Komunikacja miejska - czy rzeczywiście problemu nie ma?

Tczew - Komunikacja miejska - czy rzeczywiście problemu nie ma?

zobacz galerię zdjęć: 3
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Artykuł z ubiegłego tygodnia "Tczewianie mają problem z dojazdem do pracy komunikacją miejską" dotyczący problemów z komunikacją miejską na porannych kursach linii nr 4 przez Flex odnotował rekordowe zainteresowanie. Po nieco ponad tygodniu od publikacji doczekał się już 5400 odsłon. Dlaczego? Czy dlatego, bo jak twierdzi Zakład Usług Komunalnych, jednostka podległa pod Urząd Miasta i organizator komunikacji miejskiej - ,,Przedstawiony problem nie jest adekwatny do sytuacji, jaka ma miejsce w autobusach"? A może dlatego, że problem istnieje i jest utrapieniem dla wielu naszych mieszkańców?

W komentarzu do naszego artykułu Zakład Usług Komunalnych wyjaśnił portalowi Tcz.pl:

"W załączeniu tabela napełnienia poprzez system kart elektronicznych. Sprawdzamy też wyrywkowo zapisy z monitoringu wizyjnego zainstalowanego w autobusach. W żadnym przypadku nie została przekroczona dopuszczalna liczba osób określona w specyfikacji technicznej autobusu."

Natomiast Redakcja dodała, że ,,fabryczna pojemność (...) w przegubowcu mieści się 149 pasażerów (średnio 60-70 osób)".


Czy ktoś z Zakładu Usług Komunalnych lub Redakcji Tcz.pl pokusił się o przejazd tym kursem? Najwyraźniej nie.

My wyruszyliśmy dzisiaj kursem o 5:16 z pętli na Czyżykowie i wykonaliśmy kilka zdjęć, by pokazać jak wygląda sytuacja wewnątrz przegubowca. Czy rzeczywiście jak twierdzi ZUK, w autobusie zajętych jest zaledwie 40 miejsc? Na przedstawionych zdjęciach wyraźnie widać, że pasażerowie stoją w drzwiach ze względu na brak miejsca.

Pod artykułem rozgorzała dyskusja w komentarzach.

"Pasażerka" napisała: ,,Nie zgadzam się z komentarzem Zuk. Dojeżdżam 4 do pracy i to jest koszmar . Codziennie mam problem żeby się wcisnąć do autobusu . Jeżeli monitoring i zapisy z czytników pokazują co innego to proponuję aby to ktoś faktycznie skontrolował .Na przystanku na Kasztanowej nie ma szans aby odbić kartę lub skasować bilet."

"Kierowca miejski" zauważył, że: ,,Policja będzie kontrować kierowców, a nie organizatora ZUK. Skończy się na tym, że kierowcy nie chcąc ryzykować, będą zabierać pasażerów tylko do pewnego momentu, a reszta będzie musiała iść pieszo do pracy. Powtórka z rozrywki widzę."

Nie zabrakło też negatywnych głosów ze strony niektórych osób, które sugerowały również, że to firma Flex powinna zorganizować komunikację dla swoich pracowników. Trudno się jednak z nimi zgodzić. Dlaczego?

Zadaniem komunikacji miejskiej jest dowożenie mieszkańców tam, gdzie jest taka potrzeba - na zakupy, do szkoły, na cmentarz, do osiedli mieszkaniowych, na dworzec, czy do zakładów pracy. Komunikacja miejska w Tczewie nie dowozi do pracy tylko mieszkańców pracujących we Flexie, ale również w innych firmach, czy na dworzec gdzie niektórzy kontynuują podróż do pracy koleją. Ze względu na ilość zatrudnionych mieszkańców (Flex jest jednym z największych pracodawców na pomorzu), kursów potrzeba po prostu więcej.

Mieszkańcy zniechęceni warunkami dojazdu komunikacją, mogą przerzucić się np. na własny samochód. Zwiększyłoby to i tak już duży problem z zakorkowaniem miasta w godzinach popołudniowych, nie wspominając już o zanieczyszczeniu powietrza. Wiele miast podejmuje różne inicjatywy by zachęcić swoich mieszkańców do podróżowania komunikacją miejską. Dlaczego nie jest tak w Tczewie?

W jednym z komentarzy użytkowniczka ,,Adela" napisała: ,,Czemu wszyscy mają za to płacić". Odpowiedź jest prosta - bo właśnie do tego służy komunikacja miejska, żeby zapewniać bezpieczny i komfortowy transport swoim mieszkańcom. I tak jak z naszych podatków opłacane są inne inwestycje - np. oddany w ubiegłym roku dwupoziomowy parking przy węźle komunikacyjnym kosztował 13 mln złotych i chociaż korzystają z niego tylko zmotoryzowani mieszkańcy (zwykle także kontynuujący dojazd do pracy), to jednak nikt nie ma wątpliwości, że był potrzebny. I można byłoby tak mnożyć.

Mieszkańcy mają prawo oczekiwać by komunikacja miejska była dostosowana do ich potrzeb.


Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (30)
dodaj komentarz

  • +9

    EkO_gość

    07.10.2021, 11:02

    obstaję przy swoim

    Uważam, że Flex powinien pomyśleć o tym by zapewnić pracownikom dodatkowy autobus. Problem z dojazdem jest głównie do tego zakładu. Nie można więc powiedzieć, że komunikacja miejska jest kompletnie nieprzygotowana do świadczenia usług transportowych. Czego oczekujecie? Puścić dwa dodatkowe autobusy w kierunku Flexa kosztem innych połączeń? A może miasto ma na potrzeby Flexa wynająć dodatkowe autobusy i wszyscy mamy za to zapłacić? Jeżeli jest możliwość dodatkowo zagospodarowania autobusu na tym kierunku to ok, ale nie kosztem innych. Wszyscy płacimy na komunikację miejską i wszyscy mamy prawo z niej korzystać

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx7.xx5 
  • +2

    ZZTI_gość

    07.10.2021, 11:46

    Mamy prawo korzystać z komunikacji miejs

    Eko - w Zakładzie Usług Komunalnych zatrudnione są (i opłacane także z naszych wspólnych podatków) osoby, które mają w swoich kompetencjach i obowiązkach układanie rozkładu jazdy w taki sposób, by odpowiadał on potrzebom mieszkańców. I to one powinny znaleźć rozwiązane. W zakładach takich jak Gemalto, Vetrex, czy Eaton pracuje znacznie mniej mieszkańców niż we Flex'sie. To tłumaczy dlaczego do Flexa potrzebne jest więcej kursów. Skoro jest spora liczba mieszkańców, która tego potrzebuje to komunikacja powinna się do tego dostosować. Nikt nie prosi o autobusy do wożenia powietrza, ale o autobusy do wożenia mieszkańców. I uwierz mi że po Tczewie jeździ mnóstwo pustych autobusów. Sam dzisiaj jechałem na pętlę 8ką z zaledwie jednym pasażerem nie licząc mnie. I jest dokładnie tak jak mówisz... wszyscy płacimy za komunikację miejską i wszyscy mamy prawo z niej korzystać, a skoro zdarzają się sytuacje że autobusy nie zatrzymują się na przystanku przy Kasztanowej z powodu przepełnienia, to znaczy że jednak nie wszyscy mogą z niej skorzystać i należy to naprawić.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx4 
    +10

    Xz_gość

    07.10.2021, 14:45

    To nie na potrzeby flexa miasto powinno dostosować autobusy a na potrzeby mieszkańców którzy tu mieszkają i płacą podatki.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx9 

    Gosc_gość

    07.10.2021, 17:33

    Jasne Flex zalatwi mieszkańcom Tczewa autobusy potem odezwą sie Ci z poza miasta że wolą autobus. Potem doliczmy zmiany 6-18 6-14 7-15 8-16. Kierunków mnóstwo. Tczew Gniew Gdańsk Turze etc. Na pewno fajnie bedzie jak codziennie 30 autobusow bedzie smigac malinowska bo miasto nie moze puscic jednego dwoch wiecej autobusow! Brawo wy.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx0.xx3 
    +2

    Tedi_gość

    07.10.2021, 20:29

    Ble ble

    Zgodnie z kontraktem powinno jeździć 25 autobusów a jeździ jak słyszałem 23, miasto oszczędza kosztem jakości usług

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx9 
  • +8

    Ziomek z Tczewa _gość_gość

    07.10.2021, 11:45

    Dobry flex nie jest zły

    Od latochy trzeba pożyczyć kolejkę i będzie dojazd jak tralala do fleksiczka.

    Odpowiedz
    IP: 37.30.xx3.xx4 
  • -2

    Siara_gość

    07.10.2021, 12:30

    Rozumiem autora artykułu. Ma w swojej ocenie sporo racji. Niezależnie jednak od tego firma widząc problem z dojazdem swoich pracowników winna dbając o ich dobro temu zaradzić. Wystarcza chęci. Jaki byłby koszt organizacji 4 kursow dziennie? Niechby to było nawet tys zł. To miesięcznie daje 20 tys. To żaden koszt. Można wprowadzić symboliczną opłatę od pracowników np 1 zł za przejazd i jeszcze ten koszt zmniejszyć. Siara

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • Hahahah_gość

    07.10.2021, 12:14

    Czytałem komentarze pod ostatnim postem i wiem że to są myśleniem ci sami tępi ludzie co od paragonów zgrozy hahaha.... w tym autobusie może być 100 osób i każdy zrobi zdjęcie i zrobi artykuł że autobus przepełniony i że ludzie nie odpowiedzialni bla bla bla... ale każdy się wcisnąć chciał i teraz afera..... a może jeszcze pracodawca ma dzwonić do was rano czy byście byli tak uprzejmi wstać do pracy hahahaha

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xxx 
  • +6

    Vetrex_Team_gość

    07.10.2021, 12:53

    Brak autobusu z Abisyni o 5.20

    Czemu autobus lini 4F trasa Dworzec-Czyżykowo nie może wyjeżdżać z Abisyni o 5.20 by dotrzeć na czas do pracy typu Vetrex,Metrix,Eaton tu by się też przydał dodatkowy autobus.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx4.xxx 
  • -2

    Je*ac vetrex_gość

    08.10.2021, 05:37

    Je*ac vetrex

    Je*ac vetrex

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xx3 

    Elo _gość

    21.10.2021, 10:25

    Y. Ee. Bać wetreks tim

    Cytuj
    IP: 46.15.xx8.xx7 
  • -3

    qq_gość

    07.10.2021, 14:19

    1. jakby zdjeli te wszystkie torby to zaraz byłoby luźniej ' troszkę' - no ale to trzeba pomyśleć. 2. zuk patrzy ile kart sie odbiło tzn ile osób jest w autobusie. skoro jest inaczej ful ltzn 3/4 jedzie na cwaniaka...3 nie podoba sie to wyjdź z domu 30 min wcześniej i idź pieszo

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx8 
  • +10

    Mieszkaniec _gość

    07.10.2021, 14:39

    HuberSuhner jako o wiele mniejszy zakład pracy niż Flex - ma wynajęty autobus Arrivy, który codziennie rano, popołudniu i wieczorem zawozi oraz odbiera pracowników tej firmy. Mało tego, zakład utrzymuje wynajem autobusu mimo, że nie jest zapełniony nawet w 50%. Jak widać można. Przemyślenia w związku z tym pozostawiam czytelnikom... Dlaczego tylko Flex ma dostać dodatkowe połączenia komunalne? A reszta firm?

    Odpowiedz
    IP: 37.30.xx3.xx3 
  • +3

    Alamos15_gość

    07.10.2021, 14:40

    Proponuję zmienić trasę przejazdu. Teraz aby wrócić z Flexa do pętli autobusowej na Czyżykowie potrzeba ok 45 minut! A wystarczyłoby aby jeden autobus jechał trasą pętla na Czyżykowie i skręcał koło Retmana w ulicę Sobieskiego, dalej Mostową i Łąkową do Flexa, a drugi z dworca Aleją Zwycięstwa potem Wojska Polskiego przez Suchostrzygi do Flexa i adekwatnie na odwrót.

    Odpowiedz
    IP: 31.60.xx2.xx5 
  • Vetrex_JPAG_gość

    07.10.2021, 18:48

    Dobra trasa

    Proponuję zmienić trasę przejazdu. Teraz aby wrócić z Flexa do pętli autobusowej na Czyżykowie potrzeba ok 45 minut! A wystarczyłoby aby jeden autobus jechał trasą pętla na Czyżykowie i skręcał koło Retmana w ulicę Sobieskiego, dalej Mostową i Łąkową do Flexa, a drugi z dworca Aleją Zwycięstwa potem Wojska Polskiego przez Suchostrzygi do Flexa i adekwatnie na odwrót.To nie głupi pomysł.Na stałe tak powinny jeździć autobusy lini 4F lub 2 tymi osobnymi trasami a jeden który jedzie na około miasta.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx4.xxx 
    -1

    qq_gość

    07.10.2021, 19:35

    do kaufa dla zdrowia pieszo a tam juz 3, 4, 12, 17 normalnie śmiga co chwilę

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx8 
    -4

    Rtsa_gość

    08.10.2021, 20:22

    Sam se śmigaj pol godziny do kaufa, jeszcze teraz jak 2 stopnie rano, jak chu* dla zdrowia

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx7 
    +1

    qq_gość

    09.10.2021, 14:03

    @ RTSA , pracuje we flexiku to mnie sie należy dojazd. odpowiem Ci - otóż NIE wszyscy my którzy jeździmy do 3 city musimy sobie jakos radzić z tym co jest i na każde widzimi sie tego nie zmienią...także ten , nie podoba sie to sie zwolnij. albo zmień kołhoz

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx8 

    RSA _gość

    13.10.2021, 15:50

    Do qq

    Ja tam akurat się zawsze wcisnę do autobusu a 5 min jak sardynka jakoś niezbyt mi przeszkadza. Bardziej tu chodzi o to że jakiś ktoś nie będzie mi mówił czym mam się do pracy przemieszczać, mam prawo do tego autobusu tak samo jak ci z Czyżykowa i będę z tego prawa korzystał ile mi sie podoba. A jak tym co wsiadają wcześniej niż na kasztanowej i mają problem z tym że ktoś z kasztanoweu wsiada to niech sobie sami wysiada na tym przystanku i drałują pieszo skoro to taki kawalątek

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx2 
  • +3

    Aja_gość

    07.10.2021, 20:23

    Błędne wnioski z karty miejskij

    To że z systemu karty miejskiej wynika, że skasowano 40 biletów nie oznacza że tyłu jest pasażerów w tym autobusie. Raczej kontrolerzy zaczynają pracę później

    Odpowiedz
    IP: 188.47.xx6.xx5 
  • +1

    qq_gość

    07.10.2021, 21:17

    ja tam ich 2 lata najmniej nie widziałem;]

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx8 
  • +2

    pracownik_gość

    08.10.2021, 13:10

    Policja powinna weryfikować ilości

    Dostawią kolejny autobus jak dojdzie do jakieś tragedii, albo jak Policja wystawi mandaty i pozabiera dowody rejestracyjne.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • +3

    Gość _gość_gość

    08.10.2021, 15:31

    Sztucznie pompowany problem.

    Sztucznie pompowany problem. W SKM, 50 -tce jest tak samo ludzie w godzinach szczytu się tloczą i nikt nie dramatyzuje nie dostawia wagonów... ''Zadaniem komunikacji miejskiej jest dowożenie mieszkańców tam, gdzie jest taka potrzeba - na zakupy, do szkoły, na cmentarz, do osiedli mieszkaniowych, na dworzec, czy do zakładów pracy. Komunikacja miejska w Tczewie nie dowozi do pracy tylko mieszkańców pracujących we Flexie, ale również w innych firmach, czy nadworzec gdzie niektórzy kontynuują podróż do pracy'' ŚWIĘTA PRAWDA MOIM ZDANIEM DLA TAKIEGO GIGANTA JAK FLEX NIE POWINNO BYĆ OBCIĄŻENIEM ZORGANIZOWANIE DOJAZDU DO PRACY. Z TEGO CO WIEM TO DOWOŻĄ Z CALEGO POWIATU DO TEJ FIRMY

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx6.xx3 
  • Pasazerka_gość

    08.10.2021, 19:13

    Pełen autobus

    Witam to niejest problem firmy tylko flex do pracy tym autobusem dojeżdżają do pozostałych firm które nie tylko otworzyły się koło niego ale i zatrudnia coraz to więcej Ukraińców. Autobusem tej Lini nie jeżdżą tylko fleksowi pracownicy ale 4 firm. Nie tylko jest ciasno już na Bema, zero miejsc aby się usiąść, w mieście fisyadaja ostatnie osoby i wtedy każda na kolejnym przystanku osoba to już wchodzi na svisk

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx1 
  • +3

    Kaska_gość

    08.10.2021, 20:25

    Autobusy

    Ten kto pisze,że do flexsa powinno być więcej autobusów,Ok zgadzam się,ale pisać żeby ograniczyć autobusy do eaton ,czy innych zakładów większych w Tczewie,trzeba być pustakiem ????ludzie pracują nie tylko we flexsie,trzeba trochę pomyśleć????

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx6.xx2 
  • +1

    Magda _gość

    09.10.2021, 10:06

    cwaniactwo nie popłaca

    ja również jeżdżę na tej linii, 30% jeździ na gapę nie kasujac biletu więc te 30% systemowo nie uczestniczy w kursie...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • -2

    Zuza_gość

    11.10.2021, 21:08

    A gdzie jest dystans spoleczny?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx8.xx4 
  • +2

    qq_gość

    15.10.2021, 19:21

    chcesz mieć dystans to idź jeszcze na policje i do sanepidu...w nagrode kierowca który chce być dla was w porządku dostanie mandat...a wy tak z pół autobusu bedzie dygać pieszo

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx8 
  • -1

    rr_gość

    22.10.2021, 16:40

    |Rowerem można dojechać wszędzie.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx8 
  • ggnf_gość

    23.10.2021, 16:03

    To jedź już dziś

    Najlepiej w kosmos

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA