Komunikat MOPS dotyczący wsparcia obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym

MOPS (fot. tcz.pl)
Komunikat MOPS dotyczący wsparcia obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie (dalej MOPS) realizuje zadania wynikające z ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (dalej: specustawy). Ze wsparcia skorzystać mogą obywatele Ukrainy, którzy wjechali legalnie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie od dnia 24 lutego 2022 r. bezpośrednio z terytorium Ukrainy w związku z działaniami wojennymi na terytorium tego państwa, oraz obywateli Ukrainy posiadających Kartę Polaka, którzy wraz z najbliższą rodziną z powodu tych działań przybyli na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Wsparcie kierowane jest również do osób nieposiadających obywatelstwa ukraińskiego będących małżonkami obywatela Ukrainy, o ile przybyły one na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bezpośrednio z terytorium Ukrainy w związku z działaniami wojennymi.

Osoby zainteresowane mogą zgłosić się do siedziby MOPS, przy ul. 1 Maja 8 w celu rejestracji pozwalającej na uzyskanie vouchera na nieodpłatne wykonanie fotografii na potrzeby nadania numeru PESEL.

Ponadto, po uzyskaniu numeru PESEL w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta w Tczewie, osoby uprawnione mogą ubiegać się w MOPS o jednorazowe świadczenie pieniężne w wysokości 300 zł na osobę.


Osoby objęte działaniem specustawy mogą ponadto ubiegać się w MOPS o świadczenia rodzinne, na zasadach określonych w ustawie o świadczeniach rodzinnych, z wyłączeniem warunku posiadania karty pobytu z adnotacją "dostęp do rynku pracy".

Szczegółowe zasady ubiegania się o świadczenia rodzinne dostępne są w informatorze dostępnym pod adresem:
https://www.gov.pl/web/rodzina/material-informacyjny-o-zasadach-przyznawania-swiadczen-rodzinnych-obywatelom-ukrainy-przybywajacym-na-terytorium-polski-w-zwiazku-z-toczacymi-sie-dzialaniami-wojennymi

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (12)
dodaj komentarz

  • Fryc_gość_gość_gość

    24.03.2022, 08:24

    Jak najbardziej pomóc tym ludziom A nie mops pomaga patologi i pijakom Takim co do pracy i tak nie pójdą

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx5 
  • ..._gość

    24.03.2022, 09:02

    ...

    w pełni się zgadzam, Ci ludzie docenią przynajmniej otrzymaną pomoc

    Cytuj
    IP: 5.172.xx2.xx1 

    Eh..._gość

    24.03.2022, 11:42

    ustawodawca...

    Ustawodawca w trosce o poparcie przy urnach wyborczych raczej nie zrezygnuje z pompowania pieniędzy podatnika w różne programy spełniające oczekiwania nierobów! "Ogonkowicze" przed biurami MOPS-ow, GOPS-ow itp. tabliczki mnożenie nie ogarniają, ale wszystkie przepisy pozwalające im żyć na nasz koszt poznali w stopniu znacznie przewyższającym wiedzę pracowników socjalnych!

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx9 

    ..._gość_gość

    24.03.2022, 12:43

    ...

    Brawo Ty, MOPS powinien pomagać każdemu, kto tej pomocy wymaga, ale jest obywatelem naszego kraju, to, że u nich jest wojna nie powinno upoważniać do pomocy finansowej. Już marudzą i pytają czy dostaną PESEL jak dane Polsce od 22 lutego, czemu im kasa się nie należy jak przekroczyli granicę polska uciekając przez inny kraj. To są wrzody na tyłku, które walą ropa na kilometr.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx6.xx2 
  • ..._gość_gość

    24.03.2022, 12:43

    ...

    "w pełni się zgadzam, Ci ludzie docenią przynajmniej otrzymaną pomoc"

    Gówno doceniają, wyciągają łapy po więcej.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx6.xx2 
  • Eh..._gość

    24.03.2022, 13:17

    szkoda...

    Szkoda, że Ty nie "wyciągałem łapy" po rozum! Zabieg bezbolesny, a czyniący nas ludźmi!

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx9 

    Ja_gość_gość

    24.03.2022, 20:04

    300 zł

    Gdy spali ci się mieszkanie, wylądujesz w obcym kraju z dziećmi, damy Ci raz 300 zł na kilka miesięcy bez własnego dachu nad głową i będziemy cię wyzywać, że chcesz więcej. Kurcze, po co ci? Przecież masz już aż 300 zł. Trochę więcej szacunku do innych, pora poprawić słownictwo.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • zibiern_gość_gość_gość

    24.03.2022, 14:31

    masakra

    "Brawo Ty, MOPS powinien pomagać każdemu, kto tej pomocy wymaga, ale jest obywatelem naszego kraju, to, że u nich jest wojna nie powinno upoważniać do pomocy finansowej. Już marudzą i pytają czy dostaną PESEL jak dane Polsce od 22 lutego, czemu im kasa się nie należy jak przekroczyli granicę polska uciekając przez inny kraj. To są wrzody na tyłku, które walą ropa na kilometr."

    Skonczony egoisto, powiedz mi co Ci ludzie (kobiety z dziecmi) uciekajace przed realna wojna maja zrobic? Zdechnac u nas z glodu? Tego chcesz? Tego bys chcial dla swoich kobiet gdyby u nas byla wojna? Sam mam pod dachem cztery osoby i nie widze w nich ani krzty roszczeniowosci, wstydza sie otrzymywanej pomocy i aktywnie szukaja pracy. Sa bardziej wartosciowe niz jelopy twojego pokroju. Sam bylem za nie wpuszczaniem ciapatych z bIALORUSI ale to zupelnie inna sprawa.

    Odpowiedz
    IP: 45.56.xx3.xx0 
  • ja_gość

    24.03.2022, 20:12

    Popieram

    Dziękuję za ten głos! Ja też mam przyjemność kilku znać. Nawet jak chcę zapłacić za pierogi (czyli za pracę, a nie za nieróbstwo) lepiej, więcej, to się nie zgadzają i oddają co do grosza resztę. Chcę dać jakąś kasę, to muszę się nagimnastykować, żeby wzięli i zaraz nie zrobili mi czegoś za darmo, z dobrego serca. Za wszystko dziękują, są wdzięczni. Nie znam za wielu takich Polaków. Ukraińcy z wojny to ludzie doświadczeni, obolali, po ciężkich przeżyciach, ociosani przez los, a przez to mądrzejsi w wielu zakresach od nas (mają np. więcej współczucia, empatii dla innych niż cytowany przez ciebie "egoista"). Zaprzyjaźniłam się z jedną Ukrainką, radzimy sobie jakoś z językiem. Bardzo dobrzy ludzie.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 

    Ja_gość_gość

    24.03.2022, 20:21

    Popieram

    Dziękuję za ten głos! Ja sama poznałam kilka Ukrainek. Jak chcę im zapłacić więcej (np. za pierogi), to się nie zgadzają, oddają co do grosza. Jak chcę dać jakies pieniądze, to muszę się nagimnastykować, żeby przyjęli i zaraz za darmo mi czegoś nie zrobili. Nie znam za wielu takich Polaków. To ludzie obolali, doświadczeni, zmartwieni o wiele, ociosani przez los, a przez to mądrzejsi życiowo od nas w wielu zakresach. Nam też pomagano, gdy tylko chcieliśmy lepszego życia w Europie, a oni chcą po prostu żyć. Tylko tyle.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • nic nie _gość

    05.04.2022, 17:12

    dotrze do tępego łba ?

    "Gdy spali ci się mieszkanie, wylądujesz w obcym kraju z dziećmi, damy Ci raz 300 zł na kilka miesięcy bez własnego dachu nad głową i będziemy cię wyzywać, że chcesz więcej. Kurcze, po co ci? Przecież masz już aż 300 zł. Trochę więcej szacunku do innych, pora poprawić słownictwo."

    to kiepski i płytki, oparty na emocjach dla tępaków, argument ...postaraj się bardziej... (...)Ostatnia rzeź ludności polskiej, dokonana przez naszych ukraińskich "braci i siostry", nastąpiła stosunkowo niedawno. Jeszcze żyją ostatni świadkowie wołyńskiego ludobójstwa. Dlaczego zatem panuje u nas powszechna i nachalna, wręcz bezgraniczna, miłość dla neobanderowskiego potwora? Gdzie tkwi główna przyczyna?(...) ...można by wiele pisać , ale jak wyżej mózgownica wybieżnikowana najbardziej prymitywną , toporną i durną propagandą nie jest w stanie przyswoić sobie obrazu rzeczywistości taka jaka ona jest na prawdę ... z zapaścią polskiej gospodarki (ile to już tarcz i ładów było ?)z epidemią HIV/AIDS, GRUŹLICĄ , ODRĄ ... i kultem kata Polaków !!! Rok 2022 na Ukrainie (nie w Ukrainie !!!) , jest rokiem Stepana Bandery - wielkiego przyjaciela (większego od Stalina!) Polski I Polaków!!! pozdrawiam -SŁUGO ukrainy !!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx8 
  • może warto _gość

    05.04.2022, 21:44

    wrócić do siebie ?

    Business Insider Gospodarka Ukraińscy deweloperzy budują mimo wojny. Pierwsze mieszkania sprzedane Wojna wojną, ale deweloperzy nie przestają budować. Jak informuje ukraiński serwis espreso.tv, po początkowym zastoju budowlanka wróciła do pracy, a niektóre firmy zdołały sprzedać mieszkania. I to wcale nie w zachodniej części kraju, tylko w Odessie, która broni się przed atakiem ze strony Rosji. Mimo wojny wiele rozpoczętych już budów w Ukrainie wciąż jest kontynuowana. Niektórzy deweloperzy są nawet w stanie sprzedać mieszkanie. Mimo wojny wiele rozpoczętych już budów w Ukrainie wciąż jest kontynuowana. Niektórzy deweloperzy są nawet w stanie sprzedać mieszkanie. (...) Jak czytamy w serwisie, ukraiński rynek nieruchomości wraca do funkcjonowania przynajmniej częściowo. Cały czas toczą się prace przy budowie ponad 100 osiedli mieszkaniowych. - Na dzień dzisiejszy co najmniej 32 deweloperów z całej Ukrainy rozpoczęło lub kontynuuje prace, budując w sumie co najmniej 109 osiedli mieszkaniowych - poinformował w espreso.tv Denis Sudlikowski, dyrektor marketingu platformy LUN, która jest jedną z największych wyszukiwarek nieruchomości w Ukrainie. Jak dodał, przez pierwsze dwa tygodnie rosyjskiej agresji rynek nieruchomości praktycznie zamarł. Ale od połowy marca ruszyły prace (...) - Cieszy fakt, że budowa trwa nie tylko w zachodnich regionach Ukrainy. Wczoraj otrzymaliśmy wiadomość od dewelopera z Odessy, że ??pierwsze mieszkanie zostało sprzedane w czasie wojny - podkreśla Sudlikowski. (...)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.