Tyle miasto dopłaca do śmieci. Czas na inną metodę?

Śmieci (fot. tcz.pl)
Tyle miasto dopłaca do śmieci. Czas na inną metodę?
Blisko 1,9 mln zł dopłaci miasto do gospodarowania odpadami. Z danych ratusza wynika, że nawet 10 tysięcy osób może nie być wpisanych do systemu. Konieczność dopłacania do systemu wywołała na grudniowej sesji gorącą dyskusję.

Planowane w 2025 roku wydatki na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 17.268.346 zł są wyższe o 1.868.346 zł od planowanych dochodów z wnoszonych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w kwocie 15.400.000 zł. W celu zbilansowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na grudniowej sesji podjęto uchwałę o pokryciu części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi do kwoty 1.868.346 zł z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Całości towarzyszyła długa dyskusja:



- Szacujemy, że około 10 tysięcy mieszkańców nie jest wpisanych do systemu - mówił nam niedawno prezydent Tczewa, Łukasz Brządkowski - Niestety, ciężar dopłacania spoczywa na mieście, a zatem ba wszystkich mieszkańcach. W 2025 roku będziemy procedować wyrównanie stawki.


W przyszłym roku czeka nas podwyżka. Wyrównanie ma wynosić kilka złotych. Niewykluczone, że w kolejnych latach urzędnicy zmienią system naliczania opłat.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (45)
dodaj komentarz

  • -22

    gf_gość

    02.01.2025, 11:04

    I co dalej ? Będą się zastanawiać, analizować , szacować i nic z tego nie wyniknie. 10.000 mieszkańców co miesiąc nie płaci a ci naiwni co co uczciwie zgłosili wszystkich mieszkańców mieszkania/domu w nagrodę dostaną podwyżkę. Bober weź się chłopie do roboty i zrób z tym porządek . Żałuję oddanego głosu nic się nie zmieniło, miało być od nowa jest gorzej niż było .......

    Odpowiedz
    IP: 46.175.xx1.xx8 
  • -31

    ..._gość

    02.01.2025, 12:06

    ...

    nic się nie zmieniło ani nie zmieni ... jedynie osoby zatrudnione się zmieniły, ale to i tak nic nie zmieni ...

    Cytuj
    IP: 37.31.xx4.xx3 
    -45

    Wredna baba..._gość

    02.01.2025, 12:07

    Krzyczeć każdy może...

    Kołderką jest króciutka i nie wydaje mi się, aby raptem przysłowiowa manna spadła z nieba. Osobiście jestem bardzo wstrzemięźliwa w obarczaniu Pana Brzadkowskiego za całe zło, co się wydarza. Wspomniana powyżej kołderka nie dotyczy tylko finansów, ale przede wszystkim współpracowników, których mógł sobie dobrać. Nikt z wiedzą o specyfice polityki samorządowej i poczuciem przyzwoitości nie podejmie się współpracy z ludźmi z bezpośredniego zaplecza Prezydenta! Wszak praca dla dobra wspólnego również ma swoje granice! Ale jeżeli mieszkańcom miasta wyznanie wiary w mity, przynależenie do chóru lub kariera absolwenta " Nauki" w państwowych spółkach jest wystarczającą rekomendacją do piastowania odpowiedzialnych stanowisk, to należy unikać utyskiwania. Mirosław Pobłocki posiadał niemiłą manierę zachowań gbura, ale znał się na tym, co robił. Teraz macie złotoustych figurantów bez jakiegokolwiek przygotowania merytorycznego!

    Cytuj
    IP: 46.113.xxx.xx4 
    -40

    Gościnny _gość

    02.01.2025, 12:07

    Zrozumiałem, że nic się nie zmieniło/zmieni jak prezydent przyjacielsko pokazał się na zdjęciu że starostą - wielkim kolegą poprzedniego prezydenta.

    Cytuj
    IP: 176.58.xx3.xx6 
    +14

    x_gość

    02.01.2025, 12:45

    coraz gorzej.....

    dogadać się z administracją i zarządcami budynków ,aby ustalić stan faktyczny ile osób znajduje się w każdym lokalu zamieszkałym i już policzyć ilość osób w każdym x stawka za śmieci i okaże się ,że miasto obniży stawki bo wynik bądzie korzystny. Badz wprowadzić ankietę do podania ile w mieszkaniu zamieszkuje pod rygorem administracyjnym i dowiemy się o tym ,że miasto pomaga tym co dokonują oszustwa. Warto by było obniżyć stawki dla rodzin co mają dzieci wieku do 2 lat ,gdyż one nie produkują tyle śmieci co dorośli.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx4.xx7 
    +24

    Del_gość

    02.01.2025, 13:16

    @Wredna_baba

    "Nikt z wiedzą o specyfice polityki samorządowej i poczuciem przyzwoitości nie podejmie się współpracy z ludźmi z bezpośredniego zaplecza Prezydenta!" Tak, w środowisku PnP to faktycznie popularna opinia. Przydałoby się jednak więcej konkretów przy tak arbitralnej i jednostronnej ocenie. Podobnie jak w Gdyni przegrani od Szczurka wylewają teraz frustracje na Kosiorek.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx4.xx3 
    +45

    Tur_gość

    02.01.2025, 13:59

    "Tak, w środowisku PnP to faktycznie popularna opinia. Przydałoby się jednak więcej konkretów przy tak arbitralnej i jednostronnej ocenie. Podobnie jak w Gdyni przegrani od Szczurka wylewają teraz frustracje na Kosiorek." - pełna zgoda. W tym środowisku trwa permanentna żałoba, w końcu tyle osób musiało odejść od żłoba, który obsiedli przez 14 lat rządów MP... Do członków PnP - czy Wy naprawdę myślicie że nikt nie wie o czym gadacie na swoich spotkaniach i że te nienawistne komentarze to odbicie waszych żali i narzekań? Myślicie że spamując pod każdym artykułem jakoś wpłyniecie na opinię publiczną? Wasze rządy to była zgnilizna większa niż rządy jakiejkolwiek partii w Polsce, na każdej sesji RM widać jak się gotujecie ze złości, szczególnie wuefista Zenon odpowiedzialny za zarżnięcie piłki nożnej w tym mieście

    Cytuj
    IP: 77.111.xx7.xx6 
    +5

    Ola_gość

    02.01.2025, 14:19

    wystarczy chcieć

    znaleźć brakujące 10 tys ludzi to nie jest takie wielki problem, wystarczy chcieć. W zeszłym roku było mnóstwo dodatków od państwa gdzie ludzie wpisywali członków swojego gospodarstwa domowego, teraz tylko porównać te dane z osobami zgłoszonymi do śmieci i voila przynajmniej połowa brakujących by się znalazła

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx4 
    -8

    Nie jestem z pnp_gość

    03.01.2025, 07:37

    Brządkowski to porażka

    Dostal mój glos pierwszy i ostatni raz. Zawiodłam się całkowicie

    Cytuj
    IP: 192.166.xx4.xx1 
  • -44

    Ooooo_gość

    02.01.2025, 11:31

    Dawny tyczew, do niczego się nie nadajesz. Chlopie w końcu rozum to i oszczędź wstydu

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx9.xxx 
  • +60

    Vuc_gość

    02.01.2025, 11:55

    Co urzędnicy robili przez ostatnie lata? Przecież 10 tysięcy deklaracji nie wyparowało przez ostatni rok, ten proces trwał i można było już wtedy go zauważyć i wdrożyć rozwiązania. Gdyby to było prywatne przedsiębiorstwo, to wylecieliby za takie zaniedbania na bruk.

    Odpowiedz
    IP: 192.42.xx6.xx2 
  • +23

    xx_gość

    02.01.2025, 12:48

    Prezydencie

    kary na bruk ,za zaniedbania z poprzedniego rozliczenia opłat za śmieci.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx4.xx7 
  • +4

    dfbgtr_gość

    02.01.2025, 11:58

    Ciekawe ile za smieci płacą immigranci i czy za kazdego jest odprowadzana opłata. W niektórych budynkach mieszkają w kilkanaście osób

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx8.xx4 
  • -43

    qq_gość

    02.01.2025, 12:49

    dokładnie, yebac ukrów kacapów

    Cytuj
    IP: 185.107.xx0.xx7 
    +27

    Loki_gość

    02.01.2025, 13:09

    O to musi zadbać ktoś, kto im te lokale wynajmuje.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
    +2

    Bloefeld_gość

    02.01.2025, 15:10

    Emigranci

    I tu jest strzał w dziesiątke.Pozdrawiam

    Cytuj
    IP: 178.235.xx0.xx7 
  • +70

    blokers_gość

    02.01.2025, 11:58

    niech ktoś teraz powie że tczewiaki to nie są specyficzni ludzie hahah jedne z najtańszych opłat za śmieci w regionie a i tak trzeba cwaniakować, gdyby mogli to by kubły przez okna opróżniali

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xx2 
  • -11

    Zaraz_gość

    02.01.2025, 14:23

    Tylko że do wysypiska mamy 3 kroki i wąchamy te smrody reszta woj. zwozi je tu i jest zadowolona

    Cytuj
    IP: 31.0.xx2.xx0 
  • +27

    Śmieciara _gość

    02.01.2025, 12:48

    Śmieci

    Opłata powinna być powiązana z opłatami za wodę ... im wiecej ludzi w gospodarstwie tym większe zużycie wody ... i problem niepłacących rozwiąże się sam

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx4.xx5 
  • -9

    Kolo_gość

    02.01.2025, 17:22

    Czyli uklon w patole co sie nie myja.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx8.xx0 
    +2

    gooścccccc_gość

    02.01.2025, 20:31

    Nie ma sprawiedliwej formy dla naliczania opłaty za odpady komunalne. Odpady komunalne wcześniej były towarem, za który już raz zapłacono, w tym zapłacono nawet za jego opakowanie. Odbiór odpadów komunalnych powinien być opłacany z podatków z centralnego budżetu państwa. Mieszkaniec nie powinien płacić za ich odbiór. Stan obecny wynika z ustawy a więc z polityki Państwa a polityka, jak życie pokazuje, nie zawsze jest rozsądna. Polityka nie wynika z logiki a nierozsądek jest na rękę niektórym samorządom, gdyż daje podstawę do "trwonienia" społecznych pieniędzy, do udziału w Radach Nadzorczych itp.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx0 
  • -38

    xx_gość

    02.01.2025, 13:06

    złotoustni.......

    "Kołderką jest króciutka i nie wydaje mi się, aby raptem przysłowiowa manna spadła z nieba. Osobiście jestem bardzo wstrzemięźliwa w obarczaniu Pana Brzadkowskiego za całe zło, co się wydarza. Wspomniana powyżej kołderka nie dotyczy tylko finansów, ale przede wszystkim współpracowników, których mógł sobie dobrać. Nikt z wiedzą o specyfice polityki samorządowej i poczuciem przyzwoitości nie podejmie się współpracy z ludźmi z bezpośredniego zaplecza Prezydenta! Wszak praca dla dobra wspólnego również ma swoje granice! Ale jeżeli mieszkańcom miasta wyznanie wiary w mity, przynależenie do chóru lub kariera absolwenta " Nauki" w państwowych spółkach jest wystarczającą rekomendacją do piastowania odpowiedzialnych stanowisk, to należy unikać utyskiwania. Mirosław Pobłocki posiadał niemiłą manierę zachowań gbura, ale znał się na tym, co robił. Teraz macie złotoustych figurantów bez jakiegokolwiek przygotowania merytorycznego!"

    Figuranci w samorządzie to przygotowani ponieważ legitymują się dyplomem Collegium Humanum,a to dyplom z kosztów samorządowych w zakresie szkolenia zUP.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx4.xx7 
  • +44

    olo_gość

    02.01.2025, 13:11

    bo mieszkańcy tego miasta to w większości śmieciarze, a prym w tym wiedzie gównarzeria obżerająca się w mcdonalds, w jego pobliżu wszystkie trawniki zas*ane opakowaniami z maka

    Odpowiedz
    IP: 185.220.xx1.xx5 
  • +25

    BO_gość

    02.01.2025, 13:20

    Do czasu rozwiązania problemu zlikwidować budżet obywatelski i kasę z niego przeznaczać na śmieci. Żadna strata, kasa lepiej się przyda na to niż na milionowy plac zabaw albo siłownię pod chmurką z której nikt nie korzysta, a za 2 lata będzie trzeba odnawiać albo demontować przez wandalizm.

    Odpowiedz
    IP: 185.220.xx1.xx3 
  • +21

    Darek_gość

    02.01.2025, 14:49

    Większość osób wynajmujących mieszkania podaje jedną osobę a w mieszkaniu mieszka no 5 Nie mówiąc już o Ukraińcach czy Pakistańczykach bo ich to potrafi być i z 10 w trzypokojowym mieszkaniu Więc Prezesi spółdzielni powinni zagonić pracowników aby zweryfikowali stan podany ze stanem faktycznym I conajmniej 7 tys osób znajdzie się szybciutko

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx6 
  • -18

    PISOWIEC_gość

    02.01.2025, 16:32

    śmieci sa do wyrzucania

    brządkowski nie męcz tczewian , bo wyjedziesz na taczce...weź się do roboty , by nam było lżej. Obcy WON

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • +11

    mod_gość

    02.01.2025, 17:32

    nie porób się z tej złości trolliku białoruski

    Cytuj
    IP: 185.220.xx1.xx4 
  • +22

    Śmieciara_gość

    02.01.2025, 17:43

    O to chodzi!!!

    "O to musi zadbać ktoś, kto im te lokale wynajmuje."

    To nie Emigranci nie płacą... nie są zgłaszani przez Właścicieli nieruchomości ... czyli przez Obywateli tego Miasta...

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx4.xx5 
  • -17

    Ja_gość

    02.01.2025, 17:55

    To prawda

    Kto płaci za Ukraińców ?

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx3 
  • -11

    kg_gość

    02.01.2025, 18:53

    donosimy na ukrów

    jak kto ? ty i ja z naszych podatków utrzymujemy banderowców.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • -6

    K_gość

    02.01.2025, 18:47

    Właściciele domków jednorodzinnych wynajmują ukrom pokoje ,a pojemnik na śmieci jest jeden a ukrów mieszka 4 rodziny.

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx7.xx5 
  • +23

    goośśccc_gość

    02.01.2025, 20:14

    ""Tak, w środowisku PnP to faktycznie popularna opinia. Przydałoby się jednak więcej konkretów przy tak arbitralnej i jednostronnej ocenie. Podobnie jak w Gdyni przegrani od Szczurka wylewają teraz frustracje na Kosiorek." - pełna zgoda. W tym środowisku trwa permanentna żałoba, w końcu tyle osób musiało odejść od żłoba, który obsiedli przez 14 lat rządów MP... Do członków PnP - czy Wy naprawdę myślicie że nikt nie wie o czym gadacie na swoich spotkaniach i że te nienawistne komentarze to odbicie waszych żali i narzekań? Myślicie że spamując pod każdym artykułem jakoś wpłyniecie na opinię publiczną? Wasze rządy to była zgnilizna większa niż rządy jakiejkolwiek partii w Polsce, na każdej sesji RM widać jak się gotujecie ze złości, szczególnie wuefista Zenon odpowiedzialny za zarżnięcie piłki nożnej w tym mieście"

    Widać to podczas transmitowanych sesji RM.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx0 
  • -22

    Do sonowskich troli_gość

    02.01.2025, 21:09

    Tak ma być. Tobiański, Drewa i Urban powinni oka z was nie spuścić, mamusi syneczku Boberku, katecheto, zapiewajło kościelny i pozostali. Mam nadzieję, że im się nie znudzi punktować Brzadkowskiego i resztę tej bandy nieudaczników. Za każdego babola.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
    +20

    Zenon z drewna_gość

    02.01.2025, 23:40

    na razie punktują sami siebie. z wielkim trudem powołali po pół roku klub radnych PnP i już się podzielili podczas głosowania nad budżetem miasta ;) niech robią tak dalej, trzymam za nich kciuki. a ich babole dopiero wyjdą, jedno złote dziecko PnP już jest na łączach z prokuraturą w Wejherowie. Pozdrowienia!

    Cytuj
    IP: 109.70.xx0.xxx 
    -15

    Do... cd_gość

    03.01.2025, 00:32

    A co z mężem nowej pani sekretarz? Jednej dwojga sekretarzy, to jest dopiero babol. Ile mu zostało do zatarcia wyroku? To żona skazanego i jego była koleżanka z roboty w UG, nie przeszkadza ci to, Zenonie z drewna? Paskudo sonowska?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
    +13

    Rozbawiony_gość

    03.01.2025, 01:22

    Ale zapiekło PnP-iarza, zaraz kur*wami zacznie rzucać... Różnica jest taka pączusiu, że z tego co mi wiadomo w Polsce nie ma odpowiedzialności zbiorowej i żona nie odpowiada za winy męża. A to "złote dziecko PnP" jak to ktoś pięknie opisał jest produktem tej ekipy i srogo nawywijało na stołku. Oby niedługo zrobiło się o tym głośno w mediach. Wtedy chętnie posłucham Drewy, Tobiańskiego i Urbana, chociaż pewnie stracą ochotę do mówienia.

    Cytuj
    IP: 77.111.xx7.xxx 
  • +10

    ._gość

    03.01.2025, 07:08

    .

    "Ale zapiekło PnP-iarza, zaraz kur*wami zacznie rzucać... Różnica jest taka pączusiu, że z tego co mi wiadomo w Polsce nie ma odpowiedzialności zbiorowej i żona nie odpowiada za winy męża. A to "złote dziecko PnP" jak to ktoś pięknie opisał jest produktem tej ekipy i srogo nawywijało na stołku. Oby niedługo zrobiło się o tym głośno w mediach. Wtedy chętnie posłucham Drewy, Tobiańskiego i Urbana, chociaż pewnie stracą ochotę do mówienia."

    Jak znam życie, obarczą winą obecnego prezydenta. Swoją drogą może nowy szeryf PnP trochę im ściągnie cugle.

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx6.xx8 
  • -9

    Nie sap_gość

    03.01.2025, 08:09

    tak

    Prawda tak, że za uszami macie wy wszyscy. Niezależnie czy jesteście PnP, czy też reprezentujecie nową władzę. Starzy nawywijali ostro, miasto w ruinie, ale wy nowi zaczynacie, a raczej kontynuujecie stary model jak się patrzy. Pamiętacie jak przed laty Mirek bez ogródek opowiadał w wywiadzie, że stanowiska w radach nadzorczych miejskich spółek rozdał na zasadzie zasług w kampanii? Pewnie, że pamiętacie. A co wy zrobiliście? No właśnie. Polityka na poziomie samorządu to jak Folwark Zwierzęcy Orwella.

    Cytuj
    IP: 165.225.xx6.xx2 
  • -6

    bobrokracja_gość

    03.01.2025, 10:33

    niestety obecna władza zamiast naprawiać, musi się najpierw rozliczyć z obiecanych stołków. Miała być nowa wizja Tczewa, a jest mega deficyt budżetowy i miasto zarządzane przez ludzi co doświadczenie w zarządzaniu mają takie, że zbankrutował by im nawet sklep monopolowy całodobowy :) Niestety - WSZYSTKO co wcześniej kosztowało X, teraz będzie w mieście kosztowało 2x lub 3x, bo trzeba albo rozdać stołki super managerom po collegium humanum, albo wymienić dla zasady - jak tylko to się skończy, opadnie kurz i zobaczycie czym różni się miasto zarządzane przez faktycznych managerów vs miasto zarządzane przez kościelnego, organistę, chórzystę i syna posła... Może i poprzednia władza miała brodę, nie potrafiła na fejsiku się lansować - za to teraz jest zaj**ista propaganda skucesu na fejsie i w tetce - ale faktycznych osiągnięć brak.

    Odpowiedz
    IP: 192.42.xx6.xx3 
  • +1

    ._gość

    03.01.2025, 15:15

    menadżerowie z dyplomem od........

    Trata-tata menedżerowie z dyplomem w kieszeni tylko satysfakcja ,że makulatura otrzymana ,ale w głowie pustej jak dynia , brak samorządowego działania. Wizerunek z dyplomem Collegium Humanum to brak przygotowania na rynku samorządowca w dodatku zapłaconego z kasy samorządowej UP.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx6.xx6 
  • -2

    Tadeusz_gość

    03.01.2025, 18:31

    Może pomyśleć o tym,zeby płacić od mieszkania,domu,a nie od mieszkańca. Tak samo powinno być w gminie.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx7.xx5 
  • +2

    Lll_gość

    05.01.2025, 00:26

    To niesprawiedliwe, ponieważ w jednym mieszkaniu mieszka 2 osoby, a w innym 5 osób, którzy wyrzucą znacznie więcej śmieci.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx1.xx9 
  • -2

    Lll_gość

    05.01.2025, 00:15

    A kogo żeście wcześniej wybierali?

    "Tak ma być. Tobiański, Drewa i Urban powinni oka z was nie spuścić, mamusi syneczku Boberku, katecheto, zapiewajło kościelny i pozostali. Mam nadzieję, że im się nie znudzi punktować Brzadkowskiego i resztę tej bandy nieudaczników. Za każdego babola."

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx9 
  • +4

    Lll_gość

    05.01.2025, 00:21

    Największy problem, to właściciele wynajmujący mieszkania, bo biorą ogromną kasę za wynajem, a nie płacą za śmieci ile powinni. Albo udają, że nikt nie mieszka.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx9 
  • +3

    gośśścccin_gość

    05.01.2025, 10:23

    Wystarczy, aby wprowadzono odpowiednie zmiany w prawie, np. spółdzielczym, wspólnot, w ustawie o odpadach itp. Opłata za odpady komunalne jest formą podatku, a więc powinna być inaczej naliczana na rzecz odbierającego odpady i ich segregację i częściową utylizację. Do czasu wprowadzenia ustaleń na szczeblu ustawy, że odpad komunalny wcześniej był towarem a więc towarem, za który miejsce miała już zapłata, a wiec pobieranie za niego ponownie opłaty jest niedopuszczalne, niepolityczne samorządy już teraz powinny z podobnymi wnioskami występować do Rządu. Samorząd nie jest jedynie od ślepego wykonywania obowiązującego prawa. Od samorządu należy wymagać umiejętności wyciągania wniosków ze stanu istniejącego i występowania z wnioskami usprawnienia gospodarki polskiej (a nie jedynie ograniczania się do terenu własnego samorządu). W systemie podatkowym, płaconym w Polsce, należałoby dokonać innego rozdziału pieniędzy, uwzględniającego gospodarkę odpadami komunalnymi, czyli bez zwiększenia ich naliczania, bo i tak już są b. wysokie. Nie ma sprawiedliwej formy dla naliczania opłaty za odpady komunalne. Odpady komunalne wcześniej były towarem, za który już raz zapłacono, w tym zapłacono nawet za jego opakowanie. Odbiór odpadów komunalnych powinien być opłacany z podatków z centralnego budżetu państwa. Mieszkaniec nie powinien płacić za ich odbiór. Stan obecny wynika z ustawy a więc z polityki Państwa a polityka, jak życie pokazuje, nie zawsze jest rozsądna. Polityka nie wynika z logiki a nierozsądek jest na rękę niektórym samorządom, gdyż daje podstawę do "trwonienia" społecznych pieniędzy, do udziału w Radach Nadzorczych itp.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.