Problem bezrobocia w Tczewie. "Działania tczewskiego PUP-u nie napawają optymizmem"

Problem bezrobocia w Tczewie. "Działania tczewskiego PUP-u nie napawają optymizmem"
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Większość osób, które poszukują zatrudnienia było pewnie choć raz z nadzieją jego pozyskania w Powiatowym Urzędzie Pracy. Zdecydowana większość do domów wróciła pewnie rozczarowana. Nie ma się czemu dziwić, bo leżymy przecież w obrębie Specjalnej Strefy Ekonomicznej, a z niej żadnych ofert w urzędzie raczej nie ma. Nie ma też sensownej polityki przeciw bezrobociu, a tzw. biura pracy tymczasowej to żadne rozwiązanie, bo praca jest niepewna, a do tego dochodzi wyzysk, bo tak trzeba nazwać "marżę" za pracę.

Z danych Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Gdańsku wynika, że Tczew jest na 9 miejscu spośród 20 powiatów w obrębie województwa o największej liczbie bezrobotnych. W powiecie tczewskim bez pracy jest bez mała 5 tysięcy osób - dokładnie 4895, a mając na uwadze postępujący kryzys i cięcia budżetowe będzie ich jeszcze więcej. Procentowo to 12,6%. Można by powiedzieć, że to średnia krajowa, ale chyba nie powinno to być powodem do dumy?! Nie powinno to być powodem do dumy dla władz Tczewa i władz Polski, bo niższe bezrobocie jest w krajach dla nas "egzotycznych" jak np. Ghana, Pakistan, Liberia, Iran ,a nawet Rosja, którą nazywa się zacofanym krajem...

Działania tczewskiego PUP-u nie napawają optymizmem. Ofert na tablicy jest ciągle tyle samo i ciągle te same. Siedząc w kolejce w PUPie i słuchając historii niektórych ludzi po opuszczaniu budynku człowiek czasami ma ochotę walnąć głową w mur. Oczywiście jest możliwość znalezienia pracy poza PUP-em, ale jest to "szukanie igły w stoku siana", bo wolnych wakatów jest bardzo mało, a do tego trzeba mieć doświadczenie w pracy na danym stanowisku. Tyko jak np. kucharz ma mieć doświadczenie w zawodzie kasjera, czy odwrotnie. Można się przekwalifikować, ale to kosztuje. Poza tym sytuacja w kraju powoduje, że pracodawcy podwyższają kwalifikacje na dane stanowisko, co jest może i normalnym wolnorynkowym standardem, ale jakże zabójczym dla ludzi. Z resztą nie każdy musi być wolnorynkowcem. Nie każdy musi być inżynierem, czy magistrem - w społeczeństwie są przecież potrzebni nie tylko inteligenci. Wręcz przeciwnie - bez tych złośliwie nazywanych "roboli" nie byłoby niczego. A młodzi? Co z młodymi? Co z ludźmi, którzy pokończyli szkoły i czekają 2, 3 lata na zatrudnienie? Przecież nikt ich nie przyjmie w czasach kryzysu na przyuczenie, bo szkoda pieniędzy i czasu na początkowo nieefektywnego pracownika. Czy ktoś w tym kraju w ogóle myśli o tych ludziach? Mówi się, że przez niż demograficzny będzie brakowało rąk do pracy, ale jej przecież nie ma! Czy to idiotyzm, czy to hipokryzja władzy? Sam już nie wiem, ale widząc tych ludzi chodzących ze złomem do skupów i to nie ludzi nazywanych menelami zastanawiam się, jak można do władzy dopuszczać takich ludzi jacy nią dzierżą? Jest dobrze?

Autor: trzydziestoletni bezrobotny


Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (50)
dodaj komentarz

  • +21

    TCZEWIAK5

    28.11.2012, 22:09

    "CHLEBA DAJ NAM POLSKO"

    Z tego typu hasłami w czasach komuny ludzie wychodzili na ulicę i coś mi się wydaje że niebawem sytuacja może się powtórzyć. Społeczeństwo na co dzień mające wszystko gdzieś i duszące w sobie niezadowolenie wkońcu wyjdzie na ulicę i weźmie co swoje. Nawet Sowieci nie byli w stanie opanować buntu społeczeństwa więc tym bardziej polska władza nie zdoła. Czasy bezrobocia na poziomie 18 % powoli wracają. Procent po procencie. Na razie ludzie jeszcze wierzą hersztowi PO że jest dobrze a będzie jeszcze lepiej ale ileż można? Jeszcze rok? Może dwa? Polska zamienia się w wielki burdel.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +15

    gość_gość

    28.11.2012, 23:22

    bezrobocie

    Czas najwyższy wyjść na ulice. Polska to już jeden wielki burdel! I żeby nie było, mam stałą pracę.

    Cytuj
    IP: 164.127.xx4.xx1 
    +5

    xxxx_gość

    29.11.2012, 14:03

    Bezrobocie w Polsce jest wyższe to jest bezrobocie rejestrowane czyli osoby zarejestrowane w PUP. Sporo Kobiet bezrobotnych nie jest zarejestrowanych w PUP bo są ubezpieczone u męża w pracy więc statystyki są zaniżone. W Polsce na ulice nie wyjdą bo jest za zimnoa

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
    +3

    Gość_gość

    29.11.2012, 21:08

    Głupi ten naród

    Najpierw 98% ludzi głosuje na partie, które zamiast wprowadzić wolny rynek (co spowoduje wzrost płac) i rozwijać gospodarkę, a potem pretensje, że pensje niskie, bezrobocie wysokie (to zasługa zasiłków i wysokich kosztów zatrudnienia), a gospodarka się zwija. Głosowałeś na PO, PiS, SLD, PSL albo Ruch Palikota? To sam jesteś sobie winien...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
    +2

    krokodyl

    29.11.2012, 21:52

    Głupi ten naród ~ Gość_gość

    Wolny rynek spowoduje,że płace wzrosną?Hmm,może i tak,ale czy człowiek stanie się przez to bogatszy to nie sądzę.Poza tym kto ciebie w tym kraju ogranicza?Twoją wolność gospodarczą?Mamy socjalizm jak z PRL-u?Nie bądź śmieszny.Co do kosztów utrzymania pracownika to się zgadzam,ale pracodawca jest z góry nastawiony na wyzysk pracownika.Nawet nie chcieli się zgodzić na podwyższenie o 100zł płacy minimalnej.Tacy to "dobre człowieki".Wolny rynek wszystko sam rozwiąże...Już to widzę.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +4

    Gość_gość

    29.11.2012, 23:05

    To twoje sadzę ma jakieś podstawy czy tak ci się wydaje bo tak? Za każdym razem wolny rynek powodował znaczny wzrost realnych pensji (czyli siły nabywczej), natomiast każda kontrola rynku zawsze prowadziła do biedy. To są fakty historyczne, a ty przeciw temu stawiasz swoje "nie sądzę". Nie wstyd ci? Kto mnie w tym kraju ogranicza? Państwo mnie ogranicza, ale konkretnie: w podatkach jest mi zabierane 70-80% moich zarobków (dochodowy + VAT + miliard podatków pośrednich i opłat). Jestem zmuszany do utrzymywania obcych mi ludzi (skądś trzeba brać na zasiłki). III RP nagradza ludzi za niepracowanie zasiłkami, a karze innych za pracowanie wysokimi podatkami. Koncesje i pozwolenia w tych chorym państwie rozprzestrzeniły się jak zaraza. Nawet sam nie mogę wyprodukować prądu ze słońca albo wiatru i tego sprzedać na normalnych warunkach. jestem traktowany przez III RP jak niewolnik i zmuszany do odkładania na swoją emeryturę według z góry ustalonego planu, ba nawet do zapinania pasów w samochodzie jestem zmuszany (a ich zapięcie lub nie wpływa jedynie na moje zdrowie). I ty masz tupet się pytać kto mnie ogranicza? Ślepy jesteś czy głupi? Dalej ten twój bełkot o wyzysku pracownika: przedsiębiorstwo nie istnieje po to, żeby utrzymywać pracowników, ale po to, żeby generować zysk dla właściciela. Czy ty myślisz, że ludzkość się rozwinęła dlatego, że potrzebne były miejsca pracy? A może jednak dlatego, że jeden chciał mieć więcej niż inni (i wiedział jak to zrobić)? No i ta wasza bydlęca pensja minimalna. Po pierwsze i najważniejsze powinna być zlikwidowana, bo nie pomaga ani na wysokość zarobków, ani na zmniejszanie bezrobocia. Działa dokładnie na odwrót od tego co się was socjalistom na chłopski rozum wydaje. Podwyższa bezrobocie (bo ludzie których praca jest warta mniej niż minimalna nie znajdą żadnej pracy), obniża pensje (bo daje tłumaczenie, że tyle jest minimalna więc taka pensja jest odpowiednia dla prawie każdego). A co robi plebs? Zamiast walczyć o poprawę swojego losu i likwidacje minimalnej walczy o jej podwyższenie? I co to podwyższenie da? Lekki skok inflacji i spadek zatrudnienia - koniec skutków. Zresztą jakby podnoszenie pensji minimalnej działało to po tych prawie 30 podwyżkach od 89 roku powinniśmy mieć kraj bogaczy, a jest dokładnie na odwrót. I na koniec definicja obłędu wg. Einsteina: powtarzanie tej samej czynności (pensji minimalnej) z nadzieją na osiągnięcie innych rezultatów (podniesienie standardu życia). TO NIE DZIAŁA. TO NIE JEST OPINIA, ALE FAKT HISTORYCZNY. I ZA 50,100 I TYSIĘCZNYM RAZEM RÓWNIEŻ NIE ZADZIAŁA!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
    +1

    _gość

    30.11.2012, 11:16

    ???

    jak wolny rynek mógł się gdzieś sprawdzać skoro wolnego rynku w pełni nigdzie nie ma ???

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
    +2

    Gość_gość

    30.11.2012, 12:45

    Nie ma tez nieskończoności, a jednak granice przy zmiennej dążącej do nieskończoności liczyć potrafimy. Dziwne, no nie?

    Cytuj
    IP: 158.116.xx2.xxx 
  • +6

    Vpanter

    28.11.2012, 22:39

    Taka demokracjo zgiń,przepadnij !!!

    Polacy małe żuczki póki co dają się omotać ale na szczęście tworzy się odłam który jest gotów walczyć o lepsze jutro.Demokratycznie nic się tutaj nie zmieni. Może być trochę lepiej albo znacznie gorzej więc jak to powiedział Benito "Pięćdziesiąt tysięcy karabinów znaczy więcej niż poparcie pięciu milionów wyborców."Jak słyszę teksty dewotek dlaczego głosują na Tuska to się rzygać chce!Jedna głosuje bo "Kaczor to faszysta" , druga "bo Donald jest taki przystojny".co to w ogóle jest?Polacy nie zasłużyli na demokrację!!!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +5

    Vpanter

    28.11.2012, 22:47

    Breivików i Brunonów czas nadchodzi

    Społeczeństwo samo tego chce.Połowa ludzi siedzi w domach i nie chce brać odpowiedzialności za kraj a druga połowa w dużej mierze ulega propagandzie mediów i demagogiach polityków wypowiadanych na kolorowych zjazdach i konferencjach prasowych.Nurt Goebbelsa wypisz-wymaluj.Ludzie w Polsce cierpią wykluczenie i biedę ale TV tego nie pokaże.Pokazują tylko wypasione mordy polityków chwalących się wzrostem gospodarczym.Napasali się przez te lata a teraz mają czelność że naród czegoś wymaga i che ich rozliczać.Oleksy niedługo pod podgardlem będzie musiał talerz nosić bo mu na klatę spłynie,porno-grubas się niedługo do limuzyny nie zmieści,niesiołowi z dobrobytu się rzuciło na rozum podobnie jak Palikmiotowi,peeselowcy ustawią rodziny na trzy pokolenia...Tacy sobie żyją a co ze zwykłym obywatelem?Zniszczą kraj do końca a potem powiedzą macie kapitalizm i niech 'wolny rynek' wszystko wyreguluje a zaściankowi korwinowcy będą się cieszyć hoć do śmiechu nie będzie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    _gość

    28.11.2012, 22:53

    sami tego chcieliśmy

    ale niektórym powodzi się jeszcze dobrze.niby kryzys ale bogatych przybywa.zabierać biednym a bogatym dawać.tuskosik za dychę.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • +9

    Doktor Granat_gość

    29.11.2012, 00:02

    ...

    Nie obraź się, bo nie to jest moim zamiarem, ale muszę... Aleś przytoczył kraje: Ghana, Pakistan, Liberia, Iran! Ani jednego dnia nie chciałbym spędzić w żadnym z nich! W zestawie brakuje jeszcze Korei Pn, Kuby i Białorusi. Wolę żyć w naszym, podłym reżimie na usługach tfu! socjalistycznej UE niż w Kambodży (2 procent bezrobocia). Wolę oglądać twarz (można wstawić inne słowo,) naszego premiera, niż słuchać irańskich fanatyków, którzy sądzą i mordują w imię koranicznego szariatu nawet nieletnich. W tym chorym kraju sądzi się dziesięcioletnie dziewczynki, jednocześnie zmusza je się aby w procesie same dla siebie były oskarżycielkami. Rozumiem Twój problem - jesteś bez pracy (też miałem taki okres i to nawet długi), jest to irytujące, ale zapewniam Pakistan nie jest dobrą alternatywą. Z całej rzeszy 5 tysięcy bezrobotnych założę się, że przynajmniej połowa ma dochód na czarno. Tu wina leży po stronie ustawodawcy, jeśli bardziej będą zdzierać z ludzi podatki, tym bardziej będzie się rozwijała szara strefa. Kiedy w końcu dotrze do tych (tu wiadomo jakie słowo wstawić) w rządzie, że podstawą polskiej gospodarki są mali i średni przedsiębiorcy - to z nich najwięcej się doi (bo nie podskoczą), a wielkie koncerny itp. są najczęściej alternatywą dla polityków, którym przez przypadek urywa się koryto (o powiązaniach polityków z wielkimi przedsiębiorstwami chyba nie muszę nikomu przypominać - wiadomo kto przeciągał samoloty OLT). Część bezrobotnych twierdzi, że za "take piniondze robyć nie bedzie". Ja rozpoczynałem naprawdę za głodową stawkę, ale byłem jeszcze sam i jakoś tak od 1 do 1 się bujałem. Niestety polskie szkolnictwo idzie też w złym kierunku. Dlaczego wszyscy mają takie ciśnienie na maturę i studia? Po to aby zasilać szeregi politologów, socjologów i pedagogów w znanej sieci barów ośmielającej nazywać się restauracją? Gdzie są dobre stare szkoły zawodowe, które ja miałem jeszcze okazje kończyć? Jak od szefa na praktyce dostało się szkołę, to w wieku 17 lat wiedziałeś o życiu więcej niż niejeden psycholog. I nie miałeś w głowie żadnych dopalaczy! Pozdrawiam i życzę szybkiej, fajnej oferty pracy - przynajmniej z "2" z przodu. W Polsce oczywiście :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • +3

    q_gość

    29.11.2012, 00:48

    a mi tak jedna baba napie...rzyła w papierach, że teraz nawet zarejestrować się nie mogę jako ''bezrobotna bez prawa do zasiłku''. coś im się nie zgadza w kompie (bo w papierach tak!!!) zmienić tego ''niby''nie można bo tamta baba już nie pracuje. porażka, płacę za ich błędy i jeszcze wydzierają mordy, że to niby moja wina...to qrna ja siedziałam przy tym kompie czy ona??? najdziwniejsze, a raczej szczyt lenistwa i chamstwa, że nawet kierownictwo nie jest łaskawe naprawić błędu pracownika - a wystarczyłoby dać dostęp komuś ze stołka niżej i po problemie. z tego co wiem, nie jestem jedyna, która ucierpiała (i pewnie jeszcze długo będzie cierpieć przez ich brak kompetencji) - a święte krowy bezkarne i ''niewinne''...one mają czas tylko na plotki i kawę - banda nierobów i darmozjadów. powinno się ten przeżytek zamknąć, niech i one szukają roboty to w końcu przestaną się wyśmiewać z ludzi

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx5 
  • +2

    roza-81

    29.11.2012, 01:16

    PUP to tylko posrednik

    I to jak wszystko co panstwowe kiepskiej jakosci .Strefa ekonomiczna to tylko kilka firm i jesli wiezyc danym statystycznym sa kropla w statystykach zatrudnien , bo ponoc 7 na 10 osob pracuje w malych i srednich przedsiebiorstwach a nie duzych firmach .Niestety drobni przedsiebiorcy sa bardzo czuli na stale rosnace koszta pracy oraz podatki a co za tym idzie nie tylko nie zatrudniaja pracownikow ale redukuja etaty a jak to nie zadziala zwijaja biznes .Ostatnio najbardziej rzucajacym mi sie na oczy haslem jest ,,Spadamy " spadaja ludzie mlodzi spadaja przedsiembiorcy , powstaja tylko nowe artykoly jak ten http://wiadomosci.onet.pl/raporty/oszukane - pokolenie/spadamy,1,5287171,wiadomosc.html jeszcze troche a kazdy kto ma glowe na karku uzbiera na bilet kupi go i powie spadam , bo w jakis wielki przewrot nie wierze .

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    stas_gość

    29.11.2012, 07:23

    tczewski urzad nie ma niczego do zaoferowania.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx4 
  • +2

    kajot551_gość

    29.11.2012, 09:26

    Bezrobocie

    ZGADZAM sie iz propaganda i POpulizm ,oraz klamstwa nie beda wkrotce dzialac a Oglupiale MEDIA ktore dokladnie jak za KOMUNY klamaly na zyczenie PARTII JEDYNEJ SLUSZNEJ STRACA WIARYGODNOSC jak TAMTE SLUSZNE A SOLIDARNOSC DWA ROZLICZY WSZYSTKICH ZLODZIEJI I UMOWY ZLODZIEJSKIE a MAJATKI PRZEPADNA NA RZECZ OKRADZIONEGO NARODU GANGSTERZY I MAFIE W WIEZIENIACH TO MILY WIDOK >POLOWA URZEDASOW NA BRUK >

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • +5

    bezrobotny_gość

    29.11.2012, 10:10

    BO WSZYSCY POLACY TO WIELKA RODZINA

    Jestem bez pracy,bo nikt mnie nie chce bo brak praktyki.a gdzie ją zdobyć. patrzę i czekam kiedy bezrobotni wyjdą na ulicę pikietować.Bo nie widzę lepszego zycia.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx3 
  • +5

    _gość

    29.11.2012, 10:41

    Wszystko drożeje....pracy nie ma ........jak tu żyć!!!!!! Możemy podziękować Tuskowi!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx1.xx3 
  • +2

    krokodyl

    29.11.2012, 11:44

    wstyd mi za niektórych Polaków

    Wstyd mi mi za niektórych rodaków,bo mają gdzieś to,o co walczyli nasi dziadowie.Dla sporej części społeczeństwa liczy się tylko własny i partykularny interes,który stawiają nad interesem narodu.Jestem patriotą,ale z bólem serca muszę napisać,że gdybym miał okazję wyjechać za granicę,miał tam zaklepaną dobrą pracę,wikt i opierunek to bym się nie zastanawiał.I nie wiem,czy bym tutaj wrócił,bo ten kraj upada-i gospodarczo i jeśli chodzi o życie publiczne.Tak jak Piłsudski mówił-"polska to kołtun".Żeby coś zmienić,trzeba ten kołtun rozczesać,tylko jak?Mamy demokrację,której nie szanujemy.Połowa osób uprawnionych do głosowania siedzi w domu,bo jest im wszystko jedno,a druga część w zdecydowanej większości to "omamiona masa",która głosuje pod wpływem telewizyjnej manipulacji i propagandy prasowej.Wolność słowa przeżywa u nas kryzys.Gazety niezależne się rozpadają,a ludzie,którzy krytykują władzę siedzą w kiciu,albo mają wyroki w zawieszeniu.Co do argumentu ludzi,że nie ma na kogo głosować to tylko i wyłącznie Wasza wina.Taką macie klasę polityczną jaki jest stan waszej umysłowości.Polska to jeden z najbardziej wykształconych narodów w europie,ale na pewno nie najbardziej inteligentnych.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    Gość_gość

    29.11.2012, 23:06

    Ty się walczeniem o wolną Polskę nie podcieraj, bo sam chcesz jej zniewolenia przez socjalistów.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
    -2

    krokodyl

    30.11.2012, 11:06

    zniewolenia?

    Ty chłopie się weź ogarnij.I zanim wydoroślejesz z liberalizmu,co się często dzieje,to nie wypowiadaj się w miarę możliwości.A jak Cię coś boli to skonsultuj się z lekarzem,lub farmaceutą.I dowiedz się,czym jest socjalizm,bo osądzanie mnie o niego wysuwa tezę,że nie wiesz.No chyba,że patrzysz z pozycji liberała,bo dla nich nie ma centrum,nie ma trzeciej drogi tylko jest kapitalizm i każdy kto nie jest kapitalistą jest socjalistą.Do skrajności chcesz ludzi przekonywać?Poza tym kto cię zniewala?I w jaki sposób?Napisz to się pośmieję(bo wiem co napiszesz).Ty chcesz wolności?Tylko,cz liberalizm ci ją zagwarantuje,czy tylko jej ochłapy?Legalna trawka,nie płacenie podatków itd to jest ta wolność?To są jej ochłapy,bo i tak zostajesz marionetką systemu.Jesteś legalnym niewolnikiem,który wypadając z obiegu staje się nikim.ale wierz dalej w cuda.Narka :)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +1

    Gość_gość

    30.11.2012, 12:48

    "Wydoroślej i nie wypowiadaj się jeżeli się ze mną nie zgadzasz". Gratuluję! Pokazałeś wszystkim, że nie ma takiego dna z którego jakiś dureń nie byłby w stanie spaść niżej...

    Cytuj
    IP: 158.116.xx2.xxx 
  • _gość

    29.11.2012, 12:58

    taki duzy taki maly moze cos robic

    ją dzierżą, JĄ!! nic dziwnego skoro taki stary a taki...

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • +1

    _gość

    29.11.2012, 13:14

    Legenda głosi, że Urząd Pracy w Tczewie wyszukał komuś kiedyś godną pracę....

    Odpowiedz
    IP: 164.127.xx7.xx9 
  • kajot551_gość

    29.11.2012, 13:33

    standart tych rzadow

    TEN rzad i jego stadarty sa dobre i wygodne dla ZLOdzieji ,opinie ten TUSK mowi tak LADNIE mowi ze jest uczciwy i nie klamie to na niego zaglosuje .NAROD tak naiwny wrecz infantylny ktory jest slepy na LEWEe przekrety,klamstwa ,zlodziejstwa zasluguje jak ROSJANIE dostawac PO DUPIE ,PODWYZKI co drugi dzien i raz w tygodniu cienka zupe,jak wyjdzie z domu na ulice PO mordzie TAK winni dostac przez kilka lat majac wyjscie wyjechac za granice a KRAJ zostawic MAFII ,BEDAC w SOLIDARNOSCI ZALUJE ze KOMUCHOW I pazerna ZGRAJE ZDRAJCY BOLKA ZESMY nie OSADZILI W WIEZIENIU.W CZECHACH KOMUCHY ODSUNIETE NA 10 LAT i w miare byl spokoj .TRANSFORMACJA <PRYWATYZACJA TO OKRADANIE NARODU i mamy KLAMCE z KLIKA ZLODZIEJI ZADLUZENIE NA 50 lat PROWOKACJE i PRZEMOC na ulicy.JESLI JESZCZE KTOS WIERZY W PARTIE MILOSCI TO wspomni gdy bedzie z glodu pracowal w RUSKIM KOLCHOZIE.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • _gość

    29.11.2012, 17:16

    nie popieram PO

    ale ty jesteś jakiś nawiedzony.opanuj się

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • +3

    zxc_gość

    29.11.2012, 18:37

    ....

    generalnie praca jest (budowlanka , markety , ) tylko płaca niewolnicza 1300-1500 netto zł , lepiej pomyśleć o wyjeżdzie gdzieś za granice , nasze pieniądze maja 4-6 razy mniejszą siłę nabywczej w porównaniu do euro czy $ wiec np my musimy pracować 2-3 lata na nowy samochód a za granicą 6 miesiecy ,

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx0.xx8 
  • +3

    _gość

    29.11.2012, 19:05

    1500 brutto

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • +2

    //_gość

    29.11.2012, 19:15

    //

    BABY Z URZĘDU PRACY DOBRE OFERTY TRZYMAJĄ DLA SWOICH, MIAŁAM TAM KOLEŻANKĘ, WIEM...

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx8.xx5 
  • +3

    C>K>M

    29.11.2012, 19:54

    " a tzw. biura pracy tymczasowej to żadne rozwiązanie, bo praca jest niepewna, a do tego dochodzi wyzysk, bo tak trzeba nazwać "marżę" za pracę."- to już jest tak zwana postawa roszczeniowa, jak się nie ma pracy przez dłuższy okres, to trzeba brać co dają i szukać dalej.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +3

    _gość

    29.11.2012, 21:20

    liberalny bełkot

    Skończ z tymi wolnościowymi tekstami.Postawę roszczeniową to ma państwo a nie obywatel.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
    +1

    C>K>M

    29.11.2012, 21:43

    Nie mieszaj w to liberalizmu, normalny chłop powinien pracować choćby i za 1500zł, a nie siedzieć na tyłku i marudzić że nie ma, niezależnie od ustroju.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -1

    krokodyl

    29.11.2012, 21:43

    Tak,tak-burżuj nasz pan

    Jak czytam wypowiedzi takich osób jak Ty,to od razu budzi się we mnie mimowolnie marksista.Chęć pozyskania uczciwej pracy,której efektem będzie życie na przyzwoitym poziomie,a nie ciułaniu do "pierwszego" do "pierwszego" Ty nazywasz postawą roszczeniową?Twój wolny rynek przesłonił Ci oczy,ale rozumiem to-punkt widzenia zależy od stanu siedzenia.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +2

    C>K>M

    29.11.2012, 22:29

    No to chciej sobie krokodylu, ale w między czasie rób cokolwiek. Dobrej pracy nie dostaje się za chcenie, ale za konkretne umiejętności. Jasne, że potrzeba trochę szczęścia, ale nieraz różnicę robi właśnie doświadczenie zdobyte w trakcie pracy "niewolniczej" za to przysłowiowe 1200zł. Lub nie tyle doświadczenie, co "zahaczenie się" w branży czy jakiejś większej firmie, kto ma choć odrobinę chęci do pracy i oleju w głowie, to już dalej poradzi sobie sam.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -1

    krokodyl

    29.11.2012, 22:35

    ~ C>K>M

    Miałem na myśli typa,o którym jest w artykule.Uważasz,że dorosły człowiek mający na utrzymaniu dom powinien zarabiać 1200zł?Jak ktoś zaczyna to tak-musi nabrać doświadczenia,o ile ktoś mu pozwoli,ale dorosły człowiek?Idąc Twoim tokiem rozumowania człowiek powinien pierw przez 10 lat nabierać doświadczenia w pracy-najlepiej rok w każdej branży,bo jak z jednej go wywalą firmy to będzie już miał doświadczenie na drugą.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +3

    Gość_gość

    29.11.2012, 23:11

    Odwracasz kota ogonem. "Uważasz,że dorosły człowiek mający na utrzymaniu dom powinien zarabiać 1200zł?". Nie, ale pensja minimalna to nie jest pensja dla właściciela domu z rodziną na utrzymaniu, ale pensja gwarantująca minimum na przetrwanie. Stąd jej nazwa MINIMALNA. To nie ma być pensja dająca dostatnie życie, to nie ma być pensja dająca wygodne życie dla pracującego i jego 10 osobowej rodziny. Ona ma ledwo starczać na utrzymanie jednej osoby. Tak, że by zmotywować tych chcących zarabiać więcej do podnoszenia kwalifikacji, a leniom i przygłupom umożliwiła utrzymanie się (solo!) przy życiu. Osobiście jestem zwolennikiem likwidacji pensji minimalnej, bo szkodzi ludziom zamiast pomagać (wyjaśniłem wyżej, ale pewnie i tak nie zrozumiałeś) i gwarantuje wysokie bezrobocie. No ale skoro już musi być to żeby spełniała jakąkolwiek pozytywną rolę nie powinna być wyższa niż minimum na przetrwanie z miesiąca na miesiąc dla jednej osoby...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
    +2

    lokis_gość

    30.11.2012, 10:40

    No i wzięli...

    ~ C>K>M napisał: "to trzeba brać co dają" - ostatnio na Starym Mieście wzięli mosiężne jaszczurki i loga Tczewa... po amerykańsku, prosto z ulicy...

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • Basia11

    29.11.2012, 22:29

    IP: 84.38.xx3.xx5

    Pamiętam czasy komuny jak żyło się mojej rodzinie. Nie było źle. Wielu rodzinom żyło się lepiej niż teraz. Mój ojciec pracował ,matka wychowywała dzieci w domu i sobie ewentualnie dorabiała i wystarczało na wszystko. Było skromnie ale nie było biedy. Socjalizm to ustrój w którym każdy ma po równo biedy jak to mówią złośliwi i to prawda ale też prawdą jest że kapitalizm to nierówny podział dóbr. Kapitalizm nie myśli o biednych a tych jest najwięcej. Wolę żyć w kraju gdzie jest skromnie ale nie ma biedoty niż w kraju gdzie jedni toną w luksusie a drudzy głodują.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • C>K>M

    29.11.2012, 22:40

    Basia, a jak ktoś wolał inaczej, to trzeba go było zomowską pałą prześwięcić, zabrać paszport, zastraszyć, ot , taki to cud-miód w etykiecie zastępczej był. Odpowiedz sobie na proste pytanie, wolałabyś mieszkać w USA czy na Kubie, w Korei Południowej, czy Północnej? Ludzie ryzykują życie, żeby uciec tylko w jednym kierunku- od "jedynego słusznego" ustroju w różnych jego formach i natężeniach, do krajów gdzie panuje większa wolność gospodarcza, a więc większy dobrobyt, ale i większe dysproporcje, ryzyko.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +2

    Basia11

    29.11.2012, 22:47

    nie zachowuj się jak polityk

    Ja tylko chcę spokojnego życia. Żeby mi starczało na rachunki i drobne przyjemności. Chęć pozyskiwania tego co ci reklama mówi to nie ambicja tylko głupota. A co do Korei to w Polsce tak nigdy nie było. Pomyliło ci się z ZSRR chyba i to najcięższymi czasami. Poza tym nie kłoć się z faktami. Ja mówię za siebie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +2

    Gość_gość

    29.11.2012, 23:16

    Robisz ten sam błąd co 99% wspominających z rozrzewnieniem PRL. Ten ustrój nie upadł dlatego, że Leszek skoczył przez płot. Nie upadł dlatego, że był niesprawiedliwy. Nie upadł też dlatego, że był niemoralny i degradujący dla człowieka. PRL upadł, bo zbankrutował. Kasa była rozdawana - kasa się skończyła, ceny się urealniły i nagle się okazało, że nikogo na nic nie stać. Klasyczne bankructwo systemu. I możesz sobie wspominać jak to fajnie było, że tylko tata pracował i było fajnie, wszyscy byliśmy młodzi, piękni i szczęśliwi, ale nie możesz zapamiętać, że to była złuda tak jak życie za kasę z providentów. Prędzej czy później kasa się skończy i będzie trzeba zacząć oddawać. To się wydarzyło w '89.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • +2

    Gość_gość

    29.11.2012, 23:21

    Żeby pastuch siana dał, wody do żłoba nalał i na pastwisko wyprowadził. Patrz jaka sielanka. Ty nie chcesz być wolna, ale mieć wygodną zagrodę. Tylko ... czy to są marzenia krowy czy człowieka?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • -2

    _gość

    30.11.2012, 10:54

    echh

    rezygnacja z wolności to też wolność

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx9 

    Gość_gość

    30.11.2012, 12:50

    Nie.

    Cytuj
    IP: 158.116.xx2.xxx 
    -2

    _gość

    30.11.2012, 14:29

    jesteś nielogiczny

    Liberalizm to wolność a wiec wolność wyboru również tak więc rezygnacja z tej wolności jest też aktem wolności :) Ty próbujesz komuś coś zarzucać-przymus więc to już chyba nie jest liberalizm :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
    +1

    Gość_gość

    30.11.2012, 19:13

    Widzę, że masz problemy z logicznym myśleniem to ci pomogę. Ciemność nie jest kolorem światła, tylko jego brakiem. Cisza nie jest konkretnym dźwiękiem tylko ich kompletnym brakiem. Próżnia nie jest rodzajem wypełnienia przestrzeni tylko brakiem czegokolwiek w danym obszarze. Brak czegoś nie jest ilością tego czegoś - to jest uproszczenie wynikające z używania liczby 0, a następnie przenoszenia tego tworu matematycznego w bardzo prymitywny sposób do otaczającej nas rzeczywistości. Analogicznie nie możesz w wolny sposób zrezygnować z wolności, bo albo twój wybór jest odwracalny, co oznacza, że tak naprawdę wolności się nie zrzekłeś, albo jest nieodwracalny więc wyboru więcej nie masz, a więc nie jesteś wolny. Wydawało mi się to dość oczywiste dla każdego, nawet bardzo głupiego człowieka. Dziękuję, że wyprowadziłeś mnie z błędu...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
    +1

    Gość_gość

    30.11.2012, 19:15

    A zarzucanie komuś czegokolwiek to akt oskarżenia, a nie akt przymusu. Weź się więcej nie kompromituj, bo dla każdego jest dość jasne, że są to rozważania znacznie przekraczające twoje możliwości.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
    +1

    C>K>M

    30.11.2012, 21:18

    Liberalizm to wolność i ODPOWIEDZIALNOŚĆ za SWOJE czyny. Jeżeli ktoś chce, może sobie żyć w dobrowolnej komunie ( były takie w USA) bez pieniędzy, własności, etc. A jeżeli spróbuje to narzucić przymusem osobom postronnym, osoby postronne mają prawo go potraktować jak zwykłego złodzieja.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • no_gość

    30.11.2012, 13:58

    Ferdek Kiepski nie chodzi do urzędu pracy

    Odpowiedz
    IP: 80.203.xx6.xx0 
  • kajot551_gość

    02.12.2012, 09:58

    Bezrobocie

    ROZSMIESZA MNIE WYPOWIEDZ ANONIMOWY JAK GOSC GOSC KTORY NIE PAMIETA IZ MAJATEK ZOSTAL ROZSPRZEDANY /PRYWATYZACJA / TE PIENIADZE MIALY ISC na INWESTYCJE ZTEGO MIALY BYC MIEJSCA PRACY ICO ROZKRADZIONE ZMARNOWANE LUDZIE BEZ PRACY SRODKOW DO ZYCIA I ZASILEK EGZYSTENCJI NA BRUKU>MLODYM NIE ZAZDROSZCZE MAJAC EMERYTURE JESZCZE IDZIE LECZ GDYBY JESZCZE DZIECI WSPIERAC tO klops.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.