Dobra wiadomość dla tczewian, którzy dojeżdżają do pracy do Elbląga - bądź często jeżdżą na Warmię i Mazury. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka wykonawcy, który przebuduje odcinek krajowej "22" od Królewa Malborskiego do granicy z Warmińsko-Mazurskim.
Gruntownie zmieni się ponad 10-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 22. Nie tylko zyska nową nawierzchnię przystosowaną do ruchu ciężkich pojazdów, ale również ścieżkę pieszo-rowerową.
Zakres prac
Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz dostosowanie parametrów do wymaganej klasy technicznej - m.in. poprzez przystosowanie nawierzchni do obciążeń do 11,5 t/oś. Rozbudowa obejmie ok. 10,2 km drogi krajowej od granic administracyjnych Malborka do granicy województwa pomorskiego z warmińsko-mazurskim, z wyłączeniem wcześniej przebudowanego skrzyżowania w Królewie Malborskim. Na trasie zostaną przebudowane skrzyżowania, skorygowane łuki poziome, spadki poprzeczne, przebudowany system odwodnienia i zbiorników retencyjnych. Ponadto zostaną przebudowane przepusty pod drogą krajową.
Na całej długości odcinka zostanie zbudowana lub przebudowana ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscem postoju oraz kanał technologiczny. Prace budowalne przewidują również przebudowę kolidującej z inwestycją infrastrukturą techniczną.
Oczekiwane rezultaty
Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa (m.in. poprzez rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego).
Rozbudowa pozytywnie wpłynie również na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, m.in. dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz redukcję ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport.
Na razie niestety GDDKiA nie ma nowych informacji na temat tego, kiedy może zostać zakończona przebudowa "berlinki" na odcinku między Czarlinem a Knybawą.
Gruntownie zmieni się ponad 10-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 22. Nie tylko zyska nową nawierzchnię przystosowaną do ruchu ciężkich pojazdów, ale również ścieżkę pieszo-rowerową.
- Na oferty potencjalnych wykonawców czekamy do 16 lutego 2022 r. Roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 19 miesięcy. O wyborze najkorzystniejszej oferty przesądzi cena za przeprowadzenie prac zgodnych z założoną specyfikacją i wymaganiami jakościowymi. Link do postępowania: O.Gd.D-3.2411.01.2022. - informuje Piotr Michalski z gdańskiego oddziału GDDKiA.
Zakres prac
Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz dostosowanie parametrów do wymaganej klasy technicznej - m.in. poprzez przystosowanie nawierzchni do obciążeń do 11,5 t/oś. Rozbudowa obejmie ok. 10,2 km drogi krajowej od granic administracyjnych Malborka do granicy województwa pomorskiego z warmińsko-mazurskim, z wyłączeniem wcześniej przebudowanego skrzyżowania w Królewie Malborskim. Na trasie zostaną przebudowane skrzyżowania, skorygowane łuki poziome, spadki poprzeczne, przebudowany system odwodnienia i zbiorników retencyjnych. Ponadto zostaną przebudowane przepusty pod drogą krajową.
Na całej długości odcinka zostanie zbudowana lub przebudowana ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscem postoju oraz kanał technologiczny. Prace budowalne przewidują również przebudowę kolidującej z inwestycją infrastrukturą techniczną.
Oczekiwane rezultaty
Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa (m.in. poprzez rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego).
Rozbudowa pozytywnie wpłynie również na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, m.in. dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz redukcję ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport.
Na razie niestety GDDKiA nie ma nowych informacji na temat tego, kiedy może zostać zakończona przebudowa "berlinki" na odcinku między Czarlinem a Knybawą.
Komentarze (9) dodaj komentarz
._gość_gość
13.01.2022, 10:54
niech
skończą odcinek Czarlin most Knybawski od 2015 wstrzymano remont Pisiory j** e.
OdpowiedzAlex_gość
13.01.2022, 21:36
niestety
A co mają Pisiory do nieudaczników z GDDKiA?
CytujJan_gość_gość
29.01.2022, 15:39
Do Alex
Przecież to pisiory wybierają wykonawców.Smolinskipowstrzymal pierwotny projekt 2+1i potem zaczęło się p........ć.
Cytujmoże_lepiej_nie_gość
13.01.2022, 11:01
może lepiej niech nie zaczynają nowych inwestycji, jak ma to wyglądać jak na odcinku na wysokości Knybawa - Gniszewo, to niech będzie tak jak jest :) po co psuć coś co działa...
Odpowiedzloki55_gość_gość_gość
13.01.2022, 17:39
Za psucie drogi urzędnicy krocie zarobią , tu oto chodzi!
Cytujemeryt_gość
13.01.2022, 14:17
Może wezmą firmę TRAKCJA. Mają doświadczenie - rozgrzebali drogę 224 (od A1 do Godziszewa), drogę 22 (od Czarlina do Knybawy). Niech się pobawią dalej.
Odpowiedzvhn_gość
13.01.2022, 14:17
Te wszystkie firmy drogowe niech się uczą budowy traktów od Skandynawów! Tam nie wychodzą dziury po każdej zimie.
OdpowiedzFgff_gość
13.01.2022, 15:17
Nie jestem tczewianem, tylko Tczewiakiem. Trochę szacunku dla tradycji kociewia
Odpowiedzab _gość
14.01.2022, 07:29
proponuję dokończyć to co nieskończone jest, trochę tego mamy dookoła.
Odpowiedz