Niewykluczone, że do przyszłorocznego przetargu na organizację transportu stanie spółka PKP SKM. Popularne w Trójmieście skmki już od kilku lat nie jeżdżą do Tczewa.
Czy jest szansa na powrót Szybkiej Kolei Miejskiej do Tczewa? Obecnie brak pociągów SKM spowodowany jest m. in. przepustowością torów między Tczewem a Gdańskiem (pisaliśmy o tym tutaj ). Czy jest jednak szansa na to, że żółto-niebieskie pociągi wrócą do naszego miasta?
Dodajmy, że PKP PLK przygotowują się do ogłoszenia postępowania przetargowego na dokumentację projektową dla zadania pn. "Zwiększenie przepustowości ciągu Tczew - Gdynia - prace projektowe". W ramach zadania planujemy m.in. powstanie 4-torowego układu na szlaku Tczew - Gdańsk Główny, w tym dobudowę dodatkowego toru na odcinku Pszczółki - Pruszcz Gdański oraz dwóch torów na odcinku Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny.
Czy jest szansa na powrót Szybkiej Kolei Miejskiej do Tczewa? Obecnie brak pociągów SKM spowodowany jest m. in. przepustowością torów między Tczewem a Gdańskiem (pisaliśmy o tym tutaj ). Czy jest jednak szansa na to, że żółto-niebieskie pociągi wrócą do naszego miasta?
- W przyszłym roku Organizator Przewozów (Urząd Marszałkowski Woj. Pomorskiego) ma ogłosić przetarg na obsługę linii kolejowych w województwie pomorskim w latach 2026-2030. Nie jest wykluczone, że po przeanalizowaniu warunków tego przetargu, spółka PKP SKM w Trójmieście złoży ofertę na obsługę połączenia Trójmiasto - Tczew. Trzeba jednak pamiętać, że jeżeli nasza spółka zdecydowałaby się na złożenie takiej oferty i zostałaby ona wybrana przez Organizatora, na odcinku trójmiejskim byłyby to połączenia po linii 202, czyli torach dalekobieżnych, a nie po aglomeracyjnej linii 250 zarządzanej przez PKP SKM (odcinek Gdańsk Śródmieście-Rumia). Obecnie linia 250 kończy się na przystanku Gdańsk Śródmieście i nie ma tam połączenia z torami dalekobieżnymi. - informuje Tomasz Złotoś, Rzecznik Prasowy PKP SKM.
Dodajmy, że PKP PLK przygotowują się do ogłoszenia postępowania przetargowego na dokumentację projektową dla zadania pn. "Zwiększenie przepustowości ciągu Tczew - Gdynia - prace projektowe". W ramach zadania planujemy m.in. powstanie 4-torowego układu na szlaku Tczew - Gdańsk Główny, w tym dobudowę dodatkowego toru na odcinku Pszczółki - Pruszcz Gdański oraz dwóch torów na odcinku Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny.
Komentarze (20) dodaj komentarz
Oby nie_gość
03.10.2024, 10:35
i będziecie mieć
połączenia co godzinę, składami co zatrzymują się w każdzym pierdziszewie. SKM tylko w 3mieście.
OdpowiedzRówność_gość
03.10.2024, 13:50
Równość
Oni też chcą mieć kolejowe połączenia co mniej niż godzinę
Cytujaa_gość_gość
04.10.2024, 12:00
Regio też się zatrzymują w małych miejscowościach
CytujSKM_Tczew_gość
03.10.2024, 14:01
SKM
To się raczej tak szybko nie uda. Za nim oni do budują 4 tor do Gdańska to jeszcze minie sporo lat bez skm:)
Odpowiedzaa_gość_gość
04.10.2024, 11:51
Nie chodzi o budowe toru dla SKM, ale o przejęcie dotychczasowych połączeń od Regio, w przypadku wygranego przetargu.
CytujPiotr_gość_gość_gość
03.10.2024, 20:02
Skm
Poczatek metropoli zaczyna sie od najwiekszej stacji wezlowej TCZEW czyli uklad 4 torow musi byc od tczewa do pruszcza gdanskiego oraz 6 torow od pruszcza do samego gdanska ... Od pruszcza wyjezdzac beda musialy wszystkie skm co 10-15 min a od tczewa co druga skm do gdyni ale zanim to bedzie to rok 2040 ... tylko co z budowa dwoch torow od tczewa do pszczolek o tym nic sie nie pisze
Odpowiedzxxxx_gość
03.10.2024, 20:16
Nie tylko nie to... Przez to będzie mniej połączeń regio, żadnego skm wystarczy że regio stają prawie pod każdym krzakiem a skm pod każdym
OdpowiedzAdrian AZ_gość
03.10.2024, 20:41
To i tak tylko kwestia przewoźnika, dla pasażera mało istotna - zwłaszcza przy pełnej integracji taryfowej Polregio i SKM, jaką mamy na Pomorzu dzięki taryfie pomorskiej. Trasę i liczbę postojów ustala organizator, czyli w tym przypadku UMWP, a nie przewoźnik. Przetarg powinien wygrać ten, kto ma największą efektywność - nie musi to być Polregio, ani SKM.
OdpowiedzDzisiaj _gość
03.10.2024, 20:48
Mnóstwo artykułów
Tzw odwracaczy uwagi. Do rzeczy zatem. Panie prezydencie, kilka pytań. Czy w ZUK w końcu będzie ogłoszony uczciwy (z naciskiem na uczciwy) konkurs na stanowisko dyrektora i dlaczego do tej pory nie został ogłoszony? Czy audyt w ZUOS, przeprowadzany przez pewną panią (JSO) juz się zakończył, czy też na wskutek nieoczekiwanych okoliczności (L4) pewnego pana się przedłużył? Czy prezes ZUOS za ofiarną walkę z okrutnym smrodem będzie miał przedłużony kontrakt?
OdpowiedzSkm_gość
03.10.2024, 22:33
Skm
By mogły jeździć jak kiedyś sprintery były i tylko na niektórych stacjach się zatrzymywaly ????????
OdpowiedzKay_gość_gość
04.10.2024, 01:38
Tak, zgadza się, były takie. One zatrzymywały się w Pruszczu , Gdańsku Głównym, Sopocie i Gdyni.
CytujDanziger_gość
04.10.2024, 04:49
"Tak, zgadza się, były takie. One zatrzymywały się w Pruszczu , Gdańsku Głównym, Sopocie i Gdyni."
OdpowiedzOliwie i Wrzeszczu
Eugene_gość
04.10.2024, 08:23
Chyba niewielu zrozumiało ten artykuł.
Jeżeli SKM wygra przetarg na obsługę połączeń z Tczewa to, Trójmiasta, to bedzie jeździć zamiast Polregio i będzie dygać po torach dalekobieżnych. Dla pasażera niewiele to zmieni, jeżeli marszalek nie zleci w przetargu wiekszej liczby pociągów.
CytujEhhh_gość
04.10.2024, 13:55
Ja zwykle nie słuchają ludzi
Nie chodzi o to, że SKM jest potrzebne bo Regio jeżdżą idealnie. Trzeba dodać połączenia między 22:00 a 4:00 bo nic nie jeździ - aż tyle i tylko tyle. Śmieszy mnie jak to wszyscy mówią, że Tczew należy do trójmiasta XD - koło trójmiasta ta wioska nawet nie stoi (tak jestem z Tczewa więc mam prawo tak pisać :D). Najlepsze są te ofert mieszkać w Tczewie i dopisek w 20 min do gdańska XD XD XD - chyba Pendolino. Swoją droga to chyba jest jakieś oszustwo ze strony wystawcy oferty XD XD XD
Odpowiedzxxx_gość
04.10.2024, 14:03
Zgadzam się bo jak trzeba wracać z imprezy w Trójmieście to niema jak .. a w Tczewie to niema prawdziwych imprez klubowych
Cytujxxx_gość
04.10.2024, 13:59
"Regio też się zatrzymują w małych miejscowościach"
Odpowiedzale nie każdy pociąg regio we wszystkich a skm pod kazdym większym krzakiem staje
xxx_gość
05.10.2024, 11:07
żadnego skm
"Jeżeli SKM wygra przetarg na obsługę połączeń z Tczewa to, Trójmiasta, to bedzie jeździć zamiast Polregio i będzie dygać po torach dalekobieżnych. Dla pasażera niewiele to zmieni, jeżeli marszalek nie zleci w przetargu wiekszej liczby pociągów."
OdpowiedzDla pasażera to zmieni tyle że jeżeli ktoś ma bilet miesięczny to będzie musiał decydować czy kupić skm czy regio, będzie mniej regio w ich miejsce wejdą skm! Czyli zmieni bardzo dużo, bo na bilecie regio nie pojedzoesz skm i odwrotnie....
Mała_gość
05.10.2024, 12:51
Nie mus jest taryfa pomorska tą samą cena czy SKM czy Regio.
CytujJanek_gość
05.10.2024, 16:03
Po co mają wracać każdy przystanek masakra. Jak by było mało pociągów.
OdpowiedzMateusz _gość
27.01.2025, 12:35
SKM
Nie rozumiem dlaczego ludzie chcą jeździć starymi pociągami SKM aż do Tczewa. Ja wolę Regio dużo bardziej od Skm bo przede wszystkim jest klima której często brak w SKM. W regio też nie zawsze jest ale SKM większość składów to stare EN57 a Regio to większość nowe pociągi. Rozumiem tak że SKM ma do Tczewa wrócić po to żeby więcej starych pociągów jeździło zamiast nowych.
Odpowiedz