Spacer z Amstaffem na ul. Jedności Narodu przy placu zabaw

Plac zabaw (fot. blog.prototypr.io)
Spacer z Amstaffem na ul. Jedności Narodu przy placu zabaw
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Od dłuższego już czasu obserwuję Pana (młody człowiek ok 30 lat, wysoki, łysy), który wychodzi na dwór ze swoim psem rasy Amstaff (czarny). Za każdym razem pies NIE jest na smyczy oraz BEZ kagańca!

Pan spaceruje w okolicach placu zabaw przy ul. Jedności Narodu 9 (czyli tam gdzie jest duża ilość zwłaszcza małych dzieci!).

Czy naprawdę musi dojść do tragedii o jakich media co jakiś czas informują w naszym kraju! Nawet kilka lat temu do pogryzienia doszło w naszym mieście - sprawa miała nawet rozdźwięk ogólnopolski!)
Proszę o pilną interwencję odpowiednich służb w tej sprawie (Straż Miejska Tczew) aby zabezpieczyć zwłaszcza najmłodsze dzieci, których w tym czasie letnim jest w okolicy bardzo dużo.
Mieszkańcy.


Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (36)
dodaj komentarz

  • +59

    Damian_gość

    17.06.2021, 23:54

    ...

    Jeden z nielicznych artykułów pisanych przez mieszkańców w tym dziale, który ma sens i podnosi poważny problem. Też jestem zdania żeby reagować na takie przypadki (lepiej jak "Polak będzie mądry przed szkodą, a nie po"). Sam byłem kiedyś zaatakowany przez psa jak miałem ok. 10 lat i wiem jak może ciężko się to skończyć (wtedy pomógł mi przechodzień który odpowiednio zareagował). Podobnie jak autor tekstu również proszę o podjęcie działań przez odpowiednie służby. Informacja nt. rasy: AmStaff - "...zliczany do psów obronnych, ...ma skłonność do bójek ze względu na pierwotne przeznaczenie". Nie obchodzi mnie co myślą wszyscy wielcy zwolennicy tych psów, uważam że w rejonie placu zabaw pies tej rasy nie może przebywać bez smyczy, a już bez kagańca to właściciel powinien zapłacić co najmniej 5.000 zł grzywny. Oby nie doszło przez takiego bezmózga do nieszczęścia...

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx8.xx1 
  • -36

    qq_gość

    18.06.2021, 04:33

    Po co tu piszesz i roztrząsacz problem. Jak jest na spacerze w tym samym czasie co Ty to wtedy dzwoń do SM. No chyba że ma to ktoś za ciebie zrobić bo łysy pan to Twój sąsiad i do Ciebie przyjdzie:)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx8 
  • ghost_gość_gość

    18.06.2021, 06:49

    a czy autor tego artykułu chociaż raz zadzwonił po SM lub Policję ?? czy tylko potrafi pisać w internecie ;-)

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx5.xx7 
  • +28

    EkO_gość

    18.06.2021, 08:57

    Zanim przyjedzie SM to już gościa nie będzie. Obywatelskie zatrzymanie w tym przypadku również nie ma racji bytu. Ja pamiętam jak w zeszłym roku biegał tam amstaff puszczony samopas. Wbiegł chyba nawet do sklepu i go nieźle zdemolował. Bardzo dobrze, że ludzie opisują takie sprawy. Niektórzy ludzie są totalnie nieodpowiedzialni.

    Cytuj
    IP: 82.160.xx7.xx5 
  • +20

    adam_gość

    18.06.2021, 07:31

    znam typka, lubi psychoaktywności zjadać...jeździ rowerem z grubymi kółkami...podany do odpowiednich służb

    Odpowiedz
    IP: 78.133.xx9.xx0 
  • +19

    zenobiusz_gość

    18.06.2021, 10:15

    Pewnie gangsta

    To na pewno jakiś osiedlowy gangsta :)) taki co to mysli ze wszyscy sie go beda bac bo jest łysy i ma "groźnego" psa ....haha

    Cytuj
    IP: 46.76.xx2.xxx 
  • -22

    lula_gość_gość_gość_gość

    18.06.2021, 10:15

    Jak opisują znęcanie się nad psami ,jak są bite i maltretowane to ludzie współczują i okazują pogardę dla tego typu zbrodni ale jak pies ma dom ,jest szczęśliwy to najlepiej mu dokopać za wygląd . Znam tego psa dla mnie nie groźny a co ma właściciel za uszami to jest odrębna sprawa .

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx2 
  • +6

    JAN_gość_gość_gość_gość

    23.06.2021, 08:45

    lula

    Piszesz bzdury niech będzie szczęśliwy ten piesek w domu właściciela a nie w publicznym miejscu Są przypadki że pies zaatakuje właściciela lub dziecko z którym mieszka , W Rokitkach tez te łagodne pieski o mało nie zagryzły dziecka Właścicielka tłumaczyła ze one były łagodne nigdy nikogo nie zaatakowały , do czasu Nie wiem jaki zapadł ostatecznie wyrok w tej sprawie Proponuje zrobić zdjęcie temu psu jak biega luzem i wezwać policję Puszczanie psa bez smyczy i jeszcze grożnej rasy jest zagrożone kara do 5000 zł To nie jest dobra wola jakiegoś łysola tylko obowiązek prawny Piszący zamiast żalić się w internecie zacznijcie działać ,faceta robiącego zdjęcia dzieciom to umiecie ścigać to myślę ze i w tym przypadku też , chyba ze boicie się jego łysej pały

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx2 
  • -11

    Służby_gość

    18.06.2021, 10:25

    Nie interweniują

    Na podstawie artykułu Bareja by się uśmiał he,he,he

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx2 
  • +16

    S_gość

    18.06.2021, 11:10

    Pań mieszka w bloku JN 13 .Na prośby mieszkańców nie reaguje ,bo wytresowany i krzywdy nie zrobi .A mieszkańcy się boją o dzieci i swoje psy .

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx3.xx4 
  • -7

    Gosc_gość

    18.06.2021, 11:59

    Aty tak serio ? Tez mieszkam w bl.13 i póki co to nie słyszałam żeby ktoś z mieszkańców się skarżył na tego psa.. po drugie pieprzenie ze amstaff o Boże taki grozny a te zasrane szczekające kundle które dzien w dzień są spuszczane ze smyczy przez mieszkańców to ok? Te które rzucają się do gryzenia dzieci i dorosłych? Nie możesz przejechać rowerem czy wózkiem bo się kundel rzuca... nie piszcie tak bzdurnych komentarzy , bo każdy pies może wyrządzić krzywdę nie tylko Amstaff!

    Cytuj
    IP: 83.21.xx6.xx0 
    +17

    m_gość

    19.06.2021, 16:02

    kazdy pies w miejscu publicznym powinien byc wyprowadzany na smyczy czy to amstaff czy to kundel czy ratlerek.to tylko zwierze nikt nie przewidzi jego zachowania.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx2.xx4 
  • Aska_gość

    18.06.2021, 11:21

    Jesli jest na smyczy to chyba kaganiec jest nie potrzebny wystarczy zeby wszystkie dzieciaki nie rzucaly sie do glaskania ... jesli jest bez smyczy to powinie byc w kagancu. Tylko ta zasada powinna dotyczyc wszystkich psow bo nawet te male potrafia ugryźć

    Odpowiedz
    IP: 212.129.xx2.xx0 
  • +2

    Hdud_gość_gość

    18.06.2021, 12:06

    Serio jesteś taka tępa, że nie potrafisz przeczytać pierwszych paru linijek tekstu?

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx7 
    +5

    Gość _gość

    20.06.2021, 16:17

    Obowiązek

    Obowiązkiem każdego właściciela psa jest zabezpieczenie go w miejscu publicznym tzn. Smycz i kaganiec. To co piszesz ze jak jest smycz to kaganiec nie potrzebny to bzdura totalna. Dzieciak Ci podbiegnie nie zauważysz dotknie psa, a ten ugryzie i to właściciel bedzie za to odpowiadać. Sam mam psa i zawsze jest na smyczy i ma ubrany kaganiec chociaż krzywdy nikomu nigdy nie zrobił to lepiej dmuchać na zimne dla świętego spokoju i komfortu przechodniów.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx5 
  • +23

    Toms_gość

    18.06.2021, 12:46

    Tak, yorki i inne kundle też szczekają i gryzą - albo przynajmniej takie stwarzają wrażenie ALE !!! przed takimi małymi kundlami uda Ci się obronić a przed ciężkim i silnym amstafem już nie. Sam miałem Amstafa, był bardzo łagodny, aż za bardzo, ale nigdy, nawet na smyczy nie zbliżyłbym się z nim do dzieci bawiących się na placu zabaw. To tylko pies, nawet najlepiej ułożony może nagle zmienić swój tok myślenia i zaatakować.

    Odpowiedz
    IP: 82.177.xx8.xx7 
  • -19

    gosc_gość

    18.06.2021, 14:07

    najgorsze są te wszystkie kundle co ujadają na okrąglo nie wiadomo po co. Powinien byc zakaz trzymania takich zwierzaków i darmowa utylizacja tych osrańców.

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx2.xx2 
  • -3

    Popieram_gość

    18.06.2021, 15:03

    Zakaz trzymania

    Ps?w I kot?w w blokach one się tam męczą to nie głupie ludzie.Animalsi powinni sie tym zająć

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xx4 
    -4

    Gosc_gość_gość

    20.06.2021, 10:46

    Ty piękny Zważaj sobie co utylizować No możesz sam siebie a nie psy kiedyś narzekali że psy srają Że psychika ją a popatrzmy sobie jak zrobią i zsikał te wszystkie pijaki które się to pozdrów uczą psy są niewinne po to my właściciele im dajemy jeść żeby nas broniły żeby ostrzegały Jeżeli pies szczeka to nie szczeka bez powodu ścierka na takich debili jak ty

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx4 
    +3

    gosc_gość_gość

    21.06.2021, 09:05

    a teraz jeszcze raz po polsku proszę

    Cytuj
    IP: 87.204.xx2.xx2 
  • -15

    Paulina_gość

    18.06.2021, 18:54

    Jeśli pies nie zachowuje się agresywnie, jest dobrze wychowany to w czym problem? Proszę nie uogólniać przez jakieś chore stereotypy. Często to mały pies gdyby był w stanie zagryzłby nawet właściciela. Jeśli autor sam ma dziecko, to proszę je nauczyć, żeby nie wyciągało łap w stronę żadnego psa, bo one potrzebują przestrzeni.

    Odpowiedz
    IP: 92.18.xx1.xx0 
  • +14

    vv_gość

    19.06.2021, 02:28

    Taki amstaf będzie sobie wesoło i radośnie biegał, nikomu nie robiąc krzywdy, ale niech tylko w pobliżu pojawi się jakiś człowiek z innym psem i już nie wiadomo jak zareaguje. Czasami dochodzi do niezłych akcji jak się dwa psy nie polubią na chodniku, ciężko je uspokoić i utrzymać na smyczach. Zalecałbym więc wszystkim znawcom od psów trochę wyobraźni. Poza tym trzymajmy się prawa - pies na smyczy i w kagańcu i koniec dyskusji. Ch.j mnie obchodzi czy gryzie, czy nie gryzie, nie chcę się stresować idąc z dzieckiem.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx1 
  • +4

    Ala_gość

    19.06.2021, 08:03

    "Ps?w I kot?w w blokach one się tam męczą to nie głupie ludzie.Animalsi powinni sie tym zająć"

    Wypada się troszkę douczyć. W bloku może być trzymany nawet wielki Nowofundland, o ile właściciel jest w stanie zapewnić mu odpowiednią ilość ruchu i spacerów. Pies w domu ma ODPOCZYWAĆ, a nie urządzać sobie wyścigi. A jak ktoś na spacerze tylko drepcze i psa przy nodze trzyma, a na dodatek cały spacer trwa 5 minut, to żadnego zwierzaka nie powinien mieć. Czasami gorsi od tych "blokowych" właścicieli psów są ci, którzy mają dom z ogrodem. Myślą sobie, że pies się w ogrodzie wybiegał i nic więcej do szczęścia mu nie jest potrzebne. Ogród to dla psa jego własny teren. Żeby prawidłowo się rozwijał, nie był zestresowany, potrzebuje codziennej aktywności poza swoim terytorium.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx2.xx8 
  • +4

    vv_gość

    19.06.2021, 13:23

    Nie zmieniaj tematu. Przypominam, że po osiedlu lata samopas wielki pies zaliczany do agresywnych i to jest przedmiotem dyskusji, nie schodźmy na psychologię psiego rozwoju.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx1 
  • +1

    Gość_gość

    19.06.2021, 16:21

    .......

    Zgadzam się że amstaff je powinny być na smyczy przede wszystkim to raz. Dwa Nie powinno się chodzić z takimi psami wokół placu zabaw jakiegokolwiek placu zabaw. Całkiem niedawno bo w maju mój pies pekińczyk znalazł się w szczęce amstaffa ten bloku 29 zł na policję trochę mnie to kosztowało bo policjanci nie chcieli przyjąć no po niecałym miesiącu przyszła do mnie pismo że ci państwo zostali ukarani mandatem ja zasnęłam uznana osobą poszkodowaną co z tego kiedy ja wydałam kupę kasy na leczenie psa tego to mi nikt nie wróci oni dostali mandatu pewnie 50 zł co według mnie jest karygodny śmieszny ale mniejsza z tym pies amstaff jest niebezpieczny nie powinno się spacerować z takimi dużymi psami wokół placu zabaw i tyle

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx4 
  • +2

    Ala_gość

    24.06.2021, 13:21

    Jeśli masz dokumentację od weterynarza - rachunki, karty z przebiegu wizyt, może jakieś zdjęcia i dane właścicieli tamtego psa, to możesz się ubiegać o zwrot kosztów leczenia. Warto korzystać z takich możliwości, bo mandat - być może masz rację, że w wysokości 50 zł - niczego ich nie nauczy.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx2.xx6 
  • +8

    sława_gość

    19.06.2021, 17:07

    Chamstwo i skrajna nieodpowiedzialność, Proponuję zawiadomić straż miejską.

    Odpowiedz
    IP: 31.60.xx7.xx3 
  • +5

    normalny_gość_gość_gość

    19.06.2021, 20:03

    ......

    Widać że właściciel nie ma wyobrazni. Skoro są jakies przepisy i inni sie do tego stosuja to równiez powinien. Dojdzie do tragedii i bedzie za pózno. Skoro lata luzno mozna mu podrzucic smakołyk z niespodzianka.

    Odpowiedz
    IP: 195.18.xx2.xx8 
  • -4

    Aa_gość

    20.06.2021, 02:38

    Jaką trzeba być k***ą i społeczniakiem żeby w ogóle wpaść na pomysł otrucia psa

    Cytuj
    IP: 83.232.xx8.xx6 
    +1

    normalny_gość_gość_gość_gość

    20.06.2021, 08:46

    ......

    Nic nie napisałem o otruciu. Kazdy interpretuje jak chce.

    Cytuj
    IP: 195.18.xx2.xx8 
  • -2

    Olo_gość

    19.06.2021, 21:41

    Pies

    Przepraszam bardzo, ale tak sobie myślę, że każdy pies ma zęby ????

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx4 
  • +5

    Polak_gość_gość_gość_gość

    20.06.2021, 10:33

    Pies

    Każdy pies powinien być na uwięzi i w kagańcu koniec kropka .A jak nie to wysokie kary dla właścicieli.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • +6

    Gość _gość

    20.06.2021, 16:27

    Psiaki

    Tak czytam niektóre komentarze ze pies nikomu nic nie zrobil itp. Kazdy pies czy wytresowany czy nie, maly czy duzy, gruby czy chudy MUSI być w miejscu publicznym na smyczy i miec ubrany kaganiec. Nie kazdy czlowiek ktory przechodzi tam zna tego psa. Tutaj sie ludzie burzą o to ze nie tylko Amstaff gryzie itd ale ta rasa jest kojarzona z siłą i w dużej mierze z agresja. Oczywiscie wszystko zalezy jak wlasciciel wychowa psiaka ale cechy niektorych ras sa juz w genach. Ja mam psa gończego i pomimo tego ze to super kochany psiak ktory uwielbia dzieci to nadal zwierzak ktory w duzej mierze kieruje się instynktem i potrafi byc zadziorny do psow lub obszczekiwac facetow (kobiety nie :D nie wiem czemu tak mial od szczeniaka) Ale jak wychodze na spacer to zawsze na smyczy i w kagancu zeby w razie czego nic się nie wydarzyło i zeby ludzie którzy idą chodnikiem czuli sie swobodnie bo przeciez oni go nie znaja. Mialem juz w zyciu sytuacje co zostalem zaatakowany przez psa, a wlasciciel z daleka krzyczał on nie gryzie spokojnie.... Brak odpowiedzialnosci ludzi czasem zadziwia. Psiak ktory biega luzem w kazdej chwili moze pobiec w inna strone bo cos wyczuje i nawet taki wyszkolony potrafi akurat wtedy nie posłuchać. Czlowiek idacy chodnikiem widzi ze z naprzeciwka biegnie pies moze sie czuc zagrozony, a jak wiemy psy wyczuwaja strach i moga zaatakowac. Trzeba miec troche oleju w glowie zeby miec psa. Pamiętajmy ze kazdy pies ma zęby i kazdy moze ugryzc.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx5 
  • +1

    Ala_gość

    22.06.2021, 11:20

    "Nie zmieniaj tematu. Przypominam, że po osiedlu lata samopas wielki pies zaliczany do agresywnych i to jest przedmiotem dyskusji, nie schodźmy na psychologię psiego rozwoju."

    Odniosłam się do komentarza, który z resztą zacytowałam. Co do smyczy i kagańca, to jak najbardziej się z tym zgadzam. Uważam też, że przed zakupem psa rasy uznawanej za agresywną, przyszły właściciel powinien przechodzić jakieś psychotesty.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx2.xx6 
  • +1

    Monika_gość

    26.06.2021, 22:27

    #

    Małego Wacka ma więc kupił sobie psa.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx3 
  • +1

    Gość_gość

    28.06.2021, 22:58

    Ost

    G...o mnie obchodzi czy pies jest wytresowany czy nie WSZYSTKIE psy bez wyjątku powinny być trzymane na smyczy!nie wszyscy lubią te zwierzeta albo się ich poprostu boja,wiec najbardziej irytujące jest kiedy właściciel psa nie zakłada smyczy a już wogole w miejscu publicznym ,nie interesuje mnie jaka rasa psa,poprostu jie życzę sobie żeby jakikolwiek pies do mnie podchodził/podbiegał .Nie wspominając o ludziach którzy trzymają psa na"rozciąganej"smyczy ,czyli niby na smyczy sle nie na smyczy ???????Nie interesuje mnie jaka rasa psa czy to york czy jamnik czy kundel czy amstaf -nie ma do mnie podchodzić i już.Masz psa,niech się wybiega w miejscach do tego przeznaczonych s jeśli idziesz z nim po mieście trzymaj go przy nodze,uwierzcie mi ze nie każdy lubi psy.

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx6.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA