Pożar na placu sortowani odpadów ZUOS - kilka zastępów walczy z ogniem

Pożar na placu segregacji odpadów na terenie Zakładu Utylizacji Odpadów Stałych w Tczewie. Ogień pochodził prawdopodobnie od jednego ze śmieci przywiezionych przez śmieciarkę na stanowisko odpadów wielkogabarytowych. Na szczęście nie jest zagrożona hala sortowania.

Ogień pojawił się na placu do segregacji odpadów około godziny 15. w poniedziałek (11.05).

- Na miejscu działa 8 zastępów straży pożarnej. - mówi mł. kpt. Michał Myrda, rzecznik Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Tczewie.



Na miejscu trwa akcja gaśnicza. Na szczęście ogień pojawił się na placu w oddali od hali sortowania, która nie jest zagrożona.

- Na szczęście ogień został szybko zauważony. Z naszych wstępnych ustaleń wynika, że ogień pojawił się w miejscu, gdzie chwilę wcześniej jedna ze śmieciarek składała odpady wielkogabarytowe. - mówi Marcin Cejer, prezes ZUOS.



Pożar gaszą strażacy. W akcji pomagają też pracownicy ZUOS, którzy przy użyciu specjalistycznego sprzętu przesuwali zwały śmieci.



Aktualizacja:

Nie są zagrożone hale sortowania, czy inne ważne do instalacji ZUOS budynki. Zakład jest wyposażony w sieć hydrantów i zbiorki przeciwpożarowe. Płoną odpady wielekogabarytowe i plastiki. Jak podaje dowodzący akcją st. kpt. Zbigniew Rzepka, strażacy korzystają także z działek z pianką. Na miejscu pracuje 9 zastępów straży pożarnej. Chmura dymu znad składowiska nie przemieszcza się w stronę Tczewa, ale Śliwin i Rokitek - lepiej tam nie otwierać okien. Akcja gaśnicza potrwa kilka godzin.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (50)
dodaj komentarz

  • Toksyczny Alarm_gość

    11.05.2020, 15:53

    Toksyczna chmura!

    Ratuj się kto może! Wielu ludzi dostanie zmian nowotworowych.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx9 
  • xxx_gość

    11.05.2020, 16:25

    Widać, że masz ryj jak Pinokio po ataku termitów, że tak piszesz...

    Cytuj
    IP: 62.111.xx3.xx0 

    Patryk_gość

    11.05.2020, 16:44

    Bujaj sie

    Kiepski żart padalcu!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • op_gość

    11.05.2020, 16:17

    czy zdrowie zagrożone?

    Moze ktoś podpalił żeby ukryć lewe śmieci? To teraz takie popularne. Deszcz pada a xuos płonie. Kto odpowiada bo przecież hale dopiero wybudowali. Co jest z nadzorem i jakie straty. Było ubezpieczenie?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • rgrz2_gość

    11.05.2020, 16:26

    detektyw

    ty sie juz w detektywa nie baw lepiej

    Cytuj
    IP: 188.147.xx6.xx7 

    Omg_gość

    11.05.2020, 16:48

    Rękawiczki i maseczki może się jarają :(

    Cytuj
    IP: 37.248.xx3.xx2 
  • a_gość

    11.05.2020, 16:19

    Pożar gaszą nawet pracownicy? Brawo ! Tu naprawdę szacunek, dbałość o mienie zakładu.

    Odpowiedz
    IP: 37.128.xx3.xx9 
  • a_gość

    11.05.2020, 16:22

    brawo pracownicy

    Odpowiedz
    IP: 37.128.xx3.xx9 
  • Draver_gość

    11.05.2020, 16:28

    ZUOS Tczew

    Stara selekta.... No cóż brak dodatkowych godzin . Trzeba było dziurę wykopać i zażywać tak jak to robiono do tej pory.

    Odpowiedz
    IP: 217.171.xx1.xx8 
  • she_gość

    11.05.2020, 16:34

    Widać ta segregacje. Nie wierzę że s tej stery ktoś wybiera worki by segregować

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • Jony von fentyl_gość_gość_gość

    11.05.2020, 16:40

    Hmmm mm mmmm auuuuuuuuuuuuu

    Samo się zapaliło jak deszcz padał dziwne to troszkę co nie jak myślicie towarzysze ????????????????????????????????????????Xde

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx8.xx1 
  • Marta_gość

    11.05.2020, 16:46

    Po jakiego ch**a

    To jest opublikowane i z tego dramaturgia robiona?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • Krystian_tcv_gość

    11.05.2020, 16:52

    Najwązniejsze ze nikomu nic nie jest

    I to sie liczy!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • Gość _gość

    11.05.2020, 16:56

    Xd

    Niech zaczną przyjmować wydolnych ludzi to zaczną przerabiać jak trzeba

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • to ja_gość

    11.05.2020, 17:06

    segregacja - jak działa

    Zanim napiszecie tym, ze "ze sterty nikt nie wybiera odpadów", czyli nie sortuje ha, ha, włóżcie trochę wysiłku w zdobycie elementarnej wiedzy. To skomplikowany, wysokiej klasy zautomatyzowany system segregacji przy zastosowaniu rożnego typu separatorów mechanicznych, optycznych i magnetycznych. Zapraszam na wycieczkę edukacyjną do ZUOS. Dzieci szkolne na takie chodzą :)

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx7.xx0 
  • Juzek Hieronim 3 wielki_gość

    11.05.2020, 17:17

    Hmm

    Ale. Się rozpisałeś kogo to obchodzi i jeszcze na wycieczki zapraszasz na śmieciowisko już widzę chętnych hahahha. Zdrówka życzę

    Cytuj
    IP: 83.20.xx8.xx1 

    do to ja_gość

    11.05.2020, 22:50

    Próbujesz mówić ludzkim językiem do ciemnego ludu. Ta nieinteligentna masa nie jest w stanie pojąć niczego, co mieści w sobie choćby cień wiedzy. Szkoda wysiłku.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • Piotr_gość

    11.05.2020, 17:15

    Wstyd

    Tyle błędów, wstyd...

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xx6 
  • Mieszkaniec_gość

    11.05.2020, 17:16

    Wyglada na celowe podpalenie szczegolnie ze od rana pada. Ktos chcial sie pozbyc dowodow ?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx0.xx7 
  • Kłajpeda_gość

    11.05.2020, 17:17

    Pożar

    Czy to ta styrta spłonęła, której tam nie było od zeszłego roku? He

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx4 
  • Łupaszko_gość_gość

    11.05.2020, 18:54

    '' a'la long"

    To jest ta najnowocześniejsza sortownia odpadów w europie?????

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx5 
  • gośś_gość_gość

    11.05.2020, 20:43

    Ekomomia

    A dlaczego nie jest w łańcuchu bardziej ekonomicznej formy gospodarki odpadami komunalnymi?

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx0 

    Karina_1986_gość

    11.05.2020, 20:47

    Ty buraku

    Naźrej sie wlasnego gówna!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx5.xx2 
  • Tczew 112_gość

    11.05.2020, 18:56

    Film z pożaru

    tnij.tcz.pl/?u=18d98a

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx5 
  • Gosc_gość_gość

    11.05.2020, 19:05

    Czas zmienić prezesa bo se nie radzi

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • G_gość

    11.05.2020, 20:34

    Pan Cejer jest OK

    Bzdura, dobrze sobie radzi.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx0 

    Gosc_gość

    12.05.2020, 16:55

    Skladowisko

    Trafna opinia

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • Goka_gość

    11.05.2020, 19:21

    Wystarczy, że ludzie w swoich domach nie posegregują śmieci. Wewalą do plastiku opakowania po płynach łatwopalnych, butelki po acetonie, zmywaczach, lakierach do włosów, rozpuszczalnikach jedna iskra z jakiejś maszyny i już pożar gotowy

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx5.xx4 
  • Aga_gość_gość

    12.05.2020, 13:36

    He he

    Wystarczy, że ludzie sortują śmieci, a śmieciarka podjeżdża i zabiera śmieci jak leci. Nie patrza na to że dziś zmieszane, jutro bio a w środę popiół. Wszystko razem wrzucają w śmieciarki. Może ktoś wrzucił popiół który sie jeszcze tlił..... Ceny wywozu śmieci rosną, a mi sie wydaje że właśnie odbiorcy są temu winni. Bo jakby nie odebrali śmieci z takiej śmieciary co ma wszystko razem, to nauczyli by się ,że tak nie mogą robić.

    Cytuj
    IP: 77.254.xx2.xx8 
  • Gosc_gość_gość

    11.05.2020, 20:03

    Panie prezesie nam dwa plakaty do rozwieszenia dobrze płacę .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • Xxx _gość

    11.05.2020, 21:00

    Pożar

    Śmieciarka przywiozła podpalony śmieć wielkogabarytowy. To pracownicy jak wrzucali do wozu to nie widzieli ze się pali.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx6 
  • Lala_gość

    12.05.2020, 00:16

    Niekoniecznie

    Jeśli rzeczywiście tak bylo, że od przywiezionych śmieci to mogło być tak że podczas zgniatania tego odpadu doszło do zapłonu lub zagrzania materiału w środku śmieciarki i przy wyrzucaniu dopiero się zorientowano lub do zapłonu doszło już po wyrzuceniu kiedy cieply materiał dostał tlenu.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx9.xx3 
  • Sebastian_gość

    11.05.2020, 21:04

    Ehh szkoda że nie ZUS

    Już sie nakrećałem!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • gośśćć_gość

    11.05.2020, 21:12

    organizacja

    Dlaczego nie zachowano pożarowo bezpiecznej odległości czasowego gromadzenia, na placu, dowożonych odpadów o różnym ich stopniu palności? Nie powinno nastąpić, przy prawidłowej organizacji przyjmowania odpadów, zapalenie się tworzyw sztucznych, skoro wskazano na powstanie pożaru w miejscu gromadzenia odpadów wielkogabarytowych. Gdzie zachowanie bezpiecznej pożarowo odległości gromadzenia odpadów? Stanowi to na ogromne zaniedbanie po stronie przyjmującego odpady. Istotnym jest także to, czy ocena ryzyka pożarowego na taki fakt zwracała uwagę. Może ktoś kompetentny ze strony sortowni odpadów udzieli odpowiedzi

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx0 
  • Dobromir_gość

    11.05.2020, 22:49

    ;)

    Widzę, że kolega zna się na przepisach p.poż. Tylko mam problem z definicją "dokumentu oceny ryzyka pożarowego" - o ocenie zagrożenia wybuchem słyszałem ( podaj proszę podstawę prawną tworzenia tego dokumentu to się chętnie podszkolę) ."Pożarowo bezpieczna odległość" - obawiam się że takie sformułowanie również nie funkcjonuje w przepisach. Ponadto "Ogromne zaniedbanie po stronie przyjmującego odpady" na podstawie podanych nieprawidłowości trudno je nazwać poważnymi - miłego wieczoru

    Cytuj
    IP: 188.147.xx8.xxx 

    Koleś_gość

    11.05.2020, 23:15

    ?

    Jakie przepisy mówią o tym, że odpady wielkogabarytowe nie mogą być składowane blisko tworzyw?

    Cytuj
    IP: 31.0.xx9.xx3 

    gośśćć-gość_gość

    12.05.2020, 01:43

    organizacja

    Do komentujących wpis Szanowni komentatorzy Jest w przepisach jednoznacznie - ocena ryzyka zawodowego, która powinna być w każdym zakładzie i na każdym stanowisku pracy (na tym etapie - poszukaj sobie sam przepisu, bo faktycznie "podszkolenia" Tobie potrzeba, a poszukiwanie wiedzy prowadzi do sukcesu, czego Tobie życzę). Nie musie być przepisu z zakresu p.poż, w którym jest użyte sformułowanie "odpady wielkogabarytowe". Takie sformułowanie wynika z ustawy o odpadach i służy innemu celowi. Wystarczy, że należy uwzględnić ryzyko zawodowe w zakładzie pracy, a ono w tym przypadku uwzględniać powinno skutki wynikające z temperatur zapłonu gromadzonych materiałów, ze skutków palenia się itp. Nie jestem doradcą dla ZUOS dlatego mój wpis z założenia powinien być zrozumiały dla laika. Jeżeli jesteś zainteresowany moją wiedzą w tym zakresie, to zapraszam na umówienie się na KAWĘ.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx0 

    Dobromir_gość

    12.05.2020, 10:51

    ;)

    "Do komentujących wpis Szanowni komentatorzy Jest w przepisach jednoznacznie - ocena ryzyka zawodowego, która powinna być w każdym zakładzie i na każdym stanowisku pracy (na tym etapie - poszukaj sobie sam przepisu, bo faktycznie "podszkolenia" Tobie potrzeba, a poszukiwanie wiedzy prowadzi do sukcesu, czego Tobie życzę). Nie musie być przepisu z zakresu p.poż, w którym jest użyte sformułowanie "odpady wielkogabarytowe". Takie sformułowanie wynika z ustawy o odpadach i służy innemu celowi. Wystarczy, że należy uwzględnić ryzyko zawodowe w zakładzie pracy, a ono w tym przypadku uwzględniać powinno skutki wynikające z temperatur zapłonu gromadzonych materiałów, ze skutków palenia się itp. Nie jestem doradcą dla ZUOS dlatego mój wpis z założenia powinien być zrozumiały dla laika. Jeżeli jesteś zainteresowany moją wiedzą w tym zakresie, to zapraszam na umówienie się na KAWĘ." Szanowny kolego ( mam nadzieję, że taki zwrot Pana nie urazi ) - ocena ryzyka zawodowego dotyczy zagrożeń występujących podczas pracy - i jakoś nigdy nie spotkałem się z informacją w ocenie ryzyka zawodowego np. pracownika biurowego o temperaturach zapłonu preparatu do odkażania biurka ( a są to środki łatwopalne). oczywiście skala problemu z gromadzeniem odpadów na wysypisku a trzymaniem 300ml środka łatwopalnego jest zupełnie czymś innych - na tym przykładzie chciałem tylko pokazać , że Twoje założenie co do zawartości oceny ryzyka zawodowego jest błędne. - za zaproszenie na kawę dziękuję - na tym etapie nie przekonałeś mnie , że wniósł byś coś do mojej wiedzy - życzę miłego dnia

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx5 
  • Gosc_gość_gość

    11.05.2020, 21:28

    "Bzdura, dobrze sobie radzi."

    To prawda słyszałem że bardzo dobrze sobie radzi w zabieraniu pracownikom dodatków pieniężny które otrzymywali od początku istnienia firmy .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • Gosc_gość

    12.05.2020, 17:01

    Razem z pseudo prezdentem

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • Senator_gość_gość

    11.05.2020, 21:46

    Sprawa dla Prokuratury

    Czemu sluzba Strazy Pozarnej przyjechaly dopiero po 40min?Ktos celowo zwlekal z wezwaniem ich?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx9.xx5 
  • leo_gość_gość

    11.05.2020, 22:51

    Dureń

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • Senator_gość_gość

    11.05.2020, 21:46

    Sprawa dla Prokuratury

    Czemu sluzby Strazy Pozarnej przyjechaly dopiero po 40min?Ktos celowo zwlekal z wezwaniem ich?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx9.xx5 
  • Ojej_gość

    11.05.2020, 23:13

    Kilkanaście.

    Straż kilkanaścoe minut po zgłoszeniu była już rozłożona na miejscu z wężami.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx9.xx3 
  • Dobromir_gość

    11.05.2020, 23:57

    ;)

    "Straż kilkanaścoe minut po zgłoszeniu była już rozłożona na miejscu z wężami."

    z tym "rozłożeniem" to bym nie przesadzał ;). rozwinęli linie gaśnicze ;) i gasili

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx8.xxx 
  • Ojej_gość

    12.05.2020, 00:22

    Ok

    Tak czy inaczej 15:40 już od kilku minut gasili a ognia przed 15:10 nie było.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx9.xx3 
  • Tytuł _gość

    12.05.2020, 07:25

    Pierw był wybuch. Jak zawsze kłamią

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx0.xx2 
  • kik_gość

    12.05.2020, 09:53

    Wyrazu szacunku dla strażaków i pracowników, a druga sprawa to czy śmieci będą odbierane normalnie?

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx1.xx6 
  • Robol_gość

    12.05.2020, 16:46

    gość

    tak się to kończy jak się zatrudnia ziomków i ziomalki nie wyciągnięto wniosków z ołowianki w Gdańsku, czajki w warszawie szkoda tylko ludzi ktorzy pewnie zostaną ukarani bo ktoś musi tak działają spółki podlegające pod miastoTczew szczebel techniczny się wybroni powinno się zprywatyzowac takie instytucje skonczyłoby się kolesiostwo z dziada pradziada zaczęto by zatrudniać ludzi wykwalifikowanych w

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx6 
  • Gosc_gość

    12.05.2020, 17:06

    Święta prawda

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.