Przetarg komunikacyjny przedłużony do lutego

Autobusy, Gryf, Komunikacja miejska (fot. tcz.pl)
Tczew - Przetarg komunikacyjny przedłużony do lutego
Dłużej niż pierwotnie zakładano potrwa postępowanie przetargowe, w wyniku którego ma zostać wyłoniony nowy miejski przewoźnik. To jeden z największych przetargów w historii miasta, a oferenci mają wiele zapytań do przygotowanej specyfikacji. Jeden z nich złożył też zastrzeżenia dla treści postępowania.

W Zakładzie Usług Komunalnych już od jakiegoś czasu trwały prace nad przygotowaniem przetargu, który ma wyłonić nowego miejskiego przewoźnika. Nowa firma ma świadczyć usługi na rzecz Tczewa przez kolejne 10 lat. Pierwotnie do 17 stycznia Zakład Usług Komunalnych miał czekać na oferty w przetargu, który ma wyłonić nowego miejskiego przewoźnika. Wiadomo już, że cały proces się wydłuży.

- Było sporo zapytań, przygotowywane są odpowiedzi, dlatego termin został wydłużony do 4 lutego - mówi Przemysław Boleski, dyrektor ZUK Tczew. - Jeden z potencjalnych oferentów odwołuje się też do treści postępowania do Krajowej Izby Odwoławczej - analizujemy obecnie złożone uwagi.


ZUK może uznać zgłoszone uwagi, a w przypadku ich nieuznania decyzję podejmie KIO. Otwarcie ofert planowane jest na 4 lutego - wtedy dowiemy się, ile firm jest zainteresowanych świadczeniem usług na terenie Tczewa. Później ruszy ich analizowanie i poznamy wyniki przetargu.


Wszystkie autobusy mają być fabrycznie nowe, a część taboru elektryczna. Obecnie usługi na rzecz miasta świadczy Gryf, który w 2019 roku zastąpił Meteora. Umowę z tym przewoźnikiem wstępnie przewidziano na 1,5 roku - bo po tym okresie tczewscy urzędnicy planowali rozpisać przetarg nową 10-letnią umowę już ze wspólnym biletem dla całego Pomorza. Chodzi o tzw. "Falę", której wdrożenie jednak znacznie się opóźniło, przez co umowę z Gryfem trzeba było przedłużyć. Teraz wszystko wskazuje na to, że z karty, która pozwoli na opłacanie podróży we wszystkich środkach lokomocji na Pomorzu, skorzystamy w 2023 roku, kiedy na ulice Tczewa wyjedzie nowy przewoźnik.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (20)
dodaj komentarz

  • -21

    Fran_gość_gość_gość_gość

    17.01.2022, 08:20

    Zlikwidować komunikacje powinni Jestem za

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx4 
  • +21

    Arek_gość

    17.01.2022, 09:50

    Hmmm

    Zlikwidować Franowi dostęp do internetu. Jestem za.

    Cytuj
    IP: 158.116.xx5.xx1 
    -1

    Sołtys_gość

    17.01.2022, 16:15

    Startują bo jest zysk

    Firmy startują w przetargu bo chcą zarobić a nie stracić. Miejska spółka też by zarabiała, a kasa wracała do miasta, czyli mieszkańców, a ci by jeździli i płacili a kasa by wracała... a teraz nie będzie wracała tylko wyjeżdżała do miasta, w którym firma jest zarejestrowana. Kumacie?

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx2 
  • +7

    Dzbany z UM_gość

    17.01.2022, 10:17

    Od czasów meteora powtarzam, taniej wyjdzie leasing/zakup na kredyt 30 autobusów i nie na prąd tylko diesle lub gaz CNG z własną stacja tankowania. Miasto tyle dopłaca do komunikacji, a co z zyskiem z biletów? Przecież ten biznes jest dochodowy i potrafi zarobić sam na siebie (bo bilety mamy droższe niż w elblagu, Bydgoszczy czy Gdyni, a w porównaniu z nimi to jesteśmy dzielnicą nie miastem). Jeśli ZKM byłby w stanie się sam utrzymać można by obniżyć ceny biletów, a miasto i tak by nie traciło. Czemu nie zrobić spółki jak dawniej? Co się stało z moim biznesplan roku, bodajze 2016/2017 właśnie z wyliczeniami na zakup dwudziestuparu autobusów(część nowe, część używki z Francji, Niemiec) i uwzględnieniem statystyk dotyczących sprzedanych biletów okresowych i jednorazowych. Może był zbyt rentowny dla kasy miasta, a zbyt mało dla lepkich łapek? Chciałem pomoc i odciąć ten przeklętye Żuk od jakiejkolwiek decyzyjności? Rozkłady z d**y, brak reakcji na przeciążone autobusy. Ta komunikacja to za kare dla mieszkańców? Jeszcze ta karta mieszkańca. Ludzie, nie widzicie ze nasze miasto zarządza gorsza patologia od PISu? Wyprzedać co jest, przepłacone przetargi, gruntów wymiany.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx5.xxx 
  • vv_gość

    17.01.2022, 10:25

    100 mln to i tak mało jak na 10 lat usługi i 25 nowych autobusów w tym 8 elektrycznych dla których trzeba przygotować stacje ładowania.

    Cytuj
    IP: 83.20.xxx.xx7 
    +2

    qq_gość

    17.01.2022, 11:49

    @dzban. Był już kiedyś miejski zkm tylko ówczesny prezes wolał to wszystko rozdupić. A teraz ten prezes jest w UM Twoim, moim prezydentem i bawi się w jakiś badziewie a'la przetarg. Tylko mieszkańcy się wqr...ją

    Cytuj
    IP: 94.254.xx5.xx1 

    x_gość

    17.01.2022, 11:50

    miasto dopłaca...............

    Będzie dopłacać ,ale kosztem cen biletów ,ponieważ społeczeństwo starzeje się i po 70-tce korzysta z całkowitej ulgi na przejazd. ZAUWAŻYĆ wypada ,że komunikacją miejską poruszają się przeważnie w ciągu dnia dzieci i młodzież ,które korzystają z ulgi, oraz osoby starsze,które mają całkowitą ulgę na przejazd. Dlatego miasto zawsze w przetargu wybiera takiego przewoznika ,który jest tani i byle jaki nie liczą się z komfortem przejazdu dla pasażera latem w tych pojazdach zaduch bez klimatyzacji ,okna po otwierane ,gdzie jest przeciąg i szkodzi użytkownikom. Bilety drogie ,doładowania karty w trzech miejscach jeszcze w dodatku płatne tylko gotówką , automat przy dworcu rzadko kiedy sprawny więc są również problemy wokół komunikacji ,która jest zarządzana prze marną spółkę miejską.GRYF ma czystko w autobusach ,ale funkcjonuje na takiej umowie jaką podpisał z miastem więc miasto jest odpowiedzialne wobec mieszkańców za serwis nie przewożnik.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx7.xx8 
  • +3

    xzvc_gość

    17.01.2022, 10:22

    Startować na komunikacje miejska w przetargu będzie BP Tour, Gryf Meteor i Mobilis.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xxx.xx7 
  • Sołtys_gość

    17.01.2022, 16:16

    Potwierdzam

    Wygra Gryf

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx2 
  • +6

    a_gość

    17.01.2022, 11:56

    W sobotę chciałem skorzystać z komunikacji ,ale jak zobaczyłem w necie rozkład jazdy to nie dziwi mnie to że autobusy jadą puste mieszkańcy nie korzystają to jest chore nr 1 kończy jazdę już po 18 częstotliwość to jakaś kpina nie wspomnę o niedzieli .Kiedyś jak mieliśmy swoje autobusy to miało sens kursy co kilka minut ( sam miałem bloczek z biletami 100 szt.) teraz raz na godzinę jeśli mam czekać tyle na autobus to biorę taxi przy 3 osobach już się bardziej opłaca niż ta pseudo komunikacja ,ale jak zwykle wszystko zlikwidować bo tu się nic nie opłaca, mieć swojego bazy, autobusy i sprzedać , kasa rozwalona na głupoty typu zegar w cieniu futro z misia itp. komunikacja w tym mieście to kpina z mieszkańców lepiej to coś zlikwidować niż się ośmieszać i dokładać spore pieniądze z naszych podatków za wożenie powietrza. Ja osobiście już nigdy nie pojadę tą pseudo komunikacją ,nie ma sensu stać na przystanku w ciągu godziny jestem nawet z Czyżykowa na piechotę w domu .Brawo mądre głowy za rozwalenie wszystkiego w tym mieście.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx5 
  • +1

    Jak to_gość

    17.01.2022, 12:00

    "100 mln to i tak mało jak na 10 lat usługi i 25 nowych autobusów w tym 8 elektrycznych dla których trzeba przygotować stacje ładowania."

    Autobus elektryczny kosztuje około 2mln i przy dużym zamówieniu producent daje gwarancję i serwis + wspomaga budowę stacji ładowania (zapyziaky dziczek ma taką stacje więc koszty nie idą w milionach). 25x2=50, na co pojdzie drugie 50mln? Czyżby brodaty już wyczuwał koniec kariery i zrobil przetarg życia?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx5.xxx 
  • xxx_gość

    17.01.2022, 13:23

    To o czym napisales jest 8 za autobusow elektrycznych. Zostaje 17 dieslowskich, gdzie jeden nowy kosztuje ponad 1 milion zlotych. Do tego trzeba doliczyc z 5 autobusow w rezerwie. Wyplaty dla pracownikow, eksploatacja itd. itp.

    Cytuj
    IP: 159.205.xx0.xx3 
  • +3

    Gwiazda _gość

    17.01.2022, 12:50

    Znają wynik przetargu ?

    Ciekawe dlaczego Gryf przedłużył umowę na wynajem bazy na kolejny rok już w listopadzie

    Odpowiedz
    IP: 77.252.xx2.xx1 
  • -6

    wojenny autobus_gość

    17.01.2022, 13:16

    Napisz do CBA. Jeden pisał a potem w gazetach przepraszał.

    Cytuj
    IP: 185.185.xx0.xx7 
    +5

    Brodacz_gość

    17.01.2022, 16:23

    Plakaty z Mikołajem były git

    Kiedy--- CBA I prokuratura zakończy śledztwo w sprawie działek na Rokickiej, przejęcia Malinowskiej, ugody ze Strabag przy remoncie J. Narodu i Gdańskiej, kradzieży w ZUOS, przetargów--- to się zadzieje. Plakaty z Poblockim i prezesami były super moim zdaniem. Szkoda ze słupy ogłoszeniowe zlikwidowali, bo nie ma gdzie wieszać, a gabloty na klucz są

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx2 
  • visenna_gość

    17.01.2022, 19:07

    absurdalny rozkład jazdy autobusów

    Rozkład jazdy autobusów to jakaś kpina. W godzinach szczytu popołudniowego (ok 17:00) kursy z dworca na Suchostrzygi co 20 minut i kursy nie są skorelowane z przyjazdami pociągów z Gdańska. A przecież sporo osób dojeżdża do pracy i do szkół do Trójmiasta. Rano też kiepsko ze skomunikowaniem autobusów z pociągami. Tak jest teraz, ale było i za Meteora. Z tego co pamiętam za Veolii było trochę lepiej.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx3 
  • +1

    pasażerka_gość_gość

    17.01.2022, 20:58

    .

    CZY Veolia , Meteor, Gryf to na podstawie takiego przetargu ,który podpisuje Miasto nic lepszego nie można się spodziewać. Wszystko co robi MIASTO z przewożnikami ma cel po najmniejszych kosztach ten złom poruszał się po mieście. STAROGARD Gd ma miejską spółkę komunikacji więc autobusy czyste ,punktualne z klimatyzacją urządzeniem do kupienia biletu w autobusie i co więcej bilety jednorazowe tańsze . TCZEW by też to miał ,gdyby nie zlikwidował ZKM ,który przez lata dobrze funkcjonował i przynosił zyski .

    Cytuj
    IP: 83.8.xx7.xx8 

    kierowca lisebusa_gość

    17.01.2022, 22:53

    wiesz mądralo kto zlikwidował ZKM?

    jak on by śmiał teraz utworzyć zkm reaktywacja?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • @_gość

    17.01.2022, 23:15

    Wiem?

    "jak on by śmiał teraz utworzyć zkm reaktywacja?"

    Po to zlikwidował by RYSIOWI dowalić.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx7.xx8 
  • +1

    Rrrrr_gość

    18.01.2022, 07:56

    ????

    "To o czym napisales jest 8 za autobusow elektrycznych. Zostaje 17 dieslowskich, gdzie jeden nowy kosztuje ponad 1 milion zlotych. Do tego trzeba doliczyc z 5 autobusow w rezerwie. Wyplaty dla pracownikow, eksploatacja itd. itp."

    To 8x2 =16 i do tego 17x 1.5= 25.5 czyli łącznie wychodzi 41 mln. Jeśli chodzi o utrzymanie infrastruktury(baza, pracownicy) to kasa z biletów całkowicie pokrywa koszty

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx5.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.