Trzem powiatowym uchwałom przyjrzy się WSA

Starostwo Powiatowe w Tczewie (fot. Tcz.pl)
Trzem powiatowym uchwałom przyjrzy się WSA
Wojewoda Pomorski skierował do sprawdzenia w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym trzy powiatowe uchwały. Radni głosowali nad nimi w trybie korespondencyjnym w październiku ub. roku.

24 grudnia 2020 roku do Rady Powiatu Tczewskiego wpłynęły skargi Wojewody Pomorskiego z dnia 17 grudnia 2020 roku do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku za pośrednictwem Rady Powiatu Tczewskiego:

- Sprawa dotyczy trzech uchwał - uchwały nr XXIV/161/2020 Rady Powiatu Tczewskiego z dnia 27 października 2020 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Powiatu Tczewskiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz Podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok; uchwały nr XXIV/162/2020 Rady Powiatu Tczewskiego z dnia 27 października 2020 r. w sprawie utworzenia placówki opiekuńczo - wychowawczej oraz zmiany statutu Centrum Administracyjnego Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych w Tczewie; a także uchwały nr XXIV/163/2020 Rady Powiatu Tczewskiego z dnia 27 października 2020 r. zmieniającą uchwałę w sprawie określenia zadań, na które przeznaczone będą środki pochodzące z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2020 r. o stwierdzenie nieważności powyższych uchwał w całości. - informuje Marcin Stolarski, rzecznik Starostwa Powiatowego w Tczewie.

Zgodnie z art. 54 § 1 i 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2020 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, skargę do sądu administracyjnego wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi, zaś Organ (w przedmiotowej sprawie organem tym jest Rada Powiatu Tczewskiego), przekazuje skargę sądowi wraz z kompletnymi i uporządkowanymi aktami sprawy i odpowiedzią na skargę, w terminie trzydziestu dni od dnia jej otrzymania. Projekt uchwały zawiera upoważnienie dla Starosty Tczewskiego do sporządzenia odpowiedzi na skargę i reprezentowania Rady Powiatu Tczewskiego w postępowaniu przed sądami administracyjnymi w zakresie dotyczącym wskazanej skargi oraz udzielania dalszych pełnomocnictw.
- Skarżący wskazuje, że zgodnie z art. 15 ust. 1 usp rada powiatu obraduje na sesjach zwoływanych przez przewodniczącego i tylko na sesjach rada powiatu może podejmować ważne uchwały. Skarżący zarzucił również podjęcie tych uchwał poza sesją (w momencie otwierania kopert oraz przeliczenia głosów). Opowiedz na skargę jest w trakcie przygotowywania. - dodaje Stolarski.

Dodajmy, że wojewoda wysłał do WSA część uchwał z październikowej sesji. Pozostałe nie zostały zakwestionowane.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (20)
dodaj komentarz

  • +7

    qq_gość

    26.01.2021, 09:48

    Geriatrycy chcieli wyprowadzić siano z funduszu?

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx9 
  • +17

    ZZ Top_gość

    26.01.2021, 09:50

    FOLWARK czas rozpuścić

    Pani Gajewska zupełnie sobie nie radzi jako wiceprzewodnicząca. Wojewoda złożył skargi bo ona oim zdaniem broniła tylko swojego stołka i zrobiła sesje korespondencyjną zeby uniknąć odwołania. Ale popełniła tyle błędów ze teraz wojewoda idzie z nią i radnymi do sądu. Co na to Augustyn, który awansuje w starostwie Bielskiego a inni pracownicy komunikacji chociaz lepiej wykształceni i maja większe doświadczenie są pomijani. Pan nie jest w piekarni ani na boisku Panie Augustyn. Kiedy zatrudnił Pan w komunikacji córkę Pani skarbnik miasta? Co yo w ogóle jest? Czas juz pana Augustyna odwołać. Co się stało z naczelnik Liban? Gdzie jest Pani Pośmian, gdzie Pobłocki, Jasińska, Stefańska? Czy w starostwie dziala jakieś kolo emerytow na pół lub ćwierć etatu?

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx3 
  • +10

    l_gość

    26.01.2021, 11:12

    Jaki był cel zlikwidowania placówki opiekuńczo wychowawczej 1 stycznia 2018 r.- UCHWAŁA NR XXXIV/256/2017 by teraz utworzyć ponownie, czyżby wymiana kadr???

    Odpowiedz
    IP: 213.216.xx0.xx8 
  • Pawe_gość

    26.01.2021, 18:15

    Tak.

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx3 
  • +8

    Adam_gość_gość

    26.01.2021, 12:06

    PiS z Kulasem i Piotrem O. nie próżnują. Poseł Smoliński wychodzi na nieudacznika w oczach pisowskiego naczalstwa, bo źle się dzieje w jego okręgu. Nie mają ani jednego samorządu, co za pech. Dzięki pomocy zdradzieckich Piotra O. i Jana K. już byli blisko, mało brakowało a rada powiatu byłaby pisowska. Nie wyszło. Teraz będą składać donosy na wszystkich i wszystko.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • -11

    :)_gość

    26.01.2021, 13:48

    Prosimy o podanie imienia, nazwiska i adresu, wytoczymy pozew za pomawianie Jana. Proszę nie chować się pod nickiem.

    Cytuj
    IP: 91.206.xx4.xx9 
  • +7

    Adam nie pajacuj_gość

    26.01.2021, 12:54

    Augustyn nie ma większości w radzie

    Co ty Adaś pitolisz? Pan Piotr Odya zachował się jak należy. Zrezygnował z PNP i członkostwa w klubie radnych PNP. Tak smo zrobiła Pani Maria Taraszkiewicz Gurzyńska. Też zrezygnowała z klubu radnych PNP. Piotr Odya jako wieloletni urzędnik i radny jest bardzo doświadczony. Zadaje pytania, które się Augustynowi nie podobają. Obnażają jego niewiedzę i niekompetencje. Oglądnij Adam co on mówił w sprawie odwołania członka rady nadzorczej szpitala. KOMPROMITACJA. Pan Kulas chce się dowiedzieć jakie są powody sprzedaży domu dziecka i pcpr. Co ci to przeszkadza że go od pis wyzywasz? Coraz bardziej widać nepotyzm w starostwie. Car wydał rozkazy paź je wykonuje i tyle w temacie.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx3 
  • +3

    Adam_gość_gość_gość_gość

    26.01.2021, 13:36

    O ile mi wiadomo Kulas jest jeszcze formalnie członkiem koalicji PNP PO. Jak nazwiesz kogoś, kto działa wbrew ustaleniom swojego klubu? Zdrajcą czy palantem? Odya to trochę uczciwsza historia, przynajmniej gra w otwarte karty.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
    +1

    prawda cię pochłonie_gość

    26.01.2021, 14:36

    Kiedyś Pawlusek razem z PIS rządził

    Adaś nie wyzywaj, bo się oplujesz. Pawlusek lokalna twarz PO a i bliski kolega Tuska od haratania w gałę tworzył kiedyś koalicję w powiecie z PIS w latach 2006 do 2010 chyba. Jak znam życie to rozkazy dla powiatowego klubu przychodzą z Piłsudskiego 1. Ale sorry stary Kulas ma historię i dokonania radny powiatowy, radny sejmiku, poseł, a teraz szef PO w powiecie i moim zdaniem wuefista może mu skoczyć. Na Czyżykowie na podwórku z równymi sobie to może sobie krzyczeć. Tu potrzeba więcej dyplomacji Adam, nie ten poziom, żeby na huki walić. ALE NAJWAŻNIEJSZE JEST DLA MNIE TO - JAKIE USTALENIA KLUBU ON ZŁAMAŁ ?? to wtedy ci powiem, czy masz rację, czy sam jesteś zdrajcą i palantem. A może ty nic nie wiesz i tylko tak sobie pitolisz? Koalicję tworzą PNP + PO + Inicjatywa Samorządowa więc czego się Pana Sosnowskiego albo Pana Godlewskiego nie czepiasz, że inaczej zagłosował?

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx3 
    -3

    :)_gość

    26.01.2021, 23:10

    Adam, kimkolwiek jesteś, nie bądź tchórzem, nie chowaj się pod nickiem, szybko załatwimy w sądzie o naruszenie dóbr osobistych, przeprosisz, nawiązka + prace społeczne + art. sponosorwany na tcz.pl z przeprosinami wykupiony na czołówce na tydzień. Taki jesteś pewniaczek w internecie, że pomawiasz P. Kulasa, to dawaj, sprawdzimy się, przedstawisz w sądzie co masz do powiedzenia i zobaczymy.

    Cytuj
    IP: 91.206.xx4.xx9 
  • +2

    prawda cię pochłonie_gość_gość

    26.01.2021, 14:59

    Kiedyś Pawlusek razem z PIS rządził

    prawda cię pochłonie_gość 26.01.2021, 14:36 CENZURA CENZURA CENZURA ? Adaś nie wyzywaj, bo się oplujesz. Pawlusek lokalna twarz PO a i bliski kolega Tuska od haratania w gałę tworzył kiedyś koalicję w powiecie z PIS w latach 2006 do 2010 chyba. Jak znam życie to rozkazy dla powiatowego klubu przychodzą z Piłsudskiego 1. Ale sorry stary Kulas ma historię i dokonania radny powiatowy, radny sejmiku, poseł, a teraz szef PO w powiecie i moim zdaniem wuefista może mu skoczyć. Na Czyżykowie na podwórku z równymi sobie to może sobie krzyczeć. Tu potrzeba więcej dyplomacji Adam, nie ten poziom, żeby na huki walić. ALE NAJWAŻNIEJSZE JEST DLA MNIE TO - JAKIE USTALENIA KLUBU ON ZŁAMAŁ ?? to wtedy ci powiem, czy masz rację, czy sam jesteś zdrajcą i palantem. A może ty nic nie wiesz i tylko tak sobie pitolisz? Koalicję tworzą PNP + PO + Inicjatywa Samorządowa więc czego się Pana Sosnowskiego albo Pana Godlewskiego nie czepiasz, że inaczej zagłosował?

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx3 
  • +2

    Adam_gość_gość

    26.01.2021, 23:31

    Proszę tylko o odpowiedź, skoro jesteś taki zorientowany w życiowych "dokonaniach" Jana K. Jest ci on członkiem PO czy już nie jest? Jest wobec swojej partii lojalny czy nie jest? Głosuje ręka w rękę z pisem czy nie głosuje? Robi Smolińskiemu i reszcie tej zgrai dobrze czy nie robi?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +4

    darknight_gość

    26.01.2021, 15:46

    czas chyba na zmiany

    Widząc co się dzieje w starostwie i UM widać jak działają rządzący. Można przypomnieć sobie czasy PO obrona stołków i sprzedanie wszystkiego jak leci. Panią Gajewską miałem naprawdę, za racjonalną radną, lecz niestety pokazała swoje oblicze. W Polsce mamy Jarka w Tczewie dwóch Mirków. Ciekawe kiedy ludzie przejrzą na oczy, i zobaczą prawdziwe oblicze PNP. Dwóch radnych przejrzało na oczy i uciekają z tonącego statku. I tak klasykiem zakończę "Jeśli będziesz w Platformie, będę cię k... bronił jak niepodległości".

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx9.xx3 
  • +2

    adam_gość_gość

    27.01.2021, 00:24

    "Adam, kimkolwiek jesteś, nie bądź tchórzem, nie chowaj się pod nickiem, szybko załatwimy w sądzie o naruszenie dóbr osobistych, przeprosisz, nawiązka + prace społeczne + art. sponosorwany na tcz.pl z przeprosinami wykupiony na czołówce na tydzień. Taki jesteś pewniaczek w internecie, że pomawiasz P. Kulasa, to dawaj, sprawdzimy się, przedstawisz w sądzie co masz do powiedzenia i zobaczymy."

    W którym miejscu wyczytałeś pomówienie? Same nagie fakty. Czy głosował ręka w rękę z pis za odwołaniem przewodniczącego rady, członka WŁASNEJ koalicji? Czy podpisał się pod pismem pis o pociągnięcie Alicji Gajewskiej, członkini WŁASNEJ koalicji do odpowiedzialności? Krótko: tak czy nie? Jest zdrajcą WŁASNEJ partii i koalicji czy nie jest?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • -1

    Do Adam_gość

    27.01.2021, 07:55

    napity jesteś czy prorok?

    Szukałem godzinę i nigdzie nie znalazłem dowodu, ze głosował za odwołaniem Modrzeja. Poza tym znajdź mi tych q2 radnych co glosowali za jego odwołaniem. Oczywiste jest ze musieli tez głosować członkowie koalicji PNP PO INICJATYWA za odwołaniem. Ja stawiam na radnego Kajzera, który wyszedl po głosowaniu, radnego Sosnowskiego, Godlewskiego, panią Antczak no i radnego Łagę i radnego Odya. Nigdzie nie przeczytałem zeby nie byl juz w PO. Z tego co wiem jest szefem PO w powiecie. Informacja z zarządu regionu. Na pewno nie podpisał się pod pismem w sprawie Gajewskiej. To pismo jest na fejsbuku radnego Urbana z 6 listopada. Wytrzeźwiejesz, to odpisz.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx3 
    -1

    :)_gość

    27.01.2021, 11:55

    Adam, podaj dane, podamy Cię do sądu i tam przedstawisz dowody rzekomej winy Jana. Ciekaw jestem co masz do powiedzenia i chętnie zobaczę Twoją buzię, jak się tłumaczysz z tego pomówienia.

    Cytuj
    IP: 91.206.xx4.xx9 
  • -2

    Adam_gość_gość_gość

    27.01.2021, 12:33

    "Szukałem godzinę i nigdzie nie znalazłem dowodu, ze głosował za odwołaniem Modrzeja. Poza tym znajdź mi tych q2 radnych co glosowali za jego odwołaniem. Oczywiste jest ze musieli tez głosować członkowie koalicji PNP PO INICJATYWA za odwołaniem. Ja stawiam na radnego Kajzera, który wyszedl po głosowaniu, radnego Sosnowskiego, Godlewskiego, panią Antczak no i radnego Łagę i radnego Odya. Nigdzie nie przeczytałem zeby nie byl juz w PO. Z tego co wiem jest szefem PO w powiecie. Informacja z zarządu regionu. Na pewno nie podpisał się pod pismem w sprawie Gajewskiej. To pismo jest na fejsbuku radnego Urbana z 6 listopada. Wytrzeźwiejesz, to odpisz."

    Jak nisko trzeba upaść, żeby posiłkować się bredniami Urbana??? A radnym to on był przez mgnienie oka, bo potem wyborcy otrzeźwieli

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +2

    Adam jesteś mongoł i ameba_gość

    27.01.2021, 13:22

    Urban był radnym 12 lat i znowu będzie

    Czytam te pierdoły i widzę że Adam poległ bo nie odpowiedział na żadne pytanie i dodam że na fejsbuku jest zdjęcie dokumentu który podpisało 8 radnych i nie ma tam podpisu Kulasa. Jak widać pitolisz farmazony upadłeś na samo dno dna bo stosujesz metody miastowego sołtysa czyli nie masz nic do powiedzenia to bluzgasz. Problem w tym, że dokument jest radnych powiatowych, a nie Urbana. On go tylko zamieścił pajacu. oj boli, boli... ciekawe kiedy bekną za działki na Rokickiej

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx3 
    +1

    Adam gt..._gość

    27.01.2021, 13:37

    Gratuluje PnP. Duży sukces.

    "Głosu nie wyłączyliście, niestety. Słychać was".... Piotr Odya sprzedawczyk, Górzyńska to samo. Rozumiem zmianę ugrupowania przed wyborami, ale po??? Odya wjechał do rady na plecach pnp, inaczej był bez szans. .... pierdu pierdu i wszystko jasne z jakiej jesteś ekipy. Też bronisz swojego stołka?? nie uda się!

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx3 
    +1

    Adaś, Maria, gt, dyrektorka_gość

    27.01.2021, 13:40

    pilnuj tej roboty w ekonomiku

    bo przyjdą po ciebie też

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.