Będzie inne miejsce dla Dmowskiego?

Rondo u zbiegu Gdańskiej i 1 Maja (fot. Tcz.pl)
Będzie inne miejsce dla Dmowskiego?
Rondo Dworcowe pozostanie Rondem Dworcowym? Po tym jak pojawił się wniosek na zmianę nazwy i dedykowanie go Romanowi Dmowskiemu rozpoczęła się dyskusja. Niewykluczone, że rozpoczną się poszukiwania innego miejsca dla Dmowskiego.

Rondo Dworcowe znajduje się u zbiegu ul. Gdańskiej i 1 Maja. Wniosek o nadanie właśnie takiej nazwy wyszedł od Związku Zawodowego Maszynistów z Zajączkowa Tczewskiego - a sama nazwa nie jest przypadkowa, bo nawiązuje do kolejarskich tradycji miasta i do pierwszego dworca kolejowego, który znajdował się niedaleko od tego miejsca. Teraz jednak zmiany nazwy chciała Młodzież Wszechpolska (pisaliśmy o tym tutaj )

- 21 stycznia w restauracji Pod Orłem odbyło się inauguracyjne spotkanie Społecznego Komitetu Upamiętnienia Romana Dmowskiego w Tczewie. Udział w spotkaniu wzięli inicjatorzy akcji, czyli środowiska narodowe z prezesem pomorskiego okręgu Młodzieży Wszechpolskiej Rafałem Bucą na czele oraz zaproszeni radni. Pojawili się przedstawiciele dwóch ugrupowań - PnP i PiS, a swoje wsparcie wyrazili również posłowie: Kazimierz Smoliński i Michał Urbaniak Dyskusja była merytoryczna i udało się wypracować pewien konsensus. Wielu radnych, zanim jeszcze powstał Społeczny Komitet Upamiętnienia Romana Dmowskiego w Tczewie mówiło, że gotowi są poprzeć taką inicjatywę, choć z zastrzeżeniem, iż nie powinno się to odbyć kosztem zmiany nazwy ronda dworcowego, co początkowo było postulowane. W trakcie rzeczowej dyskusji udało się dojść do porozumienia i znaleźć, być może godniejszą formę uczczenia pamięci ojca niepodległości... Czas pokaże co z tego wyjdzie, nie mniej wydaje się, że różne środowiska ponad podziałami mogą działać razem w słusznej sprawie! - informuje Młodzież Wszechpolska z Tczewa.


Dodajmy, że podobnych wniosków, które trafiły do rady było wcześniej więcej - pojawił się m. in. pomysł na nadanie jednemu z rond nazwy zmarłego niedawno Kazimierza Piechowskiego, czy Tadeusza Mazowieckiego.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (31)
dodaj komentarz

  • -1

    Adi_gość_gość

    27.01.2022, 07:19

    Znając mentalność antypisowców to dla św. spokoju imieniem Dmowskiego nazwą parking na Nizinnej na końcu działek.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • +3

    Ten drugi_gość_gość

    27.01.2022, 10:49

    Bo tak jego ...

    miejsce.Nadal trzymajcie palec w odbycie tym młodym antysemitom,to prędzej ,czy później dochowamy się kolejnego "kaczego fuhrera"!

    Cytuj
    IP: 95.51.xx9.xx3 
    +2

    Kinjo _gość

    27.01.2022, 11:57

    Won do szkoły

    Czy wiesz lewaku, że endecy byli szczególnie na celowniku władz okupacyjnych (Niemców)? Mosdrof był więźniem obozu koncentracyjnego. Wróć do szkoły, a potem komentuj.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx3 
    +5

    Paweł_gość

    27.01.2022, 17:23

    Nawet ten parking nie powinien być tak nazwany...

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx1 
    -1

    antypis_gość

    27.01.2022, 20:11

    Nizinna wolna od faszyzmu

    won z Polski

    Cytuj
    IP: 84.10.xx1.xx2 
  • +22

    gość_gość

    27.01.2022, 08:01

    Za wkład wniesiony w odbudowę mostów tczewskich. Proponuję, aby nieistniejący ich odcinek, nosił imię Kazimierza Smoleńskiego.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx4 
  • Hgg_gość

    30.01.2022, 23:21

    Mega

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • -5

    Czytelnik_gość_gość

    27.01.2022, 08:09

    ?

    Dmowski kto to był

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx0.xx2 
  • +1

    adi_gość_gość

    27.01.2022, 09:55

    Odezwał się przedstawiciel młodych wykształconych opozycjonistów

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xxx 
    +4

    c_gość

    27.01.2022, 10:09

    To był taki polski nacjonalista, który chciał, żeby Polska miała autonomię w ramach Imperium Rosyjskiego. Współtworzył Narodową Demokrację, czyli coś podobnego do Narodowosocjalistyczna Niemiecka Partia Robotników. Chciał żeby na siłę polonizować wszystkie osoby mieszkające na terenie Polski ale nie będące narodowości polskiej. Czyli wszystko zgodne z dzisiejszym wzorem bohatera i patrioty. Z chrześcijańską miłością bliźniego itd itp.

    Cytuj
    IP: 5.226.xx3.xx6 
    -1

    Trump _gość

    27.01.2022, 10:12

    c_gość

    System edukacji w Twoim przypadku zawiódł. Przykro mi...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8 
    -3

    Gość_gość

    27.01.2022, 16:19

    Wrr...

    Wstyd!!! Ale nie dziwi, nauka on - line przynosi efekty ????

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx5 
  • -5

    Andromeda_gość

    27.01.2022, 08:35

    Cyrk

    Cyrk

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • -1

    Trump _gość

    27.01.2022, 10:11

    Bardzo się cieszę!

    Tak wybitna postać jak Roman Dmowski powinna zostać upamiętniona tym bardziej, że Tczew o innych ojcach niepodległości pamiętał. Nikomu się krzywda z tego powodu nie stanie. Ta sprawa powinna być traktowana jako działanie oczywiste. Mam nadzieję, że wszystko się uda

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • +1

    Paweł_gość

    27.01.2022, 17:27

    Zamach na Kapitol się nie udał, to też się nie uda fanie trumpa.

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx1 
  • -2

    Jd_gość

    27.01.2022, 10:18

    Onr

    Nacjonalista ma dostać skwer że swoją nazwa proponuję plac halera tam niejedna nazwę nosiło to miejsce wsojej histori gościu się tam odnajdzie

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx1 
  • +2

    Kinjo _gość

    27.01.2022, 10:49

    Coś boli?

    Tak, Roman Dmowski był nacjonalistą. To nic złego. Każdy ma prawo być nacjonalistą we własnym kraju. To wręcz zdrowe. Tak naprawdę swojego rodzaju nacjonalizm jest w każdym z nas! Przełóżmy to na życie rodzinne. Najpierw troszczysz się o swój dom-żonę,dzieci. Potem o dalszą rodzinę. Na końcu o przyjaciół czy znajomych. Nacjonalizm w wymiarze politycznym działa tak samo - najpierw Polska, potem inni. Może jesteś z tych, którzy polskości nie czują i krzyczą Bruksela first? Dlatego przeszkadza Ci Dmowski, który życie swoje poświęcił dla Polski.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx3 
  • Tczewianin _gość_gość_gość

    27.01.2022, 11:22

    Smoliński ?

    Są ludzie w Tczewie,którzy nie wstydzą sie przebywać w jego towarzystwie?A,jak tam telefony,schowaliście do klatki Faradaya,żeby Pegazus wam nie towarzyszył?

    Odpowiedz
    IP: 95.51.xx9.xx3 
  • Ddk_gość

    27.01.2022, 13:48

    Kx

    "Tak, Roman Dmowski był nacjonalistą. To nic złego. Każdy ma prawo być nacjonalistą we własnym kraju. To wręcz zdrowe. Tak naprawdę swojego rodzaju nacjonalizm jest w każdym z nas! Przełóżmy to na życie rodzinne. Najpierw troszczysz się o swój dom-żonę,dzieci. Potem o dalszą rodzinę. Na końcu o przyjaciół czy znajomych. Nacjonalizm w wymiarze politycznym działa tak samo - najpierw Polska, potem inni. Może jesteś z tych, którzy polskości nie czują i krzyczą Bruksela first? Dlatego przeszkadza Ci Dmowski, który życie swoje poświęcił dla Polski."

    Polska tak ale bez nazucania jednej strony co mam robić kim być abez uni nas niema i tyle jeśli tego nie widzisz pozdrów wujka ze wschodu on ci da czego Ci brakuje

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx1 
  • -1

    Zeno

    27.01.2022, 15:19

    Brawo!

    Wielki szacunek za działalność dla Społecznego Komitetu Upamiętnienia Romana Dmowskiego w Tczewie! tnij.tcz.pl/?u=036584

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Tczewianin _gość_gość_gość_gość

    27.01.2022, 15:57

    Ty siebie słyszysz...

    "Tak, Roman Dmowski był nacjonalistą. To nic złego. Każdy ma prawo być nacjonalistą we własnym kraju. To wręcz zdrowe. Tak naprawdę swojego rodzaju nacjonalizm jest w każdym z nas! Przełóżmy to na życie rodzinne. Najpierw troszczysz się o swój dom-żonę,dzieci. Potem o dalszą rodzinę. Na końcu o przyjaciół czy znajomych. Nacjonalizm w wymiarze politycznym działa tak samo - najpierw Polska, potem inni. Może jesteś z tych, którzy polskości nie czują i krzyczą Bruksela first? Dlatego przeszkadza Ci Dmowski, który życie swoje poświęcił dla Polski."

    czy ty rozumiesz ,o czym piszesz?Na czym polega uzdrowieńcze działanie nacjonalizmu/Czyżby kolejny Mejza nam się pojawił,który będzie leczył nacjonalizmem?Prawdopodobnie mylisz NACJONALIZM z PATRIOTYZMEM,a róznica jest zasadnicza.Przyjmuje się,że tak ,jak PATRIOTYZM -TO MIŁOŚĆ DO WŁASNEGO NARODU I PAŃSTWA(I to jest zdrowe)NIE WYWYŻSZAJĄC GO PONAD INNE,tAK NACJONALIMEM NAZYWAMY NIENAWIŚĆ DO INNYCH PAŃSTW I NARODÓW ORAZ WYWYŻSZANIE GO PONAD INNE!

    Odpowiedz
    IP: 95.51.xx9.xx3 
  • +2

    Kinjo _gość

    27.01.2022, 16:04

    Człowieku

    Manipulujesz celowo czy brak ci wiedzy. Te negatywne zjawiska, o których napisałeś odnoszą się do szowinizmu, a nie nacjonalizmu.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx3 
    +3

    Gosc_gość

    27.01.2022, 16:22

    :(

    Manipulant !

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx5 
    +2

    Giga chad_gość

    27.01.2022, 18:53

    Zmiłuj się, usuń

    To co opisałeś jako patriotyzm to właśnie jest nacjonalizm, a to co opisałeś jako nacjonalizm to szowinizm, z którym MW, RN czy Dmowski mieli niewiele wspólnego

    Cytuj
    IP: 89.64.xx4.xx9 
  • -2

    Paweł_gość

    27.01.2022, 17:47

    "Tak, Roman Dmowski był nacjonalistą. To nic złego. Każdy ma prawo być nacjonalistą we własnym kraju. To wręcz zdrowe."

    Bełkoczesz jak poparzony działaczu z mózgiem wypranym na spędach młodzieży weszpolskiej. Patrioci w tym kraju różni byli i nikt nie musi podzielać twojego chorego rozumienia polskości i patriotyzmu. Generalnie to możesz sobie w d. pę wsadzić twoją wizję patriotyzmu. Weszpolakom, konfpederastom i tym podobnym psycho-patriotom należałoby zafundować jakąś reedukację w nowej Berezie Kartuskiej czy czymś takim bo już nic innego was nie wyleczy. Jeszcze półtora roku możecie sobie fantazjować ze ktoś z wami prowadzi "merytoryczną dyskusję". Potem dotrze do was że wszyscy normalni ludzie w tym kraju mają was w nosie.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx1 
  • +3

    Giga chad_gość

    27.01.2022, 18:29

    Xd

    Widzę, że u lewicy komunistyczne metody dalej żywe

    Cytuj
    IP: 185.135.xxx.xx7 
  • +2

    AG_gość_gość

    27.01.2022, 21:16

    Odpowiedz.

    Młodzież Wszechpolska w Tczewie robi cokolwiek co na to osoby regularnie komentujące ich artykuły : - faszyści - pisowcy - wielbiciele akwarelisty z Austrii krótko mówiąc zawsze te same epitety. Moim zdaniem inicjatyw zmiany nazwy ronda była nie trafiona ale nazwać tak skwer czemu nie ? Roman Dmowski był jest i będzie ojcem naszej niepodległości i należy mu się za to szacunek. I tak jak słusznie było wyżej napisane brakuje miejsca upamiętnienia tej wielkiej postaci w naszej małej ojczyźnie. Dlatego popieram pomysł i trzymam kciuki żeby się udało :) Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx1.xx4 
  • adi_gość

    28.01.2022, 08:47

    "won z Polski"

    " Nizinna wolna od faszyzmu won z Polski" Chłopczyku. Czy Ty wiesz co to jest faszyzm ?. Lepiej zamilcz i się nie ośmieszaj.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • Tczewianin _gość_gość_gość

    28.01.2022, 12:45

    Podałem ci definicje!

    "Manipulujesz celowo czy brak ci wiedzy. Te negatywne zjawiska, o których napisałeś odnoszą się do szowinizmu, a nie nacjonalizmu."

    Doucz się,zacznij myśleć,wylecz się z fobii.

    Odpowiedz
    IP: 95.51.xx9.xx3 
  • Tczewianin _gość_gość_gość

    28.01.2022, 12:51

    Nie oczywiście,...

    "To co opisałeś jako patriotyzm to właśnie jest nacjonalizm, a to co opisałeś jako nacjonalizm to szowinizm, z którym MW, RN czy Dmowski mieli niewiele wspólnego"

    Dmowski znany jest z miłości do Żydów!Douczcie się historii nacjonalizmów ,jak to się kończy!BARANY ZATRACONE!

    Odpowiedz
    IP: 95.51.xx9.xx3 
  • Masakra _gość

    01.02.2022, 13:15

    .

    Ale żałosne co on zrobił dla Tczew aby go upamiętniać? Nic

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx7 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA