Bez nerwowego oczekiwania na wjeździe i zjeździe z autostrady - tak ma się zmienić podróżowanie A1 dzięki nowemu rozwiązaniu - aplikacji AmberGo. Nowy system powinien ruszyć z początkiem 1 lipca.
Trwają już testy - ale na razie dotyczą tylko przejazdu całym koncesjonowanym odcinkiem bursztynowej autostrady. Od lipca zacznie działać na 88 punktach wjazdowych i zjazdowych.
Szacowana przepustowość bramek w systemie AmberGO jest 3-krotnie większa od przepustowości w systemie tradycyjnym. Aktualna przepustowość bramki zjazdowej to ok. 200 pojazdów na godzinę w systemie AmberGO może wzrosnąć nawet do 600 pojazdów na godzinę.
Na czym ma polegać nowe rozwiązanie? Aby z niego korzystać, należy pobrać aplikację AutoPay i powiązać ją z kartą płatniczą oraz numerem rejestracyjnym auta. Kiedy podjedziemy do bramek, system sczyta nasze numery, i szlabany automatycznie się podniosą - podobnie będzie przy zjeździe - tutaj nasza karta zostanie obciążona stosowną kwotą za przejazd.
Trwają już testy - ale na razie dotyczą tylko przejazdu całym koncesjonowanym odcinkiem bursztynowej autostrady. Od lipca zacznie działać na 88 punktach wjazdowych i zjazdowych.
Przez ostatni rok pracowaliśmy na pilotażowej wersji systemu AmberGO. Dzięki współpracy z Ministerstwem Infrastruktury, Operatorem AmberOne Autostardy A1 (Intertoll Polska) oraz dostawcą aplikacji Autopay firmą Blue Media udało nam się dopracować system, tak aby spełniał oczekiwania kierowców. AmberGO to system płatności oparty na automatycznym rozpoznawaniu tablic rejestracyjnych, wymagający tylko jednorazowego zainstalowania aplikacji mobilnej. Prace nad systemem przebiegają sprawnie. Obecnie jesteśmy w trakcie końcowych testów systemu oraz przygotowania odpowiedniego oznakowania bramek na placach poboru opłat. System w pełnej funkcjonalności działać będzie na wszystkich bramkach i wszystkich placach poboru opłat zlokalizowanych na AmberOne Autostradzie A1. Dodatkowo każdy z placów poboru opłat będzie wyposażony w bramkę dedykowaną wyłącznie aktywnym użytkownikom systemu AmberGO. Takie bramki będą oznaczone symbolem AmberGO oraz przekreślonym symbolem inkasenta na bramkach zjazdowych, co oznacza, że nie będzie na nich możliwości zapłacenia za przejazd metodą tradycyjną (gotówka/karta). Na pozostałych bramkach będzie możliwość płatności zarówno w systemie tradycyjnym (karta/gotówka) jak i w systemie AmberGO. System będzie działał dla pojazdów kategorii 1-5 z wyłączeniem motocykli. System w pełnej funkcjonalności będzie działał na wszystkich bramkach i wszystkich węzłach AmberOne Autostrady A1 najpóźniej 1 lipca br. - mówi Anna Kordecka, PR & Marketing Manager w GTC SA.
Szacowana przepustowość bramek w systemie AmberGO jest 3-krotnie większa od przepustowości w systemie tradycyjnym. Aktualna przepustowość bramki zjazdowej to ok. 200 pojazdów na godzinę w systemie AmberGO może wzrosnąć nawet do 600 pojazdów na godzinę.
Sukces systemu AmberGO to praca zespołowa. Na pierwszym etapie była to praca koncepcyjna i organizacyjna. Na drugim etapie, który właśnie dobiega końca była praca wdrożeniowa, techniczna i operacyjna - gdzie współpraca mnóstwa podmiotów była konieczna. Ale sukces trzeciego etapu zależy już od kierowców. Jeśli wystarczająco dużo kierowców zarejestruje się i będzie korzystało z systemu AmberGO, kolejki na bramkach znacząco się skrócą. - dodaje Anna Kordecka.
Na czym ma polegać nowe rozwiązanie? Aby z niego korzystać, należy pobrać aplikację AutoPay i powiązać ją z kartą płatniczą oraz numerem rejestracyjnym auta. Kiedy podjedziemy do bramek, system sczyta nasze numery, i szlabany automatycznie się podniosą - podobnie będzie przy zjeździe - tutaj nasza karta zostanie obciążona stosowną kwotą za przejazd.
Komentarze (13)
dodaj komentarz
zaratustra83
17.06.2019, 12:11
postęp
Nareszcie postęp w dziedzinie poboru opłat bo te szlabany są męczące.
Kierowca_gość
17.06.2019, 12:59
Postęp niewielki, nadal trzeba zatrzymać się przed szlabanem...ale zawsze coś.
Obcy_gość_gość
17.06.2019, 13:28
Już to widzę, jak wszyscy z aplikacjami będą musieli cofać się, by wypuścić gamonia, który będzie chciał płacić gotówką lub kartą.
observeur_gość
18.06.2019, 09:36
A ja juz widzę tą dojazdówke do autostrady, jak wydzielają osobny pas dla rewolucji ;-) I jak ten pas nie bedzie zajety przez januszy biznesu :-)))
Nick_gość
17.06.2019, 13:52
Przetestowałem w dwie strony. Szlaban otwiera się w ułamku sekundy, kwestia naszego ruszenia to będzie czas przejazdu przez bramkę, jak ktoś zamuli no to będą 3 sekundy powiedzmy ale nie 15 czy pół minuty na czekanie wydania reszty więc system jest genialny i uważam że jest to rewolucja po wielu latach pierdzielenia się w korkach:) Oby tylko jak najwięcej użytkowników używało systemu!
Kociewiak_gość
17.06.2019, 18:01
Nieduże pocieszenie
Szkoda tylko,że działa na całym płatnym odcinku...więc dla nas wjezdżających np.w Swarożynie i tak pozostaje stanie w kolejkach!Ot mechanizacja....
g_gość
18.06.2019, 06:47
Działa już na wszystkich odcinkach. Wjeżdżasz w Swarożynie i zjeżdżasz gdzie chcesz.
gosc_gość_gość_gość_gość
17.06.2019, 18:24
pytanie
o co chodzi z tym lansem nazwy ? bo taka podoba do innej z duzej afery
gość_gość
18.06.2019, 08:14
odpowiedź
wystarczy znać trochę historii - autostrada od początku (połowa lat 90) była zrobiona, zarządzana przez spółkę GTC, znaną pod nazwą AmberOne i tak od początku nazywano ten odcinek autostrady, dlatego system nazywa się AmberGo
Uzytkownik_gość
18.06.2019, 07:23
Nowy system AmberGo
Usulga jest aktywna na każdym węźle. Sprawdozne Stanisławie - Rusocin. "Dzień dobry, od dzisiaj system AmberGO będzie uruchomiony na wszystkich Placach Poboru Opłat, a odpowiednie oznakowanie bramek podłączonych do systemu, będzie wykonywane w następnym tygodniu. Może się zdarzyć, że system AmberGO będzie dostępny na bramkach przed ich oznakowaniem. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Centrum Pomocy Autopay." Pozdrawiamy, Zespół Autopay
Haski_gość
18.06.2019, 13:12
Zablokowana karta
A co będzie jeśli ktoś będzie miał pusto na koncie bankowym i system nie będzie miał z czego ściągnąć kasy?
MarcinKraków_gość
18.06.2019, 23:22
Zablokowana karta
To i tak przejedziesz, BM.PL ściągnie opłatę dobrowolnie albo windykacja. Ale bramka otworzy się. Już miałem taką sytuację.
Piotrsm_gość
20.06.2019, 08:48
AmberGo
Korzystałem w ramach pilotażu od samego początku i zawsze było wszystko OK (pomijaąc kwestię fatalnej organizacji tego wdrożenia która powodowała, że realnego przyspieszenia wcale nie było). Wczoraj wjechałem zgodnie z oznaczenie na bramkę inną niż dedykowany tylko do Amber Go i kicha - system nie nie rozpoznał. Musiałem brać bilet. Na wyjeździe o dziwo zostałem rozpoznany. Obawiam się, że coś jednak w tym produkcyjnym wdrożeniu szwankuje.