Czy nie można zsynchronizować kusu nr 12 z końcem lekcji w szkole?

Autobus Gryf (fot. Tcz.pl)
Czy nie można zsynchronizować kusu nr 12 z końcem lekcji w szkole?
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Chciałbym zasygnalizować problem dot. nowego rozkładu jazdy autobusów w Tczewie. Poniżej wiadomość jaką wysłałem do operatora Gryf. Jest to duży problem dla rodziców dzieci, które wracają ze szkoły na Bajkowe oraz Górki.

"Bardzo proszę o informację dlaczego autobus linii nr 12 w Tczewie, kursuje o godz. 13.29 na przystanku Al. Kociewska / Topolowa skoro dzieci w szkole kończą lekcje o godz. 13.30? Następny autobus jest dopiero o 14.21. To jest jedyna linia, która obsługuje przystanek przy szkole... Jak dzieci mają wrócić do domu? Czekać 51 minut na autobus?".


Od redakcji Tcz.pl

Zakład Usług Komunalny zajmuje się analizą powyższego problemu. Więcej informacji oraz stanowisko ZUK wkrótce...


Aktualizacja:

Poniżej odpowiedź ZUK:


Autobus linii 12 odjeżdżający z Dworca o godzinie 13:25 w wariancie przez Górki Przemysłowe realizuje zadanie dowozu pracowników do pracy m.in. na Górkach Przemysłowych na godzinę 14-tą. Należy także zauważyć, że okres między 13-tą a 16-tą jest okresem szczytowym w komunikacji zbiorowej i w głównym zadaniem jest dowóz pracowników do firm, jak także ich odbiór. W tym zakresie otrzymujemy informację z firm o harmonogramie pracy i staramy się jak to najbardziej możliwe dopasować rozkład jazdy. Niestety, szkoły takiego harmonogramu nie przekazują, jak również o której godzinie kończą zajęcia dzieci mieszkające na osiedlu Bajkowym.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (35)
dodaj komentarz

  • tcz_gość

    03.09.2020, 14:50

    Niech także lepiej dorzucą autobusy dla osób wracających wieczorem pociągiem choćby z Gdańska a nie że trzeba iść pieszo do domu bo już autobusy nie jeżdżą.....Kto w ogóle układa harmonogram jazd autobusów chyba Ci którzy w ogóle nimi nie jeżdżą...Jakaś kpina żeby nie było normalnego rozkładu jazdy autobusów.... Rozumiem że Tczew to nie choćby Gdańsk ale litości....

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx2 
  • f_gość

    03.09.2020, 22:45

    w gdansku od rozkladow jazdy jest o ile sie nie myle 2 albo 3 etatowych pracownikow. U nas nie ma takich osob. Wiec robia to pracownicy na miare swoich mozliwosci i czasu... no i niestety tak to wyglada. Wydaje sie ze przesuniecie tego autobusu o 3-4 minuty nie byloby problemem dla dojezdzajacych do pracy. A dzieci by zdazyly

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 

    Gryf_gość

    04.09.2020, 17:13

    Bezsens

    Bzdury piszecie, Gryf by musiał dostosowywać rozkład niemal do każdego zakładu pracy lub szkoły. Zjak to by się udało to okaże się że ktoś będzie chciał żeby zsynchronizować z odjazdem pociągów do Malborka a inny z kolei do Trójmiasta. Nie da się zaspokoić potrzeb wszystkich mieszkańców. Jednemu będzie za szybko drugiemu za późno.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx2.xx8 
  • Gość_gość

    03.09.2020, 17:27

    Czyli to, że rodzice sygnalizują to za mało?

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx1 
  • Tczew_gość_gość_gość

    04.09.2020, 18:59

    rozkład

    Pracownicy też sygnalizowali że chcą dojeżdżać do pracy , tylko pytanie dla której klasy mają zsynchronizować rozkład i w który dzień bo codziennie uczniowie nie kończą o tej samej godzinie

    Cytuj
    IP: 84.38.xx4.xx8 
  • xxx_gość

    03.09.2020, 19:47

    Obecny rozklad to jakas kpina. Autobusy non stop sa opoznione. Pogratulowac komus z ZUK'u kto to ukladal...

    Odpowiedz
    IP: 37.128.xx8.xx9 
  • hmm_gość

    07.09.2020, 13:51

    do ZUK i Gryfa

    szanowni państwo, proszę o zanalizowanie rozkładu jazdy linii nr 3 o godz. 7.12 z czyzykowa. Kierowcy ewidentnie się nie wyrabiają, ponieważ autobus notorycznie się spóźnia o kilka minut! co ważne: nie chodzi tylko o dni od 1 września, w zeszłym roku szkolnym było to samo. inny autobus stoi na pętli 20 minut,a ten się ciągle spóźnia, ja rozumiem, ze ma przerwę i każdy ma do niej prawo, ale chyba trzeba coś poprawić i o to wnioskuję! to kurs do szkół i pracy, więc każdy liczy na to, że się nie spóźni. pozdrawiam i czekam na rezultaty!

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • Autobusy w Tczewie_gość

    03.09.2020, 20:45

    Niepoważny rozkład jazdy

    Przewoźnik Gryf jest według mnie dobrym przewoźnikiem. Ale rozkład jazdy które realizuje jest nie poważny. Przyjeżdża pociąg z Gdańska a dokładnie za 2 lub 3 minuty odjeżdżają wszystkie autobusy na suchostrzygi a kolejny za 15 minut No to jest masakra minimum powinno być 5 minut. Już nie wspomnę o tym że wieczorem nie ma z dworca żadnego autobusu po przyjeździe z pracy w Gdańsku i trzeba iść pieszo. Nie mam pojęcia kto ustala ten rozkład ale te osoby chyba nie korzystają z komunikacji zbiorowej.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx7 
  • Ee_gość

    08.09.2020, 16:04

    Lol, no tutaj to ladnie widze sie komus poprzewracalo w czterech literach. Najlepiej jeszcze zeby autobus juz czekal przy dworcu na jasniepana zeby ten ani minuty nie czekal na niego. Człowieku 15 minut to nie zaden problem, rozumiem jakbyś napisał ze 40 min, to spoko, ale 15? Puknij sie w leb

    Cytuj
    IP: 37.47.xx1.xx7 

    Alex_gość

    02.10.2020, 12:45

    j/w

    W kierunku Czyżykowa jest jeszcze gorzej .Często autobusy ruszają z przystanku w momencie jak pociąg wjeżdża na peron lub minutę ,dwie wcześniej. A następny za pół godziny .

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx4 
  • AJ_gość

    04.09.2020, 07:47

    Rozkład jazdy to jest żenada. Linia nr 2 nie jest synchronizowana z godzinami zakończenia lekcji w szkole nr 10. Np lekcja kończy się o 12.00 a autobus jest o 12.01 z przystanku Przychodnia Rogowscy na 30-go stycznia, następny za 40 min. Lekcja kończy się o 16.40 a autobus 16.46. dziecko by musiało biec to może by zdążyło na autobus, ale zimą nie ma szans. Cóż, przecież dzieci mąą iść pieszo na górki do domu, nie ważne czy pada deszcz, czy ciemno.

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx4.xx2 
  • Trump_gość

    04.09.2020, 08:29

    Kilka kwestii

    Po pierwsze, zgadzam się z autorem. I powiem więcej - takich synchronizacji powinno być więcej. W ten sposób można zmniejszyć ruch na drogach. Jeśli komunikacja miejska umożliwiałaby przyjazd do pracy i powrót z pracy, wiele osób zrezygnowałoby z jazdy własnym autem. Po drugie należy tworzyć realne rozkady. Autobusy notorycznie się spóźniają. 5 minut to często standard. A bywa i więcej... Po trzecie, warto przyjrzeć się rozkładowi połączeń. Na pewnych trasach jest ich za mało, a są takie, gdzie mogłoby być ich mniej (autobus kilka przystanków jedzie praktycznie na pusto).

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • Tczewiak_gość_gość_gość_gość_g_gość

    04.09.2020, 09:37

    linia 4 F

    A co z linią 4 F Czyżykowo kierunek dworzec czemu po 22 nic nie jedzie z Eatona

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx9.xx2 
  • mieszkana Tczew_gość

    04.09.2020, 13:46

    Ta odpowiedź od przewoźnika to jakiś ŻART....Przypomnę że jest to komunikacja MIEJSKA i w pierwszej kolejności powinna być dostosowana do szkół MIEJSKICH.... A fabryki i firmy niech te swoje grafiki sobie przesyłają do jakiegoś wynajętego przewoźnika albo niech zapłacą Gryfowi za specjalne linie dostosowane do ich potrzeb swoich pracowników.....

    Odpowiedz
    IP: 193.193.xx1.xx2 
  • Twój Pan_gość

    04.09.2020, 15:54

    Chyba jestes smieszny. Po co robić rozkład dla bąbli skoro i tak rodzice musza brajanów odwozić pod same drzwi bo rośnie nam pokolenie sierot.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 

    xxx_gość

    04.09.2020, 16:29

    Chyba piszesz o sobie (pewnie Cię tata lub mama wozili do szkoły więc nie ogarnąłeś się na tyle żeby teraz mieć swój samochód lub prawo jazdy) albo Twoje piszesz z doświadczenia rodzica o swoich pociechach... Tak czy inaczej większość rodziców jest w tych godzinach w pracy i nie ma możliwości odebrania.

    Cytuj
    IP: 193.193.xx1.xx2 

    Anna_gość

    07.09.2020, 08:14

    Przewoźnik jeździ tyle i le miasto mu zapłaci. Jakby Rumcajs dał więcej kasy to i by więcej autobusów było.

    Cytuj
    IP: 62.111.xx3.xx0 
  • Milf cammel toe_gość

    04.09.2020, 17:20

    "Chyba jestes smieszny. Po co robić rozkład dla bąbli skoro i tak rodzice musza brajanów odwozić pod same drzwi bo rośnie nam pokolenie sierot."

    W punkt. Zgadzam się w 100%

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx8.xx4 
  • xxx_gość

    04.09.2020, 21:01

    Musicie wiedziec jedno. Rozklad jazdy ustala Zaklad Uslug Komunalnych (czyt. miasto), a nie przewoźnik (czyt. Gryf)! Gryf tylko realizuje rozklad jazdy a organizatorem przewozow jest miasto.

    Odpowiedz
    IP: 37.128.xx8.xx9 
  • Gh_gość

    04.09.2020, 22:23

    Autobusy

    Ilu tych pracowników dojeżdża na górki do pracy 2 -5? jaki tam jest zakład pracy? Zapewne większość i tak jeździ samochodem. A dzieci czekają prawie 1 godzinę na autobus nie tylko z SP 12 ale i SP 4!

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx8.xx5 
  • Bobi_gość

    04.09.2020, 22:34

    Rozkład jazdy

    Ciekawy jestem ilu pracowników dojeżdża do zakładów na górkach na godz. 14? Mam wrażenie, ze dzieci z Bajkowego i Górek jest zdecydowanie dużo więcej!!! A godz. 13.30 to typowa godz. Końca lekcji we wszystkich szkołach. Tłumaczenie ZUk - żenada na odczepnego.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx9 
  • Bobi_gość

    05.09.2020, 08:46

    Rozkład jazdy

    Już wiem!!! Na 14 dojeżdżają pracownicy DINO na górkach :-)

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx5 
  • Tomasz_gość_gość

    05.09.2020, 16:02

    Slabo

    A ja trochę pomarudzę: autobus spóźnia się 10 minut z dworca do piierwsze o przystanku przy urzędzie skarbowym (czwartek 15. 51) Czy Ci kierowcy nie mają zegarków czy mają totalnie w du... _żym poważaniu swoje obowiązki.l?!W piątek z dworca nie przyjechała wcale linia 12 o 15.49. Czy ktoś w ogole sprawdza jak te autobusy jeżdżą? To jak ludzie traktują swoją pracę to jest po prostu żalosne. I poproszę ZUK o więcej kursów Linii 2 i 12 bo rzadko jeżdżą .

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx0.xx0 
  • xxx_gość

    05.09.2020, 18:14

    Nie pieprz farmazonow jak nie znasz przyczyn opoznien i nie szkaluj bezpodstawnie maly czlowieczku. Podziekuj ZUK'owi za popieprzony rozklad jazdy

    Cytuj
    IP: 37.128.xx8.xx9 

    Do Tomasza_gość

    06.09.2020, 01:50

    Gościu, urodziłeś się wczoraj? Kierowcy wykonują narzucony im rozkład, a to że się spóźniają wynika z rozkładu, który organizuje... Zakład Usług Komunalnych.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx4 
  • gosc_gość

    05.09.2020, 16:18

    linia 17

    tam dopiero jest paranoja.Ostatnio wyladowalismy przy Gemailo w sobote i okazało sie ,że nie jedzie przez Bajkowe.No chyba ,że za godzine ale na dworzec pkp.Tak po cichutku ,po troszku ,po stasi-owemu zmienia sie ta nowa rzeczywistość .A pieniazki rozdawane dla przewoznika bo covid to sie znalazły i teraz cyrk na kólkach troche pojezdzili znowu jakby meteor wraca .Ludzi nie zmienisz ,nie zaleznie gdzie sie przyczaili w jakiej partii....

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • xxx_gość

    05.09.2020, 18:16

    Pretensje mozna miec tylko do siebie. Na rozkladzie wyraznie jest napisane, ze kurs jest realizowany tylko do Gemalto. Wystarczy tez spojrzec co jest napisane na wyswietlaczu autobusu. Ale najlatwiej kogos zmieszac z blotem. Parodia.

    Cytuj
    IP: 37.128.xx8.xx9 
  • Otto_gość

    06.09.2020, 01:45

    Podkreślmy - GRYF nie układa rozkładów, a Zakład Usług Komunalnych. GRYF je tylko wykonuje.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx4 
  • dyzio_gość

    06.09.2020, 12:15

    Wy tak na serio z tymi dojazdami do i ze szkoły???? ja pier..le ale Wy macie problemy :o ( wasze pociechy nie potrafią sobie u nauczyciela załatwić 5-10 min szybszego wyjścia z lekcji bo autobus nie pasuje :/ ????) No tak takie czasy ze dzieciaki w nie potrafią sobie z niczym poradzić smutne to :( ( tez dojeżdżałem do szkoły kiedyś)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx0 
  • Tczew_gość_gość_gość

    06.09.2020, 23:32

    rozkład

    Racja , przemeblować cały rozkład autobusów bo 5 uczniów z 6B kończy w poniedziałek o 13... . Gryf zmieni rozkład to ktoś spóźni się na latoche albo na inny autobus. Zgłosić to w szkole że jest taki problem i albo niech dzieci kończą o godzinę wcześniej albo dodać jedną lekcje więcej , a po za tym od czego jest świetlica. Dzieci z małych miejscowości czekają w świetlicy nawet 2 godziny dziennie na autobus gminny bo do wioski nic nie dojeżdża. Ale w Tczewie im się w d... poprzewracało.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx4.xx8 
  • Kierowca_gość

    07.09.2020, 08:11

    Nie da się zsynchronizować autobusu z potrzebami wszystkich - bo tu kończą dzieci w szkole a gdzie indziej pracownicy zaczynają zmianę, a tam przyjazd pociągu o którejś godzinie. Dlatego po prostu potrzebne jest WIĘCEJ kursów. Regularne takty co 10-15 minut i nie ma problemu, że trzeba czekać pół godziny lub dłużej na następny autobus.

    Odpowiedz
    IP: 62.111.xx3.xx0 
  • gość_gość

    07.09.2020, 13:00

    Od lat tak samo trudno zsynchronizować odjazdy autobusów z dworca z rozkładem pociągów. Trzeba ukończyć psychologię- transportu .....

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • lalami_gość

    07.09.2020, 20:23

    Dla mnie to niepojęte, wystarczyłoby zeby autobus odjezdzal z przystanku o godz.12.45/13.45/14,45 itd. Trudno ludzie do pracy mogą samochodem, dzieci nie za bardzo...

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx3.xx9 
  • Tczew_gość_gość_gość_gość

    08.09.2020, 17:11

    rozkład

    Zakład komunikacji powinien najpierw zaspokoić potrzeby mieszkańców ,pracowników , emerytów i rencistów , a potrzeby dzieci zaspakajają rodzice . Każde dziecko dostaje 500+ co za problem pojechać taksówką ze szkoły jak komuś się nie chce iść pieszo lub poczekać na autobus w 50 minut to przejdziesz pół Tczewa a Tczew to nie Nowy York

    Cytuj
    IP: 84.38.xx4.xx8 
  • frytka_gość

    12.09.2020, 15:59

    rozkłady to często porażka

    Tak samo mogą mieć pretensje pracownicy Specjalnej Strefy Ekonomicznej w kierunku Rokitek. Dojazd do pracy może i jest, ale ludzie pracujący po 12h często mają powrót z tej pracy "do okoła" z przesiadkami i długim oczekiwaniem na inny autobus na dworcu

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx5.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.