Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Rozpoczęły się prace, które zapewnią atrakcyjny czas przejazdu i komfortową obsługę na 9 stacjach i przystankach na trasie z Malborka do Grudziądza. Realizacja projektu za 212 mln zł zakończy się jesienią 2019 r. Z dobrych podróży skorzystają m.in. mieszkańcy woj. pomorskiego i kujawsko-pomorskiego.
W Kwidzynie i na szlaku Kwidzyn - Ryjewo ruszyła rewitalizacja linii od granicy województwa do Malborka (nr 207). Wykonawca wykorzystuje zamkniecie linii i demontuje tory na stacji w Kwidzynie. Trwa także wymiana rozjazdów na szlaku Kwidzyn - Grudziądz. Podobne prace zaplanowano na szlaku Kwidzyn - Ryjewo. Kończy się gromadzenie materiałów m.in. tłucznia i podkładów, niezbędnych do sprawnej realizacji inwestycji. W pierwszym etapie realizacji - od 5 października przez dziesięć dni - podróżni korzystają z autobusowej komunikacji zastępczej na odcinku od Kwidzyna do Grudziądza. Od 15 października przez kolejne dziesięć dni zaplanowano komunikację zastępczą na odcinku Ryjewo - Grudziądz. Później na trasę wrócą pociągi.
Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów
Realizacja prac skróci czas podróży między Malborkiem a Grudziądzem o około 13 minut (obecnie 1h 25 min). Pasażerowie skorzystają z 5 odnowionych stacji: Gardeja, Sadlinki, Kwidzyn, Ryjewo, Sztum oraz 4 przystanków: Dziwno, Brachlewo, Sztumska Wieś, Gościszewo. Nowe wiaty z siedzeniami, funkcjonalne oświetlenie, informacja dla pasażerów oraz czytelne oznakowanie peronów ułatwią podróż. Istotne zmiany przejdzie stacja Kwidzyn. Poza przebudową peronów i przejścia pod torami, zamontowane będą windy na perony. Wszystkie objęte pracami przystanki i stacje zapewnią dobrą obsługę osób niepełnosprawnych.
- Ze zrewitalizowanego połączenia kolejowego skorzystają mieszkańcy regionu, ale także wszyscy pasażerowie podróżujący koleją po Pomorzu. Szybsza podróż między Malborkiem a Grudziądzem nawet o kilkanaście minut i zwiększenie prędkości pociągów, to większa wygoda i komfort podróży - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Szybciej i sprawniej
Rewitalizacja linii przewiduje przebudowę 36 przejazdów kolejowo-drogowych na odcinku 56 km. Dodatkowo kierowców ostrzegać będą czerwone światła sygnalizacji oraz rogatki. Nowe jezdnie zapewnią sprawniejszy przejazd przez tory. Z kolei wyposażenie linii kolejowej w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem oraz nowa nastawnia w Kwidzynie i lokalne centrum sterowania w większym stopniu zagwarantują bezpieczną i płynną jazdę pociągów.
W ramach inwestycji wyremontowanych będzie łącznie 70 km torów pomiędzy stacjami Gardeja i Malbork. Pociągi przyśpieszą do 120 km/h również dzięki przebudowie 120 obiektów inżynieryjnych w tym 3 mostów i 13 wiaduktów.
Projekt "Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork". Realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Na zadania w województwie pomorskim przewidziano w Krajowym Programie Kolejowym około 6 mld zł. Natomiast cały KPK to inwestycje o wartości ponad 66 mld zł, które znacząco przyczynią się do poprawy stanu polskiej infrastruktury kolejowej.
W Kwidzynie i na szlaku Kwidzyn - Ryjewo ruszyła rewitalizacja linii od granicy województwa do Malborka (nr 207). Wykonawca wykorzystuje zamkniecie linii i demontuje tory na stacji w Kwidzynie. Trwa także wymiana rozjazdów na szlaku Kwidzyn - Grudziądz. Podobne prace zaplanowano na szlaku Kwidzyn - Ryjewo. Kończy się gromadzenie materiałów m.in. tłucznia i podkładów, niezbędnych do sprawnej realizacji inwestycji. W pierwszym etapie realizacji - od 5 października przez dziesięć dni - podróżni korzystają z autobusowej komunikacji zastępczej na odcinku od Kwidzyna do Grudziądza. Od 15 października przez kolejne dziesięć dni zaplanowano komunikację zastępczą na odcinku Ryjewo - Grudziądz. Później na trasę wrócą pociągi.
Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów
Realizacja prac skróci czas podróży między Malborkiem a Grudziądzem o około 13 minut (obecnie 1h 25 min). Pasażerowie skorzystają z 5 odnowionych stacji: Gardeja, Sadlinki, Kwidzyn, Ryjewo, Sztum oraz 4 przystanków: Dziwno, Brachlewo, Sztumska Wieś, Gościszewo. Nowe wiaty z siedzeniami, funkcjonalne oświetlenie, informacja dla pasażerów oraz czytelne oznakowanie peronów ułatwią podróż. Istotne zmiany przejdzie stacja Kwidzyn. Poza przebudową peronów i przejścia pod torami, zamontowane będą windy na perony. Wszystkie objęte pracami przystanki i stacje zapewnią dobrą obsługę osób niepełnosprawnych.
- Ze zrewitalizowanego połączenia kolejowego skorzystają mieszkańcy regionu, ale także wszyscy pasażerowie podróżujący koleją po Pomorzu. Szybsza podróż między Malborkiem a Grudziądzem nawet o kilkanaście minut i zwiększenie prędkości pociągów, to większa wygoda i komfort podróży - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Szybciej i sprawniej
Rewitalizacja linii przewiduje przebudowę 36 przejazdów kolejowo-drogowych na odcinku 56 km. Dodatkowo kierowców ostrzegać będą czerwone światła sygnalizacji oraz rogatki. Nowe jezdnie zapewnią sprawniejszy przejazd przez tory. Z kolei wyposażenie linii kolejowej w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem oraz nowa nastawnia w Kwidzynie i lokalne centrum sterowania w większym stopniu zagwarantują bezpieczną i płynną jazdę pociągów.
W ramach inwestycji wyremontowanych będzie łącznie 70 km torów pomiędzy stacjami Gardeja i Malbork. Pociągi przyśpieszą do 120 km/h również dzięki przebudowie 120 obiektów inżynieryjnych w tym 3 mostów i 13 wiaduktów.
Projekt "Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork". Realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Na zadania w województwie pomorskim przewidziano w Krajowym Programie Kolejowym około 6 mld zł. Natomiast cały KPK to inwestycje o wartości ponad 66 mld zł, które znacząco przyczynią się do poprawy stanu polskiej infrastruktury kolejowej.
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Komentarze (3) dodaj komentarz
ocalony_gość_gość
12.10.2017, 19:36
piękna trasa
nareszcie do remontu - ten szlak a zwłaszcza perony i chodniki wykonane w latach 50/60 rozsypują się. Taka gomułkowska oszczędnościowa technologia materiałów betonowych nie daje rady konkurować z zabudową wykonaną przed II WW.
OdpowiedzMaxx
14.10.2017, 22:32
Technologia z XXI wieku
Biorąc pod uwagę przykład Malborka, Gdańska Głównego czy kolejne plany remontu Tczewa to będzie cud jak zapowiadany remont wystarczy na 15 lat :/.
Cytujstan47.emeryt_gość
14.10.2017, 21:19
A co mnie to obchodzi, mieszkam w Tczewie.
Odpowiedz