Szpitale Tczewskie. "Covidowe" łóżka rozchodzą się w bardzo szybkim tempie

Szpitale Tczewskie (fot. Tcz.pl)
Szpitale Tczewskie. "Covidowe" łóżka rozchodzą się w bardzo szybkim tempie
Do 27 października tczewski szpital musiał przekształcić się w placówkę przyjmującą tylko pacjentów z COVID-19. Dotyczy to wszystkich oddziałów - nie tylko interny, ale chirurgii, ginekologii, czy porodówki. Okazuje się, że "covidowe" łóżka zapełniają się w bardzo szybkim tempie.

19 października Szpitale Tczewskie decyzją ministerialną zostaną przekształcone w placówkę jednoimienną. Co to oznacza dla mieszkańców? Do placówki od wczoraj są przyjmowani tylko pacjenci z COVID-19.

- Zaraz po północy 27 października ruszyło przyjmowanie pierwszych pacjentów z COVID-19. Szacujemy, że prawie cały szpital zapełni się do końca tygodnia - najszybciej zapełnia się interna, chirurgia, Oddział Intensywnej Terapii. Trafiają do nas pacjenci w różnym stanie - z całego województwa - od Lęborka, przez Wejherowo, po ościenne miejscowości - mówi Maciej Bieliński, prezes spółki Szpitale Tczewskie.


Niestety, za decyzją wojewody o przekształceniu placówki nie poszły dodatkowe pieniądze dla tczewskiego szpitala, choć takie wsparcie władze Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego przekazały np. placówce w Starogardzie.


- Mamy obecnie 5 respiratorów, 3 są już zajęte (stan na wtorek - przyp. red.) - mówi prezes szpitala - Odwołaliśmy się też od decyzji wojewody w zakresie przekształcania oddziału rehabilitacyjnego w placówkę "covidową". Budynek jest do tego kompletnie nieprzystosowany - nie ma tam instalacji tlenowej, która jest podstawą przy leczeniu koronawirusa.


Na razie nie działa porodówka - jest zamknięta do niedzieli z powodu wystąpienia przypadków koronawirusa wśród personelu. Od nowego tygodnia wznowi przyjmowanie położnic, ale tylko tych z COVID-19.

Poradnie Specjalistyczne Przyszpitalne, RTG na ul. Wojska Polskiego 5, Nocna i Świąteczna Opieka Medyczna w Tczewie oraz Gniewie oraz Ośrodek Wczesnej Interwencji dla Dzieci na tą chwilę pracują normalnie. Na razie nie wiadomo, jak długo Szpitale Tczewskie będą przyjmować tylko "covidowych" pacjentów. Data takiego funkcjonowania nie została dokładnie określona, ale spodziewać się należy, że co najmniej do końca roku, a nie wiadomo, czy nie do czasu zakończenia sezonu grypowego.

Oprócz tczewskiego szpitala w placówki jednoimienne zostały przekształcone także szpitale w Słupsku, Kartuzach i Pucku. W szpitalu w Tczewie jest 235 łóżek dla pacjentów z koronawirusem.


Gdzie szukać pomocy, jeśli nie masz COVID-19?



Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (35)
dodaj komentarz

  • e_gość

    28.10.2020, 11:09

    no patrzcie, a niektorzy madrzy komentujacy mowili, ze w takich szpitalach hula wiatr

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • On_gość_gość_gość_gość_gość_go_gość

    28.10.2020, 15:17

    Poprzyjmowali na oddziały z przeziębieniem, żeby w razie co mieć spokój

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • Łupaszko_gość_gość

    28.10.2020, 11:15

    '' a'la long"

    Już marudzi ten chłopczyk ze szpitala, już sie odwołuje, zamiast podwijać rekawy i satawać na rzęsach żeby to pchać do przodu. Śmieszny jest ten prezesik.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx0 
  • normalny_gość_gość_gość

    28.10.2020, 11:37

    do łupaszko

    Niewiesz jak to jest.Jaka to odpowiedzialność. Nie majac nic musisz leczyć ludzi. Łatwo ci pisać bo jestes anonimowy.Nie znasz faktów. Może chcesz pokierować szpitalem? Rząd pisowski dużo obiecuje a mało robi.

    Cytuj
    IP: 188.147.xx6.xx7 

    Łupaszko_gość_gość

    28.10.2020, 12:29

    '' a'la long"

    Widziały gały co brały... Fajnie jest jak jest spokój, nic sie nie dzieje, szpital leczy na tym samym poziomie od X czasu, pobieram sobie pensje prezesa i jest pieknie i kolorowo. Gorzej jak przychodzi czas taki jaj Covid, i trzeba wykazać incjatywe, działać nieszablonowo,wykazać cechy przywódcze, wtedy pierwsze co sie robi to pisze sie odwołanie BUHAHA

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx0 
  • megi_gość

    28.10.2020, 11:21

    zostancie w domu

    a ja nosiłam maseczki ,trzymałam dystans i chodziłam tylko do pracy i sklepu a i tak zachorowałam na covid. wkurzaja mnie te głupie protesty bo to rozwali system opieki zdrowotnej!!! mam 39 lat i choruję w domu z rodziną na kwarantannie nigdy nie chorowałam poważnie ,byłam okazem zdrowia a teraz mecze się jak rozmawiam przez telefon taka to jest choroba a co z ludźmi w wieku po 70??? oni umrą bo protestujacy mają to gdzieś. są rzeczy ważne i ważniejsze ja też popieram idee protestu ale ludzie zostancie w domach bo zabraknie pomocy dla waszych rodziców i dziadków

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx1 
  • Nicki _gość

    28.10.2020, 12:50

    Niech protestują. Taki rząd wybrali Pani rodzice i inni starsi ludzie. Nikt nie słucha młodych ludzi. Gdyby nie starsi którzy za bardzo wierzą w PIS nie byłoby problemu.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx4.xxx 

    Fhjgf_gość

    28.10.2020, 13:46

    Protest w domu to GÓWNO A nie protest! Że też większość miała krótkowzroczność przy wyborach... Ale kusiło 500+...

    Cytuj
    IP: 188.146.xx4.xx3 

    gość_gość_gość_gość

    28.10.2020, 21:39

    Dokładnie, ludzie nie zdają sobie sprawy. Niestety takie mamy społeczeństwo.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx0 

    Beti_gość

    29.10.2020, 18:06

    Siedzieć w domu ????

    Już dawno nie mam rodziców ani dziadków za to mam dwójkę dzieci w szkole podstawowej, które zmuszone są siedzieć w samotności w domu (absurdalne lekcje online) gdyż ja przez tą pseudo " pandemię" muszę pracować po 12godzin dziennie 6-18 bo moi współpracownicy siedzą na śmiesznych kwarantannach! Nikogo nie interesuje fakt, że moje dzieci jedzą obiadek z mikrofali bo mama zamiast ich dopilnować z lekcjami, czy ugotować na czas obiad.... musi siedzieć w pracy i widuje ich tylko grubo po 18-tej bo dojazd do pracy też trochę czasu zajmuje. Moje życie rodzinne to max 2 godziny 19-21 bo trzeba iść spać przed kolejnym budzikiem o 4 rano! Tak, z pewnością nasz rząd chce dla moich dzieci i dla mnie jak najlepiej patrząc na te wszystkie absurdy, które wprowadzają! Ubezwlasnowolnienie obywateli bez prawa do decydowaniu o sobie i rodzinie to z pewnością priorytet rządu i ministra zdrowia.

    Cytuj
    IP: 178.36.xx8.xx2 
  • kolejarz_gość

    28.10.2020, 11:24

    Plandemia

    Nie ma wirusa ludzie udają bo tak im wygodnie wolą do szpitala dać zamknąć żeby tylko do roboty nie iść.

    Odpowiedz
    IP: 192.241.xx9.xx0 
  • adi_gość

    28.10.2020, 11:57

    A co. Na złość pisowi.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • Tcz_gość

    28.10.2020, 11:40

    I dlatego zamkneli porodówkę aby przyjmować inne osoby... Jakim prawem odbieracie kobietom możliwość rodzenia w Tczewie i każecie jeździć po innych miejscach aby móc gdzieś urodzić.... Nie znacie bólu kobiety rodzącej!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx0.xx5 
  • rozsądek_gość

    28.10.2020, 12:06

    ciesz się, że w ogóle masz możliwość gdziekolwiek rodzić w cywilizowanych warunkach, mieć profesjonalną opiekę medyczną, dach nad głową, podany posiłek... nie Ty pierwsza nie ostatnia rodzisz.. o ile rozumiem stan ciąży to taka postawa roszczeniowa świadczy o Tobie... Pępek świata? hmm... pewnie jakbyś miała szpital pod nosem to i tak byś narzekała, że co chwile karetki na sygnale... Więcej uśmiechu i pozytywnego myślenia, bo złość piękności szkodzi :p

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx4 

    m_gość

    28.10.2020, 18:39

    do tcz gosc

    ja rozumiem obawy kobiet w ciąży. nie kazda kobieta rodzi dziecko kilka godzin ja rodziłam kazde 20 min.jesli nie dojadę do szpitala gdzie urodze? w samochodzie? a jak nie mam samochodu? pociągiem mam jechac?i gdzie się udać?

    Cytuj
    IP: 37.47.xx1.xx8 
  • Respiratory_gość

    28.10.2020, 12:39

    5 respiratorow

    W szpitalu jest 5 respiratorow 3 są już zajęte...co dalej? Losowanie? Albo kryterium wieku?

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx3.xx4 
  • Xx_gość

    28.10.2020, 13:18

    tylko tyle!

    Tylko tyle respiratorów do dyspozycji więcej nie dostarczył handlarz z którym MZ zawarło umowę zapłacili 70 milionów i teraz brak. TAK rządzą ministrowie ewangeliści z rozdania PiS.Ludu mój ludu wzdycha imiennik ewangelisty cóżem ja uczynił wobec covidowców.

    Cytuj
    IP: 79.163.xx2.xx7 
  • Uuuu_gość

    28.10.2020, 12:47

    Protesty

    Dzięki protestom nie będzie opozycji bo sama się wykończy przez covid. Jednak Jarek Kaczyński to ma głowę. Z drugiej strony nie myślałam że protestujący są tak bezmyślni. Jednak głosuję na PiS.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx1 
  • Paweł_gość

    28.10.2020, 15:45

    Spokojnie, młodzi przeżyją. Pozarażają niestety starszych wśród których większość stanowią wyborcy pisu. W ostatecznym rozrachunku raczej to pis straci więcej niż opozycja.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx6.xx3 
  • Zgred_gość

    28.10.2020, 13:17

    I znowu przekręty z punktami...

    Dajesz plus, wskakuje minus i na odwrót. Banda

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx5.xx7 
  • Adi_gość

    28.10.2020, 13:46

    "Niech protestują. Taki rząd wybrali Pani rodzice i inni starsi ludzie. Nikt nie słucha młodych ludzi. Gdyby nie starsi którzy za bardzo wierzą w PIS nie byłoby problemu."

    Zanim zaczniesz krytykować starszych. Może najpierw pomyśl co przez dwadzieścia parę lat dostali od PO (tak, od PO, od tych co na ich karkach do żłobu się dostali, to ciągle ci sami ludzie od ćwierć wieku pod różnymi szyldami rządzili tym krajem). Ja PISu nie bronie, obecnie to w ich poczynaniach nawet odrobiny sensu nie widzę, nie mam pojęcia czym się kierują. Ale obecna opozycja ciężko pracowała na to by z pisem przegrać. Podobnie jak kościół, słuchając niektórych wypowiedzi hierarchów zastanawiam się czy to na pewno ta sama religia.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • Tczewianka z urodzenia _gość_gość

    28.10.2020, 15:05

    Do Adi

    Ja jednego nie mogę zrozumieć, że można być tak bezrefleksyjnym. Czy ludzie nie rozumieją, że te wszystkie + to nie dał ani PiS ani PO. Żadna partia nie ma swoich pieniędzy. Oni wszyscy utrzymują się z naszych podatków. I to nie PiS dał tylko Polacy wypracowali ciężką pracą, a oni wykorzystali to i rozdali. Tylko szkoda że nie na to co faktycznie byłoby potrzebne. Epidemia to obnażyła w ewidentny sposob

    Cytuj
    IP: 188.146.xx4.xx3 

    Nicki _gość

    28.10.2020, 16:37

    Chcąc cos zmienić nie głosowali by na PIS. Bo Polska zamiast iść w lepsze idzie dalej na dno!

    Cytuj
    IP: 37.47.xx4.xxx 
  • Mieszkaniec bloku naprzeciw_go_gość

    28.10.2020, 14:06

    "Protest w domu to GÓWNO A nie protest! Że też większość miała krótkowzroczność przy wyborach... Ale kusiło 500+..."

    człowieku bez wyobraźni może jak na covid umrze twoja matka lub dziecko bo nie będzie dla niej miejsca w szpitalu to otworzą ci się oczy na to co ważne nie tylko w Polsce ale na całym świecie

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx1 
  • moraw jest taki walą was _gość

    28.10.2020, 14:30

    kaczorowski sługus...

    Jaki wirus takie społeczeństwo , a może odwrotnie ..sory pomyliłem się jak premier -wirusa nie miało być , ale 2 mld poszły na propagandę , więc wirus musi być ...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
  • xx_gość

    28.10.2020, 19:06

    tyle ekspertów

    RZądowa tuba w TVP INFO nie liczy kosztów propagandy wprowadza ekspertów od wszystkiego płaci 7000 zł za pół godziny bredzenia ,aby jak najwięcej mówili o COvid ,a nie o stanie obecnym kraju ,który po woli się rozpada .Co to będzie ??

    Cytuj
    IP: 79.163.xx2.xx7 
  • Gość_gość_gość_gość_gość_gość__gość

    28.10.2020, 15:21

    Pisowski ekspert na portalu wpolityce.pl straszy ,że chorujący bezobjawowo zarażają do 10 dni. Ale jaja co jeszcze wymyślą .

    Odpowiedz
    IP: 5.60.xx9.xx6 
  • Wew_gość

    28.10.2020, 15:38

    Strach się bać

    Aż 5 realizatorów, z czego 3 zajęte...Aż zaniemowilam.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx7 
  • M_gość_gość

    28.10.2020, 16:30

    Puknij się w łeb, nie zapomnij założyć foliowej czapeczki "Poprzyjmowali na oddziały z przeziębieniem, żeby w razie co mieć spokój"

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx7 
  • adi_gość

    28.10.2020, 17:07

    "Ja jednego nie mogę zrozumieć, że można być tak bezrefleksyjnym. Czy ludzie nie rozumieją, że te wszystkie + to nie dał ani PiS ani PO. Żadna partia nie ma swoich pieniędzy. Oni wszyscy utrzymują się z naszych podatków. I to nie PiS dał tylko Polacy wypracowali ciężką pracą, a oni wykorzystali to i rozdali. Tylko szkoda że nie na to co faktycznie byłoby potrzebne. Epidemia to obnażyła w ewidentny sposob"

    Nie dali. Masz rację. Częściowo oddali, oddali coś co przedtem przepadało gdzieś bez śladu. Może jesteś za młoda by pamiętać że przedtem nigdy na nic nie było. Zawsze na wszystko brakowało. Te pieniądze, które jak piszesz są z naszej pracy z naszych podatków i tak gdzieś znikały. Nie było różnicy czy był dobry czy zły czas dla gospodarki. Piszecie że PIS tymi "plusami" kupił głosy. Może w niewielkim stopniu tak było. Ale tak naprawdę to ludzie chcieli zmian. Sądząc po treści komentarzy to piszą tu ludzie w wieku nastu lat. A co do epidemii. Zaden rząd nie poradzi jak ludzie sami nie zadbają o siebie. W tym kraju jak nie postaszysz wieloletnim więzieniem to mają wszystkie zalecnie głęboko w d.... . A teraz szczególe, przecież nie będziemy słuchać paskudnych pisiorów.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx3.xx9 
  • Ela _gość

    28.10.2020, 18:03

    A teraz nie brakuje? Wiesz ile ludzi żyje w skrajnym ubóstwie? Wiesz ilu seniorom nie starcza na chleb? Taka Polskę oni sami wywalczyli. I proszę Cię, nie komentują tu same "naście lat". Są też ludzie dorośli którzy potrzebują zmian. I to jak najszybciej!

    Cytuj
    IP: 37.47.xx4.xxx 

    Tczewianka z urodzenia _gość_gość

    28.10.2020, 18:26

    Do Adi

    Nie nie jestem młoda. Mam prawie 60 lat. I pamiętam dość odległe czasy,które dla niektórych mogą być tylko historią. Piszesz że oddali. Zgadzam się, że masa pieniędzy była marnotrawiona przez wszystkie rządy. Ale to co teraz jest to wola o pomstę do nieba. Trzeba było to wykorzystać na szpitale, na nowe żłobki, przedszkola, szkoły. Na pomoc dla osób niepełnosprawnych i starszych Ale lepiej było rozdać,byle utrzymać się przy władzy. Część z tych +może jest przez tych co dostali dobrze wykorzystana, ale duża część z nich idzie nie tam gdzie powinna. Mam tu na myśli rodziny patologiczne utrzymujące się z zasiłków z MOPS, które nie chcą "skazić się" normalna pracą by zarobić na swoje utrzymanie.

    Cytuj
    IP: 188.146.xx4.xx3 
  • 20min_gość

    28.10.2020, 19:34

    20min

    "ja rozumiem obawy kobiet w ciąży. nie kazda kobieta rodzi dziecko kilka godzin ja rodziłam kazde 20 min.jesli nie dojadę do szpitala gdzie urodze? w samochodzie? a jak nie mam samochodu? pociągiem mam jechac?i gdzie się udać?"

    20min hm, współczuję mężowi.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx1 
  • adi_gość

    29.10.2020, 07:58

    "Chcąc cos zmienić nie głosowali by na PIS. Bo Polska zamiast iść w lepsze idzie dalej na dno!"

    ciekawa logika. Wg Ciebie żeby mieć nowe należy wybierać stare. Mam dość PO i chcę by inni rządzili to głosuję na PO. Na prawdę porażająca logika

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • Gosc_gość

    29.10.2020, 11:40

    To jest dramat

    Przekształcić cały tczewski szpital na covidowy a nie zaopatrzyć go w respiratory ?!? Kto to wymyślił ? Przecież tam zaraz będą musieli losować kogo pod respirator podłączyć!Tam będą umierać ludzie którym moznaby pomoc! Respirator (wymusza oddychanie ) u pacjenta którego organizm nie ma już siły oddychać samodzielnie !Czasem wystarczy podłączyć pacjenta na kilka godzin lub dni aby stan na tyle się poprawił , żeby mógł oddychać samodzielnie.Bez odpowiedniego sprzętu ci ludzie będą musieli umrzeć! Współczuje lekarzom i całemu personelowi ze to oni będą zmuszeni do LOSOWANIA. Dlaczego nie ma sprzętu ? Dlaczego nie ma pieniędzy na sprzęt ? Przecież to powinien być obecnie priorytet! Czy przeznaczenie w skali kraju 1 mld zł albo 5 czy 10 miliardów zł na sprzęt zniszczyło by finanse państwa ,czy jak ,bo teraz to już nie rozumiem ?!? Wstrzymać inwestycje jak np przekop mierzei wiślanej albo inne tym podobne a pieniądze w trybie natychmiastowym przekazać na sprzęt i dofinansowanie personelu . Dlaczego nie dać przykładu całemu światu ze można ? To tylko pieniądze !!! Straty zawsze można odrobić . Jeżeli ludzie zobaczą ze rządzącym zależy , ze walczą o każdego, ze podejmują decyzje które faktycznie chronią życie, to tez chętniej zaangażują się w pomoc i odbudowę gospodarki . Trzeba walczyć o KAŻDEGO człowieka! To są nasi bliscy ,ludzie których kochamy !

    Odpowiedz
    IP: 95.90.xx7.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.