Tcz.pl logo

Szukaj

Marsz Jedności Gminy Tczew - zmiana tras autobusów, informacje praktyczne

(fot. mat. prasowe)
Marsz Jedności Gminy Tczew - zmiana tras autobusów, informacje praktyczne
7 lutego br. (sobota) o godzinie 14:00 na placu Jana Pawła II (skrzyżowanie przy Shellu) rozpocznie się Marsz Jedności Gminy Tczew. Jak wyjaśniają urzędnicy, marsz organizowany jest w celu promocji walorów GMINY WIEJSKIEJ Tczew w obliczu trwającej procedury zmiany granic administracyjnych Miasta Tczewa kosztem gminy. W związku z przemarszem policja apeluje o ostrożność, a autobusy miejskie pojadą inną trasą.

Spotykamy się na głównym skrzyżowaniu dróg krajowej i wojewódzkiej w Tczewie - na Placu Jana Pawła II - między stacją Shell a restauracją McDonald's, skąd całą szerokością ulicy Wojska Polskiego udamy się pod Urząd Gminy Tczew, przy ul. Lecha. Zapewniamy, że będzie to jedno z największych zgromadzeń publicznych w naszym regionie. Nasza gmina to nie tylko atrakcyjne miejsce do życia, ale również ludzie tworzący silną i dobrze funkcjonującą wspólnotę. W obliczu ostatnich wydarzeń i działań władz miejskich mających podważać integralność naszej jednostki, a także rzutujących na dobre relacje mieszkańców miasta i gminy, aby pokazać naszą solidarność, zapraszamy wszystkich mieszkańców na wspólny przemarsz. Pokażemy, że zależy nam na przyszłości Gminy Tczew. Marsz Jedności to nie tylko symboliczny przemarsz, ale także wyraz naszego zaangażowania obywatelskiego. Jego celem jest wspieranie i upowszechnianie idei samorządowej, promocja Gminy Tczew jako silnej, odpowiedzialnej i bezpiecznej wspólnoty oraz pokazanie gminnej polityki senioralnej, która realnie odpowiada na potrzeby mieszkańców. To również okazja do promocji gminnego transportu publicznego, ułatwiającego codzienne funkcjonowanie i integrację lokalnej społeczności. Na miejscu będzie także okazja do zapoznania się ze sprzętem GTKOMu, a także rozmowy z przedstawicielami spółki. Obecność zadeklarowali rolnicy, jednostki OSP, jak również gminne Koła Gospodyń Wiejskich. - mówi Aleksandra Jahn, rzeczniczka Gminy Tczew.

Organizatorzy zapewniają, że nie zabraknie także poczęstunku dla mieszkańców miasta - m. in. jabłek z okolicznych sadów.


Ważne
Biuro Transportu i Mobilności informuje, że w dniu 7 lutego 2026r. (sobota) w godzinach 14:00 - 16:00 w związku z czasowym zamknięciem ul. Wojska Polskiego na czas przemarszu mieszkańców Gminy Tczew - autobusy będą kursowały zmienioną trasą.

Linie 1, 2/12 -

w kierunku Dworca PKP od przystanku
pl. Piłsudskiego przejadą ul. Westerplatte i Gdańską
z pominięciem przystanków Kopernika, Basen, Wyzwolenia, Sobieskiego. Analogiczna trasa będzie obowiązywała
w kierunku Czyżykowa/os. Witosa.

Linia 8 -

w kierunku Dworca PKP od przystanku pl. Piłsudskiego przejedzie ul. Westerplatte i dalej przez Al. Zwycięstwa i ul. Saperską - włączenie w ul. Jedności Narodu - z pominięciem przystanków Kopernika, Basen, Saperów. Analogiczna trasa będzie obowiązywała w kierunku Czyżykowa.

Linie 3, 4, 5, 7/17 -
w kierunku Dworca PKP zostaną zawrócone na rondzie przy Wieży Ciśnień i pojadą ul. 30go Stycznia,
al. Solidarności, al. Kociewską i włączą się swoją dotychczasową trasę. Analogicznie - w kierunku powrotnym.

Za utrudnienia przepraszamy.


Nad bezpieczeństwem uczestników oraz mieszkańców czuwać będą policjanci, którzy na bieżąco będą reagować i kierować ruchem.

Apel Policji do kierowców:


Prosimy o:

- zaplanowanie podróży z wyprzedzeniem,

- wybór tras alternatywnych z ominięciem rejonu marszu,

- unikanie nie tylko głównej trasy przemarszu, ale również ulic sąsiednich i dojazdowych,

- stosowanie się do poleceń policjantów i służb porządkowych.

Apel do pieszych:

Zachowajcie ostrożność w rejonie zgromadzenia i zwracajcie uwagę na czasowe zmiany w organizacji ruchu.

Dziękujemy za wyrozumiałość i współpracę. Wspólne planowanie przejazdów pomoże ograniczyć niedogodności i zapewnić bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu. - mówi mł. asp. Katarzyna Ożóg, rzeczniczka KPP Tczew.


Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (63)
dodaj komentarz

  • +19

    olo_gość

    06.02.2026, 10:08

    widać, że milicjant ze szczerbięcina ma nostalgię do pochodów pierwszomajowych

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx2.xx3  #
  • +21

    Gość_gość

    06.02.2026, 17:35

    Szkoda by było stracić...

    Jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to się przyjzyjmy: wójt- 250 254,72 zł, zastępca wójta - 228 238,49 , skarbnik gminy - 228 011,06 , dyrektorzy szkół pierwszy - 183 808, 62 , drugi dyrektor - 181 998,19 i wszystko jasne , nie o dobro gminy tu chodzi , a o dobro nasze. Po zmniejszeniu liczby mieszkańców gminy, wszystkie wypłaty polecą na łeb.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx6.xx9  #
    +1

    Nn_gość

    06.02.2026, 19:17

    Wypłaty w mieście pójdą w górę. Masz racje

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx8  #
    +1

    Lokus _gość

    07.02.2026, 14:44

    Ten nie może ogarnąć Miasta

    A chce dodatkowe tereny. Najpierw posprzątaj jedną kuwetę a potem bierz kolejne tereny

    Cytuj
    IP: 94.254.xx4.xxx  #
  • +6

    moth_gość

    06.02.2026, 10:14

    A jednak pójdą. Zbierzmy się jako mieszkańcy miasta i do walki z gminnikami!

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx9.xx4  #
  • -14

    b_gość

    06.02.2026, 11:46

    A my właśnie wcale do Was nie chcemy. Dlatego idziemy to pokazać :)

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx8  #
    +16

    moth_gość

    06.02.2026, 12:50

    No to gminie rób sobie marsze po swoim terytorium, a nie po miejskich ziemiach!

    Cytuj
    IP: 83.8.xx9.xx4  #
    -3

    :-)_gość

    06.02.2026, 13:55

    :-)

    Będzie zadyma?

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx3  #
    +11

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość_gość

    06.02.2026, 18:17

    Do b_goscia

    To idźcie to pokazać gdzie indziej, np. pod Urzędem Wojewódzkim w Gdańsku, to w końcu administracja rządowa będzie podejmować decyzje. Ja Twojej wioski nie będę blokował w tej sprawie i podobnego zachowania oczekuję od takich jak Ty. Trochę kultury i szacunku.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx8  #

    Jan_gość_gość_gość

    07.02.2026, 09:20

    x

    Zróbcie kontr manifestacje

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +30

    Tala_gość

    06.02.2026, 10:18

    Odkleiło klakierów wójta kompletnie. Wczoraj na fb wyskoczyła mi jakaś paniusia z gminy, która radośnie oznajmiła, że może i w sobotę zablokują miasto, ale za to będą nam rozdawać jabłka. Jak nie podoba się miasto to protestujcie sobie u siebie, bo tylko się ośmieszacie i irytujecie ludzi!

    Odpowiedz
    IP: 77.111.xx6.xx0  #
  • -10

    b_gość

    06.02.2026, 11:47

    Jaki sens protestować na terenie Gminy? Tu chodzi o to, żeby miasto Tczew, a szczególnie jego władze zobaczyły że nie chcemy zmiany granic

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx8  #
    +2

    Złośliwy_gość_gość

    06.02.2026, 12:04

    Tczew zawsze się określał stolicą Kociewia, to wreszcie macie coś ze stolicy. Zgromadzenie w centrum miasta.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx8  #
    +3

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość_gość

    06.02.2026, 18:34

    Do b_goscia

    Ale od tego są konsultacje albo referendum a nie wkur... sąsiadów.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx8  #
  • +12

    We_gość

    06.02.2026, 10:27

    Ja nie rozumiem jak prezydent Łukasz Brzadkowski moze sie bardziej interesować gmina niż naszym miastem.... u nich robi spotkania, im obiecuje swoetlice, im obiecuje drogi. Ja na drogę czekam 25 lat a świetlicy na czyzykowie nowej to nigdy nie zobaczę

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx8  #
  • +6

    dnd_gość

    06.02.2026, 10:28

    Hit.poprzedni prezydent miał zastój. To prawda. Ale ten...zajmie sie Pan pierw miastem. A nie robi Pan nam konsultacje a żadnych materiałów ani żadnych spotkań. Ja mieszkam na czyzykowie. Kiedy tu będą wreszcie normalne warunki do życia? Pan będzie w gmine wiejska inwestował? Niech sami inwestują. W nosie macie nas mieszkańców Tczewa. Pierw nas trzeba było oytac a potem robić takie zmiany

    Odpowiedz
    IP: 185.220.xx1.xx9  #
  • terenia_gość

    06.02.2026, 10:31

    Popieram ich. Niech walczą o swoje. Skoro tlz fejsbuka sie dowiedzieli jakie ma plany prezydent. Niby gmina wieśniaków ale zobaczcie jak licuja prezydenta. 1. On ze chce w gminie budować a oni ze nie mają dzialek swoich 2. On ze ustaw nie ma a oni pokazują ze jest 3. On ze go wszyscy kochają a oni ze wszyscy sie podpisują dla nich. I wojewoda to unieważniała też jak jez

    Odpowiedz
    IP: 192.42.xx6.xx2  #
  • kuss_gość

    06.02.2026, 10:32

    Każdy ma prawo protestować. Jak robią to pokojowo to nic mi do tego. Nie wiem po co ta cała akcja z łączeniami. Radio halo pokazało ze tvzewiacy nie chcą tego. Po co robić to wbrew nam

    Odpowiedz
    IP: 185.220.xx0.xx2  #
  • +9

    Gość _gość

    06.02.2026, 10:46

    To już jutro

    Jak tam drodzy Państwo ile obstawiacie ludzi ? Sami pracownicy urzędu, jednostek podległych, OSP i radnych wraz z rodzinami to będzie ponad 200 osób, ale cóż to jest wobec tego, że gmina straci 4000 mieszkańców w wyniku przyłączenia ? 5% hahahhahahha. Ja bym oczekiwała konkretów o których trąbią władze gminy z radnymi na czele, bo poza mizernym wyliczeniem w tabelce podatku od nieruchomości, opłaty za wodę i ścieki oraz za śmieci nie przedstawili nic, ale do zarzucania miastu, że nie mają konkretów to pierwsi. Czekam na konkretne wyliczenia, bo na ten moment to jest taka sama narracja jak w TV Republika "nie ma na to mojej zgody" to jest kradzież terenów, wszystkiemu winny Tusk. Jaka kradzież ? Ludzie którzy mają grunty na wsiach proponowanych do włączenia zyskają - bo w granicach miasta można odrolnić je bez problemu, a nie jak obecnie np. w Bałdowie, czy Czarlnie pani w gminie mówi, mi że się nie da bo przepisy. Tak naprawdę wójt się boi, że budżet mu się rozwali i jedyne czym się pochwali i zostawi po sobie to zadłużoną gminę. Ciekawe czy pojawi się na marszu, bo na spotkania nie przyjeżdża tylko wysyła innych. O jego desperacji świadczy fakt że zaprasza sobie posła z PSLu na kawę - czyli partii która jest największą chorągiewką od 1989 w tym kraju i która doprowadziła w 80% do ruiny polskie rolnictwo. Zatem okoliczni gospodarze i mieszkańcy zastanówcie się w co Was próbują ubrać.

    Odpowiedz
    IP: 77.111.xx6.xx6  #
  • +3

    W_gość

    06.02.2026, 11:36

    Wiesz na dni Tczewa przyszlo aż 4 mieszkańców nie licząc radnych i pracowników których było mose z 15

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx8  #
    -1

    W_gość

    06.02.2026, 11:47

    Ale stop. To chyba miasto powinno dać konkrety? Ja przychodzę do ciebie i oferuje ci zamianę mieszkania i jeszcze mam do ciebie mowoc " No daj mi konkrety ze to ma sens?"

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx8  #
    +8

    Gość _gość

    06.02.2026, 12:45

    Do W_gosc

    Jak już tak rozmawiamy to może, ktoś by poruszył kwestię uczestnictwa w tym marszu w wyniku czegoś na wzór polecenia służbowego przez przełożonych gminnych? Bo takie informacje krążą w eterze. A co do konkretów to zgoda, ale to radni gminni piszą na FB, że GMINA TCZEW przedstawia KONKRETY. Zatem pytam jakie? Bo dziś mi się wyświetliły ogólniki na FB od jakiejś pani co ma sad w Śliwinach. Gmina niby broni, ale konkretnych liczb nie chce podać, ciekawe dlaczego ? Przecież w taki sposób mogliby zamknąć usta miastu.

    Cytuj
    IP: 77.111.xx6.xx3  #
    -5

    Ndnd_gość

    06.02.2026, 16:44

    Gmina nie daje lonkretu? Władza tczewa mowi : musimy sie rozwijać bo jie mamy terenów do budowy infrastruktury . A gmina odpowiada: nie ma tu terenów należących do gminy. To jest mały konkret? Gdzie miasto chce sie rozwijać jak gmina nie ma teremow???

    Cytuj
    IP: 46.112.xx2.xx5  #
    +2

    Do ndn_gosc_gość

    06.02.2026, 20:59

    Ale konkret

    Widzę narracja państwa radnych dalej ta sama.... Dajcie liczby, bo to że gmina nie ma tam terenów wchodzących w jej zasób to żaden argument - jest równoznaczny z tym, że skoro gmina nie ma tam swoich terenów to też się nie rozwinie. Tym samym potwierdzacie, że chodzi wam tylko o kasę z podatków, której boicie się ujawnić bo wyjdzie, że np. takie Rokitki dają duże wpływy, a wójt z radnymi woli inwestować gdzie indziej... Widziałam na FB jak jedna Pani się produkuje i tworzy argumenty, typu gmina miejsko-wiejska Rokitki... No na pewno ktoś na szczeblu centralnym wyrazi zgode na utworzenie miasta na granicy z innym miastem i do tego całą machina dot. zmiany dokumentów itd. (to już łatwiej będzie wyrazić zgodę na przyłączenie 3 wiosek, mnie problemow w zasadzie dla wszystkich). Tylko ciekawe gdzie ten urząd skoro sama budowa jak twierdzi wyniesie 50 mln a jeszcze trzeba kupić teren pod ten urząd (bo w Rokitkach gruntów gminy nie ma jak stwierdziła), do tego jak Wy sobie to wyobrażacie komunikacyjnie ? Skoro Tczewska w kierunku Śliwin już jest zapchana dzięki blokom ? Fajnie się sprzedaje puste frazesy ciemnym ludziom. A jak jesteśmy przy liczbach to już ostatnio ktoś pisał, że od końca 2018 roku miasto zwiększyło deficyt o 100% ale gmina o 200% i gdzie są te wielkie inwestycje ? Wójt z całą świtą nic nie zrobił żeby rozwinąć gminę - mimo świetnego położenia, ale lepiej jeździć na kawy z KGW i politykami z wiejskiej i przytulać co rok ćwierć mln. A to tylko wierzchołek góry lodowej....

    Cytuj
    IP: 77.111.xx6.xx7  #
  • +11

    Bob_gość

    06.02.2026, 10:55

    Większość z mieszkańców gminy Tczew korzysta z udogodnień miasta, pracuje w tczewskich firmach, chodzi do lekarzy w Tczewie i zakupy tez tu robi. A w Tczewie miejsca brakuje m.in. na nowe inwestycje. Najbardziej ucierpią urzędy, gdzie część stanowisk okaże się zdublowana (więc do likwidacji) no i wpływy do budżetu gminy. Dobrze, że protestować sobie można, ale decyzja i tak podejmowana jest odgórnie i to czy mieszkańcy gminy będą się zgadzali czy nie nie ma najmniejszego znaczenia.

    Odpowiedz
    IP: 213.192.xx7.xx8  #
  • -2

    Hdjd_gość

    06.02.2026, 11:30

    Powtarzasz jak mantra za panem prezydentem. Już dawno to wyjaśniono ze w gminie nie ma gruntów na inwestycje. Jaki zatem rozwój?

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx8  #
    -2

    We_gość

    06.02.2026, 11:44

    I tu masz odpowiedź o co chodzi miastu. O wpływy do budżetu i o nowe stołki. Dobrze to ująłeś.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx8  #
    -1

    uszas_gość

    06.02.2026, 11:48

    No właśnie...miastu chodzi tylko o stołki. Będą nowe stołki do utworzenia...ehhh

    Cytuj
    IP: 109.70.xx0.xxx  #
    +5

    Kfc_gość

    06.02.2026, 11:49

    Starogard city

    A mieszkańcy Tczewa jeżdżą na na Kfc do Starogardu. To może Tczew przyłączyć do Starogardu?

    Cytuj
    IP: 5.173.xx8.xx3  #

    Cie_gość

    06.02.2026, 11:59

    Korzystają, czy napędzają rynek i gospodarkę? Rozumiem, że do galerii do Starogardu ani Gdańska nie jeździsz? Dojazdu do autostrady nie potrzebujesz? Tory za Tczewem można zwinąć, bo te chmary ludzi wcale nie potrzebują pojechać do innego miasta za pracą i po zakupy? Mieszkańcy Tczewa też wcale nie jeżdżą nad jeziora i do lasów na terenie gminy?

    Cytuj
    IP: 37.31.xx8.xx5  #
    +3

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość_gość

    07.02.2026, 10:59

    Co za debilny argument z tym Gdańskiem i Starogardem. Nie znam nikogo z Tczewa, kto by codziennie jeździł do galerii w 3mieście albo do KFC w Stg. Za to wszyscy mieszkańcy gminy jakich znam są w Tczewie codziennie. Wytykanie Tczewianom, że czasem gdzieś pojadą przy codziennej obecności ludzi z okolicznych wiosek w Tczewie to śmieszny relatywizm. Nie chcecie dołączyć do miasta - ok, ale niech Wasza gmina dokłada się do miejskiej infrastruktury, z której korzystacie albo zapewni Wam swoją.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx2.xx0  #

    Kli_gość

    08.02.2026, 14:32

    A

    Dodam, że większość ludzi z gminy chce do miasta. Nawet sami protestujący mają hasło "nie mieszkam na wsi" - slabo im ktos to wymyślił - i to za gminne pieniądze ( lepiej za te reklamy kupiliby dzieciom gminnym cukierki)

    Cytuj
    IP: 185.167.xx3.xx5  #
  • +5

    _gość

    06.02.2026, 11:56

    Tyle w temacie marszu jedności:

    http://www.youtube.com/watch?v=vQq7S6AOW4c

    Odpowiedz
    IP: 93.159.xx0.xx4  #
  • +10

    Raj_gość

    06.02.2026, 11:58

    Komuś tu mocno coś wjechało na głowę.

    A to częstowanie jabłkami przez tą Panią co ma sad to taka alegoria do biblijnego raju i tego, że Ewa skusiła Adama jabłkiem ????? Pewnie ma jeszcze węża w kieszeni. Hahahahhaha

    Odpowiedz
    IP: 77.111.xx6.xx3  #
  • +16

    Ralph 25_gość

    06.02.2026, 13:36

    Autobusy "GT BUS" krążą po Tczewie, każdy z "propagandą" "NIE!!! DLA POSZERZENIA GRANIC"!!! W tym samym czasie krzyczy się, że miasto łakomi się na tereny gminy, jednocześnie gminne gruzy dzielnie parkują na placu na ulicy Armii Krajowej, dawna baza autobusów miejskich "GRYF" zajmując działkę, którą miasto Tczew planuje sprzedać. Obustronne niekonsekwencje i brak pracy w zespole. Brak chęci dogadania sie.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx8  #
  • mnbmn_gość

    07.02.2026, 07:52

    Można odnieść wrażenie, że obecne władze miasta nie szukają kompromisu i to w niejednej sprawie.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx2  #
  • +6

    Echh_gość_gość_gość

    06.02.2026, 14:08

    Wypad wieśniaki do siebie protestowac. A pani od jablek to w liceum zdaje sie czyms innym i częstowała i to bez happy endu w jednym przypadku. Wielka społeczniczka się znalazła, wsadź se te jabłka w d... i wypierdzielaj.

    Odpowiedz
    IP: 51.38.xx8.xx3  #
  • +3

    Dolina rozpusty _gość

    06.02.2026, 16:36

    A to ciekawe.

    Oni tam lubią takich.... Dawny wicek a potem kierownik, opowiadał o dziwnych urzędowych "relacjach" na linii była kierownik podatków - pan w, "belfer" - "papuga" itd. Niektórzy potem musieli się gęsto tłumaczyć przed swoimi oficjalnymi partnerami życiowymi.

    Cytuj
    IP: 78.133.xx8.xx3  #
    -6

    W_gość

    06.02.2026, 16:45

    Do pięt jej nie dorastasz

    Cytuj
    IP: 46.112.xx2.xx5  #
    -2

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość_gość

    06.02.2026, 18:24

    Ocho, jakiś kolega z Curie na usługach UM. Czyżby nasz cybergórnik z zarzutami wałków na 30 baniek?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx8  #
  • +7

    Gosc _gość

    06.02.2026, 16:27

    "A my właśnie wcale do Was nie chcemy. Dlatego idziemy to pokazać :)"

    To siedźcie w swoich wioskach Tam urządzajcie sobie pochody i co tam jeszcze chcecie

    Odpowiedz
    IP: 195.128.xx0.xx7  #
  • Sławek_Vetrex_gość

    06.02.2026, 17:55

    Gmina do miasta na tak.

    Jestem na, tak by poszerzyli granice miasta. Tylko jak ja objadę miasto swoim ukochanym Audi :):).

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx4  #
  • +12

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość_gość

    06.02.2026, 18:32

    Ludzie, dajecie się ogrywać wójtowi, zamiast wykorzystać sytuację i go przycisnąć do inwestycji w Waszych miejscowościach. Szanuję Wasz wybór ale prawda jest taka, że Augustyniak miał Was gdzieś przez wszystkie swoje kadencje. Brządkowski też Was będzie tam miał, ale póki co trzymacie mocne karty. Wykorzystajcie je z głową.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx8  #
  • +4

    Mąż Wrednej Baby_gość_gość

    06.02.2026, 20:57

    Powiem tak...Zawsze przeciwko Augustyniakowi. Nie można mu ufać. To jest jak covid. Manipulacji uczyli go w PRL. Ale nie rozumie dziad, że te czasy minęły i nie wrócą Przemoc może sobie w domu stosować. To już wybór osób, które z nim nadal siedzą. Przypomnę Wam tylko podejście do mieszkańców w sytuacjach spornych, jak spotkanie w Szpęgawie dotyczące oczyszczalni ścieków. Ich ścieków nie da się oczyścić. To jest mafia i trzeba rozbić ten układ. Złego licho nie bierze i qźwa mamy dowód. Z pampersem dalej pomiata ludźmi i kręci lody. Rzecznik Urzędu Gminy to porażka. Jak można na takie stanowisko powołać tak wredną i pozbawioną empatii osobę? To jest tuba milicjanta i powie każde gó...o, które jej każe powiedzieć. Po raz kolejny wykorzystuje do propagandy środki materialne i osobowe, czego nie powinien robić. Nie może. Dostał przed wyborami żółtą kartkę. Ale traktuje gminę, jak prywatny folwark. Niestety nie.

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx4.xx0  #
  • +4

    Urzędas_gość

    07.02.2026, 15:43

    Poszerzenie granicy miasta

    Ta manifestacja to jak mi tata mówił DOBROWOLNY PRZYMUS -nie będziesz to kasy nie dostaniesz - Koła Gospodyń.Wiejskich , O.S.P. , kluby seniorów , sołectwo. August przez KOMUNĘ został dobrze wyszkolony( milicja obywatelska MO ) Niech powie ilu ma zatrudnionych swoich (zastępczyni ) i synów członków rodziny zatrudnionych. Władze Wojewódzkie i posłów to on lepiej od Tuska kiwa. Gmina idzie na dno -kredycie za kredycikiem a konkretnych inwestycji nie widać, Wójcie czas o podwyżkach pensji(swoim pomyśleć)

    Cytuj
    IP: 37.225.xx0.xx1  #
  • +4

    Jessi_gość

    07.02.2026, 09:11

    Drugi protest

    Będzie drugi protest w Tczewie, jeśli zgotują nam armagedon drogowy przy nowym centrum handlowym na Bajkowym i nie rozwiążą inaczej wjazdu i zjazdu. Mieszkańcy będą przeklinać korki

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx6.xx5  #
  • Kli_gość

    08.02.2026, 14:38

    A

    To bardzo ważna sprawa. Ważniejsza niż ten pochód. Dzieki

    Cytuj
    IP: 185.167.xx3.xx5  #
  • +6

    Jan_gość_gość_gość

    07.02.2026, 09:14

    x

    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę Wójt i jego klika boją się utraty tak dużych zarobków to podburzają ludzi W Gminie to mają EL- Dorado zarobki dużo wyższe jak w UM Wójt jest ostatnią kadencję jak nie zmienią się przepisy , już się dość na chapał Na manifestację potrzebna jest zgoda UM Brządkowski powinien jej nie dać niech demonstrują w wsi

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +3

    Ciekawski Dżordż_gość

    07.02.2026, 09:53

    Nagłówek zmieńcie na "spacer integracyjny z byłym pałkarzem". Kebsa trzeba zamawiać później, bo zimny będzie :)

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx4.xx0  #
  • All_gość

    07.02.2026, 14:10

    "Ocho, jakiś kolega z Curie na usługach UM. Czyżby nasz cybergórnik z zarzutami wałków na 30 baniek?"

    Pol curie wiedzialo co robilas razem ze swoim łysym przyjacielem.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx7  #
  • Spacerowicz _gość

    07.02.2026, 14:28

    Właśnie widzę jak protest idzie ulicami. Ludzi mniej, niż w jednym wieżowcu na Suchostrzygach.

    Odpowiedz
    IP: 93.159.xx2.xx9  #
  • trysk _gość

    07.02.2026, 14:42

    Co Ze Sprawą w sądze Prezydenta Tczew

    "Jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to się przyjzyjmy: wójt- 250 254,72 zł, zastępca wójta - 228 238,49 , skarbnik gminy - 228 011,06 , dyrektorzy szkół pierwszy - 183 808, 62 , drugi dyrektor - 181 998,19 i wszystko jasne , nie o dobro gminy tu chodzi , a o dobro nasze. Po zmniejszeniu liczby mieszkańców gminy, wszystkie wypłaty polecą na łeb."

    Jakoś cicho w tej sprawie. ????

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx4.xxx  #
  • +3

    Dariusz_gość

    07.02.2026, 14:42

    "Jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to się przyjzyjmy: wójt- 250 254,72 zł, zastępca wójta - 228 238,49 , skarbnik gminy - 228 011,06 , dyrektorzy szkół pierwszy - 183 808, 62 , drugi dyrektor - 181 998,19 i wszystko jasne , nie o dobro gminy tu chodzi , a o dobro nasze. Po zmniejszeniu liczby mieszkańców gminy, wszystkie wypłaty polecą na łeb."

    . A jeszcze dochody sołtysów,radnych plus każde dodatkowe pieniądze za posiedzenia rady gminy,za każde członkowstwo w komisjach. Tylko oni z rodzinami pikietują. Nam wszystko jedno kto będzie nami rządził,bo nic z tego nie mamy.

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xxx.xx6  #
  • +3

    Dariusz_gość

    07.02.2026, 15:10

    Augustyniak był bsrdzo złym człowiekiem. Swoją posiadłość i stadninę wybudował na krzywdzie ludzi za łapówy,kiedy pracował w drogówce. Jeszcze jego kumple K...j i J.......i. Prawie stracił życie i nic choroba go nie nauczyła,ciągle mało i mało. Zatrudnia rodzinę,a radnych i soltysów-starych,nie wykształconych ludzi wybrał sam. Dał pieniądze i skaczą tak jak im każe. W gminie"wykształceni wieśniacy" domagali się limitu wiekowego...ale te prośby i sugestie ma gdzieś. No cóż sam nigdy studiów nie skończył,nie włada językiem angielski to wiele oczekiwać nie można. Ja zastanawiam się kto tak niepełnosprawnego,niezdolnego do samodzielnej egzystencji po tak ciężkiej chorobie dopuścił do pracy. Wszystko za niego robi pani Kusio. Powinien dokończyć poprzednią kadencje i odejść z godnością.

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xxx.xx6  #
  • +3

    ooo, marsz_gość

    07.02.2026, 15:19

    Marsz ochrony stołków!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx9  #
  • +1

    Hann_gość

    07.02.2026, 15:33

    Tczew

    Ja bym wolał aby tczew się rozrósł ale na 2 brzeg Wisła niechby Wisła środkiem miasta płynęła wiem wtedy ci po drugiej stronie by protestowali ale zawsze trzeba gadać i próbować. Ale najpierw most odbudować i postawić jeszcze jeden od strony czyzykowa. Ale to marzenia

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx1.xx8  #
  • +2

    Hann_gość

    07.02.2026, 15:43

    Tczew

    Poza tym gmina ma gowno do gadania kiedyś czyzykowo, suchostrzygi to też były wioski żeby miasto się rozwijało musi się rozrastać. A co my w mieście jesteśmy gorsi od gminniakow? Zostaniecie po prostu tczewiakami u was nic się nie zmieni. Te wioski zaczynając od Rokitek, Dąbrówka, lubiszewo, Tczewskim laki dawno tczew powinien Wchłonąć rozumiem o ziemię walczycie ale ja też mam ziemię i dom i mieszkam w Tczewie. Tak lubię zieleń, las ale jak tczew się nie rozwinie to będzie bankrutem, most nie odbudowany, brak pieniędzy na odbudowę kamienic, ulic itd brak ludzi. Już i tak zabudowa i jesteście a zmienia się tylko granice. Chociaż i tak wole aby tczew rozrastał się na dryga stronę Wisła. Tam są duże puste tereny. Niewykorzystane. Tu trzeba działać a wasze gminy niech zostaną wtedy.

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx1.xx8  #
  • +1

    Marco _gość

    07.02.2026, 15:44

    Kto cierpi na proteście? Mieszkańcy miasta . A ci ze wsi to chcą piękny asfalt na wsi, światłowód, przedszkole, saloniki od paznokci, markety itp itd.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx7.xx2  #
  • Hann_gość

    07.02.2026, 15:53

    A ja wam mówię

    A ja wam mówię że lepiej wam będzie w mieście to co poprzednia ekipa prezydentów rozwaliła to obecny próbuje naprawić dajcie mu szanseby się rozwinął gmina i tak ma was gdzieś. Oczywiście w tczewie są sprawy niedoinwestowane ale to wina poprzedników prezydenta A teraz nie narzekajcie chlop chce dużo zrobić A bez gminy nie poprawimy sytuacji miasta.

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx1.xx8  #
  • +1

    KFC_gość

    07.02.2026, 17:10

    Po śmieciowe jedzenie do Starogardu. Nie dziękuję dbam o swoje zdrowie i wygląd.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xxx.xx2  #
  • +3

    DETE_gość_gość

    07.02.2026, 17:19

    .

    Proponuję taki układ - kto nie chce przyłączenia do miasta ten nie korzysta w Tczewie z niczego jeśli nie płaci na utrzymanie czegokolwiek np. - nie pracuje w Tczewie, - nie korzysta z parkingów oraz z dworca, - ze szkół, - z marketów, - zakaz wstępu na miejskie imprezy np. sobótki Tczewskie, jarmarki, lodowiska itp. Przyłączenie do miasta nic dla Was nie zmieni. Gmina w swojej ulotce napisała że każde gospodarstwo straci ROCZNIE jakoś 120zł, więc 4 piwka mniej miesięcznie na tej waszej wsi i jesteście na 0... Bardzo dziękujemy za zablokowanie ulic w dniu dzisiejszym - cały Tczew jeszcze bardziej kibicuje za przyłączeniem :)

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx9.xx9  #
  • Kli_gość

    08.02.2026, 14:24

    A

    "A chce dodatkowe tereny. Najpierw posprzątaj jedną kuwetę a potem bierz kolejne tereny"

    Kim jest ten? Mówisz o Panu Prezydencie? Może trochę szacunku ? Czy się lubi, czy nie, szacunek sie nalezy.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx3.xx5  #
  • Kli_gość

    08.02.2026, 14:26

    A

    "A my właśnie wcale do Was nie chcemy. Dlatego idziemy to pokazać :)"

    Czy było jakieś referendum w tej sprawie? Mówiąc my? Przecież większosc mieszkańców chce do miasta, ale sie nie wychylają, bo by ich zakrzyczeli.... Może najpierw zapytać WSZYSTKICH mieszkańców gminy

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx3.xx5  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.