Radni pytają o bezdomnych na terenie Tczewa

Bezdomny, kloszard (fot. tcz.pl)
Radni pytają o bezdomnych na terenie Tczewa
Okupują miejskie ławki, spożywają alkohol i załatwiają potrzeby fizjologiczne w miejscach publicznych - mowa o osobach pozostających w kryzysie bezdomności. Temat pojawił się na wrześniowej sesji Rady Miasta.

Temat na wrześniowej sesji rady miasta wywołał radny Kazimierz Ickiewicz (PnP) , który pytał o osoby w kryzysie bezdomności, które okupują ławki m. in. w rejonie dworca, ratusza, czy w Parku Kopernika.

- Często ludzie ci na tych ławkach śpią, potrzebne są kontrole straży miejskiej i policji. - mówił Kazimierz Ickiewicz.

Głos zabrała także radna Lucyna Pytka (PiS):

- Dołączam się do wniosku pana radnego. Te osoby utworzyły sobie miejsce spotkań towarzyskich pod dwoma sklepami na Gdańskiej. Często potrzebują pomocy medycznej. Problem jest ogromny - podkreślała.

Temat znają władze miasta:

- Najwięcej do zrobienia ma Sejm, który powinien uchwalić takie prawo, by osobom bezdomnym pomagać. Przykład jednego z mężczyzn, który nocował także przed Urzędem Miejskim - udało się ten kryzys zażegnać po kilku miesiącach działań, które były ukierunkowane na to, żeby on wyraził zgodę na przewiezienie do DPSu. Często osoby w kryzysie bezdomności odmawiają niezbędnych zabiegów medycznych. Dopiero wspólna akcja MOPS, Straży Miejskiej i GOPS z miejscowości, z której pan pochodzi - przyniosła efekt. Dodam, że nasze pracownice są narażone na sytuacje bardzo nieprzyjemne. Nie mamy żadnej mocy sprawczej, jeśli ktoś nam odmawia. Dziękuję wszystkim pracownikom, którzy podejmują ten trud - ale nie należy spodziewać się za dużych sukcesów, bo to jest problem ogólnopolski. - mówił prezydent Tczewa, Łukasz Brządkowski.

Włodarz dodawał brak stałego zamieszkania sprawia, że w praktyce nie ma możliwości egzekwowania mandatów.

- Sukcesywnie likwidujemy ławki w miejscu, gdzie dochodzi do takich zebrań alkoholowych - to jedyne, co możemy robić. - podkreślał.

Prezydent dodał, że trwają zabiegi, by ogrzewalnia dla bezdomnych działała przez cały rok. Być może to wpłynęłoby na sytuację.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (67)
dodaj komentarz

  • +5

    Obi_gość_gość

    03.10.2024, 09:06

    Jak żyć

    Powinno utworzyć się jakaś enklawę z dala od miasta np odkupić stodołę od rolnika doprowadzić wodę i tyle . Tam ich wywozić. Strach siadać na ławki w mieście

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx4.xx9 
  • Gość_gość_gość_gość

    03.10.2024, 22:09

    Na nic prohibicja:(:((

    Uważam, że na nic wprowadzanie prohibicji nocnej w mieście- to nie rozwiąże problemu. Nie można doprowadzić do tego, że grupka osób uzależnionych będzie dyktować mieszkańcom 55 tys. miasta kiedy można kupić dany produkt , a kiedy nie. Na nic wywlekanie ławek w coraz to odleglejsze zakamarki....śmieszne to to jest no ale cóż;(:(( Od utrzymania ładu i porządku w mieście jest władza i policja. Także tak!!!! Droga do zakazów i nakazów to droga do nikąd....

    Cytuj
    IP: 15.220.xx5.xx2 
    +4

    Gość _gość

    05.10.2024, 23:03

    Zróbmy z nich radnych

    Jeśli zrobimy z nich radnych i zarząd miasta to pewnie dokonają zmian jakich nie mogą dokonać obecni! Brządkowski też chodził nie schludnie ubrany, można, można! Referendum i zmiana!!!?

    Cytuj
    IP: 37.31.xx4.xx1 
  • +64

    Mika_gość_gość

    03.10.2024, 09:08

    Radni, ograniczcie ilość monopolowych w Tczewie, to jest chore!

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx6 
  • +30

    Szlampa _gość

    03.10.2024, 09:44

    Mają pełne gatki

    Radni uciekają od tego problemu. Do urzędu już dawno wypłynęła petycja w sprawie ograniczenia sprzedaży alkoholu na terenie miasta. Wciąż pozostaje nierozpatrzona! Niestety niektórym bardzo się nie podoba, że ni mogli np. w nocy kupić alkoholu.

    Cytuj
    IP: 195.94.xx7.xx5 
    -14

    Gość _gość_gość

    03.10.2024, 10:00

    Popieram!!!!!

    Ograniczyć też ilość cukierni. Cukier zabija więcej niż alkohol pewnie- otyłość, choroby wueńcowe, zwyrodnieniewe, raki i tp... Tylko o tym się nie mówi:( Nic , moim zdaniem nic nie dadzą zakazy ....to już komuna robiła.....Pamiętamy meliny i babcie w okienku...

    Cytuj
    IP: 83.25.xx6.xx6 
    +3

    ._gość

    03.10.2024, 15:26

    czy sklepy monopolowe są plagą miasta?

    W sklepach monopolowych bezdomni rzadziej się zaopatrują , zaopatrują się w marketach ,gdzie za 1 zł można kupić piwo w promocji.to jest walka o wychowanie w trzeżwości , kto z UOKiK pozwala na promocje alkoholu, to nie jest produkt pierwszej potrzeby ,który stosuje Biedronka ,a obok tego marketu pełno bezdomnych z piwem w siatkach i w ręku.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx8.xx3 
  • +40

    Karolina _gość

    03.10.2024, 09:10

    Spacer

    Z dzieckiem nie można iść na spacer na Manhattanie w parku ,w parku na starym mieście itp.... Awantury i dziwne sytuacje co robi straż miejska?!!!

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx8.xx6 
  • +38

    Lenkaaa_gość

    03.10.2024, 10:27

    Pewnie wypisuje mandaty za parkowanie...

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx7 
    +2

    Tczewianka _gość

    06.10.2024, 13:55

    Dyzma i bezradni

    Pewnie to ich elektorat i teraz nie wypada! PiS także wie o czym piszę!

    Cytuj
    IP: 37.31.xx8.xx6 
  • +10

    Jaś _gość

    03.10.2024, 09:13

    Bezdomni

    W tym roku widać na każdym rogu bezdomnych nie wygląda to za ciekawie jeden pan nas zaczepił ah eh nie będę pisać ...nie fajna sytacja

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx8.xx6 
  • +19

    m_gość

    03.10.2024, 09:30

    Może jeden z drugim łaskawie wyraził zgodę na "mniej chlać" i "pójść do pracy", jak normalni ludzie?

    Odpowiedz
    IP: 78.133.xx9.xx2 
  • +4

    .._gość_gość

    03.10.2024, 09:32

    ...

    Pan radny z PnP zapomniał jak to mówił jego lider? dziś zapomniany przez wszystkich cyt."to też są ludzie i mają prawo korzystać z ławek". Panie radny, dlaczego za poprzednich rządów nie zgłaszał pan tego problemu? A jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie.

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx6.xx9 
  • +11

    DZIUBAKA_gość

    03.10.2024, 09:41

    BEZDOMNI

    Na przymusowe leczenie bo wątpię że znajdzie się jakiś bezdomny który jest abstynentem.

    Odpowiedz
    IP: 81.15.xx0.xx1 
  • +18

    Slayer_gość

    03.10.2024, 09:46

    komedia

    Radni mają możliwości, by przeciwdziałać, ale... No właśnie! Boją się? Można ograniczyć możliwość sprzedaży alkoholu, ale Kussowski wciąż trzyma petycję w szufladzie. Dajcie to pod głosowanie. Zobaczymy kto jest kim.

    Odpowiedz
    IP: 195.94.xx7.xx5 
  • +24

    Tczewianka_gość

    03.10.2024, 09:47

    Bezdomność

    To problem, ale nie da się go ogarnąć, póki my sami sponsorujemy alkohol tym ludziom, zbieram na coś do jedzenia ok kupię Ci coś do jedzenia, ale po co skoro za chwilę ten prowiant ląduje w koszu, bo oni karmią się.czymsc innym. Rodzajów bezdomności jest wiele i większość nie oczekuje żadnej pomocy, bo tak im wygodniej, Ci co chcieli wyjść z kryzysu to próbują i wychodzą, ale Ci co zalegają na tych ławkach są tam na własne życzenie głównie przez alkohol i nie ma mojej zgody na pomoc takim ludziom, ale fakt ich obecność jest kłopotliwa i z tym należało by coś zrobić, bo wszelką chęć pomocy tym ludziom to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx2.xx6 
  • +11

    onufry zagłoba_gość

    03.10.2024, 09:58

    słusznie napisane

    zgadzam się z poprzedniczką!!!!

    Cytuj
    IP: 165.225.xx7.xx8 
    -8

    sdfghj_gość

    03.10.2024, 14:53

    Każdy mądry... "należałoby coś z tym zrobić". To wszyscy wiedzą. Napisz konkretnie - co?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx9 
    +5

    ppp_gość

    03.10.2024, 15:48

    tak

    Tak jest, większość z nich to ich wybór, jak chcesz pomóc dać im jeść, to nie. Bo na alkohol zbieram.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx0 
  • +14

    gość_gość

    03.10.2024, 09:49

    Zdecydowanie jest to problem. Wystarczy wyjść przed dworzec PKP lub galerię. Ławki okupowane przez bezdomnych, brud oraz wszechobecny bałagan.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx5 
  • +11

    GaryKuper_gość

    03.10.2024, 09:51

    Bezradni

    Dlaczego nie chcą wprowadzić ograniczeń w sprzedaży alkoholu? Najlepiej patrzeć przez palce co?

    Odpowiedz
    IP: 31.60.xx4.xx8 
  • +12

    mistrz ortalionu_gość

    03.10.2024, 09:57

    słabo to wygląda

    na dworcu jest ich pełno, na skwerku na żwirki przy manhatanie czy przy fontannie też ich mnóstwo. Zarówno ochrona dworca, policja czy straż miejska woli nie widzieć problemu, żeby nie użerać się z nimi, więc robią co chcą i gdzie chcą. Czują się bezkarni bo mandat nawet jeśli dostaną to i tak nie zapłacą bo z czego? Niestety, ilość osób bezdomnych wzrasta, a w mieście nie ma żadnego ośrodka do którego mogą się zgłosić, a jak wspomniałem służby porządkowe mają to totalnie gdzieś. Czy musicie mieć zgłoszenie do wszystkiego? Co rano jest patrol na dworcu który albo kogoś przywozi na albo odbiera z pociągu, to czy nie można przejść się po terenie dworca i zrobić porządek? SOK też chodzi i nic nie widzi. Jednym słowem samemu trzeba zrobić z tym porządek bo na służby nie ma co liczyć! A co do władz miasta brawo dla radnych którzy wreszcie dostrzegli problem i może to kogoś zmusi do działania.

    Odpowiedz
    IP: 165.225.xx7.xx8 
  • +12

    A_gość

    03.10.2024, 10:01

    Przecież oni i tak z tym nic nie zrobią... Ostatnio wracałem z pracy to policja zabierała jednego z pod galerii do radiowozu i szłem do domu w stronę netto a tam co ? Ta sama policja na chodniku i menala tam na ławkę odstawili...

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx7 
  • +6

    Ja_gość

    03.10.2024, 10:09

    Problem jest taki że są miejsca w ośrodkach pomocy dla bezdomnych... niepijących. Nie da się niestety łatwo wyjaśnić takim ludziom by przestali pić więc nie da się im pomóc. Zakanie sprzedaży alkoholu i inne dziwy też nie pomogą - każdy ogarniający nieco historię wie jak kończyły się próby wprowadzenie prohibicji w różnych krajach - wszyscy bezdomni i inne osoby pijące nauczą się robić własny alkohol z byle czego albo będą chlać industrialne świństwo i zdychać gdzie popadnie. Policja powinna takich ludzi ostro za pysk brać, to jedyny sposób. Ale jak wiemy w naszym kraju nikt się nie śpieszy do rozwiązywania problemów.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xxx.xx8 
  • +9

    tak_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    03.10.2024, 10:17

    najgorzej jest koło galeri co chwile jakis nietrzeźwy pyta o pieniądze

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx6 
  • D-gość_gość

    03.10.2024, 10:29

    Bezdomność

    Jak wiadomo to decyzją sądu ludzie są bezdomni,bo dopóki sprawą nie zajmie się sąd to każdy ma gdzie mieszkać.A dlaczego tym ludziom nie stworzyć jakąś farmę z której musieliby się utrzymać i mieliby zajęcie .

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx8.xx2 
  • +14

    mistrz ortalionu_gość_gość

    03.10.2024, 11:50

    pracować?

    Jaką farmę? o czym Pan mówi?? Pracy jest pełno i jeśli ktoś by chciał to by sobie jakoś to ogarną, ale lepiej chlać i mieć wszystko w d....

    Cytuj
    IP: 165.225.xx7.xx8 
  • ..._gość

    03.10.2024, 11:39

    ...

    żal mi tych ludzi, tak ... mówicie sami sobie winni - powiem Wam, że nie wszyscy oj nie wszyscy, stoczyć się jest łatwo - wrócić na właściwe tory trudniej ... trzymajcie isę tam ciepło

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx8.xx1 
  • +3

    x_gość

    03.10.2024, 15:17

    wykluczeni społecznie.....

    kto zatrudni takiego siedzącego z ławki ,co moczem śmierdzi, pchły ,wszy skaczą po nim bo higieny nie używa przez miesiące,ale alkohol ,który mu pomaga żyć w takim stanie.ALKOHOLU używają również prezesi, menadżerowie i inna klika w krawatach ,tylko mają pieniądze i ogarniają swój wizerunek po spożyciu. Dostarcza ich firmowy kierowca nawet na plecach zanosi bezwładnego po spożyciu do jego mieszkania. Na drugi dzień zamyka się w gabinecie i cisza ,aż całkowicie wróci do poziomu wytrzeżwienia.Wiem o czym tu nadmieniam ,znam i wiem jak to jest.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx8.xx3 
  • Udhd_gość

    03.10.2024, 12:41

    Przyjdzie zima to ich mrozy trochę przerzedzą.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx7 
  • Hmm_gość

    03.10.2024, 15:21

    Brawo

    Tylko po co normalnym ludziom ławki w zimę mróz i śnieg ,,,

    Cytuj
    IP: 5.173.xx8.xx6 
  • +5

    gosc_gość_gość

    03.10.2024, 12:50

    problemem też są bezdomni śpiący i załatwiający się na klatkach, strach wejśc do piwnicy ... a spółdzielnia nic, jeszcze najlepiej im piwnice ogrzewac...

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx5.xx9 
  • +4

    Gość_gość_gość_gość_gość

    03.10.2024, 13:02

    To są ścierwa a nie ludzie normalny człowiek nie chleje pracuje i nie chodzi obszczany pomocy nie chcą wola chlac więc o co chodzi

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx8 
  • +1

    Radca_gość

    03.10.2024, 13:10

    Komentarze piszą chyba ludzie z kosmosu. Nikt nie ma prawa użyć siły wobec obywatela, choćby był najgorszym menelem i koczował gdzie popadnie. Nawet policja. Takie jest prawo. Nie można go nigdzie zamknąć ani wywieźć wbrew jego woli. Tak jest na całym świecie. Żyją w podziemiach, w kanałach, pustostanach i w parkach. W śmietnikach, piwnicach. Robią to, bo tak chcą. I możemy i'm skoczyć i nagwizdać. Tyle.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +9

    Miro _gość_gość

    04.10.2024, 07:25

    A zatem prawo należy zmienić.

    Cytuj
    IP: 79.163.xx7.xx4 
    +3

    Ewa _gość

    05.10.2024, 14:38

    Radca unikat

    Zaproś ich, lub podaj swój adres jeśli im wszystko wolno i zabaw się w świętego Mikołaja! Ich obowiązują takie same przepisy prawa jak każdego - w miejscu publicznym nie mogą pić alkoholu, załatwiać potrzeby fizjologiczne, a sprzedawca nie powinien sprzedać alkoholu! Natomiast Straż Miejska i Policja interweniować gdy mieszkańcy zgłaszają problem.! Myślenie nie boli!

    Cytuj
    IP: 37.31.xx4.xx1 
  • +15

    Tczewianka_gość

    03.10.2024, 13:12

    Dyzma i myślenie?!

    Jeśli rozwiązaniem jest likwidacja ławek na których przesiadują tzn. iż zamraża się inteligencja!! Problem w tym mieście jest od czasu objęcia urzędu i który był nagłaśniany przez mieszkańców, lecz nie słyszalny że strony prezydenta, radnych, strażników miejskich oraz policji! Kolejnym tematem jest brak realizacji obietnic wyborczych, nie mówiąc już o porażce spotkań z mieszkańcami!! Rozwiązaniem jest dymisja lub referendum, inaczej Tczew stoczy się! Ratujmy miasto, pewnie elektorat Łukasza Brządkowskiego to dostrzega - on nie rozwija, a zwija!

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx8.xx5 
  • +14

    xx_gość

    03.10.2024, 13:59

    likwidacja ławek

    chyba nie chodzi o to ,żeby w mieście Tczew, likwidować ławki ,które są potrzebne nie tylko bezdomnym w ich egzystencji ,ale wielu mieszkańcom tym bardziej seniorom ,żeby spocząć chociaż na chwilę bo tak wymaga ich zdrowie. Ciekawe kto takim chorym pomysłem posługuje się w UM sądzę ,że obecny włodarz idzie na taką łatwiznę,aby pozbyć się problemu i wykazać się ,że Tczew wraz z ławkami zlikwidował bezdomność. Bezdomni nie korzystają tylko z ławek,a z murku przy wejściu do Galerii, parapetach do sklepów z alkoholem , siedzą na skrzynkach i pudełkach przy marketach Jedynym udogodnieniem są ławki przy fontannie i ławki przy markecie Biedronka Żwirki. LIKWIDACJA ławek to nie sposób na udowodnienie ,że problem zniknął ,natomiast problem jest również w tym ,że nie tylko osoby bezdomne są widoczne wszędzie, to osoby bardzo chore roznoszące różne choroby ,(bakterie, pasożyty, ) osoby co nie stosują higieny na co dzień (śmierdzące moczem ,kałem i wyziewami alkoholu). Dodam,że te osoby były od dawna uzależnione od alkoholu niszczyły rodziny poprzez awantury i agresje , rodziny uwolniły się od agresorów ,a oni wybrali nory i ławki. Obecnie mają noclegownie w wieżowcach na ul.Jagiełły i stamtąd administracja powinna to zlikwidować bo klatki na niższych piętrach będą zarobaczone, mendami ,wszami.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx8.xx3 
    -10

    kjhg_gość

    03.10.2024, 14:58

    Przestań... Akurat zmiana władzy rozwiąże problem bezdomnych. Jesteś jakaś po.j**a.na...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx9 
    -2

    Bolo_gość

    03.10.2024, 16:33

    Tczewianka proponuję byś jako pierwsza zaczęła ratować miasto. Oczekuje konstruktywnej propozycji jak to zrobić. Pisać pierdoły o niemocy urzędników, w temacie, który jest praktycznie nie do ruszenia potrafi każdy troll. A i propozycje mają być zgodne z panującym w tym kraju prawem. Powodzenia....

    Cytuj
    IP: 84.38.xx0.xx7 
  • +1

    Gośc_gość

    03.10.2024, 13:21

    Przymusowe leczenie

    Przymusowe leczenie osob bezdomnych alkoholikow to jest wyjscie a potem do DPSu . Jeżeli to w ogole nastąpi.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx0 
  • +5

    x_gość

    03.10.2024, 14:12

    przymusowe leczenie

    Przymusowe leczenie nie którzy już mieli i nie skorzystali bo prawo mówi ,że nie ma przymusu jest ich dobra wola. Dodam ile kobiet jest też bezdomnych nadużywających alkoholu , razem z kumplem bezdomnym alkoholikiem tworzą pary , on jej mordę bije bo jest do tego przyzwyczajony. Tczew, stał się miastem ,gdzie bezdomni nim zarządzają w przestrzeni publicznej, w okresie jesienno zimowym bo już wybrali parking podziemny w GALERII. Radni miejscy mogą tylko po dyskutować nie mają mandatu ,aby doprowadzić do ich normalności w przytułkach .

    Cytuj
    IP: 83.25.xx8.xx3 
  • -5

    czczewiak_gość

    03.10.2024, 14:01

    miało być inaczej

    chyba nie myślicie że sprawę załatwią posłowie pana Tuska-miało być inaczej-Donalda.czytam że mają mieszkania w wawie ale i tak biorą kasę na wynajem lokum.A miało być inaczej!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx0.xx0 
  • +4

    Czas_gość

    03.10.2024, 14:04

    Alkoholizm

    Zmienić prawo i odsyłać na przymusowe leczenie.Oczywiście stworzyć ośrodek by w ramach terapi mogli pracować na siebie chociażby i poprzez pielęgnację ogródka,hodowli zwierząt itd.Niech zarobią na utrzymanie.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx5.xx7 
  • +3

    cvbn_gość

    03.10.2024, 15:03

    Dokładnie. Dopóki nie zmieni się prawo, to będziecie mogli sobie obradować, gadać i proponować. A tymczasem g.ówno zrobicie, bo najzwyczajniej się nie da...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • +4

    Ewa_gość

    03.10.2024, 15:10

    To wytwór PiS

    To oni stworzyli tą patologię, by utrzymać elektorat na takim poziomie! Myślący nie obdarzył ich zaufaniem społecznym i 15.10.2023 odsunięto od władzy, i tak pewnie było w Tczewie, gdyż człowiek bez merytorycznego przygotowania nie piastował by tej funkcji! Jak pretensje to do sąsiada, sąsiadki która straciła zdrowy rozsądek!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx8.xx5 
  • +9

    ._gość

    03.10.2024, 15:45

    coś z tym zrobić.

    "Każdy mądry... "należałoby coś z tym zrobić". To wszyscy wiedzą. Napisz konkretnie - co?"

    OD TEGO są gospodarze miast i gmin ,ale Tczew stał się ostają bezdomnych ,którzy z odległych miejscowości znajdują swój raj bezdomności. Służby takie przypadki powinni zgłaszać do miast czy gmin ,aby zajęli się tą osobą. Władze TCZEWA dają możliwość bycia bezdomnym na terenie tego miasta,ale dalej nie wiedzą co z tym zrobić i to jest problem.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx8.xx3 
  • +2

    ._gość

    03.10.2024, 15:52

    ...

    "Przestań... Akurat zmiana władzy rozwiąże problem bezdomnych. Jesteś jakaś po.j**a.na..."

    NIE ZMIENI bo nie ma takich narzędzi bądz jest nie udolna w tym problemie do rozwiązania. A poj**any to ten co wulgarnie ubliża tu komentatorom w kwestii udziału władzy w problemie ,który w pierwszej kolejności świadczy o kompetencjach tej władzy.Amen..

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx8.xx3 
  • +8

    gosc_gość

    03.10.2024, 16:12

    bezdomni

    dlaczego radni nie moga zamknac cortezow albo nie maja jaj albo sie boja no tak jakie miasto tacy radni lepiej burdy awantury i krzyki w nocy po co zamykac

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx0.xx5 
  • +2

    Bezsrejtu_gość_gość_gość_gość_gość

    03.10.2024, 16:17

    Nieroby i chlejusy!

    Srogie mrozy powinny załatwić sprawę...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx1 
  • +4

    ._gość

    03.10.2024, 20:07

    srogie mrozy to zrobią

    Ile meneli zaprowadzą do ostatniego dołka na zawsze. SZKODA mnie służb medycznych na Izbie przyjęć ,że muszą myć te brudy co oni noszą w spodniach dezynfekować zarazki oraz robactwo .

    Cytuj
    IP: 83.25.xx8.xx3 
  • -3

    .._gość

    03.10.2024, 18:02

    ..

    "Przestań... Akurat zmiana władzy rozwiąże problem bezdomnych. Jesteś jakaś po.j**a.na..."

    ..przecież to Miruś pisze i osoba z nim spowinowacona...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • +10

    Gość _gość

    03.10.2024, 18:46

    "Nie należy spodziewać się za dużych sukcesów". Po tym nieudolnym samorządzie widać to jak na dłoni. Poprzedni nic nie robił- z nowym o tyle cos nowego, że KOMPLETNIE nic nie robi. Dzielić siły na zamiary, nigdy odwrotnie.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx6 
  • +8

    cc_gość

    03.10.2024, 19:00

    Spokojnie, oni niedługo powymierają. Ale w menelskim Tczewiku rośnie kolejne pokolenie następców, młodych byków spędzających każdy ciepły wieczór na wysiadywaniu z piwkiem na deptaku między Manhattanem a Jagiełły

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx1 
  • +5

    gość_gość

    03.10.2024, 19:18

    "Tczewianka proponuję byś jako pierwsza zaczęła ratować miasto. Oczekuje konstruktywnej propozycji jak to zrobić. Pisać pierdoły o niemocy urzędników, w temacie, który jest praktycznie nie do ruszenia potrafi każdy troll. A i propozycje mają być zgodne z panującym w tym kraju prawem. Powodzenia...."

    Beneficjentom ...+ dziękujemy, także za podobne komentarze. Po pierwsze- nie ma teraz kraju, jest rozpłodownia, w której właśnie patologia tu rzeczona ma więcej do powiedzenia niż przyzwoity obywatel. I wcześniej czy później rozwiązania siłowe będa konieczne. Po drugie- obecny samorząd dostał ogromny kredyt zaufania, który niestety zawodzi na całej linii nie tylko w kwestii bezdomnych. Przykłady? Światła, wiadukt na 30 Stycznia (firma bierze przykład z władzy- nic nie robi), korki, brud i brzydki zapach. Na stawku na Piotrowie Tczew się nie kończy. "Zgodnie z panującym w tym kraju prawem" jest możliwe referendum w sprawie odwołania obecnych "włodarzy"

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx6 
  • +8

    Dzisiaj _gość_gość

    03.10.2024, 20:56

    Mnóstwo artykułów

    Tzw odwracaczy uwagi. Do rzeczy zatem. Panie prezydencie, kilka pytań. Czy w ZUK w końcu będzie ogłoszony uczciwy (z naciskiem na uczciwy) konkurs na stanowisko dyrektora i dlaczego do tej pory nie został ogłoszony? Czy audyt w ZUOS, przeprowadzany przez pewną panią (JSO) juz się zakończył, czy też na wskutek nieoczekiwanych okoliczności (L4) pewnego pana się przedłużył? Czy prezes ZUOS za ofiarną walkę z okrutnym smrodem będzie miał przedłużony kontrakt?

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx2.xx1 
  • -5

    Gość_gość_gość_gość_gość

    03.10.2024, 21:41

    A może by tak postawić taki ławeczki dzielone siedzenia na trzy osoby to by nie można było na nich spać tylko siedziec

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx8 
  • +9

    olo_gość

    04.10.2024, 05:11

    Nniech radni zrzekną się swoich diet dla bezdomnych.

    Odpowiedz
    IP: 31.60.xx1.xx1 
  • +9

    Gośc stare miasto_gość

    04.10.2024, 06:46

    bezdomni

    Ławki likwidują,śmiech na sali.W parku Kopernikowskim musieli by zlikwidować wszystkie,przystanek autobusowy też.Siedzą i walą tanie wina całymi dniami pod okiem jaśnie panującego.Muszą wszystko widzieć z okien urzędu,ale mają w d.....Coraz większy syf i menelnia.

    Odpowiedz
    IP: 165.225.xx0.xx6 
  • +7

    Lll_gość

    04.10.2024, 08:23

    Zagnać menelstwa do roboty, nie popieram, ale komuna akurat z tym problemem sobie radziła.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx7 
  • +5

    Wuja_gość

    04.10.2024, 08:42

    Wywieźć na bezludzie albo pozbyć się w inny sposób i po problemie, są to tylko nic nie dając społeczeństwu szkodniki

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx0.xx7 
  • +2

    Gość _gość_gość_gość_gość_gość_gość

    04.10.2024, 19:18

    Pała policyjna i tyle 3 × wpier i ich nie będzie nie cackać się z nimi jak z dziećmi radni kase wzięli pogadali i jak mają to w du tak dalej mają

    Odpowiedz
    IP: 87.66.xx2.xx2 
  • +9

    z_Tczewa_gość

    05.10.2024, 08:18

    Bezdomni

    Straż miejska niech się weźmie do roboty! Ostatnio jadąc ul. Wojska Polskiego widziałem jak straż miejska wystawia mandaty za parkowanie przy nieczynnym orlenie (mandaty dla samochodów zaparkowanych bezpośrednio za stacją). Czy te samochody stwarzały jakieś zagrożenie? Ale dojechałem do przystanku na starym mieście (ok. 200-300m od strażników) a tak na ławeczkach impreza na całego, flaszki przy ławeczkach, godz. 17, zero spiny. Jak takie będzie podejście służb to problemu nie rozwiążemy.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx1 
  • +7

    Tczewianka_gość

    05.10.2024, 10:38

    Dyzma i bez radni!!

    Skoro piją w miejscach publicznych, załatwiają potrzeby fizjologiczne w miejscach publicznych to jest podstawa do podejmowania kroków prawnych przez odpowiednie służby! Radni i Łukasz Brządkowski są poinformowani przez mieszkańców i co, bierność! Ci podchmieleni dokonują zakupu kolejnych butelek, puszek alkoholu i o dziwo - sprzedają im, w Tczewie przepisy prawa są martwe!!!! Mniejszość dokonała wyboru i jest marność tej decyzji!

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx4.xx1 
  • +3

    xx_gość

    05.10.2024, 11:23

    nie ma komu sprawdzać?

    Market BIEDRONKA i Lidl ich oferty promocyjne produktu piwa różnych marek (dziś promocja) nie ma czasu na sprawdzanie kto jest w stanie nie trzeżwości ,gdyż to ich nie interesuje ważne ,że promocja funkcjonuje ,a ich ochrona to kadra z firmy serwisu co nie zamierza walczyć z elementem społecznym. Tu służby Policji powinni takie działania wykonać , ponieważ nie tylko bezdomni po spożyciu zaopatrują się w piwo,ale nie bezdomni w stanie po spożyciu alkoholu zaopatrują się i sprzedawcy im udostępniają możliwości.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx8.xx3 
  • B._gość_gość_gość

    05.10.2024, 13:35

    Radni pytają

    To jednak brzmi dziwnie. Kogo pytają?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx8.xx5 
  • +2

    Johny Bravo_gość

    05.10.2024, 17:07

    pijoki

    sprawa prosta jak budowa cepa: patrol, alkomat, wyjazd na wytrzeźwiałkę do Elbląga...do skutku ;)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.