1 500 000 przejazdów bez zatrzymywania się na bramkach A1. Liderem Stanisławie

Stanisławie, AmberGO (fot. Tcz.pl)
1 500 000 przejazdów bez zatrzymywania się na bramkach A1. Liderem Stanisławie
Już po pół roku funkcjonowania systemu AmberGO widać, jak bardzo pożądane było to rozwiązanie - przekonuje GTC - koncesjonariusz autostrad A1. Aktualnie w systemie zarejestrowanych jest ponad 194 000 pojazdów. Pod koniec stycznia średnie dzienne transakcje w systemie AmberGO sięgały prawie 17%. Wśród użytkowników stacji poboru opłat liderem jest SPO Stanisławie, gdzie ruch w systemie AmberGO osiąga 31%. Place w Swarożynie i Pelplinie obsługują w AmberGO 21% i 23% transakcji.

System AmberGO dzięki swojej wyjątkowości i innowacyjnemu podejściu do obsługi płatności elektronicznej może być stale rozwijany. Na początku płatność za przejazd w systemie możliwa była wyłącznie przy użyciu aplikacji Autopay, dostępnej także w aplikacji Banku Millennium, ale z końcem grudnia system rozszerzył możliwości płatnicze o kolejną aplikację - SkyCash.

Pierwsze półrocze to także okres usprawniania funkcjonowania systemu AmberGO, tak aby był on najbardziej optymalny dla użytkownika. Przez minione miesiące Operator znacząco zminimalizował pojawiające się problemy z błędnym odczytywaniem tablic.

- Obecnie system AmberGO w ponad 98% poprawnie odczytuje numery rejestracyjne pojazdów wjeżdżających i zjeżdżających z AmberOne Autostrady A1. To świetny wynik, jak na tego typu system. Kolejnym usprawnieniem dla użytkowników jest dodatkowe oznaczenie bramek dedykowanych wyłącznie płatnościom AmberGO. Mając na uwadze przypadki zachowania kierowców, którzy nie stosują się do treści znaków umieszczonych na wiatach placów poboru opłat, aby ograniczyć możliwości błędnego wjazdu na pas dedykowany wyłącznie płatnościom AmberGO, wprowadziliśmy dodatkowe tablice świetlne informujące o tym, że pas po którym porusza się samochód jest dedykowany wyłącznie płatnościom elektronicznym. Na tablicach widnieje napis "Tylko AmberGO / Only AmberGO". Tablice te są zamontowane na tyle wcześnie, aby kierowca, który omyłkowo wjechał na pas dedykowany miał czas, by bez problemu i bez blokowania ruchu zmienić pas na inny. Wprowadzenie dodatkowego oznakowania wraz z postępującą edukacją użytkowników pomoże uniknąć sytuacji, w których kierowca zbyt późno orientuje się, że znalazł się na pasie dedykowanym płatnościom AmberGO. Jakie mamy plany na przyszłość? System AmberGO będzie nadal rozwijany, sukcesywnie będziemy wprowadzać kolejnych dostawców płatności elektronicznych oraz karty flotowe. - mówi Anna Kordecka, PR & Marketing Manager w Gdańsk Transport Company S.A.

Dodatkowo wraz z rosnącą popularnością systemu AmberGO na głównych placach wprowadzane będą kolejne bramki dedykowane wyłącznie płatnościom elektronicznym.
Niezmienna pozostanie możliwość płacenia w systemie AmberGO na wszystkich bramkach AmberOne Autostrady A1, także na bramkach z obsługą inkasencką. AmberGO ma szansę wpłynąć na płynność ruchu na bramkach i pomóc rozładować zatory w okresie wakacyjnym. Jednakże to ilość aktywnych użytkowników systemu AmberGO
zdecyduje o jego skuteczności. Niezbędne minimum, by odczuć efekty działania systemu, to 30-40% aktywnych użytkowników AmberGO.

- Rejestracja w systemie AmberGO opłaca się nawet jeśli z autostrady korzystamy raz w roku, zwłaszcza w okresie wakacyjnym. Wówczas to dochodzi do największych kumulacji w natężeniu ruchu i wtedy z pomocą może przyjść AmberGO, który trzykrotnie zwiększa przepustowość bramek. Dokładamy starań, aby system był dostępny dla każdego - kierowcy codziennego, okazjonalnego czy też podróżującego służbowo. Mamy nadzieję, że dzięki połączeniu nowoczesnego rozwiązania, jakim jest system automatycznej płatności AmberGO oraz zaangażowania użytkowników, wspólnie uda nam się rozładować zatory na bramkach w okresie wakacyjnym. - dodaje Anna Kordecka.

Wszystkie informacje na temat AmberGO wraz z instrukcją użytkowania można znaleźć na stronie www.a1.com.pl . AmberGO i jedziesz!

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (6)
dodaj komentarz

  • Mlody_gość

    17.02.2020, 09:42

    Polecam

    Mam aplikację od zeszłego roku i polecam każdemu. Oszczędność czasu mega. !

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx3.xx9 
  • QQ13_gość

    17.02.2020, 12:24

    Szkoda tylko, że nie oszczędzisz ani minuty, jeśli trafisz na wakacyjny korek na bramkach, sięgający np. 2 km. Musiałby być temu dedykowany długi pas.

    Odpowiedz
    IP: 157.25.xx1.xx4 
  • Tilk_gość_gość

    17.02.2020, 15:57

    2 km to miałeś szczęście .Ja stałem 6km w Nowej Wsi i co mi po Amber Go

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx6 

    stefan_gość

    18.02.2020, 00:11

    Jeśli będzie więcej kierowców z AmberGo, to i korek się znacznie skróci i zyskają wszyscy.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx0 
  • g_gość

    17.02.2020, 18:17

    Dlaczego nie jest to skrajna bramka ,tylko któraś ze środkowych? I dlaczego nie ma oznaczeń poziomych na jezdni ? A poza tym super :-)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0 
  • stan47.emeryt_gość

    18.02.2020, 11:07

    Niestety nie zawsze to działa. Przekonałem się o tym właśnie w SPO Stanisławie.

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx4.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.