Zakład Usług Komunalnych szuka wykonawcy ostatniego brakującego odcinka Wiślanej Trasy Rowerowej na terenie Tczewa. Właśnie ogłoszono przetarg.
ZUK ogłosił przetarg na wykonanie kolejnego - ostatniego już fragmentu Wiślanej Trasy Rowerowej.
Do tej pory zrealizowane zostały: w 2017 r. - odcinek ok. 600 m na ul. Partyzantów od skrzyżowania z ul. Pionierów do Zakładu Usług Komunalnych wraz z przejściem na ul. Czatkowską; w 2019 r. - trzy odcinki: na os. Staszica ( trasa wiedzie po wałach wiślanych), w rejonie ul. Czatkowskiej i Okrętowej oraz w rejonie ul. Nadbrzeżnej. Łącznie - 3,7 km. W ub. roku w granicach samego miasta inwestycja wiązała się z nie tylko wyznaczeniem trasy i wyłożeniem nowego dywanika, ale na wielu odcinkach - wykonaniem całej infrastruktury podziemnej. Tamten etap na terenie miasta kosztował ponad 6 mln zł, a wykonała Eurovia. Z kolei gminna inwestycja miała wartość 2 milionów 600 tysięcy złotych. Poza tym 640 tysięcy złotych kosztował Urząd Gminy nowy mostek nad Strugą Subkowską. Trasa zaczyna się przy granicy z gminą Suchy Dąb, a kończy w Knybawie przy "22".
Po wybudowaniu WTRki - prawie cały odcinek z Knybawy do Gdańska będzie można pokonać, korzystając z wytyczonych dróg rowerowych - częściowo po wałach wiślanych. Z kolei w kierunku Gniewa trasa będzie wyznaczona częściowo po drodze powiatowej o małym natężeniu ruchu (teren gminy Subkowy), a dalej wałem.
W ramach projektu trasy, łączącej Bałtyk z górami, na samym Pomorzu zaplanowano 200 km. dróg dla rowerów biegnących wzdłuż królowej polskich rzek. Na większości odcinków nie chodzi o ścieżki z masy bitumicznej - ale o całą infrastrukturę, oznakowanie szlaków, miejsca do wypoczynku i obcowanie z przyrodą.
Trasa jest częścią międzynarodowej sieci szlaków rowerowych Euro Velo. Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
ZUK ogłosił przetarg na wykonanie kolejnego - ostatniego już fragmentu Wiślanej Trasy Rowerowej.
- W tym roku realizowany będzie trzeci etap inwestycji obejmujący przebudowę mostku przy ul. Łąkowej, dobudowanie brakującego odcinka drogi dla rowerów od mostku w górę ul. Łąkową. Na oferty czekamy do 26 maja. Inwestycja ma zostać sfinalizowana do końca br. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Tczewie.
Do tej pory zrealizowane zostały: w 2017 r. - odcinek ok. 600 m na ul. Partyzantów od skrzyżowania z ul. Pionierów do Zakładu Usług Komunalnych wraz z przejściem na ul. Czatkowską; w 2019 r. - trzy odcinki: na os. Staszica ( trasa wiedzie po wałach wiślanych), w rejonie ul. Czatkowskiej i Okrętowej oraz w rejonie ul. Nadbrzeżnej. Łącznie - 3,7 km. W ub. roku w granicach samego miasta inwestycja wiązała się z nie tylko wyznaczeniem trasy i wyłożeniem nowego dywanika, ale na wielu odcinkach - wykonaniem całej infrastruktury podziemnej. Tamten etap na terenie miasta kosztował ponad 6 mln zł, a wykonała Eurovia. Z kolei gminna inwestycja miała wartość 2 milionów 600 tysięcy złotych. Poza tym 640 tysięcy złotych kosztował Urząd Gminy nowy mostek nad Strugą Subkowską. Trasa zaczyna się przy granicy z gminą Suchy Dąb, a kończy w Knybawie przy "22".
Po wybudowaniu WTRki - prawie cały odcinek z Knybawy do Gdańska będzie można pokonać, korzystając z wytyczonych dróg rowerowych - częściowo po wałach wiślanych. Z kolei w kierunku Gniewa trasa będzie wyznaczona częściowo po drodze powiatowej o małym natężeniu ruchu (teren gminy Subkowy), a dalej wałem.
W ramach projektu trasy, łączącej Bałtyk z górami, na samym Pomorzu zaplanowano 200 km. dróg dla rowerów biegnących wzdłuż królowej polskich rzek. Na większości odcinków nie chodzi o ścieżki z masy bitumicznej - ale o całą infrastrukturę, oznakowanie szlaków, miejsca do wypoczynku i obcowanie z przyrodą.
Trasa jest częścią międzynarodowej sieci szlaków rowerowych Euro Velo. Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Komentarze (11) dodaj komentarz
MAX_gość
22.05.2020, 10:13
A nie mówiłem? Toalety nie będzie - będzie ścieżka. A ludzie będą srali po krzakach.
Odpowiedzelgordo_gość
22.05.2020, 17:00
trasa
muchy tez musza w koncu cos jesc
CytujJAN_gość_gość
22.05.2020, 10:21
Toalet nie będzie będzie ścieżka... Kapeć "rowerowego oficera" tak powiedział.
OdpowiedzAlex_gość
22.05.2020, 10:35
tak ma być
I bardzo dobrze, ma być trasa rowerowa jak złota zorza, od morza do morza !!!
OdpowiedzTyle pieniędzy _gość
22.05.2020, 12:47
Tyle kasy, a to nawet porządnie zrobione nie jest. Na zdjęciu widać jak dywanik się wysypuje na krawężnik, partacze - od władzy p oroboli
Odpowiedz:)_gość
22.05.2020, 13:28
a ja korzystam i jestem zadowolona :)
Odpowiedz(m)_gość_gość
22.05.2020, 14:18
Ktoś wie
Czy ktoś wie, jak wygląda sytuacja dalej za Knybawą? Trasa, terminy, itd.
OdpowiedzSds_gość
22.05.2020, 15:49
Niestety Subkowy olały WTR
Niestety gmina Subkowy nie weszła do projektu! Teraz jest dziura w trasie . Dzięki panie wójcie
CytujSDS_gość
22.05.2020, 15:46
Subkowy nie weszły do projektu
Szkoda że gmina Subkowy nie weszła do projektu! To jedyna gmina w pomorskim i "czarna dziura" na mapie Polski. Taki wójt...
Odpowiedzmd_gość
23.05.2020, 22:06
Przecież to nie miasto za trasę płaci, więc z czym macie problem?
OdpowiedzMistrz patelni złota wara_gość_gość
24.05.2020, 17:05
ścieżka rowerowa dalej ,za czatkowską?
Czy ktoś wie jak wygląda dalszy odcinek trasy za czatkami?Czyli odcinek Czatkowy-Suchy dąb? Czy do samego Suchego dębu prowadzi już nowa ścieżka rowerowa po wale ?czy częściowo trzeba zjeżdżać na asfalt?
Odpowiedz