Tczewianie mają problem z dojazdem do pracy komunikacją miejską [AKTUALIZACJA]

(fot. tcz.pl)
Tczewianie mają problem z dojazdem do pracy komunikacją miejską [AKTUALIZACJA]

zobacz galerię zdjęć: 1
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Mieszkańcy Tczewa dojeżdżający komunikacją miejską do Flexa nadal uskarżają się na przepełnione autobusy. Alarmują, że zdarza się, że nie wszystkim udaje się wejść do autobusu na ostatnich przystankach przed zakładem. Problem istnieje od miesięcy.

W kwietniu ubiegłego roku jako organizacja związkowa, zwróciliśmy się do Zakładu Usług Komunalnych, odpowiedzialnym za komunikację w Tczewie, z prośbą o dodatkowe kursy. Sytuacja się poprawiła, ale nie na długo. W grudniu ubiegłego roku w reakcji na sygnały ze strony mieszkańców pojawił się artykuł w Tcz.pl.

Byliśmy z kamerą na przystanku, by pokazać jak w dalszym ciągu przeładowane są kursy które dowożą mieszkańców Tczewa do Flexa o godz. 5:30, oraz 5:37.
Problem dotyczy także kursów z Flexa w stronę Czyżykowa po godz. 6.


Autor: Związek Zawodowy Techników i Inżynierów przy Flex


Flex jest największym pracodawcą w Tczewie i drugim w województwie pomorskim. Ustalając rozkład jazdy Zakład Usług Komunalnych powinien to uwzględniać. Komunikacja miejska jest w końcu dla mieszkańców, a nie odwrotnie. Kiedy pasażerowie upychają się w autobusie, jest to nie tylko dla nich bardzo uciążliwe, ale przede wszystkim stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Link do artykułu w Tcz.pl:
https://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=a0833a116efd4abd&title=Pracownicy-Flexa-maja-problem-z-dojazdem-do-pracy

Aktualizacja:

O komentarz poprosiliśmy Zakład Usług Komunalnych. Oto wyjaśnienia, jakie otrzymaliśmy:

Przedstawiony problem nie jest adekwatny do sytuacji, jaka ma miejsce w autobusach. W załączeniu tabela napełnienia poprzez system kart elektronicznych. Sprawdzamy też wyrywkowo zapisy z monitoringu wizyjnego zainstalowanego w autobusach. W żadnym przypadku nie została przekroczona dopuszczalna liczba osób określona w specyfikacji technicznej autobusu. Nadmieniam, że w chwili obecnej nie obowiązują żadne limity ograniczające dopuszczalną liczbę pasażerów w autobusach.



Dodajmy, że fabryczna pojemność autobusu tradycyjnego to 95 osób (średnio z porannych kursów korzysta 60 osób - tabela w załączeniu), zaś w przegubowcu mieści się 149 pasażerów (średnio 60-70 osób).

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (45)
dodaj komentarz

  • EkO_gość

    28.09.2021, 13:11

    ej, czekaj

    Nie do końca się z tym zgadzam. Oczywiście miasto może puścić kilka kursów do miejsc pracy (co z resztą robi). Nie oczekujcie jednak państwo, że komunikacja miejska będzie funkcjonowała głównie pod zakłady pracy. Może swoje uwagi powinniście skierować do zarządu Flexa, aby wynajął autobusy dowożące ludzi do pracy? Są firmy, które tak robią.

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx7.xx5 
  • Edzio_gość

    28.09.2021, 13:52

    Taaa

    Uwagi były skierowane. Spotkanie zarządu z miastem i gryfem też się odbyło. Raczej nic się nie zmieni... Ale nie będę się rozwijac

    Cytuj
    IP: 178.235.xx9.xx1 

    Trump _gość

    28.09.2021, 17:21

    Edziu

    Miasto powinno organizować transport publiczny tak, by ludzie mogli dojechać do pracy. Nie miałbym nic przeciwko, gdyby puszczono jeszcze jeden autobus. Miej jednak na uwadze, że transport publiczny nie jest tworzony tylko po to, aby ludzie dojeżdżali do Flexa. Są również inne miejsca. Jeżeli miasto nie jest skore do zwiększenia ilości połączeń w tamtym rejonie to niech Flex wyjdzie z inicjatywą i ogarnie jakiś dodatkowy autobus na koszt własny. Stać ich. Nie oszukujmy się.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8 

    Raf_gość

    28.09.2021, 19:03

    Sorry, ale chyba nie rozumiesz celu istnienia komunikacji publicznej. Zamiast autobusów ludzie wybiorą auto i miasto będzie stało w korkach

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx9 

    Łupaszko_gość_gość

    29.09.2021, 00:17

    "a 'la long"

    Na rowerki wskakiwać i nie narzekać !!! Rumcajs patrzy ...

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx4 

    adela_gość

    02.10.2021, 14:29

    popieram

    trochę to śmieszne że miasto ma dowozić do pracy CI z Flexsa ciągle narzekają na drogi na ścieżki na autobusy. Niech pracodawca zadba o komfort. Czemu wszyscy mają za to płacić

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx2 

    J_gość

    03.10.2021, 09:05

    Miasto jest dla mieszkańców

    Adela - ja zapytam inaczej - skoro autobusy dowożą mieszkańców do innych firm, takich jak Gemalto, Eaton, dowożą na dworzec z którego mieszkańcy dojeżdżają koleją także do pracy, to dlaczego nie mają dowozić wszystkich, którzy tego potrzebują (a ze względu na wielkość zakładu jest ich po prostu wielu) do Flexa? Dzięki temu że Ci ludzie dojeżdżają autobusem a nie samochodem miasto jest też mniej zakorkowane. Zastanów się też nad tym - skoro z naszych podatków sfinansowano za wiele milionów złotych parking dla samochodów przy węźle komunikacyjnym, na którym zostawiają samochody mieszkańcy głównie dojeżdżający następnie koleją do swoich firm, to dlaczego inni mieszkańcy nie mogą się doprosić o kilka kursów autobusu więcej?

    Cytuj
    IP: 5.173.xx1.xx0 
  • Kinjo _gość

    28.09.2021, 13:29

    Pracuję w zakładzie, gdzie pod bramę autobus nie dowozi i muszę z tym żyć :) Gadajcie z Flexem niech działa. To również ich interes by ludzie ma czas docierali do pracy. Biedni nie są

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx2 
  • Ciech_gość

    28.09.2021, 13:35

    Wyjazd z Ukrainą króciutko

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx7 
  • Zbyni_gość

    28.09.2021, 13:53

    O wlasnie

    Pchają się jak bydło. Byś się przewrócił to jesteś bankowo stratowany.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx9.xx1 
  • Ja_gość

    28.09.2021, 14:19

    Autobus

    To nie tylko do flexa nie mozna dojechac. Ja pracuje w sklepie i na 4 rano zero autobusu. Nawet na 5 nie ma. Dopiero ciut przed godzina 5 co nic nie daje. Czy naprawde nie ma komu jezdzic?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx0 
  • wow_gość

    28.09.2021, 14:20

    gryf

    Gryf , jest coraz gorszy nie wiem kto ustala , rozkład jazdy autobusów, ale to po prostu nieporozumienie!

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx5 
  • X_gość

    28.09.2021, 15:15

    Rozkład jazdy ustala organizator

    Rozkład jazdy ustala organizator komunikacji miejskiej czyli Zakład Usług Komunalnych w Tczewie - spółka komunalna Urzędu Miasta

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx5 
  • master_gość

    28.09.2021, 14:28

    Trzeba dzonić na Policję

    Przepełnione autobusy to nic innego, jak stworzenie zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. t. 86 Kodeksu Wykroczeń traktuje, że: §1. Kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub w strefie ruchu, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, podlega karze grzywny. § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 przez osobę prowadzącą pojazd można orzec zakaz prowadzenia pojazdów.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • Lipton_gość

    28.09.2021, 15:17

    hm....

    Gdzieś dzwon bije , ale gdzie ...... Proponuję się doszkolić Moim zdaniem za rozkład jest odpowiedzialny organizator a nie przewoznik Ci co jezdzili autobusami w latach 80 to coś wiedzą o przepełnionych pojazdach hihi.... zapomnieli jak jezdził meteor, a raczej jak nie jezdził...

    Cytuj
    IP: 5.60.xx2.xx0 

    Kierowca_gość

    29.09.2021, 05:49

    Ok, to my się nie będziemy zatrzymywali na przystankach, żeby te bydło z flexa sie nie pchało. Ok? Zawsze jak się coś dzieje to wy dzbany oskarżacie o wszystko kierowców, puknij się dzbanie w ten pusty czerep i pomyśl... kierowca tylko wykonuje swoją pracę. Zacznijcie odbijać karty, kasować bilety to ZUK zobaczy zapotrzebowanie większe i ousci dodatkowy autobus. Szczerze nie liczyłem, ale ok. połowy pasażerów z rana jedzie na krzywy ryj.

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx2 
  • GOŚĆ45_gość_gość

    28.09.2021, 15:54

    PRZEPEŁNIONY AUTOBUS

    Prawda jest taka, niestety w komitywie Gryf z ZUK-iem mają układy szukają oszczędnosci i jest jak jest. Za jeden autobus więcej w kursowaniu by trawe drapali. Brawo pasażerowie walczyć! do skutku. A po drugie jaki włodasz miasta takie miasto, przykład idzie z góry. Gdyby ktoś przyjarzał sie bardziej tym przekrętom wszystkim i puścił na światło dzienne sporo osób, by sie zdziwiło. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx9 
  • Zróbcie_gość

    28.09.2021, 16:16

    Strajk

    Włoski, jeden dzień wolnego dla wszyskich.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx2 
  • Brak autobusów lini 4F_gość

    28.09.2021, 17:33

    Eton brak autobusów

    I tylko w tle nie ma dojazdu do pracy do Flexa.Spod Eaton Autobusy odjeżdżają o 5.58 linia 4F lub 21.59 Linia 4F a się pracuje do równej 6 rano lub 14 lub 22 i nikt z tym nic nie robi.Bo do Flexa są ważniejsze autobusy

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx6.xx5 
  • ola_gość

    28.09.2021, 19:31

    ps

    A dlaczego maja być dodatkowe autobusy dla pracowników flexa? Kim oni są żeby ich specjalnie traktować? Żenada roku xd

    Odpowiedz
    IP: 46.204.xx2.xx8 
  • Mieszkaniec_gość

    28.09.2021, 20:07

    Są mieszkańcami Tczewa

    Pracownicy Flexa są mieszkańcami miasta. I tak jak autobusy dowożą mieszkańców na zakupy, tak też powinny do zakladów pracy. Mieszkańcy płacą podatki, opłacają przejazdy. Jeżeli tego nie rozumiesz to jak rozumiem wogole zlikwidujmy komunikację dla mieszkańców.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx1.xx0 

    EkO_gość

    29.09.2021, 06:38

    mieszkańcu

    Ja również jestem mieszkańcem i płacę tutaj podatki. Czy to upoważnia mnie do oczekiwania, że autobus dowiezie mnie w konkretne miejsce, które mnie interesuje? No chyba nie. Zwróć uwagę, że kursów w kierunku Flexa nie ma wcale tak mało. Rozumiem Twój punkt widzenia, ale zrozum też innych. Dlaczego Flex nie może wyjść z inicjatywą i zorganizować chociaż jednego dodatkowego autobusu ???

    Cytuj
    IP: 82.160.xx7.xx5 
  • Eniu_gość

    28.09.2021, 21:31

    Haha

    "Pracownicy Flexa są mieszkańcami miasta. I tak jak autobusy dowożą mieszkańców na zakupy, tak też powinny do zakladów pracy. Mieszkańcy płacą podatki, opłacają przejazdy. Jeżeli tego nie rozumiesz to jak rozumiem wogole zlikwidujmy komunikację dla mieszkańców."

    Daj spokój. Przecież ta Ola to jakiś zwykły dzban jest xd

    Odpowiedz
    IP: 46.204.xx6.xx8 
  • Gryfek_gość

    29.09.2021, 00:14

    Rozkład jazdy

    Prawda jest taka, że ten rozkład jazdy pod nic nie pasuje.. Ani pod pracę, ani pod pociągi, ani pod szkoły. Z tego wynika, że są dwie opcje: 1. Ktoś losowo powpisywał godziny odjazdów autobusów 2. Ten kto układał godziny z ch**em na łby pozamieniał, jest takim kretynem i nie pomyślał, że przecież przejscie z peronu na autobus zajmuje kilka minut, a nie że autobus odjeżdża dokładnie o tej samej godzinie co przyjeżdza pociąg. Tak samo sytuacja wygląda u mojego syna w szkole - Konczy lekcje o 14:25 i autobus odjeżdża o 14:25 Generalnie to cały zarząd Gryfa jest do wyj**ania. Nie pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 185.220.xx2.xx2 
  • Heniek_gość

    29.09.2021, 07:15

    No panie, a co gryf ma do tego? Rozklad ustala ZUK i miasto. Gryf daje tylko kierowców i autobusy i opiekę nad autobusami. Nic nie obchodzi gryfa rozklad jazdy, który jest ustalany przez inne podmioty.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx6.xx9 
  • Flex _gość

    29.09.2021, 06:53

    Pracownicy wlexa Sasza Wańka Juri itd

    Odpowiedz
    IP: 89.8.xx6.xx3 
  • Obywatel RP_gość_gość_gość

    29.09.2021, 08:29

    Buhaha

    Na Rokitki na nowe osiedle puścić autobus a nie do flexa łobuzy.

    Odpowiedz
    IP: 83.13.xx1.xx9 
  • Tczewianin_gość

    29.09.2021, 09:23

    Polska dla Polaków

    Rokitki to nie Tczew, im się nie należy hahaha

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx4 

    Dawne czasy_gość

    29.09.2021, 10:05

    Niechcieli do Tczewa to majo

    Rokitki to nie Tczew niechcieli się dołączyć do Tczewa i autobus nie pojedzie jeździ do samej granicy Tczewa z rokitkami i ani kawałek dalej

    Cytuj
    IP: 178.235.xx3.xx0 

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość_gość

    29.09.2021, 11:21

    To nawet nie chodzi o to czy Rokitki chciało być Tczewem, tylko Wójt nie chce się dorzucić do tych kursów, a organizowanie ich poza Miasto bez współfinansowania Gminy jest złamaniem dyscypliny finansów publicznych.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • qq_gość

    29.09.2021, 09:52

    spacerkiem na dworzec , po drodze można spić to i owo. a tam autobusów bez liku. to w lewo to w prawo...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx8 
  • srg_gość

    29.09.2021, 12:03

    Do kierowcy

    "Ok, to my się nie będziemy zatrzymywali na przystankach, żeby te bydło z flexa sie nie pchało. Ok? Zawsze jak się coś dzieje to wy dzbany oskarżacie o wszystko kierowców, puknij się dzbanie w ten pusty czerep i pomyśl... kierowca tylko wykonuje swoją pracę. Zacznijcie odbijać karty, kasować bilety to ZUK zobaczy zapotrzebowanie większe i ousci dodatkowy autobus. Szczerze nie liczyłem, ale ok. połowy pasażerów z rana jedzie na krzywy ryj."

    Specjalnie dla ciebie pustaku zadzwonię na Policję jak tylko zobaczę pełny autobus i tak będzie każdego dnia. Dodatkowo wykonam zdjęcia stanowiące dokumentację.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • GOŚĆ45_gość_gość_gość

    29.09.2021, 16:47

    PRZEPEŁNIONY AUTOBUS

    A rób sobie gamoniu 1000 zdjęc co zrobisz to Twoje i tyle z tego będziesz miał, wyjdzie ci fajny album hahaha

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx9 

    Kierowca2_gość

    01.10.2021, 18:34

    Do srg_gość: To jak tylko pojawi się policja licz się typie, że już możesz nie wsiąść do autobusu , bo będzie pełny. Kierowcy na tym nie stracą.

    Cytuj
    IP: 46.204.xx8.xx8 
  • Serio_gość

    29.09.2021, 14:43

    A co z tradycyjnymi biletami

    Pokazano ilość logowań kart, a co z tradycyjnymi biletami? Dlaczego ZUK wprowadza w błąd?

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx3.xx2 
  • Kierowca miejski2_gość

    29.09.2021, 16:04

    Gapowicze na Flex

    Prawda jest taka, że połowa pasażerów jeździ do Flexa na gapę, stąd też zaniżone liczby pasażerów w tabelkach ZUK i nie będą tego w systemie widzieć, dopóki osoby dojeżdżające do pracy nie przestaną jeździć na gapę. Ponadto, za organizacje rozkładów jazdy odpowiada Zakład Usług Komunalnych, a nie Gryf i nic temu winni kierowcy. Kierowcy maja możliwość nie zabierania wszystkich pasażerów jeśli autobus jest pełny, a jeśli zabierają to właśnie im powinniście dziękować, że się na to godzą.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx5.xx4 
  • teges _gość

    30.09.2021, 06:39

    Jaki zakład taki dojazd

    A jak na stołówce jeden na drugim siedzi to nikt nic z tym nie robi zj**any zakład zj**any dojazd

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx4 
  • On_gość

    30.09.2021, 13:26

    Niech flex załatwi dojazd dla pracowników a nie miasto..

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx1 
  • _gość

    30.09.2021, 13:33

    do ZUK

    a jak ludzie mają odbijać karty, skoro nie mogą ruszyć ręką gdyż są upchani jak sardynki w puszce? Załączony materiał wideo dobrze obrazuje realną sytuację w waszych prestiżowych autobusach. Skoro udajecie, że nie ma problemu, to ludzie będą dzwonić na Policję. Zapłacie stosowne kary , to przestaniecie cwaniakować.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • Kierowca miejski2_gość

    30.09.2021, 16:10

    Policja będzie kontrować kierowców, a nie organizatora ZUK. Skończy się na tym, że kierowcy nie chcąc ryzykować, będą zabierać pasażerów tylko do pewnego momentu, a reszta będzie musiała iść pieszo do pracy. Powtórka z rozrywki widzę.

    Cytuj
    IP: 188.146.xx5.xx4 

    Voice of city _gość

    01.10.2021, 05:19

    Tczew to stan umysłu

    Osoba odpowiedzialna za komunikację miejską w Tczewie powinna już o tej godzinie stać w kolejce do pośredniaka. W interesie przewoźnika powinno być dostawienie kolejnego autobusu. Tczew to nie jest trzeci świat, tu ludzie nie będą jeździć na dachu pojazdu i nie będzie dopychaczy na przystanku. Przeładowany autobus to realne zagrożenie i dyskomfort dla pasażerów. Wyciąganie danych z logowań kart w celu komentowania zaistniałej sytuacji to niesmaczny żart i brak powagi. W każdym normalnym mieście osoba odpowiedzialna za ten cyrk już dawno by wyleciała z pracy.

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx0 
  • Maciej Sz_gość_gość

    01.10.2021, 02:57

    Ciężka sprawa

    Cieszcie się, że kierowcy nastawiają karku i zabierają tyle osób ile się zmieści. Jest problem firma Flex powinna go rozwiązać, jest ważnym Partnerem miasta i dziwne, że do dzisiaj nie ma prywatnej linii autobusów chociażby na dworzec autobusowy. Pomogło by to pracownikom i zadbało o ich bezpieczeństwo. Trzeba czekać tylko jak ruszy remont mostu na mostowej i wszystko będzie leciało Malinowską

    Odpowiedz
    IP: 46.169.xxx.xx2 
  • Pasażerka_gość

    02.10.2021, 08:09

    Tłok w autobusie

    Nie zgadzam się z komentarzem Zuk.Dojeżdżam 4 do pracy i to jest koszmar . Codziennie mam problem żeby się wcisnąć do autobusu . Jeżeli monitoring i zapisy z czytników pokazują co innego to proponuję aby to ktoś faktycznie skontrolował .Na przystanku na Kasztanowej nie ma szans aby odbić kartę lub skasować bilet . Może niech zarząd Gryf porozmawia z kierowcami albo przedstawiciele samo nich się przejadą porannymi kursami .W autobusach tłok i połowa pasażerów bez masek Czy to ktoś jeszcze kontroluje ??

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx6 
  • Pasażer.. _gość

    03.10.2021, 08:36

    Do kierowców

    A ja się pytam od kiedy pasażer może stać przy kierowcy z przodu? Ludzie jeżdżą na 'gape' bo nie mają jak odbić biletu. A co za tym idzie że w razi wypadku nie dostaną odszkodowania bo nie mają ubezpieczenia. Trochę chora sytuacja

    Cytuj
    IP: 188.146.xx9.xx7 

    true_gość

    04.10.2021, 10:29

    Głupoty opowiadasz

    pies j**ał to twoje ubezpieczenie. Każdy pracownik ma swoje, dodatkowo jest ubezpieczenie ZUS. Droga do pracy i z pracy - (najkrótsza) zawsze jest ubezpieczona.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.