Kiedy zakończy się remont drogi krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą? Całość jest już mocno opóźniona, a końca wciąż nie widać. Dodatkowo firma wstrzymała prace ze względu na sytuację epidemiczną - i mimo wezwań inwestora - na razie nie wraca na budowę.
Wiosną 2018 roku ruszyły prace remontowe na drodze krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą. Ta wybudowana za czasów II wojny światowej trasa tranzytowa od lat czekała na remont. Część robót wykonano, ale przez wiele tygodni tempo robót pozostawało dalekie od takie, jakie marzyłoby się kierowcom. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponaglała wykonawcę i podkreślała, że zaangażowanie firmy w przebudowę jest niewystarczające. Zgodnie z pierwotną umową, całość miała zakończyć się do początku grudnia. Terminu nie udało się utrzymać, ale według późniejszych zapewnień remont miał zakończyć się w połowie br. Trudno wierzyć w to, że to realne, bo na budowie prawie nic się nie dzieje:
Koszt prac projektowych i budowlano-montażowych na wspomnianym odcinku wynosi ok . 35 mln zł. Prace prowadzi TRAKCJA PRKiI. Ta firma miała już wcześniej poważne problemy z innym zadaniem w pobliżu Tczewa - Zarząd Dróg Wojewódzki rozwiązał z nią kontrakt na przebudowę drogi nr 224. Co ciekawe, firma zgłosiła ponownie do tego, składają w nowym przetargu najniższą ofertę.
Aktualizacja, 21.04.20:
Poniżej przesyłamy stanowisko firmy Trakcja, jakie wpłynęło do naszej redakcji:
Nieprawdą jest, iż Zarząd Dróg Wojewódzkich rozwiązał kontrakt z Trakcją PRKiI na przebudowę drogi nr 224. Umowa ta została rozwiązana za porozumieniem stron na drodze ugody, a nie tak jak sugeruje autor w artykule - jednostronnie wypowiedziana przez ZDW. Takie sformułowanie informacji jest krzywdzące dla naszej Spółki. Prawdą jest, iż w sierpniu 2019 r. Trakcja PRKiI i Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku zawarły przedsądową ugodę z w sprawie rozwiązania umowy na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 224, z powodu napotkanych trudności na etapie projektowania inwestycji, w tym związanych z nieuregulowanym stanem prawnym nieruchomości, które wymagały podjęcia dodatkowych czynności ze strony wykonawcy, jak również na skutek gwałtownego wzrostu cen na rynku.
Wiosną 2018 roku ruszyły prace remontowe na drodze krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą. Ta wybudowana za czasów II wojny światowej trasa tranzytowa od lat czekała na remont. Część robót wykonano, ale przez wiele tygodni tempo robót pozostawało dalekie od takie, jakie marzyłoby się kierowcom. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponaglała wykonawcę i podkreślała, że zaangażowanie firmy w przebudowę jest niewystarczające. Zgodnie z pierwotną umową, całość miała zakończyć się do początku grudnia. Terminu nie udało się utrzymać, ale według późniejszych zapewnień remont miał zakończyć się w połowie br. Trudno wierzyć w to, że to realne, bo na budowie prawie nic się nie dzieje:
- Kierownik budowy odcinka drogi krajowej nr 22 Czarlin - Knybawa wstrzymał realizację robót ze względu na sytuację epidemiczną. Na dziś nie wiadomo, kiedy prace zostaną wznowione. Jako zamawiający wzywamy wykonawcę do kontynuowania robót budowlanych. - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Koszt prac projektowych i budowlano-montażowych na wspomnianym odcinku wynosi ok . 35 mln zł. Prace prowadzi TRAKCJA PRKiI. Ta firma miała już wcześniej poważne problemy z innym zadaniem w pobliżu Tczewa - Zarząd Dróg Wojewódzki rozwiązał z nią kontrakt na przebudowę drogi nr 224. Co ciekawe, firma zgłosiła ponownie do tego, składają w nowym przetargu najniższą ofertę.
Aktualizacja, 21.04.20:
Poniżej przesyłamy stanowisko firmy Trakcja, jakie wpłynęło do naszej redakcji:
Nieprawdą jest, iż Zarząd Dróg Wojewódzkich rozwiązał kontrakt z Trakcją PRKiI na przebudowę drogi nr 224. Umowa ta została rozwiązana za porozumieniem stron na drodze ugody, a nie tak jak sugeruje autor w artykule - jednostronnie wypowiedziana przez ZDW. Takie sformułowanie informacji jest krzywdzące dla naszej Spółki. Prawdą jest, iż w sierpniu 2019 r. Trakcja PRKiI i Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku zawarły przedsądową ugodę z w sprawie rozwiązania umowy na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 224, z powodu napotkanych trudności na etapie projektowania inwestycji, w tym związanych z nieuregulowanym stanem prawnym nieruchomości, które wymagały podjęcia dodatkowych czynności ze strony wykonawcy, jak również na skutek gwałtownego wzrostu cen na rynku.
Komentarze (26) dodaj komentarz
Gosc_gość
17.04.2020, 11:14
TCZEW
Miasto Tczew, władze tego miasta i wszystkie inwestycje to jakiś konkretny niewypał... Miasto jak na moje jest w opłakanym stanie... nie wspomnę o remoncie Czatkowskiej. Tyle utrudnień dla kierowców a ciężko było poświęcić trochę więcej pieniędzy na zalanie nowego asfaltu. Tragedia moi drodzy, tragedia.
OdpowiedzGosc_gość_gość
17.04.2020, 11:43
Droga
Nr.22 to jest droga krajowa , co ma miasto Tczew so tego?
Cytujj23_gość
17.04.2020, 11:56
ej, hejterze
ta droga nie ma nic wspólnego z Tczewem - może poza tym, że przebiega parę kilometrów na południe od miasta
CytujNikt_gość
17.04.2020, 11:58
To wystartuj w wyborach i zorganizuj wszystko lepiej!
CytujHAOS_gość
17.04.2020, 21:34
PAŃSTWO Z TEKTURY I PAPIERU TOALETOWEGO
Jakie władze takie gospodarowanie! Tczew to miasto na wpół-do niczego
Cytujgość _gość
17.04.2020, 11:23
Chciał bym wiedzieć.
Jaki koniec spotkał starą granitową nawierzchnię która została zerwana podczas przebudowy? czy zostanie ona ponownie gdzieś wykorzystana? "to bardzo dobrej jakości kostka granitowa" czy po prostu została gdzieś opylona pokątnie w wyżej nie jasnych okolicznościach?. No i kiedy wreszcie skończy się ten "cyrk"? bo remontem czy przebudowa w znaczeniu nazwać tego nie można.
OdpowiedzAlex_gość
17.04.2020, 11:53
kostka
Kostka poszła do "żyda", podobnie jak kamienne krawężniki z tczewskich ulic, które były remontowane.
CytujAdAdson_gość
17.04.2020, 18:06
Up
Kostka kamienna lezy na pryzmie w Swarozynie na placu obok węzła A1
CytujJózek_gość
17.04.2020, 12:01
błazenada
W pierwszej kolejności to z dyscyplinarkami i zarzutami prokuratorskimi powinni polecieć pracownicy GDDKiA'i. Co to znaczy wzywamy do podjęcia prac. Termin był do grudnia, już na wiosnę 2019 widać było, że nic się nie dzieje, wielkie ściemniactwo ze strony wykonawcy. Gdzie przy takich robotach harmonogram i śledzenie postępu prac? Nie było postępu, trzeba było zrobić audyt i wywalić wykonawcę z budowy, nałożyć kary, skorzystać z gwarancji, która zabezpiecza tego typu prace. Puścić z torbami cwaniaków. Wszyscy są w zmowie z wykonawcami, umowy słabiutkie, podobnie jak i ich egzekwowanie. Dlaczego my użytkownicy dróg mamy ponosić konsekwencje nieudolności GDDKiA? To jest błazenada.
OdpowiedzLopez_gość
19.04.2020, 08:45
Od lat...
Już w 2012 lub 2013 roku zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKIA obiecywał, że lada chwila pojedziemy wyremontowanymi odcinkiem Czarlin - Knybawa. Pisano o tym na tcz.pl. Pan wicedyrektor dalej na stanowisku, droga ciągle nie ukończona. Jest jakaś prawidłowość...
Cytujja_gość
17.04.2020, 12:33
Mnie dziwi coś innego, jak można podpisywać umowy z firmą, która nie wywiązała się ze zlecenia? Dlaczego jednym kryterium wygrania przetargów jest najniższa cena? Mówią, że biedaka nie stać na taniznę, widocznie GDDKiA oraz Powiat mają gruby portfel.
Odpowiedzabc_gość_gość
17.04.2020, 13:15
Może poseł Smoliński wie kiedy to się skończy bo był przecież przy podpisaniu umowy, więc pewno wie jaka data tam była wpisana. To właśnie teraz jest czas na pokazanie się i zadziałanie a nie gdy inwestycja startuje. Problem od ponad roku i co i nic. Śmieszne pisemka powysyłane i dalej siedzimy sobie spokojnie za biurkiem i kasa leci. A ludzie jak się męczą tak się męczą a co tam. Optymistycznie zakończenie robót listopad 2021 przewiduję
Odpowiedzrealista_gość_gość_gość
17.04.2020, 18:11
Smoliński jak zwykle bywa wszędzie gdzie może się pokazać a potem znika.
CytujDo_gość
17.04.2020, 13:55
Sądu
Z firmą, niech odda 5milionów, a MtM z Gdyni niech dokończy????
Odpowiedzjohn_gość
17.04.2020, 14:05
berlinka
Droga 22 jest bardzo ważna - to przecież południowa obwodnica Tczewa.
Odpowiedzb_gość
17.04.2020, 14:22
"Ta firma miała już wcześniej poważne problemy z innym zadaniem w pobliżu Tczewa - Zarząd Dróg Wojewódzki rozwiązał z nią kontrakt na przebudowę drogi nr 224. " To w takim razie pytam, dlaczego została wybrana do prowadzenia remontu krajowej drogi 22? Ktoś chyba powinien za to beknąć. Oczywiście nie żaden prezydent, czy władze Tczewa, tylko ktoś z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Najlepsze jest to: "wzywamy wykonawcę do kontynuowania robót...". Już widzę, jak się ten wykonawca trzęsie ze strachu gdy słyszy to wezwanie. Ten cały remont był właściwie przerwany zanim się zaczął, a wtedy nie było jeszcze żadnej epidemii. Teraz wykorzystali epidemię, jako pretekst i nie trzeba się wielce tłumaczyć. No przecież widzicie wszyscy co się dzieje w około. Pandemia szaleje i nie możemy remontować drogi.
OdpowiedzMentos_gość
17.04.2020, 15:43
Kpina
Nikt tam się nie pokazuje, nikt nawet słupków nie postawi jak się przewrócą... Rozwalona nawierzchnia i dobijanie samochodów na tym #%@#% rondzie co miało bezpieczeństwo poprawić, a jest bardzo niebezpiecznie. Połowa osób nie rozumie, że to rondo. Obce rejestracje tam się gubią, Tiry musza to wymuszają wjazd bo stoją i nikt ich nie wpuści w godzinach dojazdów do pracy... Pieszych nie widać bo tam jest ciemno i nie maja jak chodzić bo za krawężnikiem można nogi połamać. TO RONDO TO SIĘ NADAJE DO ZARZUTÓW PROKURATORSKICH Co do berlinki to nawywracali terenu, drewno zniknęło, kostka zniknęła... no i pracownicy też zniknęli... Co to znaczy wstrzymano prace zw na pandemie? Kpina, ludzie normalnie pracują w firmach, Gdańska normalnie obsadzona przez firmę remontową, a jest w centrum miasta... Wezwanie... już widzę poprawę... do sądu i kary umowne udupią firmę i nie będzie już następnych inwestycji pogrążać... A państwu z generalnej dyrekcji dróg i autostrad to polecam ruszyć d**y z za biurka w Gdańsku i kontrole zacząć i karać !!!
Odpowiedzkierowca_gość
17.04.2020, 16:57
Dziadostwo i tyle w temacie.Należałoby jednak wywalić wszystkich , którzy tę umowę podpisali i pilotowali - bo nie sprawdzili nic!
OdpowiedzXYX _gość
17.04.2020, 17:15
Berlinka
Ktoś już chyba po przeszło 2 latach powinien za to beknąć ?Czy nikt nad tą inwestycją nie ma nadzoru?
Odpowiedzrealista_gość_gość_gość
17.04.2020, 18:09
Przecież mamy Kazimierza posła,który niestety nic nie może.
Odpowiedzgosc_gość_gość
18.04.2020, 19:05
Remont "berlinki"
Kilka lat temu Kazimierz był taki aktywny to za drogo, to za dużo pasów, to za długie terminie i co teraz nic nie masz do powiedzenia - jak zwykle - może później jak będą inni.
OdpowiedzSebek_gość
18.04.2020, 21:14
35 mil
Jak by mi dali te 35 milionów to szybciej sam łopatą bym to przekopał i zalał betonem z brico albo z sambora
Odpowiedz2b_gość_gość_gość
18.04.2020, 22:09
Zbiorowy pozew
Proponuje zbiorowy pozew, dlaczego mam placic z wlasnej kieszeni za odpryski na lakierze od tych kamieni z ronda, oraz zniszczone zawieszenie?
OdpowiedzJaki_gość
19.04.2020, 14:03
Ta sama firma robi remont drogi Stanisławie Godziszewo. TRAKCJA i wszystko jasne. Kradną drzewa a potem nic się nie dzieje.
Odpowiedzgrzes_gość_gość_gość
19.04.2020, 17:10
berlinka to pikus.most lisewski to jest hit!!!!
OdpowiedzOburzony..._gość
30.06.2020, 00:26
Tak rządzą pisowske łachudry,tylko patrzą od samej góry gdzie by tu nakraśc i nachąpać się ile tylko się da.Na wstawiali do zarządów kluczowych firm swoich pociotków,kuzynów i różnej maści złodzieji, a ci kradną ile się da w imię dobrej zmiany, a wręcz za przyzwoleniem głównego bolszewika. A inwestycje i rozbudowę kraju mają w wielkim powiązaniu ,aby tylko zgadzała się kasa mafiosom z grodzkiej i w Toruniu !!!
Odpowiedz