Mostek nad kanałem łączącym Jeziora Rokickie Małe i Duże zostanie wyłączony z ruchu. Kiedy na lokalną drogę łączącą Śliwiny z Lubiszewem wrócą samochody? Wszystko wskazuje, że nieprędko - bo koszt remontu zaledwie 11-metrowej przeprawy może wynieść ponad 4 mln zł!
Urząd Gminy w Tczewie informuje, że od 23 stycznia zostanie zamknięty dla ruchu kołowego most nad Jeziorem Rokickim Małym i Dużym, w ciągu drogi Śliwiny -Lubiszewo. Do niedawna za stan obiektu odpowiadały spółki wodne - jakiś czas temu musiała go przejąć gmina.
Z obiektu będą mogli nadal korzystać piesi (mostek leży w ciągu popularnej trasy biegowej dla tczewian). Kiedy wrócą tam samochody? Raczej nieprędko, bo remont mostku będzie kosztował według wstępnych szacunków nawet 4,2 mln zł. Wójt zapowiada, że będzie ubiegać się o środki zewnętrzne na ten cel. Dodajmy, że gmina ma podobny problem z mostkiem w ciągu drogi gminnej łączącej Dąbrówkę z Miłobądzem. Jednak tam koszta remontu mają być znacznie niższe, bo wynoszą około 200 tys. zł.
Urząd Gminy w Tczewie informuje, że od 23 stycznia zostanie zamknięty dla ruchu kołowego most nad Jeziorem Rokickim Małym i Dużym, w ciągu drogi Śliwiny -Lubiszewo. Do niedawna za stan obiektu odpowiadały spółki wodne - jakiś czas temu musiała go przejąć gmina.
- Niestety, nie mamy dobrych wiadomości - stan tego obiektu jest bardzo zły - a ostania ekspertyza wykazała konieczność zamknięcia obiektu, bo zagrażał bezpieczeństwu kierowców - mówi wójt gminy Tczew, Krzysztof Augustyniak.
Z obiektu będą mogli nadal korzystać piesi (mostek leży w ciągu popularnej trasy biegowej dla tczewian). Kiedy wrócą tam samochody? Raczej nieprędko, bo remont mostku będzie kosztował według wstępnych szacunków nawet 4,2 mln zł. Wójt zapowiada, że będzie ubiegać się o środki zewnętrzne na ten cel. Dodajmy, że gmina ma podobny problem z mostkiem w ciągu drogi gminnej łączącej Dąbrówkę z Miłobądzem. Jednak tam koszta remontu mają być znacznie niższe, bo wynoszą około 200 tys. zł.
Komentarze (23) dodaj komentarz
lgh_gość
23.01.2019, 09:15
Może w tym miejscu należy się zastanowić, czy ten przejazd jest potrzebny do czegokolwiek...
OdpowiedzPonk_gość
23.01.2019, 09:39
Tak, jest potrzebny do czegoś.
Cytuj(m)_gość
23.01.2019, 09:44
Jest
Jest potrzebny. Spora rzesza biegaczy, pieszych i rowerzystów korzysta regularnie.
CytujFalka_gość
23.01.2019, 11:14
Jeśli użytkownikami są tylko piesi, biegacze i rowerzyści to wystarczy zamontować kładkę o szerokości 1 m to koszt około 50 000 zł. I finito.
Cytujlgh_gość
23.01.2019, 12:10
No właśnie kładka o szerokości 1m, to nie jest koszt 1 miliona. A 4 miliony to może za dużo na tworzenie niezbyt wygodnego dojazdu dokąd, no właśnie... Poza tym, jak kładka kosztowałaby 50.000zł, to za 4 miliony można zrobić tego w ilości sztuk: 80 i na tym skorzystali by zapewne bardziej wszyscy biegacze i rowerzyści. Poza tym, o ile dalej znajduje się objazd wokół północnego brzegu jeziora prowadzący przez Rokitki?
CytujSad_gość
26.01.2019, 18:44
Akurat to nasza codzienna droga do pracy i przez to robimy jeszcze raz tyle kilometrów
Cytujgość_gość
23.01.2019, 09:47
skąd ci urzędnicy biorą takie sumy. kto to projektuje, kto na tym chce zarobić? Za 4 mln hahaha ale ogłupiają ten naród. To jest XXI wiek. W średniowieczu lepiej by sobie dali radę. Coraz głupsi ci ludzie. Otępienie spadło na społeczeństwa
OdpowiedzPit_gość
23.01.2019, 10:43
Jaki problem , stań do przetargu i zaproponuj np cenę 300.000zł a później zrób remont . Udowodnisz wszystkim ,że Ty to potrafisz!
CytujLeonardoDaWiecny_gość
23.01.2019, 16:32
Chyba przesada
Prawie 367tys. za mb.??? Na tej robocie ktoś się nachapie. Przy tej cenie metra bieżącego tej "kładki" remont lisewiaka to kwota bagatela 367 milionów złotych. Komentarz zbyteczny.
CytujAnonim_gość
23.01.2019, 21:31
Przetargi są robione i firma która da najmniej lub po znajomości to robią, pewnie ARS będzie to robić więc z pół roku to potrawa
Cytujgość_gość_gość
23.01.2019, 10:06
To liczył p. kierownik od inwestycji. On umie liczyć.
OdpowiedzMario Tcz._gość_gość
23.01.2019, 10:16
Znak postawili,odpowiedzialność za ewentualny wypadek scedowana na tego co odważy się przejechać,a przejeżdżać będzie99% dotychczasowych użytkowników,no chyba,że jakieś zapory betonowe postawią.
OdpowiedzŁuki _gość
23.01.2019, 10:45
Fajnie jak By załatali te dziury na drogach
Odpowiedzsz_gość
23.01.2019, 11:00
4 miliony? Coś tu śmierdzi.
OdpowiedzŁUPASZKO_gość_gość_gość
23.01.2019, 11:23
"a'la long"
4 miliony ?!? -czyste szaleństwo no ale co się dziwić gdy kładka POBŁOCKIEGO ponad 600tyś. Kosztowała.
OdpowiedzDam _gość
23.01.2019, 12:24
"Jeśli użytkownikami są tylko piesi, biegacze i rowerzyści to wystarczy zamontować kładkę o szerokości 1 m to koszt około 50 000 zł. I finito."
OdpowiedzDam tobie te 50 zł i zrób to wolniej połóż się najlepiej jeszcze n8e zaczęte hmm zwalniamy ciebie polegleś
widz z boku_gość_gość
23.01.2019, 12:33
most
Most i faktycznie służył mieszkańcom głównie Śliwin, ale szacowana cena remontu to chyba każdego może zwalić z nóg. Uważam że, gminie taki drogi remont nie jest potrzebny , a i mieszkańcy ( głównie) Śliwin realnie myślący też tak uważają. Oczywiście jestem za utrzymaniem kładki rowerowo- pieszej .Za resztę tych pieniędzy można wybudować min. dwie świetlice wiejskie
OdpowiedzGość_gość
24.01.2019, 10:40
Zapytanie
A powiedz mi mistrzu co my tam ze Śliwin mamy szukać ?.....ja mieszkam na sliwinach ale nie wiem czego mam szukać przy jeziorze główni użytkownicy to biegacze i wędkarze z Tczewa.Taktylko nadmieniam.
Cytujzibiern_gość_gość_gość
23.01.2019, 13:48
jest napisane
Jest w artykule napisane ze piesi beda mogli dalej korzystac. Wlasnie tam przechodzilem i faktycznie juz blokuja przejazd drogowcy. Dla mnie to swietna wiadomosc. To jedyne miejsce do wypoczynku w okolicy a latem jezdza tam samochody w kolko, niewiadomo gdzie i po co. Kolejna sprawa to nachlana guwniarzeria latem wracajaca samochodami z jeziora na gorki. Dla mnie same plusy.
Odpowiedzlgh_gość
23.01.2019, 17:20
Naprawdę dobrym pomysłem byłoby zrobienie w tym miejscu czegoś dla pieszych i rowerzystów, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć można na wynagrodzenie dla osoby, która zbada problem "Czy Kanał Młyński jest do czegoś potrzebny i co stałoby się gdyby przestał istnieć". Argument o gówniarzerii z górek, która latem podjeżdża sobie na browarka też dosyć trafiony, szczególnie, że ta gówniarzeria często nie posiada Prawa Jazdy.
Cytujm_gość
23.01.2019, 15:11
most
NIEBIESKIE CUDO , NA WOJSKA POLSKIEGO , Z TEGO CO SIE NIE MYLE KOSZTOWAŁO OK 8 BANIEK . Trzezwo myslący już widzi o co chodzi .
OdpowiedzMayster_gość
24.01.2019, 17:51
4 miliony to nie tylko koszt budowy mostu. To rozbiórka starego, opłaty za utylizację materiałów, projekt nowego, wybór wykonawcy i wreszcie pracę budowlane i odbiory. Na wszystko musi być papier i pieczątka. Nie wiem czy dużo czy mało, wypadałoby zapytać np. w Mostostalu.
OdpowiedzJanusz_gość
24.01.2019, 18:43
Most
Most musi być debili odporny jak ławki na dużej plaży ale się podają niestety ludzie nic nie szanują
Odpowiedz