Rozpoczyna się montaż sprzętu informatycznego niezbędnego do obsługi pasażerów w nowym systemie FALA. Punkty obsługi powstaną w największych miastach województwa pomorskiego. Start w Ustce.
Firma Asseco Data Systems, która jest głównym wykonawcą systemu, rozpoczyna instalację sprzętu umożliwiającego obsługę mieszkańców Pomorza w ramach tworzonego w naszym regionie systemu FALA.
FALA będzie narzędziem informatycznym, które zintegruje rozproszone systemy biletowe w różnych miastach województwa i połączy je z systemami kolejowymi PKP SKM oraz Polregio. Dzięki temu pasażer, wsiadając do autobusu, pociągu, tramwaju czy trolejbusu nie będzie musiał kupować odrębnych biletów u każdego z organizatorów transportu. Rozliczać się będzie na podstawie sygnalizowania swojej obecności w pojeździe - odbijając się na specjalnych czytnikach kartą komunikacyjną, kartą bankową lub smartfonem z zainstalowaną aplikacją.
Choć system z założenia będzie przystosowany do samodzielnej obsługi, na terenie województwa uruchomionych zostanie na początek ponad 20 punktów obsługi klienta, które zapewnią pomoc osobom z ograniczonymi umiejętnościami obsługi komputera czy smartfonu. W każdym z POK-ów będzie można uzyskać pomoc przy założeniu konta, sprawdzić swoje dane, doładować swoje konto określoną kwotą lub biletem okresowym oraz uzyskać wiele informacji na temat transportu publicznego w regionie.
Spółka InnoBaltica, która na zlecenie pomorskich samorządów odpowiada za wdrożenie systemu FALA, chce jak najlepiej przygotować mieszkańców Pomorza na nadchodzące zmiany i dlatego sieć POK-ów organizuje już teraz. Działać one będą na bazie istniejących punktów obsługi pasażera oraz na bazie punktów informacji turystycznej. Wszystko po to, żeby w momencie uruchomienia nowego systemu mieszkańcy Pomorskiego wiedzieli dokąd się udać po wsparcie - o ile takie będzie potrzebne.
Poniżej przedstawiamy listę miast, w których działać będą punkty obsługi klienta systemu FALA (w niektórych miastach będą to dwa albo nawet trzy POK-i): Gdańsk, Gdynia, Tczew, Kwidzyn, Chojnice, Miastko, Słupsk, Ustka, Lębork, Wejherowo, Władysławowo, Rumia. Spółka InnoBaltica prowadzi rozmowy z kilkoma jeszcze miastami w sprawie uruchomienia na ich terenie kolejnych punktów.
Jako pierwsze w sprzęt informatyczny systemu FALA zostaną wyposażone punkty obsługi klienta w Ustce. Harmonogram montażu rozpisany jest do końca lutego.
Przypomnijmy: system FALA będzie uruchamiany etapami. Jako pierwsza zacznie działać aplikacja mobilna - w połowie bieżącego roku. Od tego momentu zacznie się montaż tzw. walidatorów, czyli kasowników. Bedzie to 850 urządzeń na przystankach kolejowych oraz 5300 urządzeń w pojazdach komunikacji miejskiej (autobusach, trolejbusach i tramwajach). Na początku 2023 roku kasowniki zaczną działać, a mieszkańcy Pomorza i turyści będą się mogli na nich odbijać już nie tylko swoimi smartfonami, ale także specjalnymi kartami komunikacyjnymi FALA, które wydawane będą w całym regionie, a także kartami bankowymi.
W minionym tygodniu w gdańskich tramwajach rozpoczął się już montaż tzw. holderów, czyli specjalnych uchwytów, do których przymocowane zostaną nowe kasowniki.
Firma Asseco Data Systems, która jest głównym wykonawcą systemu, rozpoczyna instalację sprzętu umożliwiającego obsługę mieszkańców Pomorza w ramach tworzonego w naszym regionie systemu FALA.
FALA będzie narzędziem informatycznym, które zintegruje rozproszone systemy biletowe w różnych miastach województwa i połączy je z systemami kolejowymi PKP SKM oraz Polregio. Dzięki temu pasażer, wsiadając do autobusu, pociągu, tramwaju czy trolejbusu nie będzie musiał kupować odrębnych biletów u każdego z organizatorów transportu. Rozliczać się będzie na podstawie sygnalizowania swojej obecności w pojeździe - odbijając się na specjalnych czytnikach kartą komunikacyjną, kartą bankową lub smartfonem z zainstalowaną aplikacją.
Choć system z założenia będzie przystosowany do samodzielnej obsługi, na terenie województwa uruchomionych zostanie na początek ponad 20 punktów obsługi klienta, które zapewnią pomoc osobom z ograniczonymi umiejętnościami obsługi komputera czy smartfonu. W każdym z POK-ów będzie można uzyskać pomoc przy założeniu konta, sprawdzić swoje dane, doładować swoje konto określoną kwotą lub biletem okresowym oraz uzyskać wiele informacji na temat transportu publicznego w regionie.
Spółka InnoBaltica, która na zlecenie pomorskich samorządów odpowiada za wdrożenie systemu FALA, chce jak najlepiej przygotować mieszkańców Pomorza na nadchodzące zmiany i dlatego sieć POK-ów organizuje już teraz. Działać one będą na bazie istniejących punktów obsługi pasażera oraz na bazie punktów informacji turystycznej. Wszystko po to, żeby w momencie uruchomienia nowego systemu mieszkańcy Pomorskiego wiedzieli dokąd się udać po wsparcie - o ile takie będzie potrzebne.
Poniżej przedstawiamy listę miast, w których działać będą punkty obsługi klienta systemu FALA (w niektórych miastach będą to dwa albo nawet trzy POK-i): Gdańsk, Gdynia, Tczew, Kwidzyn, Chojnice, Miastko, Słupsk, Ustka, Lębork, Wejherowo, Władysławowo, Rumia. Spółka InnoBaltica prowadzi rozmowy z kilkoma jeszcze miastami w sprawie uruchomienia na ich terenie kolejnych punktów.
Jako pierwsze w sprzęt informatyczny systemu FALA zostaną wyposażone punkty obsługi klienta w Ustce. Harmonogram montażu rozpisany jest do końca lutego.
Przypomnijmy: system FALA będzie uruchamiany etapami. Jako pierwsza zacznie działać aplikacja mobilna - w połowie bieżącego roku. Od tego momentu zacznie się montaż tzw. walidatorów, czyli kasowników. Bedzie to 850 urządzeń na przystankach kolejowych oraz 5300 urządzeń w pojazdach komunikacji miejskiej (autobusach, trolejbusach i tramwajach). Na początku 2023 roku kasowniki zaczną działać, a mieszkańcy Pomorza i turyści będą się mogli na nich odbijać już nie tylko swoimi smartfonami, ale także specjalnymi kartami komunikacyjnymi FALA, które wydawane będą w całym regionie, a także kartami bankowymi.
W minionym tygodniu w gdańskich tramwajach rozpoczął się już montaż tzw. holderów, czyli specjalnych uchwytów, do których przymocowane zostaną nowe kasowniki.
Komentarze (6) dodaj komentarz
Daniel_gość
14.01.2022, 08:39
Z czego się cieszyć? Że będzie drożej? Z kupnem biletu nie ma problemu są od dawna aplikacje do tego (oczywiście nie w Tczewie) z bardziej znanych Koleo, i Jak dojadę.... Więc na co to komu oprócz wyciągania kasy od podatników?
Odpowiedzqq_gość
14.01.2022, 10:22
Pan Mirek wie co robi przecież
CytujŁupaszko_gość_gość
14.01.2022, 11:37
"a 'la long"
Precz z Pobłockim i pseudo-radnymi !!!!!!!!!!
Cytujqq_gość
14.01.2022, 13:43
@ łupaszko...a Pan z kołchozu bedziesz lepszy?
CytujBędzie drogo_gość
14.01.2022, 09:27
zapamiętajcie ile teraz płacicie !!!
Trójmiasto będzie żerowało na Tczewie. Mieszkańcy miast, miasteczek i wsi będą ponosili dużo większe koszty wspólnego biletu. Są biedniejsi i dla nich wzrost cen będzie dużo bardziej odczuwalny niż dla mieszkańców większych miast Gdańsk-Gdynia. Pamiętajcie to Pobłocki negocjował te ceny.
OdpowiedzPan_gość_gość
14.01.2022, 10:18
Karta mieszkańca Tczewa
Oj tam czepiasz się, ceny dla mieszkańców Tczewa będą niższe dzięki karcie mieszkańca Tczewa.
Cytuj