Czarlin - Knybawa. GDDKiA szuka wykonawcy, który dokończy przebudowę

Remont "berlinki" (fot. tcz.pl)
Czarlin - Knybawa. GDDKiA szuka wykonawcy, który dokończy przebudowę
"Ogłosiliśmy postępowanie na kontynuację rozbudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku między Czarlinem a Knybawą. Na oferty czekamy do 18 października br." - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Pierwotnie remont miał zakończyć się w 2019 roku.

Wiosną 2018 roku ruszyły prace remontowe na drodze krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą. Ta wybudowana za czasów II wojny światowej trasa tranzytowa od lat czekała na remont. Część robót wykonano, ale przez wiele tygodni tempo robót pozostawało dalekie od takie, jakie marzyłoby się kierowcom. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponaglała wykonawcę i podkreślała, że zaangażowanie firmy w przebudowę jest niewystarczające. Zgodnie z pierwotną umową, całość miała zakończyć się do początku grudnia 2019 roku. Terminu nie udało się utrzymać, ale według późniejszych zapewnień remont miał zakończyć się w połowie 2020. Ostatecznie GDDKiA rozwiązała umowę z poprzednim wykonawcą. Nie udało się też wyłonić kolejnego. Czy uda się to tym razem?

- Ogłosiliśmy postępowanie na kontynuację rozbudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku między Czarlinem a Knybawą. Na oferty czekamy do 18 października br. - informuje Piotr Michalski z gdańskiego oddziału GDDKiA - O wyborze oferty przesądzi cena (60 proc.), przedłużenie gwarancji (20 proc.) oraz skrócenie terminu realizacji - do 16, 17 lub 18 miesięcy (20 proc.).


Zakres inwestycji


DK22 pomiędzy węzłem Czarlin a mostem przez Wisłę w Knybawie (km 339+675 a 343+350) zostanie rozbudowana zgodnie z parametrami dla klasy technicznej GP (drogi głównej ruchu przyśpieszonego), jakie obowiązują na nowych drogach krajowych. Przekrój pozostanie taki sam, jak obecnie - po jednym pasie w każdym kierunku. Oprócz wykonania nawierzchni drogi zostanie dokończona budowa m.in. ciągów pieszo-rowerowych, systemu odwodnienia i oświetlenia. Prace budowlane obejmą także przebudowę obiektów mostowych, w tym wiaduktu nad linią kolejową. W ramach zadania zostaną wybudowane dwie zatoki przeznaczone do kontrolowania pojazdów przez uprawnione służby (po jednej dla każdego kierunku ruchu).


Oczekiwane efekty

Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości oraz zwiększenia bezpieczeństwa ruchu samochodowego oraz pieszo-rowerowego. Rozbudowa będzie mieć też pozytywne znaczenie dla środowiska ze względu na budowę przejść dla zwierząt wraz z ogrodzeniami naprowadzającymi oraz budowę ekranów akustycznych.

Drukuj
Prześlij dalej