gość

    02.09.2015, 16:04

    dobrze prawisz

    mnie i mlodszych sasiadow takze irytuja niedzielne msze ktorych mimowolnie slucham w mieszkaniu, niedobrze mi od tego kleru,darmozjadow i dziadkow ktorzy u schylku zycia chca nadrobic braki w kosciele...to takie naiwne ale takie tez ich prawo

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx5 

    CZEWIAK_gość

    03.09.2015, 08:37

    Poczekaj na lepsze czasy

    Poczekaj człowiecze na islamistów, którzy zgodnie z koranem, poderżną Ci gardło, i zgwałcą Twoją żonę i córki, wtedy wszyscy zatęsknią za każdą parafią i kapłanami, poczekaj, poczekaj,..."lepsze czasy" nadchodzą

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx0 
  • +2

    zołza_gość

    02.09.2015, 15:39

    element placu zabaw ??

    Najpierw zabrali dzieciakom "boisko", żeby kościół wybudować, a teraz jeszcze plac zabaw podkradną? Na placu zabaw (formalnie pewnie obok, ale smrodu płotem nie odgrodzisz) koło wieżowców Jodłowa/Akacjowa już jeden śmietnik stoi. Wali z niego czasami tak, że nic, tylko wiać stamtąd. Współczuję mieszkańcom, którym taką "atrakcję" właśnie budują...

    Odpowiedz
    IP: 83.17.xx1.xx7 
  • +3

    filipek2006

    02.09.2015, 16:05

    DEBILIZM

    A MI PRZESZKADZAJĄ DZWONY KOŚCIELNE,GDZIE TO ZGŁOSIĆ I JAKA GRUBA MUSI BYĆ KOPERTA?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    tczewianka_gość

    02.09.2015, 16:07

    śmietnik

    Oj narodzie chrześcijański u każdego może być tylko nie koło mnie i przymnie a inny może to znosić tak jest z drogami , śmietnikami a wygodę każdy chce mieć tylko jest problem ,że zbieracze puszek niszczą zamki i brudzą rozrzucają ze śmietników trzeba to zlikwidować i będzie porządek . To jest na każdym osiedlu problem z tymi ludźmi brudasami.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx9 
  • +6

    _gość

    02.09.2015, 16:08

    Radny Klimczak ktory zostal wybrany z tego okregu na pewno sie juz interesuje sprawa i zalatwi to w taki sposob aby wszyscy byli szczęśliwi, w koncu jego hasło brzmial "jak moge to pomogę " w koncu po roku pomoc moze, jest okazja!

    Odpowiedz
    IP: 185.65.xx5.xx7 
  • +1

    tczewianin_gość

    03.09.2015, 20:03

    hahaha

    radny klimczak to pomoże jak będzie miał w tym interes bo inaczej to on d..y nie ruszy wszyscy dobrze znają go i wiedzą jak AKTYWNIE DZIAŁA

    Cytuj
    IP: 93.105.xx4.xx6 
  • _gość

    02.09.2015, 18:28

    masz swoje boże miłosierdzie - ciemnogród

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • gosc_gość

    02.09.2015, 18:52

    gratuluję projektantowi śmietnika,

    gratuluję projektantowi śmietnika, chyba, że za umieszczenie go na środku placu zabaw, w centralnym miejscu, ma się przyczynić do pobicia rekordu Guinnessa i uznaniem go najlepszym projektem na świecie. Gratuluję panie prezesie spółdzielni mieszkaniowej w Tczewie takich pracowników, widać że swoją inteligencją nic nie przewyższają pańskiej. Nie ma to jak iść na łatwiznę. Jeszcze jedno jak nie zmieni pan lokalizacji śmietnika to moje śmieci będą codziennie pod pańskim progiem, który też nie jest placem zabaw dla dzieci !!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx0 
  • +2

    mirek gość!!!_gość

    02.09.2015, 19:43

    sporny śmietnik.

    Kilka lat temu miasto pod rządami pisowskich grabieżców ,oddał klechom działkę na której miał stanąć budynek mieszkalny (obecnie budują kościół ) za przyslowiową złotówkę. W zamian klechy mieli oddać teren ( pole ) za stocznią wzdłuż wału, do dziś teren nie został przekazany miastu . Pytam się gdzie jest CBA i prokuratura? Dlaczego nikt tego nie wyjaśnia ???

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx9 
  • +1

    mieszkaniec_gość

    02.09.2015, 19:47

    Najpierw zabrali dzieciom boisko a teraz zabiorą plac zabaw nie mówiąc o miejscach parkingowych dla śmietnika oraz wjazd do swoich garaży. Dawajcie na budowę kościoła bo muszą te garaże czymś wypełnić.

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx9.xx8 
  • +2

    grzes_gość

    02.09.2015, 19:53

    to jest ta tzw.wolnosc, ktora niby wywalczli ludzie,''dzialacze'' z tej waszej solidarnosci! za socjalizmu panowie z krk siedzili by cicho.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx4 
  • gosc_gość

    02.09.2015, 20:20

    smietnik

    te smieci podkładać prezesowi jak nie widzi innego rozwiazania jego klatka schodowa teź nie jest placem zabaw. Moze wtedy nauczy się zasady najpirw pośleć potem wykonać. a moze już umysł się wyczerpał i tylko widzi mamone.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx0 
  • -2

    ja_gość

    02.09.2015, 20:28

    jest sposób

    "bierzcie i jedzcie z niego wszyscy" - tak napisac na śmietniku i już go nie ruszy!

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xxx.xx3 
  • +2

    zdrowomyślący_gość

    02.09.2015, 20:32

    Pomijając czemu i za ile kler dostał działkę. Sprawa wygląda tak: jak mój śmietnik stoi na działce sąsiada i przy jego budynku to jest ok, ale jak postawią go na mojej działce, kilkanaście metrów od mojego budynku to nie jest ok. Poza tym ludzie dobrowolnie dołączyli do Spółdzielni, która reprezentuje ich interesy, przecież płacą im za to. Zamiast zgłosić to tam, to robią zdjęcia zza firanki i anonimowo piszą donosy. Skoro wszyscy, a przynajmniej WIĘKSZOŚĆ mieszkańców tego bloku nie chce śmietnika to chyba Spółdzielnia nie wybuduje go na siłe? Czy może mamy do czynienia z pojedynczym problemowym sąsiadem, który wszystkich uraczy brakiem śmietnika?

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx2.xx2 
  • +1

    Yarko_gość

    02.09.2015, 20:42

    Ciekawe

    Hm, a to bardzo ciekawe: jak wytyka się błędy się kościoła katolickiego to często słyszę że kościół to wspólnota, to ludzie, natomiast jak chodzi o własność czy pieniądze to juz nie jest własność wspólnoty to własność księdza, kościoła jako instytucji. Jeśli kościół to wspólnota to ten śmietnik był przez nią użytkowany i tylko ona może domagać się zmiany jego miejsca, cały teren i Kościół należy do wspólnoty to ona go zbudowała, a nie do proboszcza.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx0 
  • +2

    xxxxxx_gość

    02.09.2015, 21:28

    B H P

    Gdzie przepisy BHP dzieci bawiące się w nie dużej odległości od pracującej koparko ładowarki w 2015r. nawet w Polsce jest nie dopuszczalne. Firma, która wykonuje prace powinna zabezpieczyć teren budowy zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz BHP. Proszę tcz.pl o poruszenie tej kwestii. Pozdrawiam PIP

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx3 
  • +1

    Jożin...._gość

    02.09.2015, 22:52

    Katole????

    Obłudni faryzeusze,wierzycie w Boga czy w księdza....?Mamona was zaślepiła....zadajcie sobie jeszcze raz pytanie....Wierze Boga???????Przeczytajcie sobie po raz drugi dekalog(większość tylko raz czytała bo mama kazała)Proponuję zacząć od 1przykazania....(nie jestem księdzem ale normalnym katolem)Najbardziej prześladowani na świecie są katolicy.a wy cały czas dolewacie oliwy.....powtarzam w co wierzycie???????????

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx2 
  • -3

    gość

    02.09.2015, 23:06

    kler ma tupet i...

    ... bym im te smietniki postawił przy ołtarzu.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xx5 
  • +1

    majster_gość

    03.09.2015, 00:39

    plac zabaw

    No ten plac zabaw to rzeczywiście marzenie każdego dzieciaka. Na kościół już nie pierdo..cie bo takie domy samotnych matek czy żarcie dla biednych dzieciaków to miedzy innymi tez kościół daje, a już lepiej kościół jak jakiś meczet czy inne gówno. Chcesz dawaj na tace nie chcesz nie dawaj, jak cie boli, że pan książę ma za dużo forsy to zakasaj rękawy i do robo i tez będziesz miał więcej. Siedzą ludki w tych blokach jak swinie w buchtach i marudzą. rozdzielając kościół i p gojke hmm niech dadzą chłopowi na flachę to się zgodzi toż to moczy morda pierwszej kategorii

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx5.xx8 
  • -3

    er_gość

    03.09.2015, 08:48

    dobrze kler robi z pospolstwem

    dziadostwo i tak przylezie i wrzuci pare groszy , nawet jak sie go zrowna z blotem , taki odruch pawlowa , mama tata kazali przylazic to przylaze

    Odpowiedz
    IP: 86.4.xx4.xx2 
  • er_gość

    03.09.2015, 08:49

    trzeba bylo

    klerowi sprzedac grunt razem z osiedlem za zlotowke , rowniez bloki z lokatorami , 

    Odpowiedz
    IP: 86.4.xx4.xx2 
  • SOWA _gość

    03.09.2015, 08:59

    x

    Poznaliście miłosierdzie czarnych ,szkoda tylko że narzekacie a nic nie robicie aby ograniczyć ich panoszenie Nie dawać na tace i datków na kościół niech budują za swoje i wtedy tym rządzą Do płacenia parafianie czyli po łacinie głupki a do rządzenia czarni

    Odpowiedz
    IP: 31.6.xx7.xx7 
  • -2

    er_gość

    03.09.2015, 09:01

    20 lat budowal cienki

    kosciol na suchostrzygach , jak zbudowal to wpadli na pomysl budowy drugiego , a glupi narod daje ja juz do kosciola nie chodze 20 lat , dziecka nie ochrzcilem , choc ojciec malo sie nie porobil , jakto nie ochrzczone ? , jak sie odciolem od tej sekty to dopiero poczulem spokoj ducha , druga sprawa jak dlugo ten potworek niedokonczony bedzie straszyl , jak nie maja kasy to zlikfidowac parafie i koniec , tam jest za ciasno , dziwi mnie ze ludzie sie zgodzili , ceny mieszkan spadly , halas w niedziele itp.

    Odpowiedz
    IP: 86.4.xx4.xx2 
  • +1

    Lukas_gość

    03.09.2015, 11:33

    Sprawa znana od ponad 5 lat

    Mieszkańcy dopytywali o zmianę śmietnika od ponad 5 lat. Gazeta Tczewska posiada w swoim archiwum artykułów - zdjęcia z 2013 jak wyglądała sprawa z firmą SITA a rozpoczynającą działalność firmą CLEANBUD. Śmietnik nowej firmy stał przez kilka dni obok wierzby/ na rodu posesji przy 4 garażach szanownej Parafii. Spółdzielnia temat zna od lat - zapewniali, że śmietnik będzie stał w miejscu nienaruszającym ładu społecznego oraz zdrowego rozsądku. Inwestycja jest finansowana z naszego funduszu i nikt nie raczył powiadomić wcześniej mieszkańców - brak konsultacji społecznych mimo wielu licznych zapytań mieszkańców.. Śmietnik jest potrzebny od lat aby osoby trzecie jak firmy budowlane nad ranem nie wyrzucały odpadów typu styropian, wełna mineralna - skrawki, opakowania po chemikaliach. Reasumując, Spółdzielnia miała od 5 lat zapytania i nic nie robiła w tym kierunku, w tej instytucji "czuć" czasy głębokiego PRL-u włącznie z szanownym Panem Prezesem. Brak kreatywności, umiejętności zarządzania, pracownicy po układzie rodzinnym lub przez znajomych zatrudniani.

    Odpowiedz
    IP: 85.30.xx2.xx5 
  • +3

    :) _gość

    03.09.2015, 13:08

    szkoda miejsca

    mi tam najbardziej szkoda parkingu - gdzie zaparkuje moje autko ...a placów zabaw u nas dostatek można isc na jaworowa 9 lub jodłowa 5 na szkołe 12 pobiegać lub kolo fontanny -nie marudzcie-lepiej załóżcie moskitiery w okna ,żeby muchy,osy i mole do mieszkan nie wlatywały

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx1 
  • +1

    we_gość

    03.09.2015, 15:22

    radze sie udac do psychiatry

    islamisci gwalca ale kler tez i to dzieci / vide biskup wesolowski ktoremu sie zmarlo a raczej go wykonczyli co by za duzo wstydu przy publicznym procesie nie bylo /

    Odpowiedz
    IP: 86.4.xx4.xx2 
  • -1

    sowa_gość

    04.09.2015, 10:12

    x

    Budowa nowego kościoła powinna być poprzedzoną debata z okoliczna ludnością czy chcą nowego kościoła i zobowiązują się do łożenia na jego budowę Ale czarni będą się pytać głupków ,tak zadecydowali i koniec a owieczki niech płacą a potem to będzie nasze Na Czyżykowie przymierzają się do budowy kościoła głupi lud będzie dawał kasę a ONI potem powiedzą to nasze Komuniści zabierając majątek kk mnie nic nie zabrali a jestem członkiem Kościoła nic też nie dostałem jak im zwracano majątki Może nie wszyscy wiedzą ale każda nowo powstała parafia dostaje 10 ha ziemi i nie jest to ziemia przy kosciele Więc niech budują za swoje ale czy tak będzie to zależ od nas wszystkich

    Odpowiedz
    IP: 31.6.xx7.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.