Jesteś ubezpieczony w ZUS i potrzebujesz dokumentu z danymi z Twojego konta? Teraz możesz utworzyć go samodzielnie i przekazać do instytucji, która tego od Ciebie oczekuje.
Nowe udogodnienie na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE) pozwala na samodzielne tworzenie elektronicznych dokumentów z wybranymi danymi z konta. W taki sposób można na przykład utworzyć dokument z informacją o aktualnych zgłoszeniach do ubezpieczeń, wysokości podstawy wymiaru składek, przerwach w pracy, lub członkach rodziny zgłoszonych do ubezpieczenia zdrowotnego.
Przedstawiciel instytucji, w której przedsiębiorca złoży takie samodzielnie przygotowane potwierdzenie, będzie mógł je zweryfikować on-line w udostępnionej przez ZUS wyszukiwarce. Każde potwierdzenie zawiera dane, które pozwalają na jego jednoznaczną identyfikację: unikatowy numer (znak), datę utworzenia oraz identyfikator ubezpieczonego. Aby potwierdzić autentyczność dokumentu, należy podać te dane, po czym wyświetli się jego zawartość.
Nowe udogodnienie na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE) pozwala na samodzielne tworzenie elektronicznych dokumentów z wybranymi danymi z konta. W taki sposób można na przykład utworzyć dokument z informacją o aktualnych zgłoszeniach do ubezpieczeń, wysokości podstawy wymiaru składek, przerwach w pracy, lub członkach rodziny zgłoszonych do ubezpieczenia zdrowotnego.
- Dotychczas, jeżeli ubezpieczeni, potrzebowali tego typu potwierdzenia z danymi z ZUS, żeby np. przedstawić je w urzędzie czy w banku, najpierw musieli złożyć wniosek. Teraz sami mogą utworzyć potrzebny dokument, potwierdzony elektroniczną pieczęcią ZUS. Jest to dowód, że dokument został utworzony w systemie informatycznym ZUS. Dokument można zapisać w formie pliku PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail. Taka wysyłka jest rzecz jasna odpowiednio zabezpieczona. - mówi Krzysztof Cieszyński, rzecznik gdańskiego oddziału ZUS
.Przedstawiciel instytucji, w której przedsiębiorca złoży takie samodzielnie przygotowane potwierdzenie, będzie mógł je zweryfikować on-line w udostępnionej przez ZUS wyszukiwarce. Każde potwierdzenie zawiera dane, które pozwalają na jego jednoznaczną identyfikację: unikatowy numer (znak), datę utworzenia oraz identyfikator ubezpieczonego. Aby potwierdzić autentyczność dokumentu, należy podać te dane, po czym wyświetli się jego zawartość.