Kolejna parafia "pod obstrzalem". Obrzucono kościół jajkami (?)

Kolejna parafia "pod obstrzalem". Obrzucono kościół jajkami (?)

zobacz galerię zdjęć: 2
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Po raz kolejny wraca temat profanacji i bezczeszczenia tczewskich świątyń. Po parafii NMP, gdzie w ostatnich dniach dokonano aktów wandalizmu, przyszła pora na parafie Chrystusa Króla Wszechświata.

Ptoz najprawdopodobniej ze środy / czwartek (wczoraj na dziś) kościół obrzucony został... jajkami.

Czyżby pokaz halloween'owej bezmyślności i głupoty czy celowa prowokacja/profanacja?

Każdy ma prawo do wolności wyznania, indywidualnych poglądów itp. ale czy to powód aby niszczyć i nie szanować poglądów i wierzę innych? A może przyszła jakaś moda na kompletna bezmyślność? Ostatnio modne stało się robienie sobie zdjęć na cmentarzach itp. (o czym każdy może się przekonać przeglądając wiele fotek w internecie na serwisach typu Kwejk itd.) Czyżby teraz przyszła moda na niszczenie kościołów?


Szkoda gadać...

Archiwum wiadomości

Zniszczony krzyż, pomazane obrazy - profanacja w kościele na Suchostrzygach (21.10.2012, 14:05)
Wandale sprofanowali dolny kościół w parafii Najświętszej Marii Panny Matki Kościoła na Suchostrzygach. Księża i parafianie są poruszeni - choć zdarzały się drobne akty wandalizmu, to jeszcze nigdy nikt nie zniszczył krzyża.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (75)
dodaj komentarz

  • +10

    _gość

    01.11.2012, 11:39

    taa

    Brońcie dalej idiotów nie potrafiących uszanować czyiś przekonań religijnych.Mam nadzieję że ktoś wam tak samo samochód "ochrzci" -tak dla jaj

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • +11

    _gość

    01.11.2012, 13:55

    Skąd pewność ze to nie katolik z niedzielnej mszy?

    Cytuj
    IP: 80.50.xx5.xxx 
    -2

    ..._gość

    01.11.2012, 20:25

    Słyszałem, że to był rewanż za List z gdańska od jakiegoś Czarnucha który zakazał w szkołach imprez typu Halowen! Niech dalej się. wp.... Czarnuchy, sekta największa na świecie! Niedługo zabronią dzieciom urodzin obchodzić a sami w luksusach żyją! Rzygać się chce

    Cytuj
    IP: 31.174.xx6.xx2 
  • +11

    proxx_gość

    01.11.2012, 11:51

    cukierek albo psikus :) najwyraźniej księża wybrali psikus :) nie są jedynymi, którzy dostali jajkiem albo mąką :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx2 
  • +16

    zagnut_gość

    01.11.2012, 11:52

    ...

    To pewnie zabawa gnojków,którzy w przebraniach na halloween robili psikusy.Wczoraj psikusem pewnej grupki było wkładanie kawałków drzewa do zamków w drzwiach!Polskie dzieci nie potrafią bawić się w halloween,to nie Ameryka więc powinni sobie odpuścić,bo jest to tylko zabawa a nie radość z wyrządzonych szkód!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx9 
  • +1

    _gość

    01.11.2012, 14:23

    polskie dzieci

    polskie dzieci nie powinny się w to bawić bo halloween to pogańskie święto

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
    +7

    _gość

    02.11.2012, 07:42

    Mickiewicza nie czytałeś/-aś???

    Polskie dzieci mają prawo obchodzić ten dzień ponieważ wywodzi się on ze starej polskiej tradycji Św. Dziadów (z pktu widzenia Kościoła bezpieczniej jest chyba przebierać się za duchy niż je wywoływać). Za 30 dni będą Andrzejki. Ciekaw jestem czy będziesz obchodził to "okultystyczne święto" z nieodzownym wróżeniem z klucza i wosku???

    Cytuj
    IP: 87.205.xx0.xx3 
    -2

    _gość

    02.11.2012, 10:06

    nie obchodzę takich świąt

    Być może w przeciwieństwie do ciebie?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • +12

    Pan D_gość

    01.11.2012, 11:55

    az 2 jajka wow, niezła sensacja, na tcz.pl same takie typu znalezli u niego 2g marihuany starczy to na 50 działek.. rzucono 2 jajka na kościół czy to sataniści? Nie chcieli dać cukierków to mają :P

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx2 
  • -9

    ktosik_gość

    01.11.2012, 11:55

    to super :-D wg. mnie powinni wysadzić w powietrze kościoły katolickie :-P

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • -5

    Imię, login, pseudonim, nick_gość

    01.11.2012, 14:14

    Temat komentarza

    Twój dom powinni wysadzić, razem z tobą.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx6 
    +8

    _gość

    01.11.2012, 16:25

    Odpowiedział pełen współczucia i miłości dla zagubionych bliźnich katolik.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx2 
    -4

    Imię, login, pseudonim, nick_gość

    01.11.2012, 21:28

    Temat komentarza (max 50 znaków):

    A co? Może miał nadstawić drugi policzek? W Polsce żadne lewaki, ateje, muzułmanie czy jakieś kolorowe dewianty nie będą Katolikom wchodzić na głowę! Nigdy! Jak to ma miejsce na nowoczesnym tolerancyjnym zachodzie, gdzie Katolicy są prześladowani, a przedstawiciele wyżej wymienionych grup mają przywileje. Przykład? http://www.wykop.pl/ramka/1308905/poprawne-politycznie-muzulmanski e-prawo-pracy/ Oczywiście, nie próbujcie mi wmawiać, że w Polsce jest odwrotnie. Bo zdecydowana większość społeczeństwa jest jednak (niestety) tolerancyjna.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx6 
    +4

    jako_gość

    03.11.2012, 23:44

    leczenie

    Przegapileś kolejkę u psychiatry ???

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx1 
    +4

    _gość

    04.11.2012, 11:13

    Ja tam wierząca w najpopularniejszym znaczeniu tego słowa nie jestem, ale biblię i założenia katolicyzmu znam i z tego co kojarzę, to jest tam coś takiego jak "kochaj bliźniego swego jak siebie samego" i ogólnie sporo o wybaczaniu, miłości, dobroci itd. Tolerancja i kultura nie wyklucza się z bronieniem swojej wiary. A złorzeczenie komuś, nawoływanie do nienawiści i stosowania zasady oko za oko, ząb za ząb (wyznawanej zresztą przez politeistycznych Sumerów)- to zaprzeczanie podstawowym wytycznym religii chrześcijańskiej. Okropna hipokryzja, ludzie nieco mniej prymitywni często nie radzą sobie z wytrzymaniem z takimi "współbraćmi" w wierze i odwracają się i odchodzą od Kościoła. Nie dziwie się im wcale, patrzenie na osoby, które są nazywane "przykładnymi katolikami" (co msza w kościele itp.itd.), a żyją i tak według zasad sprzecznych ze swoją wiarą- dobija.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx2 
    +1

    Janusz_gość

    07.11.2012, 11:45

    Tak łatwo wyrażać różne poglądy zachowując anonimowość względem ludzi. Czy jednak jesteś anonimowy dla Boga ?????

    Cytuj
    IP: 46.204.xx1.xx4 

    pankleks_gość

    09.11.2012, 20:56

    kim jestes

    musze sie pofatygowac i nie moge przejsc obojetnie obok tego wpisu. jestes pustym frajerem niekochanym,obojetnym ateista i pamietaj bog nie rychliwy ale sprawiedliwy i pamieta o takich ktorzy chcieli wysadzac koscioly.popatrz sobie jak historia ocenila takich jak ty. obys przepadl

    Cytuj
    IP: 83.11.xx1.xx3 
  • +26

    Silvi_gość

    01.11.2012, 11:56

    tak to już jest...

    Tak to już jest jak księża zbytnio wtrącaja się z nie które sprawy... Mam tu na myśli np wjazd księdza do szkoły podstawowej nr 8 i odwołanie zabawy hallowenowej gdyż jak stwierdził jest to święto szatana!!! Rozczarowanie dzieci było ogromne gdyż przygotowywały stroje od dawna itd. I właśnie przez te chore jazdy księży cierpią na tym niestety nasze Kościoły... Nie pochwalam oczywiście takich zachowań ale winnymi są nasi wspaniali Księża...

    Odpowiedz
    IP: 31.60.xx0.xx7 
  • +11

    Doktor Granat_gość

    01.11.2012, 22:34

    ...

    Część ludzi twierdzi, że Kościół Katolicki wtrąca się tu i tam, ale chwileczkę. Parę zdań, a wnioski wyciągnijmy sami. Ochrzczonych w KK jest w Polsce ok.33mln, według OBOPu z KK identyfikuje się 55% Polaków. I tak na zdrowy rozsądek księża mogą rościć sobie prawo, aby wskazywać właściwe drogi dla prawie 20mln ludzi a nawet 33mln. Tak samo jak nie odbieram Biedroniowi prawa do tego aby wskazywał ścieżki homoseksualistom (według niego jest ich w Polsce 2 mln, ale nie opiera się to na żadnych badaniach, według mnie z 800tys. i to naprawdę górna granica). W sejmie jest co najmniej jeden homoś i jeden transwestyta i czy mi się to podoba,czy nie, reprezentują także i mnie. Kilku ludzi o wątpliwym kodeksie etycznym decyduje o moim życiu, natomiast 20 mln praktykujących katolików i ich "pasterze" to "garstka homofobów z katolandu lub ciemnogrodu". Kolejny cynizm - Ślub? oczywiście, że kościelny, bo co ludzie powiedzą? To nic, że ostatni raz byłem w kościele na bierzmowaniu (bo wszyscy z gimnazjum też byli). A dziś w szatach niewinności zap.....lam do ołtarza - ze spiralą w gaciach. No tak, dziecko trzeba też ochrzcić... i w ostatnią drogę klecha też pobłogosławi. Ludzie opamiętajcie się! Albo wóz albo przewóz. Nie wystarczy szczekać w necie na KK - jesteś ateistą , agnostykiem lub nawet panteistą (kimkolwiek) - pokaż to - nie chrzcij na siłę dziecka, nie dopuść go do I Komunii (znajdź skuteczną argumentacje dla dziecka, np. że robią to tylko idioci - wcześniej puść mu parę filmów grupy Monty Pythona) złóż akt apostazji, a na pogrzebie zastrzeż sobie, że nie ma być Witaj Królowo, tylko Highway To Hell AC/DC! Natomiast jeśli jesteś katolikiem, to nim rzeczywiście też bądź. Nie mów - wierzący niepraktykujący (WTF???). Prawda, że księża zabronili imprezy w SP8 ma dwie strony medalu. Dobrze, bo być może ma ono korzenie pogańskie (nie wiem, ale tak tłumaczą), źle bo dzieciaki się nakręciły na "melanż", a tu d..a. Zabraniać to nie sztuka - warto zaproponować coś w zamian, np. tak jak w jednej z miejscowości w pomorskim księża zorganizowali w szkole "Bal Wszystkich Świętych" (nie wiem czy grała Budka Suflera :)). Pozdrawiam. Wszystkich. Nie tylko świętych.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx4 
    +5

    hehehe

    02.11.2012, 07:16

    @ Doktor Granat

    uff... już myślałem, że tylko ja mam takie poglądy, pozdrawiam :)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +1

    ojoj_gość

    03.11.2012, 23:55

    nauka

    Panie ,,gdyż " odejdz od komputera zajmij się nauką języka Polskiego,,,

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx1 
  • +4

    były_gość

    01.11.2012, 11:57

    brawo

    a to wszystko dlatego,że w kościele nie ma boga.kler to .........

    Odpowiedz
    IP: 62.189.xx8.xx9 
  • -4

    Polak_gość

    03.11.2012, 23:57

    prawda

    Najwieksz szkoda dla Ciebie to ta ze nie ma cię w kościele

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx1 
  • -4

    Gość_gość

    01.11.2012, 11:58

    Czy to szatan już zaczął żądzić światem,trzeba się modlić za głopków,strach wyjść na ulicę bo psycholi to w tczewie nie brak,takich zlapać i zamknąć w psychiatryku.

    Odpowiedz
    IP: 46.169.xx0.xx1 
  • +8

    klofa_gość

    01.11.2012, 12:13

    Znak Boży,że kościół bawi się,a nie wspieraBiedoty

    Winy jego i duchownych niech będą odkupione,kiedy to kościół będzie wspierać bezdomnych i biedotę.Nakarmcie głodnych,dajcie azyl bezdomnym,czynem-nie gestem słownym,a Bóg Wam wynagrodzi dobrem za nadobnym.

    Odpowiedz
    IP: 151.248.xx4.xx0 
  • hehehe

    02.11.2012, 07:18

    ...

    klofa - mało wiesz, bardzo mało ...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -8

    ..._gość

    01.11.2012, 12:43

    ...

    Pi.erdolone antychrysty.Wiecie dlaczego Sataniści,Ateiści i inne ścierwo akurat naszą religię obraża? Bo wiedzą że coś w tym musi być,że Bóg istnieje oni dobrze o tym wiedzą.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • +13

    Dirschauer_gość

    01.11.2012, 12:55

    Niby jest wolności religijna ale bez przesady, Czy ten kościół komuś przeszkadzał ?

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx6.xx5 
  • +7

    malami88_gość

    01.11.2012, 13:40

    a propo nietolerancji na poglądy i wiarę

    Najbardziej nietolerancyjny pod tym względem jest właśnie kościół. Taka moja opinia.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx6.xx2 
  • -1

    ojoj_gość

    03.11.2012, 23:50

    wiedza

    Opiinia ?? aby stawiać opinie trzeba mieć wiedzę <<<

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx1 
  • +7

    ja _gość

    01.11.2012, 15:13

    No i prawidłowo kościół ciągnie kase z każdej kieszeni nie dając nawet cukierka wiec poleciał psikus

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx8.xx7 
  • +6

    Imię, login, pseudonim, nick_gość

    01.11.2012, 21:30

    Temat komentarza (max 50 znaków):

    Taa na pewno z Twojej najwięcej. Kto chce to płaci. A ile politycy ciągną i cała chmara urzędasów może powiesz?

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx6 
    -1

    moje_gość

    03.11.2012, 23:58

    zmiana

    Ja gośc zmień na ja głupek

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx1 
  • +7

    Misio były Tczewiak_gość

    01.11.2012, 15:16

    Też mi profanacja...

    A co by było...gdyby kościół obrzucono nie jajkami - a granatami? Oto cytat j.w: " Ptoz najprawdopodobniej ze środy / czwartek (wczoraj na dziś) kościół obrzucony został... jajkami. " Proponuję złapać ...PTOZA i do sądu za PROFANACJĘ - ludzie zastanówcie się co piszecie -nie róbcie sobie - JAJ !!!! PROFANACJA - HA,HA,HA...

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx8.xx6 
  • +5

    C>K>M

    01.11.2012, 21:14

    To guru lewicy, Leszek Miller powiedział, że ręka która dziś rzuca jajko, jutro może rzucić granat;)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    Nieznana_gość

    01.11.2012, 15:30

    Tak na prawdę nie jest ważne kto to zrobił ,lecz ważniejsze powinno być to ,że ktoś wgl odważył się na taki czyn . Przecież oczywiste jest ,że Halloween to jest święto pogańskie i my katolicy go nie obchodzimy. Każdy choć trochę inteligentny człowiek powinien uszanować to i nie obrzucać świątyni katolików tylko dla tego ,że nie obchodzimy tego święta.Być może była to tylko zabawa-tego nie wiem ,ale wiem ,że tak nie postępuje katolik.

    Odpowiedz
    IP: 93.154.xx2.xx9 
  • -6

    lgh_gość

    01.11.2012, 22:17

    No WY go nie obchodzicie. Ja już mogę, prawda, bo nie jestem jak WY katolikiem. Swoją drogą, świętowanie urodzin też jest zwyczajem pogańskim, więc dlaczego katolicy świętują urodziny?

    Cytuj
    IP: 109.197.xx0.xx9 
    +8

    hehehe

    02.11.2012, 07:23

    @ lhg

    tak masz rację - ale cyt."...z biegiem czasu stanowisko, np. Kościoła katolickiego zaczęło się zmieniać. Na początku XII wieku rozpoczęto spisywać daty urodzin dzieci, a im samym nadawano imię któregoś ze świętych patronów na chrzcie. W tym momencie święty stawał się obrońcą dziecka i chronił je przed zgubnym wpływem szatana. Tę ceremonię zaczęto uważać więc za najlepszą ochronę i powszechny zwyczaj, co przyczyniło się również do częstszego świętowania urodzin w określonych kręgach." tak więc jak widzisz - już my "durne katole" możemy świętować urodziny ;P

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +4

    inny_gość

    02.11.2012, 10:27

    a jak postepuje katolik?

    No to jak to jest? Wlasnie jak postepuje katolik? Moze jakies przyklady z dnia codziennego? A moze tak przypomniec sobie troche histori?? No bo jak powinien postepowac ktos wierzacy a jak postepuje to chyba wszyscy wiemy, prawda? Moherowe berety zaraz po wyjsciu z kosciola po spowiedzi i z czystym sercem ( jak to mowia ) obgaduja kazdego co im w oczy wpadnie! Sam bylem tego swiadkiem jak normalnego ( dla mnie ) czlowieka zaszczuto takimi pomowieniami. A pasterka? Stan z tylu to wyjdziesz pijana od oparow alkoholu tych bardziej wierzacych! Na 1000 osob moze jedna zachowuje sie jak osoba wierzaca a ja mam tego nie widziec? Gdzie falsz, dwulicowosc, dorabianie jakiejs filozofi do swego zachowania, chciwosc, zawisc czy zazdrosc oraz glupota i lenistwo jest na pierwszym miejscu to gdzie jest miejsce na wiare? Ile osob przeczytalo biblie?? A drzewko szczescia ( choinka ) tez jest tradycja poganska a stroimy, lany poniedzialek ( po najwazniejszym swiecie katolickim jakie jest zmartwychwstanie ) a topienie marzanny, malowanie jajek itp. Tak postepuje katolik? A moze troche sie zainteresowac i dowiedziec a pozniej wypowiadac swoje zdanie?

    Cytuj
    IP: 86.29.xx3.xx4 
    +7

    _gość

    02.11.2012, 14:34

    zmień nick z "Nieznana" na "Niedouczona"

    większość świąt katolickich (w szczególności jeżeli chodzi o daty) to narzucone przez Watykan "zastępstwo" świąt pogańskich. http://manofcraft.w.interia.pl/swieta_p.html

    Cytuj
    IP: 87.205.xx0.xx3 
    +2

    lgh_gość

    03.11.2012, 09:48

    To też prawda, bo mało jest w katolicyzmie rzeczy nowych i odkrywczych - raczej również nie zaliczają się do nich pomysły na obrządek. Jedynie dobra jest nauka i słowo, ale to traci znaczenie poprzez uwikłanie ludzkiej natury w codzienność, która rzadko jest "łatwa". Najczęściej owa codzienność jest trudna, wymagająca ciągłej interpretacji, skupienia i refleksji, co powoduje, że człowiek w swoim działaniu coraz częściej wybiera schemat i konformizm.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx0.xx9 
  • +13

    taschoon_gość

    01.11.2012, 16:08

    zemsta

    Ludzie mają dość wpychania im się ze wszystkim w życie i tak się po cichu odwdzięczają. Najpierw księża wysyłają listy do szkół aby nie organizować dzieciom różnych imprez to dzieciaki bawią się inaczej. Możecie już wciskać minusy mi to nie robi HEHEHEEH.

    Odpowiedz
    IP: 83.15.xx3.xx5 
  • -3

    ja_gość

    04.11.2012, 00:01

    konsekwencja

    to po co piszesz jesteś niekonsekentny

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx1 
  • +15

    ..._gość

    01.11.2012, 16:30

    ...

    lekko przygłupawe dzieciaki z bajkowego obsypywały samochody mąką. normalne to jest. bo co bo halloween i już każdego zwalniamy z odpowiedzialności z niszczenia czyjegoś mienia

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx7 
  • +5

    karolia_gość

    01.11.2012, 16:44

    co za debilizm

    Odpowiedz
    IP: 77.112.xx3.xx7 
  • +6

    jh_gość

    01.11.2012, 21:14

    halloween

    Rok temu,podczas Halloween,jakieś gimbusy obrzuciły mi drzwi od domu mąką i jajkami.Nikogo nie było w domu...

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xxx.xx9 
  • +9

    faryzeusz_gość

    01.11.2012, 22:32

    cyrk

    dzien wszystkich swietych to tez poganskie swieto,pamiec o drugim czlowieku powinna byc w sercu, zapalenie lampki raz w roku na grobie nic nie da ,to kolejny dochodowy biznes- kwiaty ,znicze

    Odpowiedz
    IP: 46.169.xx2.xx4 
  • hehehe

    02.11.2012, 07:29

    @ faryzeusz

    niestety nie pogańskie, cyt."Historia Świąt: Wspomnienie wszystkich świętych ma źródło w kulcie męczenników. W rocznicę śmierci, która dla chrześcijan jest dniem narodzin dla nieba, odprawiano na grobach męczenników Eucharystię i czytano opisy męczeństwa. Pamięć o tych, którzy krwią potwierdzili swoją wiarę była w pierwszych gminach chrześcijańskich bardzo pieczołowicie przechowywana. Każda z lokalnych wspólnot posiadała spis swoich męczenników, którzy przez sam fakt męczeństwa stawali się bliskimi Chrystusa, dlatego ich wstawiennictwo nabierało szczególnej mocy. Stopniowo do tych list dopisywano imiona nie tylko męczenników, ale też innych osób odznaczających się szczególną świętością. Pierwszym świętym spoza grona męczenników był zmarły w 397 r. biskup Marcin z Tours. Początki święta sięgają IV w. W Antiochii czczono wtedy pamięć o wielu bezimiennych męczennikach, których wspominano w niedzielę po Zesłaniu Ducha Świętego. W Rzymie w VII wieku papież Bonifacy IV poświecił dawny Panteon i uczynił go kościołem ku czci Bogurodzicy oraz wszystkich Męczenników. Polecił przy tej okazji umieścić tam kamienie przywiezione z katakumb chrześcijańskich męczenników. Historycy przekazują, iż przywieziono wtedy aż 28 pełnych wozów. Z rocznicą tych wydarzeń związane było rzymskie święto Wszystkich Świętych. Czczono wtedy jedynie Maryję i męczenników. W późniejszych wiekach dołączono kult "wszystkich doskonałych Sprawiedliwych". Obchody przeniesiono z 13 maja na 1 listopada. Powodem prawdopodobnie były trudności z wyżywieniem rzesz pielgrzymów przybywających do Rzymu na wiosnę. Listopadowa data była już znana w Irlandii oraz Anglii a od VIII w. rozprzestrzeniło się w całej Europie. Po ostatniej reformie liturgii teologowie podkreślają, że "uroczystość obejmuje nie tylko świętych kanonizowanych, ale wszystkich zmarłych, którzy osiągnęli doskonałość, a zatem także zmarłych krewnych i przyjaciół".

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +8

    damian_gość

    01.11.2012, 22:53

    katolik?

    duzo ludzi przestaje wierzyc w kosciol katolicki gdyz nie ma on nic wspolnego z wiarą i bardzo dobrze. pijani pedofile co mysla tylko o sobie i byle sie jak najwiecej nachapac kasy.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx6 
  • -2

    oj_gość

    04.11.2012, 00:07

    prawda

    Katolik ??? powinieneś mięc tytuł głupolik nie wierzy się w kościól tylko w BOGA

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx1 
  • +3

    byly katolik_gość

    01.11.2012, 23:01

    tajemnica spowiedzi

    tajemnica spowiedzi w tym kosciele nie dziala

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx6 
  • +1

    ja_gość

    04.11.2012, 22:02

    przestroga

    Lewacy ,ateisci i Ci inteligentni inaczej - co dewastują i obrażaj macie jeszcze szanse aby się zmienić http://www.youtube.com/watch?v=ES918kdR_XM

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx1 
  • +2

    Piotr Olszewski_gość

    02.11.2012, 14:48

    Wykleeety powstań ludu zieeeemiiiii xD no sposób może nie najmądrzejszy ale wraża jasno i wyraźnie pewna opinię.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx9.xx3 
  • Chris_gość

    02.11.2012, 15:18

    chrystus

    nie jest królem wszechświata.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx2 
  • +1

    on_gość

    04.11.2012, 00:10

    prawda

    Chrystus jest krolem wszechświata Ty nie zmienisz tego choć byś pekł

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx1 
  • +4

    _gość

    02.11.2012, 15:25

    wyznawcy ateizmu

    Ateizm powoli staje się religią-wiarą w niewiarę.Ateiście uważają,że się za lepszych,mądrzejszych,bo kierują empiryzmem,empirycznym bogiem?Nie traktujcie za wrogów wszystkich tych,którzy w coś wierzą,choć widać po komentarzach nie potraficie tego.Żarliwie wierzycie,że nic nie ma i chcielibyście zniszczyć religię-to wasz dogmat "wiary".Zastanówcie się nad sobą.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • +3

    TCZEWIAK5

    02.11.2012, 15:46

    ateiści-darwiniści

    Ateiści którzy się tutaj wypowiadają kłamią pisząc że nie wierzą bo wierzą-wierzą w Darwina.Darwin jest ich "bogiem".Tylko jaki to ma sens?Jaki sens ma ateizm którego nie można uzasadnić?Ludzie niewierzący odwołują się do nauki-empiryzmu ale jest to dość ograniczone.Naukowcy nie mają wiedzy totalnej na temat powstania świata,człowieka itd przez co nie mogą wykluczyć istnienia Boga.Skoro nie możecie powiedzieć że Bóg nie istnieje dlaczego tak mówicie?Nauka jest ograniczona.Jak np wytłumaczyć takie zjawiska jak przyjaźń,miłość,przywiązanie?Ewarunkowaniami genetycznymi?Rozum jest niezależny więc jak można go zbadać?Sami sobie zaprzeczacie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -3

    taschoon_gość

    03.11.2012, 06:52

    no i pytanie

    Tak samo jak nie można udowodnić istnienia Boga. Oczywiście napiszesz, że nie trzeba bo to jest wiara, Jednak większość bzdur jakie opisują jako początki chrześcijaństwa i narodu wybranego to jest wielka fikcja która nie mogła mieć miejsca. Dodatkowo religia chrześcijańska z góry zakłada, że jest jedyna i najważniejsza więc gdzie tu sens skoro świat pokazuje co innego.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx9.xx6 
    -3

    C>K>M

    03.11.2012, 19:03

    TCZEWIAKU, nie można uwodnić nieistnienia, to podstawy filozofii, więc stawienia akurat tego zarzutu ateuszom jest nie fair. Do tego w drugą stronę, udowodnienie istnienia Boga, czyniłoby z wiary w Niego naukę. Tak jak 2+2=4 nie przyjmujesz na wiarę, tylko można to udowodnić, tak jest i nie ma dyskusji. Zauważ, kto to mówi;)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    ateista-darwinista_gość

    02.11.2012, 17:25

    do TCZEWIAKA

    No ciekawe podejście do tematu. Teraz ludzie niewierzący/ateiści, powinni przedstawiać dowody na to że Boga nie ma. A może jeszcze te dowody maja być oparte na Piśmie Świętym? No można i tak. Zresztą taka chrześcijańska retoryka sprawdza się od kilu tysięcy lat. Ktokolwiek nie jest za, jest przeciw i koniec, nie ma żadnej dyskusji.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • +1

    TCZEWIAK5

    02.11.2012, 23:46

    to tak po waszemu

    Wy-ateiści jesteście naukowi więc komentarz dałem w waszym stylu.Piszesz że ateiści mają podać argumenty przeciw istnieniu Boga ale jak mogą je podać skoro ich nie posiadają?Argumentem przecież nie mogą być domysły.Nawet elita ateistyczna czyli ludzie nauki nie potrafią wszystkiego wytłumaczyć i nie mogą stanowczo zaprzeczyć temu że nie istnieją siły wyższe ale wam to pewnie wystarcza.Druga rzecz to że walczycie z czymś czego niby nie ma.Po co zatem to robicie?Skoro Boga nie ma to dlaczego z nim walczycie?Prawda jest taka że sami sobie zaprzeczacie.W pewnym sensie to swojego rodzaju hipokryzja bo niewiara staje się wiarą kiedy pojawiają się dogmaty i pewne postawy.Kończąc jednak dywagacje to jeszcze zapytam o jedną rzecz a mianowicie jaką moralnością i drogą się w życiu kierujecie?Macie swoją naukową czy jesteście hipokrytami i zapożyczacie po cichu jednak pewne zasady postępowania z religii?Może uchylisz rąbka tajemnicy?Jaka jest moralność ateisty?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -3

    lgh_gość

    03.11.2012, 09:57

    Ty oczywiście posiadasz niezbite dowody na istnienie Boga, które, oczywiście, wykraczają poza domysły, tak? Lub na przykład: Skoro jak piszesz, Bóg jest, to czy potrzebuje on twojej żarliwej obrony, twojej teologii? Czy nie jest istotą tak wszechmocną, że potrafi jednym ziewnięciem stworzyć świat/wszechświat? Albo, czy nie masz wątpliwości odnośnie tego, skąd pochodzą słowa, które wypowiadasz/piszesz, czy są one wytworem twojego rozumu?

    Cytuj
    IP: 109.197.xx0.xx9 
  • +2

    ktos_gość

    02.11.2012, 22:51

    bez sensu

    DO osoby ktora zrobiła zdjecia i to wstawiła. Wiemy ze takie zachowanie jest chore rzucanie jajkami w kosicol ale po co odrazu pissc tutaj ze znowu profanacja Autorze zastanow sie komu to jest potrzebne tylko sensacji szukacie zal mi was wszyatkivh. lepiej sie modlcie bo juz lepiej nie bedzie

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx7 
  • +7

    ateista-darwinista_gość

    03.11.2012, 08:14

    tak to jest po naszemu

    Kto walczy z Bogiem??? Ateiści z nikim nie walczą. Od razu zastrzegam, że mówię w swoim imieniu- nie reprezentuje żadnej organizacji. Ja nie wierząc w żadną się wyższą, Bóg, Prorok Mahomet, Jahwe, czy jakkolwiek to jest nazywane, nie zamierzam nikomu udowadniać, że się myli. Wiara to jest indywidualna sprawa każdego z nas. Ja nikomu nie próbuje narzucać swoich poglądów, czy kogokolwiek do czegoś przekonywać, komuś coś udowadniać. Ja w swoim życiu kieruje się zdrowym rozsądkiem i poszanowaniem godności innej osoby. Tak masz racje Pismo Święte na pewno zawiera, wiele dobrych wskazówek moralnych, mówi jak postępować. Ale nie możecie sobie przywłaszczać monopolu na całą wiedzę jak żyć, jak postępować, jakimi wartościami każdy ma się kierować i otwarcie mówić, że kto tak a tak nie postępuje jest zły. ,, Niebo gwieździste nade mną, prawo moralne we mnie”. A wracając do tego aktu wandalizmu. To moim zdaniem była to banda chuliganów, pseudo satanistów. Młodych ludzi którzy w każdą niedziele idą grzecznie z rodzicami do kościoła. Jakoś nie widzę Ateisty, który niszczy, profanuje symbole kultu religijnego- jakiegokolwiek

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • -4

    KATOLICY_gość

    03.11.2012, 12:44

    DLACZEGO TAK SIE DZIEJE

    POLACY KATOLICY CO WY WYPRAWIACIE CZY WAM NIE WSTYT CALY SWIAT TO CZYTA .TO SKANDAL.

    Odpowiedz
    IP: 84.112.xx5.xx3 
  • +2

    _gość

    03.11.2012, 13:06

    Kiedyś to kościół katolicki atakował "odwieczne i święte tradycje" pogańskie niszcząc świątynie,uroczyska i pomniki słowiańskich bogów.Rzucanie jajek to przy tysiącach rozplonych stosów wciąż niewinna igraszka.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx6 
  • -1

    C>K>M

    03.11.2012, 23:33

    Pamiętaj, że w czasach gdy płonęły stosy WŁADZA pochodziła od Boga, więc każdy atak na Kościół traktowany był przez lokalnego watażkę jako atak na jego nadprzyrodzoną władzę. Stąd taka "popularność" stosów.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    stas_gość

    03.11.2012, 15:24

    wolnosc przekonan religijnych ala tylko ''katolickich''. tak to dziala.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx4 
  • +1

    C>K>M

    03.11.2012, 21:52

    Napisane jest w Piśmie: " Muszą przyjść zgorszenia, ale biada tym, przez których dokonuje się zgorszenie".

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • pol_gość

    04.11.2012, 00:19

    przemyśl jeden z drugim

    Tylko prymitywnie istoty niszczą i obrażają , do jakich się zaliczacie ?? Lepiej sać po stronie zwyciężcy niż pokonanego.....

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx1 
  • -5

    franz_gość

    04.11.2012, 07:37

    niezly teksty tu pisza tzw. prawdziwi ''katolicy''. wstyd. do ''spowiedzi'' marsz

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx4 
  • +2

    berek_gość

    10.11.2012, 15:44

    a za rok?

    Wszystko wskazuje na to, iż mimo rozdziału państwa od kościoła zawartego w Biblii oraz w Konstytucji - księża walczą z Helloween w szkołach, czyli na nieswoim terenie. Łamią zdroworozsądkowe reguły gry a potem - dzieje im się krzywda. Nienawiść wzbudza nienawiść i profanacja jest tego wyrazem. Podejrzewam, że katole nie wyniosą z tego należytej nauczki i za rok czeka nas kolejna sensacja tego typu

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx7.xx0 
  • +1

    _gość

    10.11.2012, 16:01

    hehe

    dziwicie sie ludzie ??? bo ja wcale :)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx5 
  • Radykał_gość

    12.11.2012, 23:10

    To byli hip-hop`owcy z TPAG

    widziano ich przy kościele -15 osobowa grupa głupawych wyrostków w kapturach. Cecha charakterystyczna -buty z łyżwą u wszystkich i dresowe spodnie. Może to będzie jakaś wskazówka dla policji..? Chociaż nie sądzę...

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx8.xx8 
  • tomek_gość

    13.11.2012, 11:23

    ile jeszcze kościołów w Tczewie?

    Niech każdy wierzy sobie w co chce , ale do cholery ile jeszcze kościołów postawią , tak małe miasto a jest ich 7 W tym jeden dwupoziomowy .

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx2.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.