Gmina Pelplin. Przejazdy kolejowo - drogowe do likwidacji

Spotkanie z przedstawicielami pelplińskiego ratusza (fot. mat. prasowe)
Gmina Pelplin. Przejazdy kolejowo - drogowe do likwidacji
Choć do rozpoczęcia faktycznych prac inwestycyjnych na pewno minie jeszcze sporo czasu - szacuje się, że minimum 2 - 3 lata - to już teraz władze Pelplina konsultują szereg zamierzeń ze strony spółek należących do Grupy PKP, dotyczących planowanych likwidacji przejazdów kolejowo - drogowych. Jakie założenia przyjęto?

14 marca (czwartek), odbyło się spotkanie konsultacyjne dotyczące likwidacji przejazdów kolejowo - drogowych zlokalizowanych w ciągu linii kolejowej nr 1131 na terenie Gminy Pelplin. W spotkaniu uczestniczyli ze strony Gminy Pelplin: Burmistrz Miasta i Gminy Pelplin Mirosław Chyła, Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin Ewa Nowogrodzka oraz przedstawiciele Referatu Inwestycji i Gospodarki Komunalnej Mirosława Sielska i Krzysztof Adamczyk. Stronę inwestora (PKP) reprezentowali: Alicja Studzińska, Jolanta Lis - Smolińska oraz Waldemar Piekarski (PKP PLK S. A.).

- Przewidziana likwidacja przejazdów wynika z planów PKP w zakresie zwiększenia prędkości pociągów osobowych w ciągu linii 131 do prędkości 200 km/h. Założenie to bezpośrednio wiąże się z likwidacją przejazdów kolejowo - drogowych w Kulicach, Rajkowach - Ornasowo oraz w Pelplinie. Wcześniej wypracowane stanowisko, które polegało na utworzeniu przejazdu pod torami w Pelplinie tylko dla pieszych i rowerzystów oraz jednoczesnej budowie drogi dojazdowej od obwodnicy (wykorzystanie tzw. ślepego skrzyżowania Pelplin - kierunek ul. Dworcowa oraz kierunek Rajkowy Ornasowo), po spotkaniu uległo zmianie, co przyniesie tylko korzyści samym mieszkańcom naszej gminy. - mówi Krzysztof Adamczyk p.o. Kierownika Referatu Inwestycji i Gospodarki Komunalnej.


Wstępnie ustalono, że korzystniejszym wariantem będzie zaprojektowanie tunelu dla ruchu pieszego i samochodowego na przedłużeniu ul. Kopernika przy budynku stacyjnym PKP, z włączeniem za torami w ul. Mickiewicza. O możliwości technicznej takiego rozwiązania zdecydują projektanci podczas przewidzianych na lata 2020 - 2021 prac projektowych. W celu zniwelowania negatywnych skutków zamknięcia przejazdu kolejowego, dla mieszkańców Maniowa i Ornasowa (Rajkowy) planuje się wybudowanie drogi z obwodnicy Pelplina do zakładu "De Graaf". Likwidacja przejazdu w poziomie drogi w Kulicach spowoduje natomiast budowę tunelu dla ruchu pieszego i samochodowego.


- Wnioski z dzisiejszego spotkania są optymistyczne tym bardziej, że żadna z miejscowości nie ucierpi pod względem połączeń komunikacyjnych. Warto także wspomnieć, że inne obiekty inżynieryjne w ciągu linii kolejowej nr 131, a znajdujące się na terenie Gminy Pelplin (wiadukty, itp.), które nie spełniają obecnie odpowiednich norm, także zostaną przebudowane. - dodaje Krzysztof Adamczyk.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (5)
dodaj komentarz

  • +2

    gosc_gość_gość

    19.03.2019, 16:39

    Węglówka to 131

    Poważny błąd jest nie ma LK 1131 tylko LK 131 tzw. Węglówka. Rozumiem , że przeoczenie ale ostatnio coś dużo błędów się zdarza.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx8.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.