Nawet ponad 5 mln zł mogła kosztować kampania realizowana na ulicach polskich miast - wynika z szacunków podanych na łamach branżowego portalu wirtualnemedia.pl. Charakterystyczne banery antyaborcyjne i hasłami "Kochajcie się mamo i tato" pojawiły się także na terenie Tczewa.
Od kilku miesięcy charakterystyczne banery dosłownie zalały polskie miasta. Pierwsze pojawiły się po ogłoszeniu wyroku Trybunału Konstytucyjnego zaostrzającego prawa aborcyjne. Za kampanią stoi fundacja "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara". W ostatnich miesiącach kampania dodatkowo się nasiliła - w nieco innym kontekście - w miastach i miasteczkach polski pojawiły się billboardy z napisem kreślonym jakby dziecięcą ręką - "Kochajcie się mamo i tato". Całość ma promować stowarzyszenie Sychar, a fundatorem ma być również Fundacja Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara. Jak donoszą wirtualnemedia.pl działająca od 2018 roku fundacja "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" ma w swoim zarządzie Mateusza Kłoska (97 miejsce na liście 100 najbogatszych Polaków wg Forbes), prezesa firmy Eko-Okna, która figurowała w 2020 roku na liście magazynu Forbes. Ile fundację kosztowała kampania, która zajmuje obecnie chyba większość powierzchni na przydrożnych tablicach? Dokładne koszty nie są znane, ale dom mediowy Media People na podstawie danych Kantar Media przygotował dane szacunkowe.
Jak wynika z informacji podanych przez Martynę Kaczmarek i Paulinę Zagórską - tylko do 1 lutego 2021 roku "Fundacja Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" mogła wydać nawet 5.5 mln zł na nośniki reklamowe przedstawiające grafikę z płodami i plakaty z napisem "kochajcie się mamo i tato" (źródło: dom mediowy Media People na podstawie danych z Kantar Media). Kwota "rate card" w okresie od listopada 2020 do końca stycznia 2021(czyli cennikowa przed rabatami) to 17 242 585 zł netto (bez VAT). "Należy założyć, że Fundacja świadomie negocjowała koszty i uzyskała poziom rabatów taki jak profesjonalny rynek, który specjalizuje się w zakupach i negocjacjach. Jeśli tak jest, to kwota po rabatach przeznaczona na zakup mediów wg estymacji domu mediowego Media People to 5 172 776 złotych netto oraz dodatkowe ok. 8% (413 tys. złotych netto) na produkcję plakatów do wyklejenia. Łącznie 5 585 776 złotych netto" - podkreślają Kaczmarek i Zagórska. - informują wirtualnemedia.pl.
Martyna Kaczmarek i Paulina Zagórska postanowiły przygotowały wyliczenia, jak inaczej można by wydatkować przeznaczoną na kampanię kwotę. Z ich wyliczeń przedstawionych na łamach wirtualnychmediów.pl wynika, że za równowartość kwoty wydanej na kampanię billboardową (estymacja, ok. 5 585 000 zł) można byłoby na przykład sfinansować roczne dożywienie 4655 dzieci (wg stawek poznańskiego MOPR z czasu pandemii: 200 zł/mc, tj. 1200 zł/rok).
Na stronie sychar.org czytamy, "Wspólnota Trudnych Małżeństw SYCHAR zgodziła się na umieszczenie swojego logo na tych plakatach, ponieważ podziela wartości, które Fundacja ma w swoich celach statutowych - "wspieranie rodzin, jako naturalnego i najważniejszego środowiska wychowawczego dla człowieka". Celem akcji plakatowej jest promocja wartości miłości małżeńskiej i rodzicielskiej. Nie ma ona innych celów poza pokazywaniem wagi dobrych, prawidłowych relacji pomiędzy rodzicami, małżonkami dla tworzenia trwałych więzi małżeńskich i rodzinnych, co stanowi podstawę prawidłowego, zdrowego rozwoju dzieci. ".
Dodajmy, że kampanijne banery są widoczne także w kilku miejscach Tczewa.
Od kilku miesięcy charakterystyczne banery dosłownie zalały polskie miasta. Pierwsze pojawiły się po ogłoszeniu wyroku Trybunału Konstytucyjnego zaostrzającego prawa aborcyjne. Za kampanią stoi fundacja "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara". W ostatnich miesiącach kampania dodatkowo się nasiliła - w nieco innym kontekście - w miastach i miasteczkach polski pojawiły się billboardy z napisem kreślonym jakby dziecięcą ręką - "Kochajcie się mamo i tato". Całość ma promować stowarzyszenie Sychar, a fundatorem ma być również Fundacja Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara. Jak donoszą wirtualnemedia.pl działająca od 2018 roku fundacja "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" ma w swoim zarządzie Mateusza Kłoska (97 miejsce na liście 100 najbogatszych Polaków wg Forbes), prezesa firmy Eko-Okna, która figurowała w 2020 roku na liście magazynu Forbes. Ile fundację kosztowała kampania, która zajmuje obecnie chyba większość powierzchni na przydrożnych tablicach? Dokładne koszty nie są znane, ale dom mediowy Media People na podstawie danych Kantar Media przygotował dane szacunkowe.
Jak wynika z informacji podanych przez Martynę Kaczmarek i Paulinę Zagórską - tylko do 1 lutego 2021 roku "Fundacja Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" mogła wydać nawet 5.5 mln zł na nośniki reklamowe przedstawiające grafikę z płodami i plakaty z napisem "kochajcie się mamo i tato" (źródło: dom mediowy Media People na podstawie danych z Kantar Media). Kwota "rate card" w okresie od listopada 2020 do końca stycznia 2021(czyli cennikowa przed rabatami) to 17 242 585 zł netto (bez VAT). "Należy założyć, że Fundacja świadomie negocjowała koszty i uzyskała poziom rabatów taki jak profesjonalny rynek, który specjalizuje się w zakupach i negocjacjach. Jeśli tak jest, to kwota po rabatach przeznaczona na zakup mediów wg estymacji domu mediowego Media People to 5 172 776 złotych netto oraz dodatkowe ok. 8% (413 tys. złotych netto) na produkcję plakatów do wyklejenia. Łącznie 5 585 776 złotych netto" - podkreślają Kaczmarek i Zagórska. - informują wirtualnemedia.pl.
Martyna Kaczmarek i Paulina Zagórska postanowiły przygotowały wyliczenia, jak inaczej można by wydatkować przeznaczoną na kampanię kwotę. Z ich wyliczeń przedstawionych na łamach wirtualnychmediów.pl wynika, że za równowartość kwoty wydanej na kampanię billboardową (estymacja, ok. 5 585 000 zł) można byłoby na przykład sfinansować roczne dożywienie 4655 dzieci (wg stawek poznańskiego MOPR z czasu pandemii: 200 zł/mc, tj. 1200 zł/rok).
Na stronie sychar.org czytamy, "Wspólnota Trudnych Małżeństw SYCHAR zgodziła się na umieszczenie swojego logo na tych plakatach, ponieważ podziela wartości, które Fundacja ma w swoich celach statutowych - "wspieranie rodzin, jako naturalnego i najważniejszego środowiska wychowawczego dla człowieka". Celem akcji plakatowej jest promocja wartości miłości małżeńskiej i rodzicielskiej. Nie ma ona innych celów poza pokazywaniem wagi dobrych, prawidłowych relacji pomiędzy rodzicami, małżonkami dla tworzenia trwałych więzi małżeńskich i rodzinnych, co stanowi podstawę prawidłowego, zdrowego rozwoju dzieci. ".
Dodajmy, że kampanijne banery są widoczne także w kilku miejscach Tczewa.
Komentarze (42)
dodaj komentarz
Tczewiak_gość
16.03.2021, 11:07
No i super
No i niech sobie wiszą... :) Inni musieli patrzeć na pioruny w oknach, koszulkach, maskach i RÓWNIEŻ NA BILBORDACH. To jest i miejsce na takie. Nie widzę nic obrażającego w tym tekście. Myślę, że w tym poranionym świecie trzeba przypominać o zwykłej miłości. Ma to pozytywny wydźwięk. W ogóle w dzisiejszym smutnym świecie powinno być wiele pozytywnych banerów... Przy okazji mniej by szpeciły w porównaniu do reklam lub twarzy polityków. :)
Do lewaków _gość
16.03.2021, 17:12
Skoro lewaki tak skrzętnie obliczyliście ile za kampanię billboardową można by pomóc dzieciom. To już zaczynajcie pomagać. Pieniądze za billboardy w większości trafiły do firmy AMS - spółki gazety wyborczej. Już pieniądze są na waszym koncie. Dajcie je teraz biednym dzieciom... Szach i mat skvrvvysyny.
niedzielny_gość_gość_gość_gość_gość
16.03.2021, 21:01
do pisiorów
Jesteście dla mnie szmaciarzami. Jak spotkam pisiora to kopne go w du.e. Kretyni z sekty.
MICHAŁ_gość
16.03.2021, 11:16
Może trzeba było zając się proaborcyjnym plakatem strajku kobiet który był w Tczewie koło Galerii widok od strony ul. Gdańskiej. Ile za to by było zupy dla bezdomnych lub karmy dla psów w schronisku?
***** ***__gość_gość
16.03.2021, 13:17
A pomagasz jednym lub...
drugim?Tak tylko pytam.
FAJNE_gość
16.03.2021, 11:17
Billboard mi się podoba i ma pozytywne przesłanie miłości.
Wa_gość
16.03.2021, 13:09
Precz z LGBTAGD
Gdy na promocję LGBTAGD miasta Warszawa czy Gdańsk wydają milony, to nie ma problemu, a agdy pojawią się sympatyczne plakaty z mamą i tatą, to lewactwo dostaje białej gorączki. Według lewactwa z Unii Europejskiej , polskich LGBTAGD i tak zwanego Strajku Kobiet określenie MAMA i TATA są homofobiczne. Poważnie ! Bardzo podobają mi się takie plakaty. Kocham normalność!
***** ***__gość_gość
16.03.2021, 13:21
No własnie ...
ta cała "miłość" wypływa z większości komentarzy.Stowarzyszenia ,ktore sponsoruja tę kampanie maja niewiele wspolnego z miłością bliźniego.
Kinjo _gość
16.03.2021, 11:21
Yhy
I co komu to przeszkadza? Banery pro abo są ok, ale kochajcie się mamo i tato są bee? Na mózgi się rzuca niektórym
adi_gość
16.03.2021, 11:29
No i ......?
Do redakcji_gość
16.03.2021, 11:31
Kapitalny pomysł z banerami
Skoro piszecie artykuł to podalibyście adres i konto na które można wpłacać pieniądze na wspieranie działań fundacji "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara". A pomysł z banerami super. To tysiąc razy lepsze niż drące ryja wulgarne feminazistki.
ZEUS_gość
16.03.2021, 11:35
Zabolało lewaki?
Na stronie stowarzyszenia Sychar, które jest jednym z fundatorów nośników z napisem "kochajcie się mamo i tato", można przeczytać: "celem akcji plakatowej jest promocja wartości miłości małżeńskiej i rodzicielskiej. Nie ma ona innych celów poza pokazywaniem wagi dobrych, prawidłowych relacji pomiędzy rodzicami, małżonkami dla tworzenia trwałych więzi małżeńskich i rodzinnych, co stanowi podstawę prawidłowego, zdrowego rozwoju dzieci".
Leoncio_gość
16.03.2021, 11:48
Popatrzcie na te lewackie ryje
Dwie feminazistki, które w życiu nie zhańbiły się pracą a innym dyktują co mają robić z pieniędzmi. tnij.tcz.pl/?u=3f027e
ZIBI_gość
16.03.2021, 12:24
to jest jedna z tych poj**anych proaborcyjnych julek tnij.tcz.pl/?u=f16f36
Ooooo_gość
16.03.2021, 12:15
Foczki
Super inicjatywa . Szanujmy się ,kochajmy ... A dla.kazdego znajdzie się miejsce .
gość_gość
16.03.2021, 12:15
Sądzę, że hasło powinno brzmieć trochę inaczej - Mamo i tato kochajcie mnie. Ale to tylko moje zdanie.
Gościówa_gość
16.03.2021, 12:56
Tym co łączy dwoje ludzi nie może być tylko dziecko, jeśli rodzice kochają dzieci, a siebie wzajemnie nie - to nie daje dziecku szczęścia. Dzieciak rośnie szczęśliwy obserwując zdrową relację swoich rodziców, w ten sposób poprzez obserwację uczy się szacunku, miłości, reagowania na trudne sytuacja, ale co jest najważniejsze dla takiego młodego człowieka to stabilność, silny fundament i poczucie bezpieczeństwa. Jedno wynika z drugiego. :) Dwoje dorosłych, dojrzałych emocjonalnie ludzi, opierających swoją relację na miłości i szacunku, przekazuje takie wzorce swoim dzieciom właśnie. Dla mnie hasło jak najbardziej trafne. :)
m_gość
16.03.2021, 13:30
jeśli dwoje ludzi bardzo sie kocha to owocem tej miłości powinno byc dziecko.gdzy mezczyzna i kobieta tworza związek oparty na uczuciu wzajemnym szacunku i zrozumieniu dziecko wychowywane w takim domu bedzie kochane.
buk_gość
16.03.2021, 12:20
Zmarnowane pieniądze. Ojciec dyrektor wiedziałby, co z nimi zrobić.
,,_gość
16.03.2021, 12:44
,,
Widać autor tęskni za kampaniami w stylu : tnij.tcz.pl/?u=b160e3
_gość
16.03.2021, 12:55
myślałem, że to ksiądź rozwiesił
albo ministrant za snikersa. Żenująca akcja, te pieniądze mogły zostać przekazane na osoby, które rzeczywiście potrzebują pomocy - a w Polsce takich nie brakuje.
:)_gość
16.03.2021, 13:32
Te "myślący" jak już odkryłeś istnienie tych potrzebujących to teraz jeszcze odkryj istnienie swojego portfela i im pomóż! Ale swoimi zasobami, a nie innych.
MichaTCZ_gość
16.03.2021, 13:02
Piękne hasło ;), dokładnie "Kochajcie się MAMO I TATO" :)
gość_gość
16.03.2021, 13:52
Gościówa
Z założenia piękne hasło. Ale jeśli tak nie jest ? Jeśli mamie i tacie wydawało się tylko, że się kochają ? Niestety zdarza się to bardzo często i dziecko nie ma szans zobaczyć szczęśliwych rodziców. Dlatego nie zawsze jedno wynika z drugiego. Wtedy to hasło już nie brzmi tak pięknie, a jedynie jest krzykiem rozpaczy. Zresztą takim wołaniem o pomoc jest także i moje hasło. Przepraszam, ale jak wcześnie zaznaczyłem jest to tylko moje zdanie i być może się mylę.
Jgg_gość
16.03.2021, 14:32
Kolejny wysyp sponsorowanych komentarzy????????????????????????????????
Gościówa_gość
16.03.2021, 19:08
????
Dokładnie!!!
Gość_gość_gość
16.03.2021, 15:21
...
A co jeśli tata zdradza mamę? Albo odwrotnie? Albo któreś z nich jest alkoholikiem, hazardzistą, przewala kasę na lewo i prawo? A jeśli znęcają się nad sobą psychicznie? Co wtedy? Kochać na siłę, niszczyć siebie wzajemnie, czy lepiej zacząć od nowa. Dysfunkcyjne rodziny są w każdym środowisku. Rozwody biorą katolicy i niewierzący, dla kogoś może być to życiowa porażka, dla innych oczyszczenie. Nie można generalizować, nie można nakazywać, każda sytuacja jest inna. Każdy chce żyć w kochającej się rodzinie, ale czasami się po prostu nie da. Smutne, ale prawdziwe...
Mati_gość
16.03.2021, 16:12
Twoje problemy rodzinne zachowaj dla siebie.
haha_gość
17.03.2021, 12:32
Richert swoje problemy rodzinne zostaw u siebie w domu ćpunie !
Mati_gość
16.03.2021, 15:44
Jedna uwaga
Gość wydał swoje, prywatne pieniądze. Lewactwo chciałby decydować na co my mamy wydawać swoje pieniądze. Na to możesz wydać, ale na to już ci nie pozwalamy. Plakaty przyjęła również należąca do Agory (wydawcy Gazety Wyborczej) firma reklamy zewnętrznej AMS. Ciekawe czy zyski z umowy przekaże na dożywianie dzieci. Swoja drogą ten artykuł w tcz.pl potwierdza tylko lewacką i proaborcyjną linię redakcji.
Bg_gość
17.03.2021, 05:58
To zwykła informacja a Ty już wiesz jaka jest linia redakcji? Może w ogóle nie pisać o niczym żeby potem latki im nie przypisywać. Zastanów się...
stand_gość
16.03.2021, 17:07
Bardzo dobra akcja. Może dotrze w ten sposób do Julek i Brajanków, że KAŻDA aborcja, to pozbawienie życia niewinnego i bezbronnego dziecka.
POlAK_gość
16.03.2021, 18:16
PLAKATY
HIPOKRYCI Z PIORUNEM , POCHWALCIE SIĘ ILE KASY POSZŁO NA OCHYDNE PLAKATY MARSZU [ kobiet ? ] - ILE ZA TO MOŻNA BY BYŁO KUPIĆ WYPRAWEK DLA NIEMOWLĄT
ja_gość_gość
16.03.2021, 18:50
Bilbord ok , a co do seksu .......hmm
_gość
16.03.2021, 20:00
Może niech księża zaczną pomagać innym
Proszę zobaczyć na te luksusowe auta przed parafia.. Same parafie, istne bizancjum za pieniądze wiernych. Ile warte jest dzis imperium ojca Rydzyka? Czy Jezus żył w bogactwie? Śmieszą mnie te prawicowe komentarze napisane przez garstkę oderwanych od rzeczywistości małolatów... Włączcie myślenie, PiS to nie wiara, mw również!
IGOR_gość
16.03.2021, 23:25
tu masz odpowiedź tnij.tcz.pl/?u=5e1852
Aniatczew _gość
16.03.2021, 20:28
Niezrozumiała kampania
Wyobraźmy sobie że autem jedzie dziecko z domu dziecka albo dziecko, którego rodzice akurat się rozwodzą lub się rozwiedli. Co ono czuje czytając takie hasło na bilbordzie?Każdego dnia boryka się ze swoją trudną sytuacją rodzinną a takie hasła tylko dokładają niepotrzebnego stresu. Dla mnie kampania uderzająca nie w aborcję ale właśnie w takie dzieci które płacą za błędy swoich rodziców.
Bogus_gość
16.03.2021, 21:24
Co za czasy. Nikomu nie przeszkadza jak wypisują czy krzyczą na ulicy przy dzieciach je...c lub wypie....ac a przeszkadza napis "kochajcie sie mamo i tata". Nie ma przeciez tu zadnych wulgaryzmow. Ludzie opamietajcie sie
Hgg_gość
17.03.2021, 00:15
Idź z Bogiem i nie wracaj
Nikt ważny_gość
17.03.2021, 10:25
.
A czy autorki dokonały wyliczenia, jak inaczej można by wydatkować kwotę przeznaczoną na kampanię "Strajku Kobiet?" Mi się ta kampania nie podoba, z błyskawicami też nie. Ale boli mnie totalny updek mediów w tym kraju. Tłuczecie Państwo slogany i opinie zasłyszane w social mediach, zamiast pisać ludziom o złożoności tego świata. Państwo nie widzą procesu, który zachodzi teraz w Polsce? Tego, jak bardzo zmienia się nasze społeczeństwo? Jak walczą tu jeszcze dwie siły: tradycyjna moralność, społeczeństwo religijne z nowym światopolgądem. Ja tego nie oceniam tylko widzę, jak bardzo się przeobrażamy. Czy nie można by tego opisać w gazecie inaczej? Trzeba powtarzać po raz dziesiąty to, co zostało napisane na Facebooku?? Co ludzie opowiadają sobie bez żadnej refleksji? Naprawdę wszystko jest takie czarno-białe?? Naprawdę to jest dziennikarstwo???
_gość
17.03.2021, 11:09
spuść wodę, bo śmierdzi....
Wiktor _gość
17.03.2021, 11:32
....
W Lubiszewie przy autostradzie też jest taki bilbord.