W ostatni etap prac wchodzą drogowcy pracujący nad budową ulicy roboczo zwanej Nowosuchostrzycką na tczewskich Suchostrzygach. Termin zakończenia robót mija z końcem października.
Drogowcy pracują w tym rejonie od początku kwietnia. Jak ocenia inwestor - tczewski ratusz - tempo robót jest dobre. Wykonano prace związane z infrastrukturą podziemną (kanalizację deszczową, sieć gazowniczą, sieć ciepłowniczą i elektroenergetyczną). Trwają prace związane z wykonaniem robót brukarskich (obrzeża, krawężniki, chodnik).
- Warstwa wiążąca została już ułożona. Lada dzień na plac budowy wkroczy wykonawca montujący ekrany akustyczne - mówi Joanna Rzepka, naczelnik Wydział Inwestycji i Remontów w tczewskim ratuszu.
Inwestycja realizowana jest w ramach tzw. schetynówek. Koszt budowy to 6,7 mln zł. Dotacja rządowa na budowę ul. Nowosuchostrzyckiej wynosi 35,29 proc. wartości zadania. Do inwestycji dołożył się także powiat, który zobowiązał się do przekazania 1,2 mln zł na ten cel. Pozostała kwota pochodzić będzie z budżetu miasta.
Drogowcy pracują w tym rejonie od początku kwietnia. Jak ocenia inwestor - tczewski ratusz - tempo robót jest dobre. Wykonano prace związane z infrastrukturą podziemną (kanalizację deszczową, sieć gazowniczą, sieć ciepłowniczą i elektroenergetyczną). Trwają prace związane z wykonaniem robót brukarskich (obrzeża, krawężniki, chodnik).
- Warstwa wiążąca została już ułożona. Lada dzień na plac budowy wkroczy wykonawca montujący ekrany akustyczne - mówi Joanna Rzepka, naczelnik Wydział Inwestycji i Remontów w tczewskim ratuszu.
Inwestycja realizowana jest w ramach tzw. schetynówek. Koszt budowy to 6,7 mln zł. Dotacja rządowa na budowę ul. Nowosuchostrzyckiej wynosi 35,29 proc. wartości zadania. Do inwestycji dołożył się także powiat, który zobowiązał się do przekazania 1,2 mln zł na ten cel. Pozostała kwota pochodzić będzie z budżetu miasta.
Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Ulica Nowosuchostrzycka
Ulica Nowosuchostrzycka
Informacje na temat ulicy Nowosuchostrzyckiej - a właściciele kolejnego odcinka alei Kociewskiej, bo taka jest właściwa nazwa tej trasy
Komentarze (26) dodaj komentarz
zdzichu_gość
11.09.2013, 08:07
sciezka rowerowa
a gdzie sciezka rowerowa?szczew podobno przyjazny rowerzystom
Odpowiedzślepyś?_gość
11.09.2013, 08:12
zdjęcie numer trzy - to właśnie ciąg pieszo-rowerowy - jak byk
Cytuj__gość
11.09.2013, 10:17
Znowu pieszo-rowerowy, czyli ludzie będą włazić na ścieżkę rowerową. Nie można tego było bardziej oddzielić? W końcu to wszystko powstawało od nowa.
Cytujgospodarz_gość
11.09.2013, 11:04
Tczew a nie "szczew"
ktore pokolenie jestes zza Buga ? pozostalo wam to "sljedziki", piszemy i mowimy Tczew a nie "szczew" takze " sledzie" a nie "sljedziki" typowe dla tych zza Buga to dla tego okreslaja Was do dzis "sljedziki"
Cytujgość_gość
11.09.2013, 16:52
szczew
Tczew tak szczew nie koniecznie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cytujandy 555_gość
11.09.2013, 08:12
I co dalej?
Ulica Nowosuchostrzycka zakończona na ul. Żwirki niczego nie załatwia. Czy i kiedy nastąpi jej przedłużenie do ul. Jagielońskiej z możliwością dojazdu do drogi 91 przez osiedle Bajkowe? Dopiero takie rozwiązanie nadaje sens tej budowie i tworzy coś w rodzaju alternatywnej obwodnicy osiedla Suchostrzygi.
Odpowiedzka_gość
11.09.2013, 08:43
I tak nie ma sensu
Cała inwestycja jest pozbawiona sensu. Obojetnie czy skończy się na Żwirki, czy zostanie przedłużona do Al. Kociewskiej. Prowadzi z nikąd do nikąd i z tego powodu nie przejmie żadnego ruchu np. z Armii Krajowej.
Cytuj_gość
11.09.2013, 10:52
Nie prowadzi z nikąd, do nikąd. Ma odciążyć zakorkowaną w godzinach szczytu Armii Krajowej, na którą nie można wjechać z ulic podporządkowanych i jest problem, żeby z niej zjechać. Przez Armii Krajowej kierowcy jeżdżą do wjazdu na autostradę, dlatego między innymi Armii Krajowej jest zakorkowana w godzinach szczytu. Ci, którzy będą chcieli jechać z Nowego Miasta na Suchostrzygi I, czy Suchostrzygi II, czy Bajkowe, albo na Manhatan itd, będą mogli z Gdańskiej jechać ulicą Nowosuchostrzycką i nie zawalać niepotrzebnie Armii Krajowej i po to jest potrzebna Nowosuchostrzycka i miała już być oddana do użytku 30 lat temu, ale podzieliła los remontu mostu tczewskiego, budowy mostu Kwidzyńskiego, czy budowy warszawskiego metra. Zgoda, że Nowosuchostrzycka kończąca się na Żwirki, to będzie porażka, bo będzie problem z wjazdem na Żwirki, chyba, że będzie sygnalizacja świetlna, to każdy co kilka minut będzie miał swoją szansę. Niestety, Tczew nie jest przygotowany na taką ilość samochodów, jaka porusza się obecnie na naszych drogach. Brak ulic, parkingów, ulice za wąskie itd itp. Jak to niektórzy mówią: "Z gówna bata nie ukręcisz", ale to nie znaczy, żeby spocząć na laurach i nie robić nic. Kiedy Tczew leżał jeszcze w granicach Prus, to Niemcy projektowali i budowali miasto przewidując jego ewentualny, późniejszy rozwój. Projektowano np i budowano szerokie chodniki wzdłuż ulic, żeby można było w razie czego ulicę poszerzyć. Są jeszcze tego ślady np wzdłuż ulicy Wojska Polskiego, gdzie jest bardzo szeroki chodnik, ale naszym władzom do dzisiaj nie przyszło do głowy, żeby poszerzyć tą ulicę. Ten nieszczęsny wiadukcik na Wojska Polskiego, też jest bardzo wąski. Ciekawe, czy mogą się na nim minąć 2 autokary wycieczkowe, nie rozbijając sobie lusterek. Np na niemieckich mapach z XVIII wieku są zaznaczone tereny zalewowe i inne miejsca, w których nie wolno było budować domów i innych obiektów ze względu na niebezpieczeństwo powodzi, ale w PRL i w wolnej "demokratycznej" Polsce, wszystkie te miejsca zostały zabudowane albo PRL-owskimi blokowiskami, albo później tereny te sprzedano prywatnym developerom, którzy budowali, lub budują na nich bloki mieszkalne i ostatnio tereny te są co roku zalewane.
Cytujka_gość
11.09.2013, 11:40
Do gościa
Kolego Gościu. Refleksje ogólne są jak najbardziej prawdziwe. Podpisuję się pod nimi obiema rękami. Natomiast uwagi dotyczące ul. Nowosuchostrzyckiej to porażka. Sam piszesz, że ulicę zaprojektowano 30 lat. A więc na potrzeby Tczewa lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. W tym czasie (zapewne) chodziło o jakieś tam skomunikowanie posesji przy ul. Jagiellońskiej 55 ze światem. Przypominam, że przy Jagiellońskiej 55 mieściła się najpierw fabryka domów, a później Unimor. Myślę, że NIGDY!!!! nie planowano odciążenia Armii Krajowej. Natomiast, gdyby urzędnicy zaczęli myśleć kategoriami takimi, jak Niemcy (opisanymi przez Ciebie), to zamiast Alei Kociewskiej i ulicy Nowosuchostrzyckiej powinna powstać trasa, która biegnie ZA!!! Armii Krajowej, czyli obecna ulica Działkowa. Ta trasa rzeczywiście odciążyłaby AK, a ponadto przejęłaby cały ruch z A1 do miasta i do okolicznych wsi w stronę Gdańska (obecną Działkową) oraz w stronę Czarlina (Aleją Kociewską, ale trochę inaczej biegnącą, niż obecnie). Wracając do odciążenia AK - pozyjemy, zobaczymy. Przecież to tylko półtora miesiąca. Wtedy ktoś będzie musiał się pokajać: Albo Ty, albo ja.
CytujANGRY_DRIVER_gość
11.09.2013, 08:14
Już życzę powodzenia wszystkim wkur**** kierowcom którzy utkną w korku na wysokości wysepki widocznej na zdj. nr 2. Widziałem ją osobiście i nie daj boże żeby jakiś tir się zgubił i wjechał na tą przepiękną drogę . asfaltu może na 180 cm więc osobówka na chama wejdzie a tir już się nie przeciśnie :) działek wycięli jak by stawiali 6 pasów jezdni a wykorzystali minimum . Pozdrawiam opiekuna projektu .
Odpowiedz_gość
11.09.2013, 08:33
TIR utknie w korku?! a po co ma tam zjeżdżać - przecież do zjazd na wysokości przedszkola - na wąskie osiedlowe uliczki - tamtędy nikt nie jeździ - ruch prawie zerowy. tiry się nie pakują w takie drogi - po i nie mają po co - zjechanie im nic nie da
Cytujstary tczewiak_gość
11.09.2013, 08:22
ulica Nowosuchostrzycka
Jest ulica i bardzo dobrze, nie wiadomo kiedy dalszy ciąg ale najbardziej niezrozumiałe jest to rondo przy wjeżdzie na drogę 91. Niedługo ma być remontowana ta droga i można było to rondo przesunąć dalej i byłby skręt na Gdańsk. Wydaje mi się to logiczne. Czyżby to był kolejny absurd?
Odpowiedz_gość
11.09.2013, 08:44
tylko dlaczego nie zrobili chodników z ulicy Nowosuchostrzyckiej na ul Jaworowa - są tylko wąskie paski :( i to tyle marudzenia z mojej strony ;)
Odpowiedzgosc_gość
11.09.2013, 10:21
gosc
A ja akurat mam inny powód do marudzenia.. chodzi dokładnie o ulicę żwirki czy tam też będzie nowy dywanik?! czy tak to juz zostanie że jedną zrobili a drugą rozwalili ? :)
OdpowiedzMax_gość
11.09.2013, 10:22
Oświetlenie
Mam nadzieję że nie zaoszczędzą na latarniach. To ważny element który pozostaje na lata!
Odpowiedzantek_gość
11.09.2013, 13:16
Na zdjęciu nr 2 żeby dodać pikanterii można wykroić trochę miejsca na fontannę. Tczew miastem fontan!!! i nietrafionych inwestycji .ha ha ha.
OdpowiedzTczewianin_gość
11.09.2013, 13:27
Bzdura
Ja kna AK sa korki to ktoś nie wie co to korek. Takie są na Wojska Polskiego , Nowosychostrzycka to bezsensowna inwestycja.
Odpowiedz*_gość
11.09.2013, 18:58
Suchostrzycka
Ekrany akustyczne tylko szpecą. Jak musicie to ograniczcie do minimum.
Odpowiedzmieszkaniec_gość
12.09.2013, 11:37
pieniądze w błocie
Szpecą i to bardzo, są bezskuteczne!!!!! Będą na dług. 320 i nie wiadomo dlaczego?! Mają niby tłumić jakiś w ogóle nieokreślony hałas. Jaki tam hałas?! Na wielu ulicach jest on większy. Dodatkowo jeszcze hałas ma być tłumiony żywopłotem po obu stronach ulicy. Czyli "dwa w jednym". Razem z ekranami dźwiękochłonnymi, będą zamontowane jeszcze energochłonne metalowe bariery bezpieczeństwa drogowego, żeby samochody nie wypadały z trasy!!!!!!!!!!!!! Prędkość 60 km/h i wypadanie z trasy??!!! Czyli jak zaszaleć, to zaszaleć!!!!!!!! Afera i skandal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cytujrajdowiec_gość
12.09.2013, 12:17
szkoda dytków
Ekrany, bariery i żywopłoty, to do niczego niepotrzebna, razem bardzo kosztowna zabawka - ponad 1 mln zł.
Cytujtczewianin_gość
11.09.2013, 19:15
w tczewie są korki? mieszkam w tczewie cale życie a w korku nie stalem,chyba że 10 czy 15 aut przed rondem na starym mieście nazywacie korkiem.
Odpowiedzqwe_gość
11.09.2013, 21:28
qwe
dzis ok 15:15 korek ciągnąl sie od ronda przy UM do ul Kasprowicza(ok 650 m ) nie wspominając o ul Baldowskiej która tez jest zakorkowana
Cytujrowerzysta_gość
11.09.2013, 19:27
Rowerzyści są pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego, tak jak samochody. Dlaczego ciągle buduje się ścieżki pieszo-rowerowe, zamiast na zbudować nieco szerszą jezdnię i wymalować pasy dla rowerów przy krawężnikach? Takie rozwiązanie byłoby dużo wygodniejsze (krawężniki) i bezpieczniejsze dla rowerzystów oraz dla pieszych. Poza tym nie rozumiem dlaczego zmarnowano tyle terenu na "drugą" oddzielną ulicę, zamiast miejsca parkingowe umieścić przy głównej jezdni, a samą jezdnię poszerzyć i namalować pasy do skrętu i dla włączających się do ruchu przy skrzyżowaniach., umożliwiając płynne manewry.
Odpowiedztcz_gość
11.09.2013, 20:44
co to jest
ludzie czy ktoś z was tam był?! to co tam zrobiono(wybudowano) to jest to jest wyrzucanie pieniędzy w błoto, to jakieś betonowo-asfaltowe szaleństwo, ktoś to, to zatwierdził, powinien być wyrzucony z pracy natychmiast!!! a podobno nie mamy pieniędzy na inwestycje!?
Odpowiedz_gość
12.09.2013, 09:30
Puknij sie w czolo
Cytujhihi_gość
12.09.2013, 06:55
zdzichu
tyczew,czczew i szczew buhahaha
Odpowiedz