Barierki wylądowały w wodzie? "To karygodne i bezmyślne"

Most (fot. tcz.pl)
Barierki wylądowały w wodzie? "To karygodne i bezmyślne"
Trwają przygotowania do remontu drogowego mostu przez Wisłę w Tczewie. Wkrótce nastąpi otwarcie ofert w przetargu, który ma wykonać remont obiektu. Tymczasem na jezdni zaczyna pojawiać się coraz więcej niepokojących pęknięć. Drogowcy zabezpieczyli ostatnio jedną z dziur specjalnymi barierami, ale te bardzo szybko zniknęły. Nie wiadomo, co się z nimi stało. "To karygodne" - mówią przedstawiciele PZD. Być może most będzie trzeba zamknąć wcześniej niż przewidywano.

Gotowa dokumentacja projektowa na remont obiektu leży już na biurkach urzędników. Powiatowy Zarząd Dróg przygotowuje się do remontu drogowego mostu przez Wisłę w Tczewie. Na najpilniejsze prace udało się zabezpieczyć 350 tys. zł. Remont oznacza spore utrudnienia dla pieszych i zmotoryzowanych, którzy wybierają się na drugą stronę Wisły. Most będzie trzeba bowiem całkowicie wyłączyć z ruchu na około 3 miesiące. Tymczasem na niszczejącym obiekcie pojawia się coraz więcej niepokojących uszkodzeń. I chociaż drogowcy zabezpieczają dziury, to najwyraźniej komuś bardzo przypadły do gustu użyte do tego celu bariery:

- W tym tygodniu zauważyliśmy uszkodzenie w nawierzchni i ustawiliśmy znaki i barierę ochronną - wyjaśnia nam Maria Witkowska, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg. - Niestety, ktoś ją złamał i wyrzucił prawdopodobnie do wody, bo nie możemy jej nigdzie znaleźć. Możliwe też, że zabrano ją na złom. To karygodne i bezmyślne - to mogło narazić zdrowie kierowców korzystających z przejazdu przez most.

Uszkodzony fragment jezdni został ponownie zabezpieczony. Przedstawiciele Powiatowego Zarządu Dróg nie wykluczają, że jeśli na jezdni zacznie pojawiać się więcej pęknięć, most będzie trzeba zamknąć wcześnie. Dodajmy, że już od dawna przedstawiciele starostwa ślą listy do ministra Cezarego Grabarczyka i Bogdana Zdrojewskiego o przejęcie mostu przez państwo. A do tego nikt się nie kwapi. Tymczasem latem 2008 roku o fatalnym stanie mostu przekonali się robotnicy, którzy na początku sierpnia uzupełniali ubytki w asfalcie. Okazało się, że drewniana poprzecznica jest spróchniała i mocno podziurawiona. Uszkodzenia występują na starych, zabytkowych przęsłach. Na generalny remont mostu nie można liczyć. Przewiduje się, że tylko doprowadzenie do takiego stanu, by po moście mogły jeździć cięższe pojazdy, będzie kosztować 50 mln zł. Jeśli mowa o odrestaurowaniu zabytku, wymienia się nawet kwoty rzędu 200 mln zł.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (36)
dodaj komentarz

  • -10

    figofago_gość

    20.05.2010, 00:14

    Niech ten most wreszcie się zawali to skończą się wieczne dyskusje. Puściłbym zbieraczy złomu. Myślę, że w tydzień rozebraliby go jak należy. Ile kasy zaoszczędzone na remonty a i co biedniejsi nieźle podreperowaliby swój portfel :) Ile można podniecać się ruiną o której tylko się mówi a nic z nią nie robi?!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx1 
  • +1

    zochan_gość

    20.05.2010, 16:12

    sam sie pusc!!

    wez kraweznik przywiaz sobie do nog i sam sie pusc z tego mostu!! bedzie jednego szczekajacego kundla mniej!!!

    Cytuj
    IP: 80.0.xx1.xx5 
    +2

    mieczyslaw_gość

    21.05.2010, 09:41

    figofago, bzdur nie pisz.

    a do redakcji tcz.pl mam prosbe - ustosunkujcie sie do komentarzy ponizej, poniewaz jak mozecie slusznie zauwazyc, opinia publiczna raczej mysli i nie przyjmuje ze zbytnim optymizmem informacji typu: "zamkna most na 3 miesiace majac TYLKO 350kPLN". jesli wasza ambicja jako serwisu internetowego, jest bycie lokanym serwisem informacyjnym, to prosze o odrobine krytyki wobec informacji, ktore wam sa podawane, a pozniej nam - czytelnikom. prosze rowniez o zbadanie sprawy i pdoanie opinii publicznej co bedzie wchodzilo w zakres przeprowadzonych prac na moscie i dlaczego bedzie to trwalo tak dlugo. pozdrawiam.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx9 
  • -10

    Anula_gość

    20.05.2010, 00:16

    Tak jak pisze w artykule bezmyslne działanie rozwalić barierki zabezpieczające. Tylko wziąść i zniszczyć.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +30

    echh_gość

    20.05.2010, 08:12

    .

    Pisze się wziąć

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx7 
  • +11

    Miczel_gość

    20.05.2010, 06:00

    Co????

    "Niestety, ktoś ją złamał i wyrzucił prawdopodobnie do wody, bo nie możemy jej nigdzie znaleźć. Możliwe też, że zabrano ją na złom. To karygodne i bezmyślne " Karygodne i bezmyślne to jest Wasze działanie w tej sprawie! Az przecieram oczy ze zdziwienia jak czytam wypowiedzi tej pani!!!!! Było zagrożenie dla życia lub zdrowia, a oni stawiają barierkę???????????!!!!!!! Coś tu jest nie tak. Swoja droga za samo narażenie na utratę zdrowia bądź życia odpowiada się przed sądem. Zgraja nieudaczników.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx0 
  • +14

    mieczyslaw_gość

    20.05.2010, 08:18

    Miczel, swiete slowa!

    Szanowna redakcjo tcz.pl, postaw pytanie osobom, z ktorymi rozmawiasz nt. remontu mostu, co konkretnie chca robic przez 3 miesiace za 350 tys PLN? Poniewaz, w glowie mi sie nie miesci, dlaczego tak dlugo przeprawa bedzie zamknieta, mimo iz zakres remontu, za wspomniana kwote bedzie raczej kosmetyczny - co nie powinno trwac dluzej niz gora 3 TYGODNIE!!! I prosze, zmiencie ten pretensjonalny ton artykulow, poniewaz jak pisal poprzednik - barierka nikogo przed narazeniem zdrowia lub zycia nie uchroni - to taki polski zwyczaj - pojawiaja sie znaki z coraz nizszym ograniczeniem predkosci.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx9 
    +2

    C>K>M_gość

    20.05.2010, 08:29

    W Polsce jeszcze długo media będą przypominały te z poprzedniej epoki, poklepujące polityków po plecach, ciekawe czy dożyję czasów, gdy media w Polsce(bo pisać "polskie" to trochę przegięcie) będą cały czas stały z wielkim młotem obok każdego polityka który chce wydać choćby 1 zł publicznych pieniędzy...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • +9

    zgredaktor_gość

    20.05.2010, 08:37

    Pisałem już setki razy - napiszę i raz jeszcze. Miczel... dopóki urzędników nie zacznie się rozliczać w jakikolwiek sposób za ich: BŁĘDNIE PODJĘTE, NIE PODJĘTE W TERMINIE decyzje - to w naszym kraju będzie jak będzie. Przecież urzędnik nie odpowiada praktycznie za nic. Zaczęli robić remont na 1 Maja - nikt nie pomyślał o kładce. Nie posadzili pani Witkowskiej za to, tylko mieszkańcy, którzy spieszyli się do pracy musieli płacić mandaty, bo ktoś w straży wpadł na pomysł, że mozna statystycznego Polaka skroić na kilka złotych. To podreperuje marny budżet Straży Miejskiej lub Policji.. Kto idzie do pracy do urzędów lub firm typu PZD?? Znajomi pana starosty, koledzy z partii, koledzy, którzy za chwilę spadną z innego stołka, rodzina urzędników pracujących już itp. Kto ma kogo karać jak można sparafrazować - Urzędnicy to jedna wielka rodzina. A rodziny nikt nie ruszy. Tym bardziej, że może to być rodzina mafijna, którą rządzi nie byle kto bo sam Wit...

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx9.xxx 
  • +12

    ka_gość

    20.05.2010, 08:58

    karygodne i bezmyślne

    Szanowna Pani Mario Witkowska Karygodne i bezmyślne do doprowadzenie mostu do takiego stanu w jakim sie znajduje bo naraża to zdrowie kierowców korzystających z przejazdu przez most. Pozdrawiam ka

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • +2

    XXX_gość

    20.05.2010, 09:02

    :)

    MOŻE SAPERZY WYSADZĄ MOST I BEDZIE PO PROBLEMIE????

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx1.xx6 
  • -2

    zygul_gość

    20.05.2010, 13:44

    Dobry pomysł! Proponuje 1 września teo roku w ramach inscenizacji rozpoczęcia II Wojny Światowej.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx0.xx1 

    do zygul_gość

    20.05.2010, 21:05

    1 września niech stara weżnie i patelnią w łeb cie j**... to może coś w tym głupim łbie się ustawi.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx5 
  • +6

    ona__gość

    20.05.2010, 09:34

    jak jechalam przez most to tylko smiac sie chcialo ze postawili dwa slupki kolo dziury w moscie gdzie on wygladal jakby sie zapadal:///przeciez gdyby tam ktos wpadl np."w stanie nietrzezwym"to strach pomyslec jakby sie to skonczylo.Tak na marginesie to "KA"ma racje,od kilkunastu lat wiadomo ze most wymaga generalnego remontu....nigdy nie bylo na to kasy i nadal nie ma?????to powinien byc PRIORYTET dla naszych władz.a nie kupowac bez sensu zegar na 750lecie:////za 350tys to załatacie 3dziury i koniec.Pani Mario zacisnijcie tyłki i zacznijcie myslec.Jak jakies przeslo sie zapadnie to wtedy bedzie płacz://////

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • +7

    melcia__gość

    20.05.2010, 09:37

    swoją drogą, Tczew chcial bardzo zaistniec i zaprpomowac swoje miasto;p moze czeka az most runie i zjedzie sie tu telewizja z calej Polski "i to za darmoche a nie 60tys" wtedy bedziemy na jezykach:///////super promocja ... bravo

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • +6

    rudy_gość

    20.05.2010, 11:30

    promocja?

    znaczki, zegary, monety... za przeproszeniem nasra kto na tą waszą promocję. poprzednik dobrze pisze - niech sie zawali to o tczewie bedzie glosno w calej polsce.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx0.xx0 
  • +3

    :)_gość

    20.05.2010, 13:26

    :)

    most do wysadzenia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nie ma na co czekać prędzej czy później będzie tragedia

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx2.xx8 
  • +1

    lisewianka_gość

    20.05.2010, 14:06

    hehe

    Śmiać mi sie chce. Niby jest przeznaczone na remont mostu 350 tyś. i co z tego bo bedzie przetarg i wygra firma krzak która zrobi to za grosze. Most zamkną na 3 m-c i przyjedzie ekipa "fachowców" pewnie 4 osobowa jak ostatnio rozwala kawałek i 3 bedzie siedzialo a jeden bedzie udawał ze coś robi. I to przyjada z takim sprzetem ze płakać sie chce wezma swoje łopatki i młoteczki i będą naprawiać. No jestem ciekawa jak to długo bedzie trzymać! By zrobili pożądny przetarg i wzieli konkretna firme i by zrobiła to dokładnie i to by były dobrze zainwestowane pieniądze bo by nie trzymało kilka mniesięcy tylko dłużej. Bo tu nie liczy się umiejętności i materiał tylko kwota-wygra najniższa. to lepiej wziąśc meneli spod sklepów i za wino też zrobią i to bedzie najtaniej. Kupi się karton wina z kauflandu i jeszcze market zarobi hehe i miasto zaoszczędzi.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx8 
  • -3

    do hehe_gość

    20.05.2010, 21:09

    to dla pieszych niech też zamkną i będzie spokój z marudami jak będą musieli nadrabiać ok 8 km (to dla was lisewiaków robią )

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx5 
    +1

    lisewianka_gość

    21.05.2010, 10:01

    yhy a tczewiacy nie korzystaja z mostu?? chciałam zwrócić uwagę na to że poza lisewem sa jeszcze inne wioski które tak samo korzystaja z tego mostu!! I wcale mi się nie uśmiecha jeździć 8km czy więcej, ale jak już chcą robić ten remont to porządnie.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx7.xx9 
  • +4

    To jest kpina_gość

    20.05.2010, 14:13

    Naprawa nawierzchni? Dobre sobie. Smiech po prostu. W artykule czytam, ze na dostosowanie mostu do tego, by poruszaly sie po nim ciezsze pojazdy trzeba okolo 50 mln zl. To co zrobia za te 350 tysiecy? Dalej w tym samym artykule mowa jest, ze nawet robotnicy zauwazyli, ze drewniane elementy sa przegnite. Przesla tez uszkodzone. Nie trzeba byc architektem, zeby domyslic sie czym to grozi. Osobiscie wole zrobic pare km wiecej przez Baldowo i most knybawski- kocham zycie:) Niektorzy z Was pewnie z ogromna doza ironii pisza, zeby most wysadzic. Czytajac te brednie popieram. Po co robic nawierzchnie za 350 000 zl, skoro most jest w takim stanie? A moze naprawde musi runac i moze jeszcze zginac pare osob? O ile dobrze kojarze ten most widnieje na logo obchodow 750-lecia. Rzeczywiscie mamy sie chwalic sterta zlomu? Kpina.

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • -1

    Michał_gość

    20.05.2010, 14:29

    A może by tak.

    A może by tak zacząć sprzedawać dziury mieszkańcom ? A w ramach wykupionej dziury którą by się załatało za ich pieniądze, nagroda w formie reklamy ? Gdzieś już o tym słyszałem. Zrobić podobnie z mostem, jakiś czas z reklamami by przeżył. Ale stan jego by się znacznie polepszył !!!. Zawsze dodatkowe pieniądze na remont. Może i nawet na generalny by się znalazły, jakby kilku inwestorów się zrzuciło, za reklamę na moście pewnie dali by się pokroić ;)) pzdr.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx0 
  • dla czego tak jest? _gość

    20.05.2010, 14:31

    bo ktos robi na tym kase

    Prosta sprawa, remont 350tys czyli ktos przyjmie swoje do kieszeni... kto?

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx2.xx8 
  • -5

    lukee

    20.05.2010, 22:43

    Jakaś "wcale_nie_ustawiona_firma" pewnie wymieni trochę desek, które rzekomo zakupi za duże pieniądze, wyleje trochę asfaltu i to będzie ten cały remont. Będę mile zaskoczony, jeśli wykonane prace będą naprawdę zauważalne.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Tczewiak_gość

    20.05.2010, 15:00

    Jak dla mnie to powinno sie go rozwalic i zbudowac zwykly most. Bedzie o wiele taniej niz latac tego gruchota. Skoro miasto ma ten zabytek gdzies to nawet nie powinni sie nim gdziekolwiek chwalic bo nie ma to sensu. Pewnie i tak sie niedlugo sam zawali.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx2 
  • +1

    wa_gość

    20.05.2010, 15:47

    Moim zdaniem te 350tyś to wyrzucanie pieniędzy w błoto polatają przez 3mieśiące a po pół roku będzie to samo lepiej go zamknąć skoro niema wystarczającej kasy i albo rząd się nim zainteresuje albo się zawali

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx8 
  • +5

    spacerowicz_gość

    20.05.2010, 16:17

    ...przyjdzie fala powodziowa i wszystko wyrówna :-(

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • -5

    katb77

    20.05.2010, 22:07

    wszyscy gdybają , gdyby , gdyby, a może jak nie ma pieniędzy na super remont mostu , to niech zrobią glosowanie , cały Tczew , kto jest za remontem mostu czy zbudowaniem nowego, ale i tak wladze zrobią co chcą

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • kozi_syn_gość

    21.05.2010, 09:48

    barierka nie zabezpiecza,

    ona ostrzega co najwyzej. remont i tylko remont. i zadne hasla, ze sie nie oplaca - ludzkie zycie i poprwa jakosci zycia, nie maja ceny i nie w ten sposob powinn byc oceniane. budujmy skrzyzowania, mosty, drogi, tunele, itp. zeby ulatwic sobie zycie, a nie dla zarobku. nasze narodowe podejscie do rozbudowy infrastruktury jest CHORE! to sie nie ma oplacac w sensie finansowym, to ma byc bezpieczne dla nas i ulatwiac nam zycie!

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx3.xx9 
  • +2

    musi sie oplacac_gość

    21.05.2010, 10:41

    Do kozi_syn. Jak sie nie ma oplacac. Teoretycznie remont mostu, ktory jest nam potrzebny ma kosztowac 200mln. Postawienie nowego zalozmy, ze 100mln (oczywiscie nie znam sie kompletnie na cenach stawiania mostow ale to tylko przyklad). Wolisz wydac na remont starego czy postawic nowy bezpieczny i ulatwiajacy nam zycie jak to sam okresliles o polowe tanszy? Kazdy wydatek z publicznych pieniedzy musi byc oplacalny. Nie mozna topic pieniedzy bezsensownie. W gre wchodza juz powazne kwoty. Budzet miasta wynosi 163 343 299,00 PLN wiec zobacz jakie to sa pieniadze. Skoro miasta i powiatu nie stac na remont,a panstwo tez nie chce tego brac na siebie to trzeba wykombinowac cos innego. Byc moze slusznym rozwiazaniem bylo by zamkniecie mostu. Wystosowanie do odpowiuednich ministerstw pism od mieszkancow i wladz miasta oraz powiatu. Naglosnic sprawe w TV itd. Cos trzeba zrobic, bo predzej czy pozniej ten most runie. Wtedy zacznie sie szukanie winnych, a odpowiedzialnosci i tak nikt nie poniesie.

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • kozi_syn_gość

    21.05.2010, 11:27

    do "musi sie oplacac"

    zasadniczo sie z Toba zgodze, ale pomijasz kilka waznych aspektow. nie wszystko jest przeliczalne na kase, np. wartosc historyczna tego obiektu i jesli, a przede wszystkim dlatego, ze lokalna wladza chce korzystac z faktu isnienia tego obiektu, nie mozna przeliczac tego bezposrdnio na kase. a jesli kalkulujemy czysto matematycznie, to zburzmy wzystkie zamkni, wawel, krolewski w warszawie, kosciol mariacki, itp. zobacz ile to mateialow, ile wiecej pieniedzy w budzetach i postawmy obiekty wspolczesne, tansze i bardziej funkcjonalne. to samo tyczy sie starej zabudowy miast, kamienic, itp. wydaje mi sie, ze nie tedy droga. nie po to staramy sie ratowac dziedzictwo naszych przodkow, zeby przeliczac jego wartosc na pieniadze. albo rybki, albo akwarium.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx9 
  • +1

    musi sie oplacac_gość

    21.05.2010, 12:30

    Rozumiem co masz na mysli i zgadzam sie z tym. Oczywiscie masz tez racje,ze to zabytek czyli nasze dziedzictwo. Prawo nawet by nie pozwolilo na wyburzenie tego mostu. Jednak stan faktyczny jest taki, ze miasto i powiat nie radza sobie z jego utrzymaniem co jest zreszta widoczne golym okiem. Piszesz, zeby tego na pieniadze nie przeliczac, ale mimo wszystko remont trzeba wycenic i wyceniono- na 200mln. W takim razie wychodzi na to, ze mamy nieudolne wladze, ktore nie potrafia tego zorganizowac. Tak jak jzu wspomnialem prawo nie zezwala na wyburzenie mostu, wiec moja koncepcja jest troche utopijna aczkolwiek rozsadnie byloby most zamknac dla ruchu. Zrobic ekspertyzy i poruszyc temat dalej. W koncu szczebel samorzadowy to nie jedyna czesc wladzy w Polsce. No i kolejna opcja, ktora powtorze- czekac az most sam runie...bo dorazne latanie dziur w nawierzchni niestety nie poprawi samej konstrukcji nosnej mostu. Tak jak mowisz: albo rybki albo...

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • kozi_syn_gość

    21.05.2010, 15:22

    do "musi sie oplacac"

    zgodze sie z Toba. i moim zdaniem calosc rozbija sie o to, co ujales w jakze trafnym stwierdzeniu: "...mamy nieudolne wladze...". nasi wlodarze chyba nadal nie rozumieja, ze dzis nalezy miasto, powiat, gmine, itd. traktowac jako firme, biznes, czyli zeby zainteresowac soba rynek, trzeba cos z tym zrobic. zeby miec pieniadze, nalezy je pozyskac, przyciagnac, zarobic (rozumiem, ze o typowo zarobkowej pracy urzedow nie ma mowy, ogranicza to odpowiednia ustawa, choc i tu jest niechlubny wyjatek w postaci fotoadarow, ktorymi dorabiaja sobie gminy w calym kraju), a nie tylko czekac na kase z budzetu, mowiac "daj". podobnie ma sie sytuacja z rowerami w naszym miescie - niby dzialaja, ale efektow nie widac. z mostem jest tak samo, a liczyc sie tutaj wlasnie efekty.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx9 
  • pablo111_gość

    21.05.2010, 13:05

    karygodne?

    Karygodne jest zachowanie tczewskich władz ws. tego mostu. Nazwę ,tczewski, nadać było łatwo już w tamte wakacje i dopiero w tym tygodniu zauważono ubytki w drodze??? śmiech na sali. Często jeżdżę mostem jego stan oceniam na opłakany. Zabezpieczona dziura powstała już dawno nie wspominając o stalowych elementach powoli wyłaniających się znad powierzchni asfaltu. Drogi władze czas wziąć się DO ROBOTY

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx4.xx6 
  • zbig.1948@gmx.de_gość

    21.05.2010, 13:08

    Platforma Obywatelska i spekulamci w akcji

    Szkoda czasu pseudo POLACY i ich kultura .

    Odpowiedz
    IP: 85.177.xx9.xx2 
  • Pawełło_gość

    21.05.2010, 21:57

    Dwa przęsła do wymiany a reszta do remontu.

    Te dwa przęsła bezpośrednio nad Wisłą przeniesione z mostu kolejowego to już dawno powinny zostać zastąpione nowymi, bo są w najgorszym stanie. Najlepiej mają się te od strony Lisewa, później te trzy zabytkowe no i ta prowizorka, bo niedawno odremontowana, Dlatego niech zamkną most i zbierają pieniądze na te dwa nowe przęsła od strony Tczewa, bo nie długo to zapadną się do Wisły.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA