Kilkaset nowych tablic ostrzegawczych o zakazie przechodzenia przez tory w miejscach niedozwolonych, patrole Straży Ochrony Kolei i kampania społeczna - PKP Polskie Linie Kolejowe SA. reagują na większe zainteresowanie spędzaniem czasu w terenie. Zmniejszanie ograniczeń związanych z koronawirusem zwiększa liczbę osób korzystających z terenów obok linii i obiektów kolejowych. Trzeba zachować ostrożność obok torów.
Kolejarze ustawili prawie 650 nowych tablic informujących o zakazie przechodzenia przez tory w miejscach niedozwolonych. Kilkadziesiąt znaków zakazu stanęło przy wiaduktach i mostach kolejowych. Obiekty kolejowe - mosty i wiadukty nie są skrótem.
Przy zmniejszaniu ograniczeń związanych z koronawirusem, coraz więcej osób spaceruje obok terenów i obiektów kolejowych. Straż Ochrony Kolei częściej patroluje obiekty, które nierozważne osoby próbują traktować jako skróty. W przypadku gdy nadjedzie pociąg, pieszy nie ma szans na uniknięcie tragedii.
Kolejarze przypominają: służbowe przejścia przez mosty i wiadukty kolejowe nie są bezpieczną drogą - można stracić zdrowie i życie. Z kolejowych obiektów korzystać może tylko przeszkolony personel. Przebywanie na terenie kolejowym osób nieuprawnionych i wchodzenie na obiekty kolejowe kończy się mandatem lub sprawą w sądzie.
W miastach i w terenie, gdzie stwierdzono próby przechodzenia przez tory kolejarze zwiększają zabezpieczenia oraz ustawiają nowe oznakowanie. Niestety często nieodpowiedzialne osoby niszczą zabezpieczenia oraz tablice. Ignorowane są nawet rowy odwadniające oraz ogrodzenia.
Z danych PLK wynika, że w ciągu roku brawura, pośpiech i nierozsądek doprowadza do około 200 tragicznych zdarzeń przez wtargnięcie pieszych na tory. Poza utratą zdrowia, tragedią dla najbliższych, to też utrudnienia w kursowaniu pociągów i nawet kilkugodzinne problemy dla pasażerów. Angażowane są służby ratunkowe i techniczne, które mogą być potrzebne w innych miejscach.
Bezpiecznie na druga stronę linii kolejowej można przejść tylko w miejscach do tego wyznaczonych. To oznakowane i zabezpieczone przejścia w poziomie szyn, przejścia podziemne, kładki oraz przejazdy kolejowo-drogowe. Także w tych miejscach należy pamiętać o bezpieczeństwie i zasadach jakie obowiązują przy przechodzeniu przez tory.
Poziom bezpieczeństwa na liniach kolejowych zwiększają budowane bezkolizyjne skrzyżowania i przejścia podziemne na stacjach, przystankach oraz na szlakach kolejowych.
PLK apeluje, edukuje i przypomina o bezpieczeństwie również w ramach kampanii społecznej Bezpieczny Przejazd "Szlaban na ryzyko!". Więcej na www.bezpiecznyprzejazd.pl
Kolejarze ustawili prawie 650 nowych tablic informujących o zakazie przechodzenia przez tory w miejscach niedozwolonych. Kilkadziesiąt znaków zakazu stanęło przy wiaduktach i mostach kolejowych. Obiekty kolejowe - mosty i wiadukty nie są skrótem.
Przy zmniejszaniu ograniczeń związanych z koronawirusem, coraz więcej osób spaceruje obok terenów i obiektów kolejowych. Straż Ochrony Kolei częściej patroluje obiekty, które nierozważne osoby próbują traktować jako skróty. W przypadku gdy nadjedzie pociąg, pieszy nie ma szans na uniknięcie tragedii.
Kolejarze przypominają: służbowe przejścia przez mosty i wiadukty kolejowe nie są bezpieczną drogą - można stracić zdrowie i życie. Z kolejowych obiektów korzystać może tylko przeszkolony personel. Przebywanie na terenie kolejowym osób nieuprawnionych i wchodzenie na obiekty kolejowe kończy się mandatem lub sprawą w sądzie.
W miastach i w terenie, gdzie stwierdzono próby przechodzenia przez tory kolejarze zwiększają zabezpieczenia oraz ustawiają nowe oznakowanie. Niestety często nieodpowiedzialne osoby niszczą zabezpieczenia oraz tablice. Ignorowane są nawet rowy odwadniające oraz ogrodzenia.
Z danych PLK wynika, że w ciągu roku brawura, pośpiech i nierozsądek doprowadza do około 200 tragicznych zdarzeń przez wtargnięcie pieszych na tory. Poza utratą zdrowia, tragedią dla najbliższych, to też utrudnienia w kursowaniu pociągów i nawet kilkugodzinne problemy dla pasażerów. Angażowane są służby ratunkowe i techniczne, które mogą być potrzebne w innych miejscach.
Bezpiecznie na druga stronę linii kolejowej można przejść tylko w miejscach do tego wyznaczonych. To oznakowane i zabezpieczone przejścia w poziomie szyn, przejścia podziemne, kładki oraz przejazdy kolejowo-drogowe. Także w tych miejscach należy pamiętać o bezpieczeństwie i zasadach jakie obowiązują przy przechodzeniu przez tory.
Poziom bezpieczeństwa na liniach kolejowych zwiększają budowane bezkolizyjne skrzyżowania i przejścia podziemne na stacjach, przystankach oraz na szlakach kolejowych.
PLK apeluje, edukuje i przypomina o bezpieczeństwie również w ramach kampanii społecznej Bezpieczny Przejazd "Szlaban na ryzyko!". Więcej na www.bezpiecznyprzejazd.pl
Komentarze (5) dodaj komentarz
adi_gość
01.06.2020, 10:51
Ciekawe co za firma wygrała przetarg i po ile za sztukę tego "cuda"
Odpowiedznornik_gość
01.06.2020, 11:17
mój brat na kaszubach ma taką sytuację, że jak wraca z pracy, to musiałby iść dwa i pół kilometra (czyli nadrabiać drogi) do przejścia oznakowanego - dom ma tak postawiony, że zawsze tamtędy chodził, a że kilka lat temu postawili tam tory... On był pierwszy :) policjanci też wiedzą - w patrolu na tamten teren jest jego szwagier i zezwalają na to, bo rozumieją głupotę wybudowania nowych torów.
Odpowiedzadi_gość
01.06.2020, 13:22
Nowe tory ?. Gdzie ?.
Cytujnornik_gość
01.06.2020, 20:22
na trasie wrzeszcz-kartuzy
Cytujx_gość
01.06.2020, 14:10
Rogatka na Malinowskiej od dłuższego czasu nie działa, a PKP stać było tylko na powieszenie żółtej tabliczki z informacją, że nie działa. To rzeczywiście jest prostsze i tańsze rozwiązanie problemu. Powiesić tabliczkę zamiast naprawić, a bezpieczeństwo mają tam, gdzie zawsze mieli.
Odpowiedz