Tcz.pl logo

Szukaj

Chcą przystanku w sąsiedztwie kościoła

Zdaniem radnego przystanek mógłby powstać mniej więcej w tym miejscu (fot. tcz.pl)
Chcą przystanku w sąsiedztwie kościoła
Powraca sprawa stworzenia przystanku dla wysiadających przy ul. Gdańskiej, na wysokości tamtejszego kościoła. Pomysł ma wielu zwolenników - szczególnie osoby starsze, które muszą iść na msze do świątyni aż z ostatniego przystanku na terenie węzła. Problemem są jednak koszta zrealizowania tego pomysłu oraz niezadowolenie części zmotoryzowanych i właścicieli sklepów, przed którymi miejsca parkingowe miałyby zostać zamienione w zatoczkę przystankową.

Sprawa ciągnie się już od dłuższego czasu. Temat przypomniał podczas ostatniej sesji radny Zbigniew Urban, który podkreśla, że od 2011 roku zabiega o budowę przystanku autobusowego na ulicy Gdańskiej na wysokości sklepu "Arni".

- Już rok temu mówiłem, że odległość między przystankiem autobusowym na ul. Sobieskiego, a przystankiem autobusowym na dworcu jest zbyt duża. Autobusy jadące z kierunku Starego Miasta, Czyżykowa, czy Górek na dworzec PKP nie zatrzymują się już na ul. Mostowej, bo po wybudowaniu dworca zmieniły się trasy ich kursowania. Wiele osób pozbawionych zostało możliwości wysiadania w okolicach sklepów na ul. Gdańskiej i kościoła pw. św. Józefa ze względu na likwidację przystanku przy ul. Mostowej. - argumentuje rajca.

Radny przypomina, że sprawa budowy nowego przystanku autobusowego na ul. Gdańskiej była omawiana na posiedzeniu Zarządu Powiatu w kwietniu 2011r. (wspomniana ulica to droga powiatowa), który postanowił przeznaczyć kwotę 25 000zł. na wykonanie dokumentacji projektowej w związku z realizacją wspólnie z miastem Tczew zadania pn. "Budowa zatoki autobusowej w ul. Gdańskiej".


- W lipcu 2012r. na posiedzeniu Zarządu Powiatu Pani Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg omówiła złożony przeze mnie wniosek, a Zarząd Powiatu podtrzymał swoje stanowisko i wyraził zgodę na budowę przystanku autobusowego na ul. Gdańskiej, pod warunkiem, że koszty projektu obciążyłyby Powiat Tczewski, a koszty budowy przystanku miasto Tczew. - przypomina radny, dodając, że od tego momentu kilka razy na posiedzeniach komisji stałych rady zabiegałem o budowę tego przystanku.

Co na to miasto, które odpowiada za sieć komunikacyjną? Ratusz przypomina, że jak tylko temat się pojawił, pojawiły się protesty odnośnie likwidowania miejsc parkingowych na i tak już zatłoczonej ulicy. Problemem są też koszta - wstępnie oszacowano, że może to być nawet ponad 200 tys. zł - mówi się o konieczności przebudowy sieci i części mediów w ciągu ul. Gdańskiej, czy ustawianiu wiaty:

- Problemem jest to, że zabieramy kilka miejsc parkingowych przy ul. Gdańskiej, gdzie już teraz nie jest łatwo o zaparkowanie. - mówi prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki - Może zatem warto lepiej rozważyć utworzenie takiego przystanku dla wysiadających na ulicy Sobieskiego, tuż obok kościoła (dawny Pewex - przyp. red.)? - zastanawia się włodarz.

Tymczasem radny Urban ma nadzieję, że przystanek powstanie jednak na ul. Gdańskiej. Wskazuje nawet źródło finansowania budowy przystanku - środki na budowę na drodze krajowej nr 91 koło "DZICZKA" systemu identyfikującego i rejestrującego wjeżdżające na czerwonym świetle pojazdy, która ostatnio stanęła pod znakiem zapytania. Radny poinformował nas, że w walkę o budowę przystanku chce się zaangażować również proboszcz tamtejszej parafii.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (56)
dodaj komentarz

  • +27

    Do Z.U._gość

    05.06.2013, 07:05

    Niech pan U. szuka kasy w powiecie, pytanie jest jedno czemu on się uparł na Gdańską. Sobieskiego przy byłym peweksie super miejsce.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx8  #
  • -12

    rzecznik_gość

    05.06.2013, 08:08

    pozdrawiam włodarza

    Za komunikację w mieście odpowiada prezydent. To po pierwsze. Czyli to prezydent decyduje o tym gdzie mają być przystanki i którędy mają jeździć autobusy. Po drugie likwidacja kilku 4 - 6 miejsc niewiele pogorszy sytuację parkingową na Gdańskiej. Kilka osób nie będzie mogło korzystać z miejsc postojowych, ale za to kilkaset przyjeżdżających osób uzyska dogodny dostęp do sklepów i kościoła. Po trzecie lokalizacja przystanku koło pewexu jest problematyczna z dwóch powodów: 1-sasiedztwa dużego skrzyżowania Gdańska - Sobieskiego - Mostowa, czyli BRD oraz 2- niedaleko w odległości 150 m znajduje się już przystanek na Sobieskiego koło ZKZ i OHP. Tak więc wychodzi na to - moim zdaniem - że na Gdańskiej znacznie lepiej ! Dodam, że miasto zasponsorowało powiatowi chociażby wymianę znaków D-15. Stare usunęło, nowe postawiło + koszt robocizny itp. Jak nas stać na remont cedu, to i na przystanek powinni wyskrobać. Chociażby z kasy za "wjazd na czerwone światło". PRAGMATYKA !

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6  #
    +5

    ponadpartyjny_gość

    05.06.2013, 09:34

    PLUS dla pomysłu

    Pan Prezydent ma rację tylko opcja z dwoma przystankami. Pierwszy przy ul. Sobieskiego to mozliwość że po podpaleniu 2 sąsiadujących pustostanów przed firmą VICTOR powstanie miejsce na sporą zatokę dla autobusów. Problem - komu podlega wyburzenie obiektów.

    Cytuj
    IP: 46.134.xx8.xx6  #
    +5

    sds_gość

    05.06.2013, 10:08

    Bardzo potrzebny przystanek na ul.Gdańskiej !

    Przystanek w tym miejscu to konieczność , dla linii "4" oraz "6" jadących od strony Flextronics. A Pan prezydent jak zwykle proponuje najgorsze z możliwych rozwiązań !

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx3  #
    +2

    As_gość

    05.06.2013, 19:15

    do ~ rzecznik

    Trzeci argument p.1 - nie trafiony, bo są przystanki przed o wiele większym skrzyżowaniem koło Lidla.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx8  #
    -3

    rzecznik_gość

    06.06.2013, 07:54

    Gdzie dokładnie przed Lidlem ? Może przeoczyłem.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6  #
  • -6

    hej_gość

    05.06.2013, 07:06

    czas najwyższy żeby to zrobić

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9  #
  • +9

    _gość

    05.06.2013, 07:13

    Niech Urban razem z proboszczeem sami pokryją koszty budowy mają dość kasy. Czas żeby włodarze tego miasta wkońcu pokazali kto tu rządzi

    Odpowiedz
    IP: 145.237.xx0.xx5  #
  • +3

    /_gość

    06.06.2013, 10:24

    /

    WYSGA Z CIENKIM RZĄDZI...

    Cytuj
    IP: 83.238.xx8.xx0  #
  • .,._gość

    05.06.2013, 07:44

    ...

    Młodzieży która jedzie do szkoły, też się przyda.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5  #
  • +4

    ._gość

    06.06.2013, 10:32

    .

    TYM LUJOM Z OHP-U, KTÓRZY JARAJĄ FAJKI I ZIOŁO PRZD TĄ SWOJĄ ,,SZKOŁĄ"? IM SIĘ AKURAT SPACER DŁUUUGI PRZYDA, PRZYNAJMNIEJ SIĘ DOTLENIĄ I MÓZG ZACZNIE PRACOWAĆ...

    Cytuj
    IP: 83.238.xx8.xx0  #
  • -2

    _gość

    05.06.2013, 07:49

    Czy to znowu będzie wina Pobłockiego jak Ci coś nie wyjdzie?

    Odpowiedz
    IP: 194.24.xx4.xx5  #
  • +5

    rzecznik_gość

    05.06.2013, 08:10

    patrzacy z boku

    Przecież decyzję podejmuje Pobłocki, zatem to będzie jego chwała albo wina.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6  #
  • +10

    _gość

    05.06.2013, 07:49

    dajcie spokój - tak już społeczeństwo leniwe, że 300 metrów z dworca nie jest jest w stanie przejść? a może przystanek przed samym ołtarzem walnąć? a potem d**y rosną. dlaczego wszyscy mają płacić za fanaberie księdza i kilku babek

    Odpowiedz
    IP: 94.23.xx9.xx5  #
  • +4

    Antychryst_gość

    05.06.2013, 17:16

    .

    Dokładnie, jeżeli babcie mogą dojść do przystanku ze swojego domu to i mogą od przystanku dojść do kościoła. Może tak jeszcze postawić przystanki pod domem każdej emerytki żeby biedaczka za daleko do autobusu nie miała. Jak sie nie może chodzić to się siedzi w domu. "Radny poinformował nas, że w walkę o budowę przystanku chce się zaangażować również proboszcz tamtejszej parafii." - robimy zakłady, że po interwencji proboszcza przystanek powstanie w ekspresowym tempie? Stawiam swoją duszę że tak będzie.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #

    mala_gość

    06.06.2013, 10:36

    gosciu..

    jak będziesz starszym człowiekiem to zobaczysz ile cię będzie kosztowało wysiłku przejście tych kilkuset metrów.. jak można być takim egoistycznym.. ale nie bój się dobro powraca.. i zło tez..

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6  #
    +4

    //_gość

    06.06.2013, 10:49

    //

    BRAWO! DLA CHORYCH I MAJĄCYCH PROBLEMY Z CHODZENIEM TRANSMITOWANA JEST MSZA W TELEWIZJI I RADIO...RESZCIE SPACER SIĘ PRZYDA, MOŻE PRZYSTANEK NA PARKINGU KOŚCIOŁA?

    Cytuj
    IP: 83.238.xx8.xx0  #
    +4

    Antychryst_gość

    06.06.2013, 22:05

    do mała

    Jesteś naiwna jeżeli sądzisz, że tu chodzi o ulżenie emerytom. Zamiast stawiać przystanek niech radni zaapelują do proboszcza aby ten zorganizował i opłacił autobus dla tych co nie mogą chodzić. W końcu tu chodzi o frekwencję w jego cyrku a radni jak zwykle chcą się podlizać żeby wspomniał o nich przed kolejnymi wyborami.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • +2

    _gość

    05.06.2013, 07:50

    40%

    dobra była ?

    Odpowiedz
    IP: 37.128.xx9.xx6  #
  • +4

    rencista_gość

    05.06.2013, 12:32

    szybkość 05, km /godz

    racja - trzeba zlikwidować przystanek przy OHP i przenieść niżej ok. 150m Młodzi potrafią wyskoczyć nawet pod górkę, soby starsze takiej rehabilitacji nie podołają.

    Cytuj
    IP: 46.134.xx8.xx6  #
    +2

    rzecznik_gość

    05.06.2013, 13:36

    włodarzu obudź się !!!

    to nie dobry pomysł, bo tam wysiadają ci co mieszkają w okolicznych blokach i wieżowcach.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6  #
    -1

    mala_gość

    06.06.2013, 10:41

    ja bym przesunęła..

    bliżej biedronki obecny przystanek na Sobieskiego, a kawałek przed wiktorem lub kawałek przed orłem (przed fryzjerem i kwiaciarnią) nowy ustawiła..

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6  #
  • +11

    gość_gość

    05.06.2013, 07:58

    przystanek

    To, że Tczew jest małym miastem nie powinno być powodem do tworzenia przystanków co 300 metrów. W dużych aglomeracjach żyją tacy sami "Polacy" i nikt nie myśli protestować, pisać petycje do włodarzy o przystanki, które zwykle są oddalone od siebie znacznie. Zazwyczaj nikt też nie przechodzi na drugą stronę ulicy w miejscach nie wyznaczonych. Ulica Gdańska jest przykładem "tczewskiego deptaka". Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 83.27.xx8.xxx  #
  • +13

    ...._gość

    05.06.2013, 07:58

    wymienione przez Urbana dzielnice sa w innych parafiach, więc i tak ludzie chodzą do innych kościołów, a te pare osób z WP i kolejowego ma przystanek przy szkole, a potem z górki do kościoła. Spacery są wskazane, nie wszędzie trzeba wozić tyłek, a nawet jeśli komuś ciężko, to ponoć cierpienie uszlachetnia. Argument dotarcia do sklepów jest debilny. Jeśli ktoś ma siłe na rajdy po sklepach, to może podreptać te parę metrów, przystanek powrotny na zlokalizowany super. Trasa handlowa też, bo robi się pętelkę, Gdańską w kierunku dworca, przez ulicę i do kościoła na przystanek. Argumenty żadne. Zgadzam się z komentarzem gościa z 07:13, nie się zrzucą Urban i proboszcz, a ten drugi niech weźmie na siebie tłumaczenia z ambony podstaw do likwidacji miejsc parkingowych.

    Odpowiedz
    IP: 83.22.xx3.xx9  #
  • +11

    zxc_gość

    05.06.2013, 08:35

    ...

    no chyba im sie juz w du.. poprzewracało .... od przystanku na ul sobieskiego jest 250 m do kościoła i to z górki wiec w czym problem przejść się ten odcinek dla zdrowotności ? jak ktos nie moze na nogi to niech siedzi w domu i tvp polonia ogląda

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx4.xx6  #
  • +4

    max_gość

    05.06.2013, 09:00

    wazeliniaż

    Urban chce się przypodobac proboszczowi Spacer dla chcących uczestniczyc w mszy jest jak najbardziej wskazany a dla kilku osob chorych proboszcz moze zamowic busa Juz cos takiego o ile dobrze pamietam to było

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx1.xx1  #
  • -8

    Główka_gość

    05.06.2013, 09:25

    bredzisz pajacu

    Urban chodzi z rodziną na msze do kościoła szkolnego obok Fary. W ostatnią niedzielę też był. Zresztą Pobłocki też tam był z rodziną. Nie przyszło ci do głowy, że on po prostu chce ułatwić życie mieszkańcom pajacu ? Wazelinę to pewnie ty używasz, a do czego to już nie napiszę.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx9.xx8  #
    +8

    do Główka_gość

    05.06.2013, 12:36

    nie, nie przyszło mi to do głowy, bo do takich działań trzeba mieć choć trochę empatii, a tu ani jeden, ani drugi jej nie ma, co więcej w przypadku Urbana to używanie słowa życzliwość, czy empatia jest jawnym nadużyciem, gdyż jest to polityczny cynik, grający pod siebie z nadzieją na sukces w wyborach na prezydenta.

    Cytuj
    IP: 83.22.xx3.xx9  #
  • +7

    lukee

    05.06.2013, 09:53

    Niech tam lepiej znajdą miejsce na kolejny parking, bo w godzinach szczytu ciężko jakiekolwiek miejsce znaleźć. A przystanek zabierze kilka kolejnych miejsc...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany  #
  • +4

    JUR_gość

    05.06.2013, 10:57

    Najlepiej

    zakorkokować całe miasto dla kilku starszych osób jadących do Kościoła. Ludzi coraz mniej chodzi ma msze więc dla kogo ma byc wygodniej. Poza tym nawet kiedy był przystanek na ulicy Mostowej to i tak prawie nikt tam nie wysiadał.

    Odpowiedz
    IP: 195.33.xx4.xx9  #
  • +1

    Eugeniusz_gość

    05.06.2013, 11:08

    moim zdaniem

    1. Odnośnie narzekania na brak miejsc parkingowych przy Gdańskiej. Miejsca parkingowego dla aut osobowych jest sporo po dawnym dworcu PKS i jego okolicy!!! Nie wszyscy muszą parkować tuz pod samym sklepem. 2. Osoby jadące autobusami w okolice ul. Gdańskiej (nie tylko do kościoła) zmuszone są dojechać aż na dworzec PKP i cofać się kawał drogi np. w okolice ul. Mostowej, co wynosi dokładnie 500 metrów. Można to łatwo sprawdzić na mapie internetowej. 3. W całym mieście są przystanki ulokowane naprzeciw siebie. Tylko w tym jednym miejscu przystanku równoległego nie ma. Przed przebudową istniał taki na Mostowej lecz projektanci zbagatelizowali jego logiczny transfer w jakieś nowe praktyczne miejsce. 4. Jeżeli przystanek ulokowany zostanie w okolicy dawnego Peweksu to obecny przystanek przy Sobieskiego aby nie były zbyt blisko siebie można by nieco cofnąć w okolice Retmana (Biedronki), przy warsztacie szewskim. Koszt niewielki bo wiaty tu nie ma, tylko drążek, i zatoczki także tu nie ma. W nowym miejscu zatoczka byłaby jednak wskazana i łatwa do wykonania bo miejsca przy warsztacie szewskim jak widać jest sporo. 5. Czyżykowo, osiedla za parkiem i okolice ul. Bałdowskiej nie mają kościoła, więc nie należy się dziwić że ludziom stamtąd najwygodniej jest dojechać autobusami do kościoła przy Gdańskiej. Choć mieszkańcy tych dzielnic należą do parafii starego miasta to nie każdy może „z buta” dreptać na Stare Miasto. Niektórym wygodniej jest pojechać autobusem do kościoła św. Józefa.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4  #
  • +3

    ./_gość

    06.06.2013, 10:30

    .

    WYSGA Z LALUSIEM KORZENIAKIEM NIECH LATOCHĘ WYNAJMĄ DLA SWOICH ,,PARAFIAN"..

    Cytuj
    IP: 83.238.xx8.xx0  #
  • +4

    _gość

    05.06.2013, 11:27

    widać Zbysiu szuka elektoratu .

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx1  #
  • -4

    elżbieta_gość

    05.06.2013, 11:32

    przystanek

    jest to bardzo dobry pomysl gdyż między Sobieskiego a Galerią jest duża odległość dla ludzi starszych i nie tylko .Brawo nareszcie mądry pomysl

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx5.xx8  #
  • +4

    Rogi

    05.06.2013, 14:38

    Jakieś 5 min z buta.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #

    _gość

    06.06.2013, 06:53

    A dla babci jakieś 30 minut z laską :-)

    Cytuj
    IP: 37.225.xx9.xx7  #
  • +5

    _gość

    05.06.2013, 12:35

    Chyba wierni katolicy dadzą radę przejść pieszo kilkaset metrów do domu Pana? Do Częstochowy biegają pieszo, aż piszczy a 300 metrów do kościoła przejść nie mogą? Na kolanach powinni chodzić.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5  #
  • +4

    M_M_gość

    05.06.2013, 13:13

    Muszą iść do kościoła?!

    "Pomysł ma wielu zwolenników - szczególnie osoby starsze, które muszą iść na msze do świątyni aż z ostatniego przystanku na terenie węzła." NIKT NIC NIE MUSI ! NIKT NIKOGO,DO NICZEGO NIE ZMUSZA .Dziekuje.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx6.xx7  #
  • +4

    wa_gość

    05.06.2013, 15:50

    Jeśli już ludzie chcą przystanku to niech go postawią na ul.Sobieskiego

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx6  #
  • +1

    _gość

    07.06.2013, 14:53

    oczywiście, że tak . Ten który jest zlikwidować, a nowy zrobić trochę bliżej kościoła i po sprawie.

    Cytuj
    IP: 79.187.xx5.xx6  #
  • +6

    Albert1_gość

    05.06.2013, 16:47

    Przystanek autobusowy na Gdańskiej?

    Przystanek na ul.Gdańskiej jest nie realny z kilku przyczyn: 1/Ciasnota tej okolicy i już w miarę zagospodarowane chodniki i zatoczki postojowe dla klientów okolicznych,licznych sklepów. 2/Starsi ludzie- generalnie korzystający z tego proponowanego przystanku mieliby duże trudności z przejściem na drugą,właściwą stronę ulicy wobec usytuowania kościoła,ze względu na duży ruch kołowy odbywający się na tym odcinku ul.Gdańskiej. Najwłaściwszym miejscem dla ewentualnego przystanku dla pasażerów autobusowych to miejsce przy dawnym Peweksie w odległości nie kolidującej z przejściem dla pieszych vis a vis kościoła. Przyznaję rację p.Prezydentowi.

    Odpowiedz
    IP: 159.205.xx4.xx0  #
  • -1

    MAX_gość

    05.06.2013, 17:25

    XX

    GŁOWKA czy ty nie jestes Urbanem ze masz taką dokładną wiedze kiedy on chodzi do koscioła ELZBIETA przystanek na Sobieskiego dla przyjezdzających nie jest daleko a dla odjezdzających jest na Gdanskiej więc po co te kombinacje Może chodzi o to aby wiernych nie kusic galerją , to był by argument ZA

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx1.xx1  #
  • -6

    Frank_gość

    05.06.2013, 17:51

    przystanek i parkingi

    Nie usatysfakcjonowani dyskutanci (posiadacze aut) powinni dowiedzieć się iż parkingów strzeżonych w okolicy ul. Gdańskiej jest 3 (słownie trzy). Poza tym do ich dyspozycji jest olbrzymi parking przy węźle transportowym i parking przy Netto. To niedaleko od centrum handlowego przy Gdańskiej. Mniej więcej tyle samo ile muszą piesi przejść od dworca lub od obecnego przystanku autobusowego przy Sobieskiego. Posiadacze aut bez problemu mogą korzystać z parkingów, tylko jest dla nich jeden mankament. Trzeba płacić! Skoro tak posiadacze aut skoczyli „z buziami” na pieszych (szczególnie tych zmierzających do kościoła) to owi piesi proponują kierowcom – parkujcie na parkingach. Przecież ceny nie są aż tak wysokie. Oto przykład. Na parkingu strzeżonym Latochy cena parkowania wynosi: do 30 minut 1 zł, do 1 godziny 2 zł, każda następna godzina 1 zł. Wystarczy tam zaparkować i dla zdrowia przejść się trochę na piechotę a niewielki kawałek ulicy Gdańskiej poświęcić na przystanek. Dla rozeznania zabierających głos w dyskusji informuję iż cała ulica Sobieskiego liczy sobie blisko 600 metrów. Z obecnego przystanku przy Sobieskiego do skrzyżowania z Mostową jest plus minus 500 metrów a z dworca w to samo miejsce jest też 500 metrów. Czyli po pół kilometra. Poza tym logika (zdrowy rozsądek) podpowiada aby przy Gdańskiej przystanek ulokować.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4  #
  • +5

    _gość

    06.06.2013, 06:28

    Jest lepsza propozycja przenieść kościół pod przystanek.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx8  #
    +3

    ._gość

    06.06.2013, 14:59

    .

    BUJAJ SIĘ DZIADU, KATOLIKU OD SIEDMIU BOLEŚCI...LEKI WEŻ BO BZDURY PIERD..SZ

    Cytuj
    IP: 83.238.xx8.xx0  #
  • +6

    Henry_gość

    05.06.2013, 20:26

    wszędzie te samochody

    Tego miasta nie znoszę m.in. dlatego że nie ma ścieżki, drogi, ujścia, na Starym mieście to tylko park gdzie nie ma samochodu. Tu nie można zrobić sobie spaceru np. idąc z Czyżykowa na Suchostrzygi bo wszędzie w każdym blaszaku 1 pasażer udaje Pana.

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx0.xx5  #
  • +7

    _gość

    05.06.2013, 22:14

    teraz to nie mogą przejść 500 metrów, ale jak z rynku popylają z pełnymi siatami jak Pudzian to mają siły

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx1  #
  • +5

    //_gość

    06.06.2013, 10:25

    ,

    A TY WYSGI PARAFIANIE OD NIEGO UCIEKAJĄ? TO ON Z TEJ SWOJEJ PRALNI- FUNDACJI POWINIEN KASĘ DAĆ, BO NIE WIADOMO, GDZIE ONA ZNIKA...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx8.xx0  #
  • +4

    //_gość

    06.06.2013, 10:47

    //

    Jedna sprawa do zawisników- LUDZIE POSIADAJĄCY AUTA TO NAJCZĘŚCIEJ LUDZIE PRACUJĄCY!! PŁACĄCY PODATKI!! NIE KORZYSTAJĄCY Z MOPS- U!! LUDZIE Z ZAWODEM, WYKSZTAŁCENIEM, MAJĄCY RODZINY!! NIE CHLEJĄCY WINA Z ZASIŁKÓW OD PODATNIKA!! PŁACĄCY MANDATY I AKCYZĘ! RADZĘ PREZYDENTOWI PAMIĘTAĆ, ŻE ELEKTORAT MENELSKI TO UPADEK MIASTA, RADZĘ SZANOWAĆ LUDZI, KTÓRZY JESZCZE !! PŁACA PODATKI!! NIE UCIEKLI ZA GRANICĘ, A POWINNI!! PROSZĘ NIE UTRUDNIAĆ ŻYCIA LUDZIOM PORZĄDNYM...POZA TYM TE BABCIE MAJĄ DZIECI I WNUKI, KTÓRYM ODDAJĄ POŁOWĘ RENTY, PO KTÓRĄ WNUSIO WIE, KIEDY PRZYJECHAĆ, I ZAPISUJA MI//IESZKANIE, WIĘC NIECH WNUSIO BABKĘ PODWIEZIE DO TEGO KOŚCIOŁA, A I SAM SKORZYSTA...PROBOSZCZ DUNAJSKI SIĘ UCIESZY, WYSGA MNIEJ, BO TACA MU UCIEKA, A ON BEZ KASY NIE ŻYJE...KASA TO ŻYCIE...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx8.xx0  #
  • +4

    ,_gość

    06.06.2013, 10:51

    .

    MOŻE NIECH TE BABKI JEŻDŻĄ DO NMP? TAM CIENKI IM PRZYSTANEK SKOMBINUJE, KONEKSJE MA, MIEJSCE TEŻ...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx8.xx0  #
  • +5

    ..........._gość

    06.06.2013, 14:57

    .

    CZY TEN URBAN Z GŁUPIM SIĘ PRZEZ ŚCIANĘ MACAŁ ? NIECH SWOJA DURNA FILOZOFIĘ U SIEBIE W CHAŁUPIE ROBI, PRZYSTANEK NA CIASNEJ GDAŃSKIEJ, DEBILNY POMYSŁ...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx8.xx0  #
  • +3

    Emilia_gość

    07.06.2013, 07:05

    ha...ha...ha

    żeby babki miały bliżej...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx9  #
  • +4

    JAN_gość

    07.06.2013, 09:06

    SPRYTNE POSUNIĘCIE

    Nie wiecie o co chodzi jak ludzie wysiądą koło galerii to do niej wejdą i zapomną o kosciele albo wydadzą kase przeznaczoną na tace Koscioł chce pozamykac galerie i markiety niby dla dobra rodzin TO BZDURY w wielu zawodach ludzie pracują w niedziele i to nie przeszkadza KK jak rownież w małych sklepach

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx6.xx9  #
  • K.Z _gość

    08.06.2013, 23:08

    Tylko wykonanie przystanku przy ul. Gdańskiej

    Po przeczytaniu artykułu w G.T i w WASZYM portalu tcz.pl na temat ewentualnego . wykonania przystanku na ul. Sobieskiego , lub na GDAŃSKIEJ. W związku z istniejącą różnicą zdań na w/w temat , dlatego pozwolę sobie przekazać moją opinię, w tym ,,większości moich'' znajomych masowo korzystających z usług tczewskiej komunikacji miejskiej , którzy w swojej większości uważają, że przystanek autobusowy przy ul. GDAŃSKIEJ jest wskazany i BARDZO KONIECZNY. Natomiast przewidywany przystanek przy ul. Sobieskiego, będzie miał B. dużo więcej mankamentów, w tym będzie dużo miej przydatny dla pasażerów , przy fakcie , że tylko 2 linie autobusów przejeżdżają ul. Sobieskiego tj. linia nr 1 i 12. Wobec przedmiotowego faktu , najbardziej rozsądnie, celowe a nawet konieczne dla dobra większości , jest ze względu na duże odległości między przystankami w/w linii nr : 1 i 12 tj. powracających autobusów z ul. Sobieskiego, oraz linii: . 7, 9, 17, powracającej z ul. Kard. Wyszyńskiego , w tym również linii nr 4 i 6 tj powracających z Działek Staszica jest wykonanie przystanku wspólnego jak niżej przy ul. SOBIESKIEGO. Nadmieniam, że wg mojej oceny i również większości potencjalnych pasażerów i osób zainteresowanych jest wskazane , ponieważ przedmiotowy przystanek będzie wykorzystany dla wszystkich ,, tych autobusów '' przejeżdżających ul. GDAŃSKĄ , którego najbardziej rozsądne i celowe jest wykonanie oczekiwanego przystanku przy ul. GDAŃSKIEI- tj. między Restauracją pod ,, ORŁEM a sklepem ,, ARNI' '' min. ze względu na istniejące zatoczki parkingowe, w tym z powodu małej ilości i wartości istniejących drzewek ,,topoli ''. Ze swej strony również uważam i jak osób z którymi rozmawiałem , że wykonanie przedmiotowego przystanku automatycznie spowoduje, że więcej pasażerów będzie korzystało z usług Komunikacji Miejskiej, w tym jest podobnie pewne , że nawet wzrosną obroty handlowe we wszystkich sklepach i firmach przy ul. GDAŃSKIEJ, oraz przy sąsiednich ulicach Również nadmieniam,że na temat celowości wykonania przedmiotowego przystanku przy ul. GDAŃSKIEJ tj. rozmawiałem z setkami przygodnych pasażerów komunikacji miejskiej i różnych osób,w tym z moimi znajomymi, którzy upoważnili moją osobę do ewent. poinformowania instytucji które będą w stanie pomoc w/w sprawie , co czynię moim pismem Również nadmieniam , że w/w portalu tcz.pl , tj najbardziej oburzeni są właściciele parkujących samochodów, i osób zamieszkujących w pobliżu ulicy Gdańskiej, którzy de facto mają do swojej dyspozycji istniejące parkingi po drugiej stronie ul. Gdańskiej i również w bardzo bliskiej odległości przy Al. NIEPODLEGŁOSCI są podobnie wolne miejsc parkingowe . Jednocześnie ponownie uważam, że nasze miasto TCZEW tj. mimo istniejących trudności ma coraz więcej miejsc parkingowych , w tym jest coraz atrakcyjniejsze i ładniejsze przy fakcie wykonania poważnych inwestycji. Natomiast w/w drobna sprawa jak wykonanie w/w koniecznego przystanku , który spowoduje dalsze ułatwienie i zadowolenie większości społeczeństwa dlatego uważam, że WŁADZA naszego Miasta w trybie możliwie pilnym dokona wybudowania w/w przystanku.. W imieniu pasażerów, którym w/w przystanek ułatwi życie. Z poważaniem : KZ

    Odpowiedz
    IP: 217.212.xx1.xxx  #
  • +3

    mieszakaniec czyzykowa_gość

    11.06.2013, 12:13

    a propos kosciołów..

    ŻĄDAMY WYBUDOWANIA JAKIEJS KAPLICY LUB MAŁEGO KOŚCIOŁA NA CZYZYKOWIE! wtedy możecie sobie nie budowac przystanku..

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx6  #
  • GOŚĆ_gość

    11.06.2013, 23:07

    Głupoty

    Niech mohery zasuwają z buta do kościółka , a nie jeszcze przystanki robić z naszych pieniędzy . Mogli poprosić Hitlera o ten przystanek.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx4  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.