Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Niedawno czytałem na portalu, że jesteśmy jako miasto gotowi do "akcji zima". Co roku o tym się mówi i co roku jest jakiś jakiś problem.
Spadł pierwszy śnieg i transport miejski ma problemy z dotrzymywaniem założeń rozkładu. Dzisiaj wraz z innymi ludźmi stałem na mrozie, w padającym śniegu i czekałem na autobus. Autobus nr 3 nie przyjechał o czasie. Kolejny autobus-nr 12 również. Po kilkunastu minutach zjawił się autobus nr 3. Jak to się ma do naszego przygotowania na zimę w zakresie utrzymania infrastruktury? A może jest jakiś problem z taborem? Nie wiem. Wiem jednak, że coś nie działa. Coś za co przecież płacimy! Oczywiście ktoś zaraz napisze, że trzeba było nie korzystać. To jednak żaden argument, bo nie o to w tym wszystkim chodzi...
Komunikację miejską organizuje się po to, aby ludzie bez konieczności korzystania z własnych środków transportu mogli się poruszać po mieście. Wszystko oczywiście wiąże się z kasą. Tak więc wszyscy płacący w Tczewie podatki składamy się na transport miejski. Mamy więc prawo wymagać. A jakie są realia?
Uważam, że miasto jako organizator transportu powinno choć raz na kwartał publikować raport z funkcjonowania komunikacji miejskiej. Ludzie mają prawo wiedzieć ile zaplanowano kursów, ile z nich zrealizowano, oraz jaki jest stan taboru i ilostan floty w danym czasie.
Spadł pierwszy śnieg i transport miejski ma problemy z dotrzymywaniem założeń rozkładu. Dzisiaj wraz z innymi ludźmi stałem na mrozie, w padającym śniegu i czekałem na autobus. Autobus nr 3 nie przyjechał o czasie. Kolejny autobus-nr 12 również. Po kilkunastu minutach zjawił się autobus nr 3. Jak to się ma do naszego przygotowania na zimę w zakresie utrzymania infrastruktury? A może jest jakiś problem z taborem? Nie wiem. Wiem jednak, że coś nie działa. Coś za co przecież płacimy! Oczywiście ktoś zaraz napisze, że trzeba było nie korzystać. To jednak żaden argument, bo nie o to w tym wszystkim chodzi...
Komunikację miejską organizuje się po to, aby ludzie bez konieczności korzystania z własnych środków transportu mogli się poruszać po mieście. Wszystko oczywiście wiąże się z kasą. Tak więc wszyscy płacący w Tczewie podatki składamy się na transport miejski. Mamy więc prawo wymagać. A jakie są realia?
Uważam, że miasto jako organizator transportu powinno choć raz na kwartał publikować raport z funkcjonowania komunikacji miejskiej. Ludzie mają prawo wiedzieć ile zaplanowano kursów, ile z nich zrealizowano, oraz jaki jest stan taboru i ilostan floty w danym czasie.
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Komentarze (13) dodaj komentarz
Kinjo _gość
06.01.2021, 17:43
Ludzie często piszą o zrozumieniu, bo sytuacja jest jaka jest. Sęk w tym, że mamy w mieście odpowiednie służby, które dbają o infrastrukturę. Dodatkowo przewoźnik chcąc utrzymać dobry poziom obsługi powinien w okresie zimowym zrewidować rozkład dając więcej czasu na przejazd lub utrzymywać dodatkowe autobusy w rezerwie. Nie może być tak, że przewoźnik dostaje pieniądze za mocno opóźnione kursy. A jeśli tak, to przejazd powinien być tańszy lub darmowy. Bądźmy profesjonalistami.
OdpowiedzTczewiak_gość
06.01.2021, 19:10
Rozkład układa zuk a nie przewoźnik
Cytuj._gość
07.01.2021, 14:47
snieg w ostatnich czasach spada przez cały okres zimowy od listopada do marca , raptem kilka razy. Bez sensu byłoby na ten czas układać rozklad przewidujacy dłuższe pokonywanie trasy przez autobusy. Powodowałoby to ich wcześniejsze przyjezdanie na przystanek. Jezeli wiec te 2-3 x w roku spada snieg i autobus opoznia sie o kilka minut (co jest zrozumiale, z uwagi na niemoznosc odsniezenia drogi natychmiast po opadzie), to chyba nie ma powodu do lamentu?
CytujCzytelnik_gość
06.01.2021, 18:18
Chyba autor tego artykułu nie widział wczoraj wieczorem dróg na mieście. Wczorajsze odśnieżanie miasta to kompletna katastrofa. Wielke brawo dla kierowców komunikacji miejskiej ze w ogóle dali rade jakos przejechac po tych zaśnieżonych miejskich drogach. Do Kinjo - to nie przewoźnik w tym miescie uklada rozklady jazdy, profesjonalisto.
OdpowiedzKinjo _gość
06.01.2021, 18:46
Profesjonalisto
Przewoźnik nie układa rozkładu, ale może zgłosić swoje uwagi! To nie jest tak, że przewoźnik nie ma nic do gadania i przyjmuje ślepo to, co zaproponuje miasto. Gdyby miasto chciało np. trójkę co pięć minut, przewoźnik by to przyjął? Serio? A co do warunków na drogach... Może służby drogowe powinny się bardziej skupić na jezdniach, a nie odśnieżać ścieżki rowerowe. Kto teraz korzysta ze ścieżek?!
CytujTczewiak_gość
07.01.2021, 10:39
odśnieżanie miasta
Czytelnik_gość ma rację co do efektu odśnieżania miasta. I rozumiem, że Pani Gabi, która straciła cierpliwość, wsiadła jednak do swojego samochodu i pognała z prędkością 50 km/h bez przeszkód do celu. Takie opóźnienia autobusów tworzą również kierowcy samochodów, którzy na letnich oponach jadą 5 km/h i startują na każdym skrzyżowaniu przez pół minuty bo jest ślisko. Wynika z tego, że tych kierowców bardziej zima zaskoczyła niż drogowców. Panie KINJO. Pewnie dałoby radę dostosować rozkład jazdy do warunków zimowych, tylko co gdy będzie ładna pogoda i brak śniegu? Autobusy będą stały na przystankach i czekały bo czas przejazdu został wydłużony? Czy dyspozytor wprowadza zimowy rozkład jazdy bo akurat zaczyna padać śnieg? Trochę wyobraźni i zrozumienia.
CytujGabi_gość
06.01.2021, 19:24
Gratulacje za to że 3 przyjecjała. Ja wczoraj na pętli Czyżykowo na 4 przez Flex czekałam od 17.00 bez skutku 55 min. Dalej nie starczyło mi cierpliwości, zdrowia i czasu. Jak zawsze ZIMA w styczniu zaskoczyła nasz transport miejski. BRAWO
OdpowiedzKierowca_gość
07.01.2021, 12:01
Zima stulecia
Dziwne bo ja jechałem z Czyżykowa 17:23 linia 4F. A kolejny jest o 17:52. A czekała pani od 17 do 17:55 ???? A gryf jako przewoźnik nie ma nic wspólnego z rokladem.
CytujKierowca _gość
07.01.2021, 12:25
Zima 2021
A jak niezaskoczy to coś to zmieni? Ja dostosowuje prędkość itp. Do panujących warunków. Tyle czekałaś a dzwoniłaś do przewoźnika?
CytujKierowca _gość
07.01.2021, 12:29
Zima 2021
Pisałem z pamięci ???? 17:20 i 17:40 linia 4F
CytujCzytelnik_gość_gość
06.01.2021, 19:28
Do Kinjo. Zapytaj czy nie mają wakatu dla Ciebie w ZUKu albo Gryfie bo widzę ze sie geniusz komunikacji miejskiej trafił.
OdpowiedzHahaha_gość
06.01.2021, 19:29
Jak poblocki mówi że coś działa to wiadomo, że zaraz przestanie :) tu chodzi żeby się nachapac, a dobro mieszkańców głęboko w upie. Głosujcie sobie dalej
OdpowiedzEvans_gość
07.01.2021, 09:04
Co prezydent na to?
Powie żebyś wsiadł na rower... najlepiej miejski...
Odpowiedz