Czarny Piątek, czyli zakupowe okazje

(fot. mat .prasowe)
Czarny Piątek, czyli zakupowe okazje
Klienci centrów i galerii handlowych przyzwyczaili się już do sezonowych wyprzedaży, jednak za największe święto zakupów uważa się Black Friday czyli Czarny Piątek. Jego popularność rozciąga się już na cały świat, a Polacy coraz chętniej poddają się modzie zza oceanu. W tym roku duża część zakupów może przenieść się do sieci, między platformom sprzedażowym. 
 
1. Black Friday - skąd się wzięło święto zakupów?
2. Czarny Piątek w Polsce
3. Zakupy stacjonarne i internetowe
4. Black Friday a może Cyber Monday?

 

Specjaliści od strategii marketingowych dobrze wiedzą, jak promocje potrafią zachęcić klientów do dokonywania zakupów nawet spoza listy potrzeb. Niekiedy daje to konsumentom jedynie pozorne oszczędności, a niekiedy trafiają na prawdziwe okazje. Black Friday to idealny czas, by poszukać tych drugich.
 
1. Black Friday - skąd się wzięło święto zakupów?

Ostatni weekend listopada to w Stanach Zjednoczonych okres tuż po Dniu Dziękczynienia, a jednocześnie początek sezonu zakupowego przed świętami Bożego Narodzenia. Właśnie wtedy przypada Black Friday czyli dzień, w którym sklepy otwarte są dłużej, niekiedy całą dobę, a ich właściciele starają się przyciągnąć klientów rabatami sięgającymi niekiedy nawet 90%. Nic dziwnego, że powoduje to oglądane często w przekazach telewizyjnych długie kolejki i tłumy w centrach handlowych. Amerykanie chętnie wykorzystują dzień wolny po Święcie Dziękczynienia właśnie na zakupowe szaleństwo. Generowane w tym dniu zyski sklepów wynoszą nawet 20-40% rocznej sprzedaży.
 
2. Czarny Piątek w Polsce

Polacy chętnie ulegają różnym modom zza oceanu i promocje z okazji Czarnego Piątku są jedną z nich. Już od kilku lat coraz częściej słyszymy o specjalnych ofertach planowanych właśnie na ostatni piątek listopada. Polscy klienci nie mogą jednak liczyć na tak spektakularne rabaty, jakimi cieszą się Amerykanie, ale stopniowo stają się coraz korzystniejsze. Sprzedający dostrzegają potencjał Czarnego Piątku, bo z roku na rok w wydarzeniu bierze udział więcej osób, które pozostawiają w sklepach coraz wyższe kwoty. Już 6 na 10 Polaków deklaruje udział w Black Friday i statystyczny klient wydaje w ten dzień ponad 500 zł. Od lat największe zainteresowanie wzbudzają przeceny ubrań, obuwia oraz gadżetów i sprzętu elektronicznego. Wśród towarów idealnych na świąteczny prezent powodzeniem cieszą się również kosmetyki, książki czy artykuły dla dzieci.
 
3. Zakupy stacjonarne i internetowe

Zniżki oferowane w Polsce nie są tak wysokie jak za granicą, ale za to bardzo często sklepy rozciągają je na cały weekend, a nawet tydzień. Pozwala to lepiej zaplanować zakupy i uniknąć największych tłumów. Warto pamiętać, że korzystne promocje to domena nie tylko sklepów stacjonarnych, ale też platform internetowych. Podczas Allegro Black Friday 2020 możemy w łatwy i bezpieczny sposób znaleźć i zamówić wybrane produkty. W okresie pandemii brak konieczności wizyty w sklepie stacjonarnym i możliwość wyboru bezpośredniej dostawy do domu na pewno okaże się szczególnie atrakcyjna. Łatwość porównywania towarów i ich cen to kolejna zaleta internetowej odsłony Czarnego Piątku.
 
4. Black Friday a może Cyber Monday?

Trzy dni po piątkowym szale zakupowym mamy kolejną okazję, by znaleźć promocje dla siebie. Już w poniedziałek przypada Cyber Monday, czyli dzień rabatów w sklepach internetowych. Podczas Black Friday coraz więcej klientów deklaruje, że oprócz zakupów w sklepach stacjonarnych, chętnie skorzysta z ofert w e-sklepach. Poniedziałek w praktyce staje się przedłużeniem tygodnia zniżek i okazją dla spóźnialskich.

Powyższy tekst jest materiałem reklamowym (artykuł sponsorowany), który stworzył wyłącznie Reklamodawca. Redakcja Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w tym artykule. Chcesz zamówić taki artykuł? Zapraszamy tutaj: reklama Tczew
Drukuj
Prześlij dalej