Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Od kilku lat dojeżdżam do pracy linią 50 z Pszczolek do Tczewa. Kiedyś z mojej miejscowosci do pracy dojezdzalo 9 osób - zostalem tylko ja. Pozostali mieli dość wypadajacych kursów i notorycznych opóźnień. Tak samo jak dzis autobus planowo o 6:30 nie przyjechał wcale. To czas dojazdów do pracy, szkoły gdzie nie wypada się spozniac. Taka sytuacja trwa od kilku miesiecy, pomimo zredukowania kursów.
Jak opowiadają kierowcy to wina zbyt małych stawek oferowanych przez Arive swoim kierowcą. Widząc codziennie zatłoczone autobusy nie sądzę, aby linia byla deficytowa.
Czy przewoznik korzysta z dofinansowania do przewozów od wladz samorzadowych - trudno sie w Ariva dowiedzieć. Taka sytacja znana jest kierownictwu firmy. Aby nie psuć atmosfery w firmie telefon dyżurny dyspozytora odbiera w Arivie ochroniarz, który nie potrafi wytłumaczyć zdenerwowanym pasazerom dla czego jeden,dwa a nawet trzy kursy wypadly z rozkladu. To jest celowo robione przez kierujacych przedsiebiorstwem - tak mówią kierowcy autobusów.
Osobnym tematem jest wykonywanie kursów przed czasem, szczegolnie dotkliwe jest to w dni wolne od pracy kiedy kursy sa co godzinę. Na przystanku trzeba być już ok. 10 minut wczesnien bo jak stwierdził ostatnio kierowca on jeździ w/g kasy, a ja myślałem że w/g rozkladu jazdy i przepisów ruchu drogowego. Niepokoji mnie również fakt, iż Ariva zamierza przejąć komunikację miejską w Tczewie.
Czy biorąc powyższe pod uwagę nie należy zadać już dziś pytania - czym chce to przewozy realizować skoro nie radzi sobie z linią 50?
Na plus należy dodać konfort,czystość autobusów oferowany przez Arive, ale to za mało trzeba jeszcze realizować rozklad jazdy.
Limia 50 to bardzo ważne i potrzebne połączenie,może warto jeśli odpowiedzialni za jej funkcjonowanie samorzadowcy, aby zorganizowali przetarg na jeszcze jednego konkurencyjnego przewoznika? Z pewnością takie rozwiazanie usprawnilo by transport na tej limi. A napewno zmobilizowalo obecego do podjecia jakiś kroków zaradczych niwelujacych niedogodnosci dla podróżnych.
Jak opowiadają kierowcy to wina zbyt małych stawek oferowanych przez Arive swoim kierowcą. Widząc codziennie zatłoczone autobusy nie sądzę, aby linia byla deficytowa.
Czy przewoznik korzysta z dofinansowania do przewozów od wladz samorzadowych - trudno sie w Ariva dowiedzieć. Taka sytacja znana jest kierownictwu firmy. Aby nie psuć atmosfery w firmie telefon dyżurny dyspozytora odbiera w Arivie ochroniarz, który nie potrafi wytłumaczyć zdenerwowanym pasazerom dla czego jeden,dwa a nawet trzy kursy wypadly z rozkladu. To jest celowo robione przez kierujacych przedsiebiorstwem - tak mówią kierowcy autobusów.
Osobnym tematem jest wykonywanie kursów przed czasem, szczegolnie dotkliwe jest to w dni wolne od pracy kiedy kursy sa co godzinę. Na przystanku trzeba być już ok. 10 minut wczesnien bo jak stwierdził ostatnio kierowca on jeździ w/g kasy, a ja myślałem że w/g rozkladu jazdy i przepisów ruchu drogowego. Niepokoji mnie również fakt, iż Ariva zamierza przejąć komunikację miejską w Tczewie.
Czy biorąc powyższe pod uwagę nie należy zadać już dziś pytania - czym chce to przewozy realizować skoro nie radzi sobie z linią 50?
Na plus należy dodać konfort,czystość autobusów oferowany przez Arive, ale to za mało trzeba jeszcze realizować rozklad jazdy.
Limia 50 to bardzo ważne i potrzebne połączenie,może warto jeśli odpowiedzialni za jej funkcjonowanie samorzadowcy, aby zorganizowali przetarg na jeszcze jednego konkurencyjnego przewoznika? Z pewnością takie rozwiazanie usprawnilo by transport na tej limi. A napewno zmobilizowalo obecego do podjecia jakiś kroków zaradczych niwelujacych niedogodnosci dla podróżnych.
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Komentarze (33)
dodaj komentarz
alanq_gość
15.10.2018, 14:37
co za analfabeta to pisał? Idź człowieku się doedukuj poprawnego alfabetu, bo te błędy bolą w oczy!!!
Marinero_gość
15.10.2018, 15:05
straszne
Ludzie zdejmijcie ten stek wypocin i wyślijcie autora na korepetycje z języka polskiego
._gość
15.10.2018, 15:25
.
Przed rozpoczęciem pisania artykułów proponuję przypomnieć sobie zasady ortografii i poprawnego budowania zdań.
gość_gość
17.10.2018, 14:31
poloniści
Cóż za gejzer "polonistów" nagle się wymyka. Sam tępy jak cep, a innym błędy wytyka. Daj się wypowiedzieć i nie truj wspaniale, bo beczysz jak baran samotny na skale.
Mała _gość
15.10.2018, 15:37
Autobus
Ale fakt faktem,wypadające kursy linii 50 to juz nagminne . Ostatnio moje dziecko nie wyjechało z Tczewa o 19:30 bo nie przyjechał autobus. Wtedy zimno było,poszli z innymi dziecmi do galerii się ogrzać. Tak nie powinno być.
qq_gość
15.10.2018, 15:39
I dobrze że tyle kursów wypada. Przynajmniej do Tczewa nie przyjedzie tyłu analfabetów. A w Tczewie niech wchodzi ariva , byle dalej ot meteorów
PIK_gość
23.10.2018, 14:52
Co ty bredzisz, zapomniałeś jak wszyscy pluli na komunikację miejską jak przewoźnikiem była Ariva i jej wcześniejsze wcielenia.Chcesz ich powrotu , na pewno nie będzie to komunikacja wysokich lotów.
Merytorycznie_gość
15.10.2018, 15:44
Co autor ma na myśli
Błędy aż oczy krwawią, tekst napisany na kolanie, jak jakieś wypracowanie w liceum. Autor widze chyba gazet nie czyta,o stanie transportu w Polsce, bo wnioskować można, że kierowców jest na rynku więcej niż miejsc pracy. Pewnie dlatego "Meteor" posiłkuje sie pracownikami z południa Polski. A "Latocha " od kilku lat szuka kierowców bo nie ma ludzi z uprawnieniami. Kierowcy za mało zarabiają, owszem, jak każdy w tych czasach, z tym że ich wypłata to cena biletu, wyższa wypłata to wyższe ceny biletów, niestety tak działa rynek. Dyspozytor jak dzwonilem to odebral, ale niestety jak każdy człowiek podobno pracuje po 8 godzin, do 15 czy tam 16. A kursy na tak długich liniach ktore mają po paredziesiat kilometrow ( tez taka dojezdzam) wiaza sie z tym, ze trzeba byc szybciej na przystanku dla pewnosci. U mnie 7- 10 minut to minimum.
Stell _gość
15.10.2018, 18:35
Arriwa
Arriwa jest dofinansowana z urzędu Marszałkowskiego tak jak jest w województwie kujawsko pomorskie gdzie jest dofinansowana przez ten urząd i jeśli ktoś dostaje dofinansowanie to nie będzie walczył o pasażerów bo po co jako firma ma właśnie taki model robienia pasażerom po górkę tak jest w pociągach jest nowy rozkład jazdy pkp na 3 miesiące po 3 miesiącach dwa kursy się wyrzuca a za 1 miesiąc wprowadza się ponownie jaki cel temu żaden a o skomunikowaniu to można zapomieć nigdzie nie pasuje trzeba czakać po 1 do 3 godz trzeba im zlikwidować dofinasowanie to może będą walczyć o pasażerów
Daro_gość
15.10.2018, 23:56
Następny analfabeta..
Analfabetyzm XXI wieku.. "Polska, trudna języka".. Ja rozumiem, że język polski jest trudny i wymagający, ale to wstyd że za chwile Ukraińcy będą mówili i pisali poprawniej niż Polacy.. Zdanie pisane jednym tchem, bez żadnego przecinka czy kropki. Ludzie, proszę.. zanim zaczniecie pisać cokolwiek w internecie to przypomnijcie sobie zasady ortografii i interpunkcji albo zamilknijcie na wieki
karo_gość
16.10.2018, 19:54
pisze się ARRIVA!!!!!!!! Co to jest arriwa?no co???
marciano_gość
15.10.2018, 20:03
Ariva nie honoruje ulg
nie jest konkurencyjna
kk_gość
16.10.2018, 09:13
mylisz się czyli nie znasz tematu
mylisz się czyli nie znasz tematu, ale chciałbyś zaistnieć? Ariva honoruje ulgi bo musi, inaczej przewozów bez dotacji nie da się prowadzić.
Alex _gość
15.10.2018, 20:33
Autobus
A wy zamiast wyśmiewać się z kogoś to spójrzcie na siebie. Człowiek piszę prawdę a wy nie mając co robić oczerniacie go. Bardzo zabawne dorośli ludzie a zachowują się gorzej niż piecioletnie dzieci. Pozdrawiam
Daro_gość
15.10.2018, 23:58
Analfabeta
Wróć do szkoły, proszę!!
Marcinos_gość
15.10.2018, 21:09
50-linia
Ciekawe, ale sie zastanawiam czemu latocha nie próbuje robić konkurencji. Może czeka na odpowiedni czas jak mu sie udało z PKSem. Przypuszczam, że chwilowo nie ma taboru i odpowiedniej obslugi lub kalkulacja słabo wychodzi skoro ma transport, zwirownie z wlasnym transportem, udzialy w redakcji tcz, kupione grunty o ciekawej lokalizacji. I tak jest porównując cienki do prezesa firmy dekpol. Biznesy prowadzi 10 lat dłużej , a w zeszlym roku obroty na 500 mln pan Tuchlim. 50 wybieraja ci którzy maja blisko przystanek lub im pasuje miejsce wysiadki.
DB_gość
20.10.2018, 09:19
Życzę powodzenia w robieniu konkurencji Deutsche Bahn. Nie ta liga...
E.J_gość_gość
15.10.2018, 21:18
Notoryczne spóźnienia
Zgadzam się z opóźnieniami autobusu lini 50, Zajáczkowo- od 20-30 minut to już codzienność! Skandal !
kk_gość
16.10.2018, 09:24
mam prośbę
Czy redakcja TCZ nie mogłaby zapytać o swoje stanowisko w opisanej sprawie kierownictwo Arivy odział Tczew? To nasz społeczny obowiązek zadbać na co wydawane są nasze podatki. A wracając do tematu smutne jest to, że jako prawie 40 milionowy naród przez tyle lat nie potrafimy,nie umiemy zorganizować sobie sami firm dbających o swoje transportowe potrzeby. Dla czego tak mówię? Fakty- Ariva jest spółką niemiecką ( nie mam nic złego na tutaj myśli ) wszystkie autobusy są przypudrowane czyli swoje wyjeździły już gdzie indziej. U nas mają je tylko wyeksploatować do końca i zarobić na tym ile się tylko da.Nasz zarządca tym majątkiem ma jak sądzę w poważaniu klientów,liczą się tylko słupki zysków i czy je zrealizuje wożąc coraz więcej podróżnych czy tnąc koszty czyli kursy -nie ma znaczenia.Liczy się tylko zysk! Mówi się już głośno o kolejnych cięciach w obowiązującym rozkładzie jazdy. Nie mówi się o zaprzestaniu pobierania sowitego dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego na organizowanie przejazdów.
Marcin_gość_gość_gość
18.10.2018, 21:00
Autobusy Volvo na 100 procent były kupione jako nowe a Mercedesy tylko niektóre ale jednak.
trbrtgrgtb_gość
16.10.2018, 12:37
Chrońcie nas przed Arrivą w komunikacji miejskiej. Już lepszy, tfu - aż ciężko mi to przechodzi przez gardło - Meteor..
halo_gość
16.10.2018, 19:55
NAUCZ SIĘ PISAĆ! TRAGEDIA...!!!!!!!!!!!!
Kik_gość
17.10.2018, 10:44
Brak 50
Mi w tym przypadku już nie obchodzi ortografia. Fakt jest jeden 50 nie jeździ zgodnie z rozkladem. Rano nie można dojechać do pracy a młodzież do szkoły. Fakt odjazdu przed czasem jest też nagminny. Jedyna linia autobusowa na trasie Pruszcz Gdański - Tczew. Masakra i tyle. Ktoś w końcu powinien zająć sie tym tematem i pomóc w rozwiązaniu tego problemu.
Kierowca_gość
17.10.2018, 19:20
Kierowca autobusu nr 50
Były. Tak, już były. Trudno jeździć dokładnie z rozkładem jazdy. Zatory, prowadzone inwestycje w Gdańsku, pasażer płacący "grubą kasą" to tylko niektóre problemy. Wynagrodzenie kierowcy to inna bajka, raczej wpływa na braki kadrowe, a nie na punktualność. Problem w Arrivie to zarząd, liczny ale bez kwalifikacji, kompetencji. W Warszawie kierowca w tej samej firmie za podobną pracę dostaje znacznie więcej, więc ja podziękowałem. Wolę pracować w biurze, gdzie mam większe wynagrodzenie i znacznie mniejszą odpowiedzialność.
Pindziesiatka_gość
19.10.2018, 08:29
Zdarzają się kursy widmo. A później w odstępie kilku minut jadą 2 autobusy. Pierwszy zapakowany jak z sardynkami a drugi pusty który już prawie nigdzie się nie zatrzymuje i na ostatni przystanek przyjeżdżają prawie równo. Nie raz trzeba czekać ponad pół godziny na autobus gdzie wg rozkładu powinny w tym czasie jechać dwa kursy. I problemem nie są korki bo nie zdarza się to jedynie w godzinach szczytu komunikacyjnego. Kierowcy nie potrafią odpowiedzieć na żadne pytanie czemu są później, czemu kurs przed nimi nie jechał. Wtedy jest negatywne nastawienie że tak dużo ludzi chce wsiąść i kupić bilet. 3/4 załogi do wymiany.
kk_gość
19.10.2018, 13:05
wczoraj tj czwartek i wtorek 16 go
wczoraj tj czwartek ok 15 tej Pruszcz Gdański w kierunku Tczewa - 37osób na ,stojaka, więcej dzięki ..... już się nie zmieściło. wtorek 16 tego po 14 tej z Gdańska za kierownicą blondynka, 34 osoby bez miejsc siedzących, tłumaczy że wcześniejszy kurs wypadł z rozkładu, nieśmiało prosi, aby już nie wsiadali.Bez przesady robi się mało miejsca dla kierującej, już się o nią ocierają.Rozumiem, każdy chce wracać jak najszybciej do domu ale kochani wystarczy wtargniecie na jezdnie,nagłe hamowanie i mamy dramat....... kierowca bez wyobraźni? a gdyby tak? już raz na Pomorzu to przerabialiśmy kilka lat temu wypadek w Gdańskich Kokoszkach ponad 30 ci ofiar śmiertelnych bo autobus był przepełniony. Nie ma instytucji, która zainteresuje się tą sprawą?
pp_gość
19.10.2018, 15:47
ARRIVA a METEOR
Lepsza ARRIVA w Tczewie niż zafajdany METEOR, którego tak zażarcie bronił prezydent miasta Pobłocki kiedy przegrali przetarg . Ciekawe jest to, że tak cicho jest w tej kontrowersyjnej sprawie ponieważ tamten przegrany przewoźnik oddał sprawę do sądu i zdaje się, że miał sprawę wygraną więc kto zapłaci odszkodowanie tamtemu przewoźnikowi? W naszych lokalnych mediach jest o tym cicho (ciekawe dla czego) i wiadomo, że zapłaci podatnik z Tczew, a prezydent wykpi się jak zawsze. Co do spóźnień 50 - tki to jest to w dużej mierze wina "zakorkowanych" tras, którymi jeżdżą autobusy. Wystarczy popytać tych co dojeżdżają np. do Pruszcza Gdańskiego samochodami w godzinach "szczytu".
Tt_gość
19.10.2018, 16:17
Nie broń Arrivy
A jak wyjaśnić znikające kursy? Autobusy już z Tczewa wyjeżdżają opóźnione.Kierowcy czekają do ostatniej chwili a potem sprzedaż biletów,korki. Dla czego autobusy miejskie trzymają przyzwoicie rozkład np.w Gdańsku,Gdyni? Co do Meteora -najważniejsze to wygrać przetarg, a potem jakoś to będzie.Tak samo kalkuluje Arriva. Aby nie obudzić się z ręką w nocniku już dziś punktujmy być może nowego operatora komunikacji miejskiej w Tczewie. Jeśli nie dają sobie rady z jedną linią -to oczywiste jest pytanie jak poradzą sobie z kilkoma?
www_gość
19.10.2018, 20:50
Arriva lepsza od Meteora? Buahaha chyba nie wiesz co mówisz :) Arriva to jeszcze większy syf
ehh_gość
20.10.2018, 10:56
Korki plus zawieszone kursy przez brak kierowców, bo żaden szanujący się kierowca nie będzie zapieprzał za 2 tysiące złotych miesięcznej wypłaty.
ruda_gość
24.10.2018, 12:39
Błędy ortograficzne swoją drogą ale taka jest prawda-codziennie dojeżdżam z Tczewa do Pszczółek i tak źle jak od 3 tygodni jeszcze nie było. Wypadają po 2-3 kursy pod rząd. Człowiek nie wie o której do pracy przyjedzie albo o której wróci. Kursy co 20 min powinny być a w poniedziałek o godz. 14,50 do 16,10 nie jechał żaden autobus. I nie jest to wina korków bo korki zawsze były. Dziwie się że żaden inny przewoźnik nie zainteresował się jeszcze ta trasą. Z szacunku dla pasażerów zmieniliby chociaż rozkład-niech jeżdżą rzadziej- raz na godzinę ale przynajmniej niech JEŻDŻĄ! Masakra
jabaga_gość
25.10.2018, 11:53
jezu chryste co za popapraniec to pisał???
Polak_gość
29.10.2018, 21:45
analfabetyzm wtórny
Droga Redakcjo! Uprzejmie proszę o zatrudnienie redaktora znającego zasady poprawnej polszczyzny lub chociaż kogoś, kto poprawi te błędy.