Egzamin na prawo jazdy w Tczewie?

Prawo jazdy (fot. tcz.pl)
Egzamin na prawo jazdy w Tczewie?
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
W mediach wraca temat ośrodków egzaminacyjnych, których liczba jest stosunkowo niska w Polsce, w
porównaniu do innych krajów UE w przeliczeniu na mieszkańców. Z tego co słyszałem w Tczewie była kiedyś
możliwość zdawania egzaminu. Teraz posłowie PO znowu chcą zwiększyć liczbę miast z prawem do organizowania egzaminów.



Obecnie w porównaniu do mieszkańców Trójmiasta jesteśmy "poszkodowani", gdyż taki przekładowy kursant z Gdańska jest w stanie 90% godzin kursu spędzić na trasach
egzaminacyjnych, a mieszkaniec naszego miasta ok 50% (czas dojazdu do Gdańska)... każdy kto zdawał

egzamin wie, że musi prowadzić niemalże perfekcyjnie, by zdać. Większość z was się zgodzi, że kawałek
plastiku, który zwie się prawem jazdy, nie mówi o tym jakim kto jest kierowcą...
Nasi włodarze stwierdzą pewnie, że to koszty na które miasta nie stać.... Z informacji które posiadam, wiem,
że taki WORD z Gdańska nie ma problemów finansowych :) , a skoro nasze miasto stać na takie inwestycje
jak zegar "niesłoneczny" :) to czemu nie możemy zainwestować w Ośrodek Egzaminacyjny?

Czekam na wasze opinie, szczególnie osób zdających obecnie Egzamin :)


Patryk

Link do newsa:
https://moto.wp.pl/kat,55194,title,Bedzie-wiecej-miast-z-osrodk ami-ruchu-
drogowego,wid,15313167,wiadomosc.html


Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (59)
dodaj komentarz

  • +10

    _gość

    10.02.2013, 12:19

    mój drogi

    gdybyś uważnie przeczytał artykuł, do którego link sam załączyłeś, wiedziałbyś, że takie kwestie regulują nie władze miasta, a nasi kochani posłowie. przedtem odebrali możliwość zdawania prawka w Tczewie, teraz znowu chcą przywrócić również w mniejszych miastach - takich jak Tczew. to jest dopiero na etapie pomysłu - zmiana pewnie się będzie ciągnąć, oczywiście jeśli będzie zgoda wśród posłów. miasto, niestety nie ma na to wpływu - prędzej już starostwo, które obecnie koordynuje m. in. działania związane z zapisami na egzaminy

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx5 
  • +7

    _gość

    10.02.2013, 12:31

    Ty masz nauczyć się jeździć a nie zapamiętać trasy egzaminacyjne, więc nie ważne gdzie będziesz jeździł. Załóżmy że zapamiętasz trasy egzaminacyjne zdasz prawko i przyjdzie Ci jechać do Warszawy co wtedy zrobisz ? pewnie zginiesz tam, no chyba że będziesz wiedział miesiąc wcześniej że pojedziesz wtedy co weźmiesz mapę i będziesz się jej uczył na pamięć ?? Człowieku zrozum to że Ty masz się orientować w każdym terenie nie tylko na trasie egzaminacyjnej bo pamiętasz że tu nie wolno a tu wolno !!!

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx1.xx4 
  • +2

    pueblo_gość

    24.02.2013, 20:32

    jaki to mądrala się znalazł tylko w pl robi się z prawa jazdy jakąś maszynkę do robienia pieniędzy... organizacja ruchu jest fatalna drogi jak ser szwajcarski a wymagania z ksiezyca... porządek nastanie wtedy kiedy wymrze komusze pokolenie. Już taką mamy słowiańską dusze gdzie nie spojrzeć burdel na kółkach same komplikacje wązne że kasa się kręci egzamin zdany za 3 razem czyli frycowe zapłacone kabza pełna muzyka gra a że za tydzień się zabije bo nie ustąpi pierwszeństwa... egal

    Cytuj
    IP: 62.143.xx8.xx5 
  • +14

    _gość

    10.02.2013, 12:31

    x

    ale nie bardzo sobie wyobrazam gdzie w Tczewie moznaby organizowac egzamin? Jaka trasa? Z ulicy gdańskiej, przez wojska polskiego do ronda przy urzedzie ?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • +17

    C>K>M

    10.02.2013, 12:52

    Przecież to będzie skutkowało jedynie tym, że kursanci z Tczewa może z raz pojadą do Gdańska, żeby "nauczyć się" jak się jeździ po drodze 3-pasmowej, z tramwajem, przy dużym natężeniu ruchu etc. Więcej krzywdy niż pożytku.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +7

    Hitm3n

    10.02.2013, 13:01

    Pamiętaj też, że ośrodek egzaminacyjny, a raczej jego położenie, musi spełniać określone wymogi (np. odległość do najbliższego czynnego przejazdu torowego). Pomysł niegłupi, ale z jego realizacją to sobie poczekamy kilka lat...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    Kacy_gość

    10.02.2013, 13:13

    Egzaminy a umiejętności

    Tak dla ciekawości ja byłem tylko raz na 2h we Gdańsku całą resztę robiłem w Tczewie i jakoś bez problemu zdałem. Co to za różnica czy zdaje się na drogach Tczewa czy Gdańska... ?? Jeśli ktoś zna przepisy to nie straszne mu tory tramwajowe czy droga dwujezdniowa itp. Zawsze można uczyć się w Gdańsku i tracić tylko czas na dojazd pkp, a jazdy robić na trasach egzaminacyjnych. Więc uczcie się dobrze, a nie będzie problemu ze zdaniem.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx3 
  • +3

    Patryk_gość

    10.02.2013, 13:16

    @UP

    Oczywiście masz rację, Ośrodek zapewne by podlegał pod Starostwo, aczkolwiek bez inicjatywy ze strony Miasta Powiat sam nic nie zrobi.... Poza tym - nie jestem biegły w prawie - ale już teraz Tczew mógłby mieć taki ośrodek - czytuję z artykułu: " że według obecnych przepisów istnieje możliwość zdawania egzaminu na prawo jazdy jedynie w miastach na prawach powiatu" Proszę też o "poprawienie linku: http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Bedzie-wiecej-miast-z-osrodkami-ruchu - drogoweg o,wid,15313167,wiadomosc.html?ticaid=1100a6&_ticrsn=3

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx4 
  • +3

    no name_gość

    11.02.2013, 14:13

    nie

    Tczew nie jest miastem na prawach powiatu, tj. nie jest sam w sobie powiatem. Przykładem miasta na prawach powiatu jest np. Elbląg, Słupsk.

    Cytuj
    IP: 82.14.xx7.xx3 
  • -2

    gosc _gość

    10.02.2013, 13:56

    Co za różnica ile godzin wyjeździsz na trasach egzaminacyjnych. Albo znasz przepisy i umiesz jeżdzić albo nie. A jak chcesz 90% czasu jeżdzić w Gdańsku to wykup tam kurs, nic nie stoi na przeszkodzie.

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx9.xx0 
  • -16

    konio_gość

    10.02.2013, 13:59

    moim zdaniem

    jeśli ktoś umie jeździć w Tczewie to umie w Gdańsku i odwrotnie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx5 
  • +1

    _gość

    10.02.2013, 14:03

    Żeby taki ośrodek mógł istnieć to muszą być w mieście tramwaje i wiele innych rzeczy,których w Tczewie nie ma.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xxx 
  • +3

    Hitm3n

    11.02.2013, 22:31

    Nie muszą to być tramwaje, a przejazd torowy <torowisko> (mamy w Tczewie 2 czynne, którymi jadą pociągi regularnie). A jakie inne regulacje, których w Tczewie nie ma?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +3

    polak_gość

    12.02.2013, 22:01

    nie masz racji

    Jest wiele miast w Polsce w których nie ma tramwajów,a są ośrodki egzaminacyjne więc o czym tu mowa.

    Cytuj
    IP: 93.89.xx2.xx2 
  • +2

    _gość

    10.02.2013, 14:53

    Myślę,że nie mamy na co liczyć.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx3 
  • +10

    Gość_gość

    10.02.2013, 15:24

    Bez przesady. Wyobraźmy sobie ludzi, którzy w Tczewie (3 drogi na krzyż) ledwo zdali prawko, a potem jada do Warszawy, Krakowa, Gdańska, Wrocławia albo innego dużego miasta. Wypadek murowany. Nie dlatego egzaminy prowadzone są wyłącznie w dużych miastach, bo ktoś chce dokopać mniejszym, lecz dlatego, że w małym mieście nie można przeprowadzić rzetelnej oceny umiejętności zdającego.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • +8

    _gość

    10.02.2013, 15:54

    "Kierowcy" w Tczewie

    W Tczewie to nawet nie powinno się uczyć jeździć, albo inaczej - ponownie nauczyć 95% kierowców! To jak poruszają się po tczewskich drogach nasze lokalne zawalidrogi, woła o pomstę do nieba. I już nie o prędkość idzie, ale złośliwość, chamstwo, brak wyobraźni i zwykłego myślenia, co objawia się: zajeżdżaniem drogi, nie wpuszczaniem innych uczestników ruchu, nie ustępowaniem pierwszeństwa pojazdom i pieszym, brak myślenia o tych co jadą przed i za nami, zajeżdżanie drogi rowerzystom, spóźnione ruszanie spod świateł, nieumiejętne korzystanie z rond i wiele innych. Już nie wspomnę o tragedii jaka rozgrywa się po każdych opadach śniegu, kiedy "kierowcy" zwalniają do porywającej prędkości 20km/h - nie każdy musi mieć prawo jazdy.

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx5.xx8 
  • +2

    _gość

    10.02.2013, 19:04

    Ale pieprzysz! Wszędzie tak jeżdzą, nie tylko w Tczewie! I nie żadne 95%. Jak się jest niedzielnym kierowcą i jedzie tylko w niedzielę do kościoła, to dla Ciebie będzie to 95%. To co opisujesz ma miejsce wszędzie. Może zobacz, jak jeżdzą gdańscy kierowcy! Panowie szos? W Tczewie się gubią i nie potrafią jeżdzić! Na skrzyżowaniu koło shell'a wpychają się z lewego pasa na chama. W jedną jak i w drugą stronę. Nie ustąpię więcej takiemu debilowi. Jak jest zajęte, to ma poczekać. A wszyscy tacy tam uprzejmi i najlepiej to by sie zatrzymali i wpuścili każdego z lewego pasa. Wkurza mnie, że przez takich palantów (wpuszczających wszystkich a nie "na zamek") ruch znacznie spowalnia. Poza tym buractwo z GD nawet nie potrafi podziękowac, jak sie zjedzie na bok czy wpuści.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • +6

    Patryk_gość

    10.02.2013, 18:03

    Gratulacje

    Każdy ma prawo do własnej opinii, ale część autorów postów albo niem prawka, albo zdawała w czasach kiedy można było je dostać za "kaczki i kury". W ciągu 30h nie da się nauczyć jeździć! Nawet jak w Gdańsku będziesz zdawał to nie ogarniesz takich miast jak Warszawa, a jaki jest poziom "starych" wyjadaczy widać na rondzie pod UM :) Nie znam kierowcy który zdał prawo-jazdy i od razu ruszył w trasę :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx4 
  • -4

    FishQ_gość

    11.02.2013, 10:27

    to widocznie masz ograniczony krąg znajomych. ja zdalam w Gdańsku za pierwszym razem. tyle że to było trochę ponad 5 lat temu. ale już pierwszego dnia po odebraniu prawka zaczęłam jeździć busem, a 3 miesiące później zaczęłam pracować jako kierowca tego busa. (musiałam skończyć szkołę :P ) pracowałam tak rok. zero stłuczek czy mandatów. jak się umie jeździć i zna przepisy to 30 godzin nauki w zupełności starcza. nawet z dojazdami do Gdańska.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx4 
    +8

    Patryk_gość

    11.02.2013, 17:06

    to gratuluję :) że w 30h zostałaś "perfekcyjnym" kierowcą :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx0.xx4 
  • +4

    Zdzichu _gość

    10.02.2013, 18:41

    Gó...o Prawda

    Lwia część moich znajomych robiących prawko w Elblągu w Gdańsku po prostu, baranieje, jazda po 3 pasach przynosi tyle adrenaliny, że na zawał można by zejść, a sygnalizator na ktorym, jest strzałka, że można skręcić w lewo bądź zawracać jest zjawiskiem nieznanym i niezrozumiałym.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx6 
  • gość12_gość

    10.02.2013, 19:29

    Kasa

    Nie trzeba jeździć 40 minut, żeby ocenić czy ktoś potrafi jeździć, czy nie. Taki Ośrodek egzaminowania to napływ gotówki do lokalnych samorządów. Jeśli egzaminy prowadzone są w Gdańsku czy Elblągu to Nasze pieniądze zasilają kasę tamtych miast. Dlaczego mielibyśmy rezygnować z zasilania własnego miasta. Cała zabawa zaczyna się i kończy w pieniądzach, które płacimy za egzaminy i gdzie te pieniądze lądują. Wymyślanie, że jeśli ktoś zda prawko w Gdańsku to potrafi lepiej jeździć niż ten, który miałby zdać egzamin w Tczewie. Mówiąc tak obrażacie wszystkich kierowców, którzy ten egzamin właśnie w Tczewie zdawali, a teraz jeżdżą tirami, autobusami, wykonują przewozy transportowe i po prostu jeżdżą.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx8 
  • -2

    C>K>M

    10.02.2013, 22:02

    Nikogo nie obrażamy, tylko zastanów się jaki jest cel kursu i egzaminu na prawo jazdy (przynajmniej w ramach idei, bo o takiej sferze dyskutujemy). Chodzi o to, żeby nauczyć bezpiecznie jeździć przysłowiową Panią z kiosku ruchu, lub wykryć w trakcie egzaminu, że Pani z kiosku ruchu jednak jeździć nie powinna. Egzaminy w dużych miastach to właśnie ułatwiają, a ktoś kto benzynę ma we krwi poradzi sobie wszędzie. Sami instruktorzy opowiadają, że tym słabszym kursantom doradzają zdawanie w Elblągu, a nie w Gdańsku-klient nasz pan. Ja bym wolał, żeby ci słabsi jednak oblewali w Gdańsku tak długo, aż się nauczą.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +3

    Patryk_gość

    11.02.2013, 17:08

    Tak informacyjnie - pieniądze z PORD zostają w PORD, zgodnie z ustawą nie mogą trafić do kasy miasta, powiatu itd itd...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx0.xx4 
  • +5

    Bankier_gość

    10.02.2013, 20:15

    Nikt nie da sobie wyrwać kasy

    Gdańsk będzie robił wszystko by ten pomysł storpedować. Zbyt dużo kasy z tego wyciągają. Największym policzkiem dla Tczewa będzie jeśli będzie można zdawać w Starogardzie a u nas nadal nie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx1 
  • +1

    _gość

    10.02.2013, 20:47

    Jestem za tym, żeby egzaminy były tylko w dużych miastach. W małych miastach OK, ale z zastrzeżeniem - zdawałeś w Tczewie, jeździj po Tczewie, z zakazem wjazdu do miast wojewódzkich. Inaczej będzie strach jeździć po Gdańsku. Co do kursu - oczywiste jest, że po kursie w Tczewie, trzeba wykupić minimum 5-10 godzin jazdy w którejś z gdańskich szkół. A najlepiej po prostu iść na kurs do Gdańska.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx9.xx2 
  • +1

    C>K>M

    10.02.2013, 21:54

    Mam nadzieje, że dostrzegasz nierealność swojego zastrzeżenia.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    13.02.2013, 23:56

    nie rozumiem dlaczego ktoś ma robic nauki w Tczewie i "logicznie' wykupić godziny w gdansku?;) jezdzilem w Tczewskiej szkole zdawałem w Gdansku nie mam problemu w jeździe jeśli chodzi o miasta typu Gdansk Gdynia, wwa etc . jeśli potrzebowales dokupować specjalnie godziny to Twoja sprawa jesteś kolejnym niedzielnym kierowca który prawa jazdy nie powinien otrzymać, ale nie wciskaj w takim razie kitu innym:)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • +4

    a_gość

    10.02.2013, 20:56

    aa

    A jak sprawdzić jak zdający się zachowa wobec torowiska ,gdzie jedzie tramwaj ? Tczew odpada

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx5 
  • -3

    gosc-------!!!!!_gość

    10.02.2013, 21:38

    pssss

    w WORD w Gdańsku na 100% zdaje zaledwie 8% i to jest kpina :/

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx3.xx3 
  • -2

    gosc-----!!!!! ;(_gość

    10.02.2013, 21:40

    pssss

    w WORD w Gdańsku na 100% zdaje zaledwie 8% i to jest kpina :/

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx3.xx3 
  • -1

    ToMmek

    10.02.2013, 21:42

    Już to widzę. A później 3 razy więcej korków w mieście bo będzie jeździć. co drugi samochód to elka.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +10

    Lenkaa_gość

    10.02.2013, 21:45

    Stanowczo nie w Tczewie niema zadnych skomplikowanych skrzyżowań. Człowiek ktory by uczył sie w Tczewie i po wjechaniu np. do Gdanska przestraszyłby sie, nie wiedziałby co ma robić. Myśle że to dobrze ze ośrodek egzaminacyjny jest właśnie w Gdańsku anie w Tczewie.Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx3 
  • Frank23_gość

    11.02.2013, 06:00

    No chyba nie

    Ja jakoś mieszkam w liniewie...około 50 km od Gdańska (tam zdawałem) i jakoś zdałem za pierwszym razem...a wy nażekacie...pssss

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx1 
  • -1

    ilona_gość

    11.02.2013, 09:37

    tak zgadzam sie powinno byc tak zeby zdawac w tczewie popieram to

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx6.xx4 
  • +1

    M_gość

    11.02.2013, 10:35

    Taaaa i co jeszcze... ani linii tramwajowych ani natężenia ruchu ani kilku pasów ruchu. Wystarczy, że co nie ktorzy zdający w Gdańsku jeżdżą jak ostatnie sieroty, blokują drogi i nie patrzą nigdzie tylko przed siebie to jeszcze teraz wręczyć prawo jazdy osobą które zdały je w Tczeiwe... Nie oszukujmy się, tu każdy kierowca jezdzi na pamięć, wystarczyłoby nagle zmienić pierszeństwo na jedej z ulic i wypadek za wypadkiem....

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx6.xx2 
  • -1

    kominiarz56

    11.02.2013, 10:50

    prawo jazdy

    W końcu ktoś poruszył mądry temat...Jak najbardziej powinien być przywrócony ten ośrodek egzaminacyjny...tyle lat był i bardzo dobrze nauczał....ale w naszym kraju tak się robi że co dobre to zlikwidować....tak że radni i włodarze naszego miasta jest dobry pomysł to do roboty.....wykażcie się,a nie tylko zakazy i kamerki....

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -2

    _gość

    11.02.2013, 13:03

    W każdym mieście kierowcy jeżdżą na pamięć więc dlaczego w tczewie by nie mogli. Poza tym jeśli zdajesz egzamin w gdańsku to jeździsz po takich pipidówach, że szkoda słów. Jeżdżąc tam widzisz może ze dwa skomplikowane skrzyżowania i na tym koniec. Co więc zrobisz w Katowicach, Poznaniu, Warszawie? Nie miejsce zdawania egzaminu jest ważne lecz sposób w jaki zostaniesz nauczony. Jeśli dobrze Cię wyszkolą to będziesz umiał jeździć po całej europie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx8 
  • +1

    _gość

    11.02.2013, 16:33

    Ledwo wszedłem do tematu nawet nie czytałem artykułu ale po przeczytaniu nagłówka mówię stanowcze NIE! paranoja!!!! byłem w lesznie i tam w mieście podobnym rozmiarami do naszego pełno tych egzaminów i kursantów toż to jakiś paraliż będzie!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx9 
  • -4

    aktualnie egzaminowany_gość

    12.02.2013, 02:21

    prawo jazdy w Tczewie

    jestem jak najbardziej za :)

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx0.xx5 
  • -5

    _gość

    12.02.2013, 11:33

    Panie i Panowie. Miasto Łomża, trochę większe od naszego. Brak tramwajów, brak czynnych linii kolejowych a co za tym idzie brak czynnych przejazdów kolejowych, brak super trudnych skrzyżowań, a egzaminy w WORD Łomża są prowadzone i nikt nie narzeka że kierowcy z tego WORDU będą kiepsko przeszkoleni.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • +5

    Gość_gość

    12.02.2013, 23:58

    ?

    Jakbyś czasami wyjechał z Tczewa i przez przypadek posłuchał co o kierowcach z Łomży mówią inni kierowcy (np. przez CB, ale również w przydrożnych barach i stacjach benzynowych) to wiedziałbyś lepiej. Cała polska, ba pół Europy się śmieje z mistrzów kierownicy z Łomży. Ale luzik, skoro tam zrobili coś głupiego to i u nas można no nie? Dostałeś masę argumentów dlatego nie powinno być możliwości zdawania prawa jazdy w Tczewie, ale zamiast podać jakieś argumenty "za" wolisz wypisywać kretynizmy pokroju "ale inni tak robią". Żenada na poziomie 5 letniego dziecka...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • -2

    bognal_gość

    12.02.2013, 13:35

    egzamin

    Jestem za egzaminem w naszym mieście,mam dużo znajomych ,którzy tu zdawali i są znakomitymi kierowcami

    Odpowiedz
    IP: 93.217.xx7.xx2 
  • xxx_gość

    13.02.2013, 19:35

    xxxNIE

    Nie dla L-ek w Tczewie ;] wystarczy ze w Gd denerwują ;]

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xxx 
  • +4

    nie_gość

    14.02.2013, 09:35

    stanowczo nie

    Stanowczo mówię temu nie. jeśli masz zdać prawo jazdy, to tam gdzie są między innymi tramwaje, duże skrzyzowania. u nas w Tczewie nie ma tego. Kazdy potrafi jezdzic po drogach ktore zna od x lat. gorzej jak potem wyjedzie do duzego mistaa i skonczy sie katastrofą ( byc moze dla ciebie i twojej rodziny - nigdy nie wiesz kto sie trafii )

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx8 
  • -2

    Ola_gość

    14.02.2013, 13:49

    s

    świetny pomysł ! sama zdaję teraz prawo jazdy, jest bardzo cięzko., i rzeczywiscie wiekszosc czasu traci sie na dojazdach ktore nie sa trudne bo droga z tcz do gd czy na odwrot to prosta linia a gdansk pelen jest waskich jednokierunkowych uliczek czy skomplikowanych skrzyzowan..

    Odpowiedz
    IP: 178.56.xx3.xx2 
  • +1

    karolina_gość

    14.02.2013, 17:38

    miejsce jest np. jednostka wojsowa, drugie MOPS- wynosza sie do CED jak by tak pomyslec to jst duzo miejsc tylko checi mniej. Zawsze cos zaproponuja a do wykonania im daleko...mysla tylko o swoich kieszeniach to smutne.....

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx0 
  • karolina_gość

    14.02.2013, 17:41

    obojetnie gdzie by sie zdawalo egzamin, to tak naprawde nic nie daje, po egzaminie owszem trzeba bardzo duzo jezdzic bo inaczej nie ma szans i nie zwalajmy ze ten co zdaje w Gdansku jezdzi dobrze a ten co gdzies"Tczew" to zle- nie zgodze sie z tym.........liczy sie wprawa....

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx0 
  • +2

    Łysy_gość

    17.02.2013, 20:28

    Prawko Tczew

    A jak zdasz Skrzyżowanie na którym Nie ma TRAMWAJI>?? GDZIE NA EGZAMINIE MASZ ZAWRACANIE NA SKRZYŻOWANIU Z TORAMI TRAMWAJOWYMI Z WYKORZYSTANIEM DWÓCH PASÓW???

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx5.xx1 
  • -1

    Patryk_gość

    18.02.2013, 10:38

    Sprawdź czy we wszystkich miastach, w którcyh są ośrdoki egzaminacyjne, są tramwaje... kolejny specjalista od egzaminów dla którego Trójmiasto to centrum wszechświata :)

    Cytuj
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • +2

    myszko_gość

    18.02.2013, 10:42

    re

    mądrale macie prawko i chcecie utrudnić innym zdobycia prawa jazdy to co że niema u nas tramwajów i trolejbusów , przyjedzie taki z gdańska czy warszawy i będzie się u nas motał bo nie zna miasta kogo nauczyli dobrze na kursie jeździć to będzie dobrze jeździł a jak zda i będzie na codzien jeździł to nabędzie jeszcze lepszej wprawy,nie powiem bo i są tacy ludzie że nawet te 20 godzin nie starcza ale na szczęście to są wyjątki , a WORD powinien być u nas moi rodzice zdawali w gniewie i jeżdżą do dzis bez wypadku ponad 40 lat i nie tylko po Tczewie i okolicach ale i po całej Polsce ,myślicie że bedom korki i wypadki !!!!!!! juz są i co tacy z was kierowcy co zdawali w Gdańsku czy gdzie indziej , powinny byc wyższe kary , mandaty no i lepsze drogi , każdy ma prawo do zdobycia uprawnień różnego rodzaju gdzie chce

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx2.xx3 
  • kobieta__gość

    18.02.2013, 13:00

    no

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx1 
  • +1

    kobieta__gość

    18.02.2013, 13:04

    dokładnie jak ktoś ma wykupione 2 godz jazdy to tylko godz w Gdańsku wyjeździ taka prawda i czego się z tego nauczy bez sens wgl

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx1 
  • +1

    gość_8_gość

    19.02.2013, 09:40

    Egzaminy w Tczewie

    Kiedyś egzaminy odbywały się nie tylko w Tczewie, ale również w małych kociewskich miasteczkach; Gniew, Pelplin, Nowe...za pierwszym razem zdawli oczywiście ci najlepsi którzy mieli troche wiecej umiejetności i szcześcia, Byli również i tacy którym nie było dane zdać egzaminu za pierwszym podejściem, zdarzały sie również wielokrotne próby zdobycia prawka. Jeszcze nikt na kursie nie nauczył się perfekcyjnie obsługiwac czterech kółek. Pozdrawiam wszystkich przyszłych kierowców i zyczę Wam powrotu egzaminów państwowych do Tczewa:-)

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx4.xx2 
  • +11

    Milena_gość

    04.10.2013, 20:28

    PRZESTRZEGAM PRZED SZKOŁA JAZDY "KLONEK" W TCZEWIE

    PRZESTRZEGAM PRZED SZKOŁĄ JAZDY "KLONEK" W TCZEWIE!!! Przejeździłam z Panem Andrzejem Klonowskim lekcje praktyczne i niestety nie mogę wypowiedzieć się pozytywnie na temat kursu. Moją opinię argumentuję faktem, że za każdym razem zostawałam odwieziona przed czasem o ok. 15 min. Kiedy zwróciłam uwagę instruktorowi, że nie minął jeszcze ustalony czas dostałam obietnicę, że ten czas nadrobię innym razem. Oczywiście do spełnienia obietnicy nie doszło. Poza tym niemal wszystkie moje lekcje rozpoczynałam od odwożenia żony Pana Klonowskiego do domu. Zdarzały się przypadki, że w trakcie moich jazd czekałam nawet 10 min. aż żona wróci od fryzjera, czy z zakupów. Niejednokrotnie zdarzały się sytuacje, kiedy to instruktor kazał mi jechać do swoich znajomych i wychodził na pogawędki. Raz nawet musiałam użyć klaksonu, bo myślałam, że o mnie zapomniał. Warto wspomnieć, że dosłownie zostałam zmuszona żeby zatrzymać się w niedozwolonym miejscu żeby "podrzucić" znajomych Pana Andrzeja. W trakcie jazd instruktor używał wulgarnych słów i na nic zdały się upomnienia, żeby tego nie robił. Rozmawiałam z inną kursantką i również miała styczność z tego typu sytuacjami. Choć Pan Klonowski był punktualny to i tak bardzo dużo czasu było zmarnowane na załatwianie jego osobistych spraw. Poza tym czułam się niekiedy bardzo niekomfortowo w towarzystwie instruktora, który zwracał się w sposób dwuznaczny oraz żartował w sposób obleśny i obraźliwy i dla każdej kobiety. Milena

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx2 
  • +10

    ///_gość

    06.10.2013, 22:53

    ///

    To prawda, ja jeździłam z tym instruktorem dość dawno, jeździłam nawet do jego teściów do Swarożyna, bo coś tam załatwiał. Poza tym seksistowskie teksty do norma.

    Cytuj
    IP: 81.219.xx6.xx2 
  • +1

    _gość

    05.11.2013, 12:00

    Polska to chory kraj. Wszystkie państwowe urzędy, a jest ich mnóstwo i pęcznieją z dnia na dzień z założenia są wrogie Polakom. WORD-y mają dwie funkcje - tresura młodych Polaków w posłuszeństwie biurokracji i wyzysk fiskalny. Funkcjonariusze reżimu czyli egzaminatorzy są zainteresowani ekonomicznie w oblewaniu zdających. Poza tym chyba to lubią. Świadczy o tym niedawna informacja, że jednak trochę ludzi zażądało zapisu wideo z jazdy i w 1/4 przypadków przyznano im rację. Ale nie dostali oni prawa jazdy tylko kolejny egzamin za darmo, chyba po to, żeby koledzy z sitwy egzaminatorskiej dali im popalić. Taka to praworządność w Polsce, że urzędnik państwowy może poświadczać nieprawdę zupełnie bezkarnie, a że w 9 przypadkach na 10 oszukany kursant się nie poskarży to kasa popłynie ... U naszych sąsiadów nie ma WORD-ów, za to jest normalność. Prawo jazdy zdaje się z policjantem z drogówki, albo nawet i egzaminatorem, ale w obecności instruktora prowadzącego. Nie ma hecy z pachołkami czy linijką, nie kluczy się po mieście w poszukiwaniu ekstremalnych przeżyć dla zdającego. Wiedzą tam, jak i gdzie indziej na świecie, że początkujący to nie mistrz kierownicy i ze doświadczenie w tej dziedzinie osiąga się z praktyką. Na Słowacji na przykład można zdawać nawet w małych miasteczkach, zdawalność coś koło 95%, a wypadków mniej niż w Polsce bo to nie początkujący je powodują tylko ci, co myślą, że zjedli już wszystkie rozumy. Gdyby nie konieczny meldunek zagranicą i odbycie kursu na miejscu Polacy już by olali polskie instytucje terroru państwowego w dziedzinie zdobywania prawa jazdy...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx1.xx0 
  • kursant_gość

    17.03.2015, 05:52

    2 posty niżej

    na prawie jazdy nie nauczysz się jeździć . Jeśli nie wierzysz, zapytaj innych.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx3.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.