Koniec Przewozów regionalnych na trasie Tczew - Bydgoszcz?

Koniec Przewozów regionalnych na trasie Tczew - Bydgoszcz?

zobacz galerię zdjęć: 1
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Prawdopodobnie od od 15 grudnia 2013 roku przewozy regionalne zastąpi Arriva R.P.

30 października 2012 r. Arriva RP sp. z o.o. złożyła ofertę w przetargu na obsługę odcinków linii kolejowych w
obrębie województwa kujawsko-pomorskiego w latach 2013-2015:

Toruń – Kutno, Toruń-Iława (Pakiet A)
Bydgoszcz-Tczew, Bydgoszcz-Wyrzysk Osiek (Pakiet B)

Gniezno-Toruń, Inowrocław-Bydgoszcz (Pakiet C)

Ceny zaproponowane przez spółkę Arriva RP były najbardziej atrakcyjne dla dwóch z trzech pakietów (A przy
cenie 10,38 zł/pociągokilometr i B przy cenie 11,82 zł/pociągokilometr). W pakiecie C (przy cenie 13,49
zł/pociągokilometr) najniższą cenę zaoferowała firma Przewozy Regionalne sp. z o.o., obecnie obsługująca
trasy objęte postepowaniem. 25 stycznia 2013 roku postępowanie zostało niespodziewanie unieważnione –
zamawiający jako powód podał, że przedstawione oferty przekraczają możliwości finansowe województwa.

4 lutego 2013 r. Arriva RP Sp. z o.o. złożyła do Krajowej Izby Odwoławczej wniosek o uznanie unieważnienia
tego przetargu za bezprawne. Spółka uważała także za nieuzasadnione zaniechanie wyboru oferty Arriva RP
Sp. z o.o. jako najkorzystniejszej w dwóch z trzech wymienionych w postępowaniu pakietów połączeń.
Zdaniem Arriva RP sp. z o.o. zaoferowane przez uczestników postępowania ceny mieściły się w budżecie
przeznaczonym na ten cel przez zarząd województwa, a ich przyjęcie oznaczałoby realne oszczędności w
budżecie województwa.

18 lutego 2013 r. Krajowa Izba Odwoławcza uznała za zasadny złożony przez spółkę Arriva RP wniosek o
uznanie unieważnienia przetargu za bezprawny. KIO nie mogła wskazać i wybrać zwycięzcy postępowania,
więc nakazała samorządowi województwa kontynuowanie dalszej procedury przetargowej, czyli sprawdzenie
złożonych ofert i wybranie najkorzystniejszych.

25 marca Sejmik Województwa przyjął uchwałę w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla
przewoźników świadczących usługi w zakresie publicznego kolejowego transportu zbiorowego.

26 marca Urząd Marszałkowski rozstrzygnąl przetarg na korzyść Arriva RP w pakiecie A i B

Źródło

https://www.arriva.pl/art/403/przetarg-rozstrzygniety-----arriva-rp-przejmie-obsluge-4-odcinkow-linii-w-
wojewodztwie-kujawsko-pomorskim-od- 15-grudnia-2013-roku.html


https://torun.gazeta.pl/torun/1,48723,13614923,Czy_Arriva_wyprze_Przewozy_Regionalne_z_torow_.html

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (11)
dodaj komentarz

  • +1

    Tomek_gość

    07.04.2013, 17:18

    Arriva ???

    Szkoda, że spółka "córka" Deutsche Bahn wypiera polskiego przewoźnika. W woj.kujawsko-pomorskim ich przestarzały tabor ledwo zipie i z tego powodu pociągi są opóźnione, a często odwołane bez pewności, że coś pojedzie. Zero informacji w przypadku awarii pociągu lub informacje wzajemnie się wykluczające. Kto narzeka na Przewozy Regionalne (które nie są idealne), to z pewnością łza mu się w oku zakręci gdy je wspomni stojąc w szczerym polu bez rzetelnej i wiarygodnej informacji. Zresztą nie ma co narzekać.Ktoś na tym zarobi, ktoś straci a pasażerowie i tak będą w "wielkim poszanowaniu".

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • +2

    sds_gość

    08.04.2013, 09:17

    Arriva Tak PR NIE !

    Kto ma przestarzały tabor ? Arriva ? Chyba masz problemy ze wzrokiem a dla ciebie PR-owskie "kible" to szczyt nowoczesności . Arriva obsługuje linie nowymi szynobusami z Pesy oraz extra zmodernizowanymi jednostaki z niemiec a w PKP PR brud i smród .

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx3 
    +3

    al_gość

    08.04.2013, 12:46

    Akurat tu się z Tobą nie zgodzę w ciągu roku jechałem trasą z Bydgoszczy pociągami IC i trzy razy staliśmy w polu ponad 2-4 godziny zanim przyjechała lokomotywa z Zajączkowa więc każdy się może zepsuć ni tylko Ariva . Jeśli PR mają stawki z kosmosu bo trzeba opłacić duże wypłaty związkowców to pogonić ich w p.........Dla mnie może jeździć niemiec ,rusek a nawet chińczyk jak nasi nie potrafią wykonać usługi ,byle było punktualnie ,i zgodne z tym co jest napisane na bilecie ,a nie że jadę mam wykupioną rezerwację miejsca a tu nie ma wagonu z takim numerem jak nie potrafią wykonać usługi to won. Zaraz ktoś napisze że jak zmonopolizują to ceny będę podwyższone a gówno prawda tak też gadali jak zamykali cukrownie w okolicy że mają Niemcy to cukier będzie kosztował 10 zł a ile kosztuje? Inni wiedzą że to biznes i trzeba zarobić bo klient za to płaci a nasi myślą że bydło musi dojechać do pracy i tak i tak pojedzie czy 5 wagonami czy jak bydło 1 bo nie ma wyboru a kasa leci i w głowie im tylko strajki a nic nie potrafią zrobić dobrze wszystko co wymyślą to się obraca w gówno. Pognić do łopaty jak nie potrafią zadbać o swojego klienta .Ja osobiście już dawno nie jeżdżę pociągami są inne opcje jak mam zawsze jechać z przygodami to dzięki za takie usługi.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 
    +3

    _gość

    09.04.2013, 11:11

    Potrzeba reformy, a nie obcego kapitału

    Jeśli nie będziemy wspierali polskich przedsiębiorstw i polskiej gospodarki, to nigdy w naszym kraju nie będzie dobrze. To prawda, że PKP jest toczone przez niejedną chorobę, jak choćby związki zawodowe, czy rozbicie na kilkanaście niepotrzebnych spółek, to jednak zamiast odbierać im pracę, należy zreformować kolej. Zrozumiecie to, jak już będzie za późno, a wszystkie dziedziny życia wchłonie obcy kapitał?

    Cytuj
    IP: 188.33.xx1.xx5 
  • +12

    _gość

    07.04.2013, 18:20

    I jak to jest?

    Państwowej spółce się nie opłaca, a prywatnej się opłaca. Wszystko trzeba w tym kraju zdemontować, prawda?

    Odpowiedz
    IP: 31.174.xx1.xx9 
  • +5

    świstak_gość

    07.04.2013, 18:46

    PKP SA - patrz ku@%a patrz sama administracja

    no - cóż więcej związków i biurokracji niż uczciwych ludzi ciężko pracujących na kolei. Kiedyś IC się dobrze zapowiadało - jedno biuro i kilka dyspozytur w kraju. Ale teraz jest jak całe PKP. SPRYWATYZOWAĆ PKP - skoro i tak jest tylko narzędziem do wyciągania naszej kasy!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.4.xx2.xx1 
  • +8

    m_gość

    07.04.2013, 20:23

    dobrze

    No i bardzo dobrze! Komfort jazdy arrivą jest o wiele większy niż PKP PR... Jeśli bilety będą tańsze (lub ich ceny nie wzrosną) to lepiej dla nas pasażerów.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx5 
  • -2

    _gość

    08.04.2013, 12:04

    Nie tak dobrze,

    bo Ty zapłacisz 50 groszy za bilet mniej, a w perspektywie kilku lat straci pracę kilkaset - kilka tysięcy osób, a zatem staną się obciążeniem dla budżetu państwa, a ten z kolei straci przychód z podatków od ich dochodów oraz konsumowanych towarów - to wcale nie jest dobrze, jak się nie wspiera polskich przedsiębiorstw, wręcz doprowadza je do upadku.

    Cytuj
    IP: 31.174.xx1.xx9 
  • gosc_gość

    07.04.2013, 20:56

    gosc

    wyobrażam sobie ten tłok... ah...

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx0.xx6 
  • +1

    t-j_gość

    08.04.2013, 09:20

    Arriva: Przewozy Regionalne kłamią !

    Arriva: Przewozy Regionalne kłamią ! Polecam artykuł z Rynku Kolejowego opisujący całą prawdę o sposobie zarządzania spółka PKP PR oraz Arrivą , wtedy piszcie kto ma zdezelowany tabor i pełno związków zawodowych i nierobów na stołkach ... http://www.rynek-kolejowy.pl/43409/Arriva_Przewozy_Regionalne_klamia.htm

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx3 
  • +5

    normalny_gość

    08.04.2013, 13:28

    Od kiedy PR to PKP

    Do wszystkich piszących, że Przewozy Regionalne to PKP, kliknijcie w ten link http://www.krs-online.com.pl/przewozy-regionalne-sp-z-o-o-krs-29535.html

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx2.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.