Więcej wypadków i ich ofiar niż w I kwartale 2021 roku

(fot. mat. prasowe)
Więcej wypadków i ich ofiar niż w I kwartale 2021 roku
Wyższe mandaty w 2022 roku nie przełożyły się na zmniejszenie statystyk wypadkowych. W porównaniu do pierwszych trzech miesięcy 2021 roku liczba wypadków wzrosła o 14,7%, a w ich wyniku rannych zostało 12,3% osób więcej oraz zmarło 5,7% więcej uczestników ruchu drogowego. Niestety nie maleje także liczba zatrzymanych kierowców pod wpływem alkoholu, która była wyższa o 27,1%.

W zeszłym roku rząd wypowiedział wojnę nietrzeźwym kierowcom i piratom drogowym. Jej głównym założeniem było zaostrzenie kar dla łamiących przepisy drogowe dla ogólnej poprawy bezpieczeństwa na drogach. Dlatego eksperci rankomat.pl przeanalizowali dane policyjne z I kwartału 2022 roku, aby sprawdzić, czy zmiany w prawie przyniosły oczekiwane efekty. Niestety, wynika z nich, że nowy taryfikator, który miał odstraszyć kierowców od łamania przepisów i tym samym zapewnić większe bezpieczeństwo na drogach, nie przyniósł efektu w postaci spadku liczb wypadkowych.

Największy wzrost w porównaniu z I kwartałem 2021 roku odnotowano w grupie zatrzymanych nietrzeźwych kierowców. W pierwszych 3 miesiącach bieżącego roku było ich więcej o 3791. Teoretycznie, to właśnie oni mieli odczuć największe skutki zmiany taryfikatora.

- Część zmian w prawie już funkcjonuje. Kierowcy po użyciu alkoholu, mogą spodziewać się mandatu nie mniejszego niż 2500 zł. Jednak sąd może nałożyć na nich grzywnę w wysokości nawet 30 tys. zł. Wcześniej widełki dla takich osób wynosiły od 50 zł do 5000 zł. Dodatkową karą pozostaje niezmiennie zakaz prowadzenia pojazdów od 6 miesięcy do 3 lat. Należy także pamiętać, że uzależnienie cen OC od zdobytych punktów karnych będzie kolejnym elementem reperkusji, który dotknie nie tylko prowadzących pod wpływem alkoholu - wyjaśnia Stefania Stuglik, ekspert ds. ubezpieczeń komunikacyjnych rankomat.pl.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (3)
dodaj komentarz

  • Hghgy_gość

    12.04.2022, 07:02

    Wniosek prosty nie ludzie są winni tylko chora nie intuicyjna infrastruktura drogowa. Wysokość mandatów suszarki milicjant koło szkoły budowlanej to tylko nabijanie kasy zero prewencji

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx1.xxx 
  • Tymon_gość_gość

    12.04.2022, 07:12

    Szkoda że pedalarze są nietykalni. Co drugi jeździ na promilach.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx5 
  • Grzegorz_gość

    12.04.2022, 08:30

    Porównywanie danych do 2021 roku jest błędem. Nie wiem czy wszyscy pamiętają, ale w 1 kwartale pandemia przyspieszała, szła 3 fala. Częściowo w styczniu, a potem w marcu były zamknięte szkoły, które jak wiadomo generują ruch. Część firm (w tym w Tczewie te duże) pracowała na zdalnym. Galerie, kina były pozamykane. Jak już chcemy porównywać to do 2020 roku, aczkolwiek II połowa marca 2020 już zaczęła się pandemia lub do lat wcześniejszych i tak: I kwartał - Wypadki drogowe 2022 - 3911 2021 - 3410 2020 - 5138 2019 - 5537 2018 - 5192 Teraz widać prawdziwy spadek jak porównamy do lat bez pandemii. Podobny artykuł pojawił się na innych stronach i wprowadza ludzi w błąd.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.