Rząd zamyka wszystkie placówki oświatowe. "To nie są ferie"

Klasa, szkoła (fot. pixabay.com)
Rząd zamyka wszystkie placówki oświatowe. "To nie są ferie"
Wszystkie placówki edukacyjne na terenie kraju zostaną zamknięte. Decyzję przekazał premier Mateusz Morawiecki na specjalnie zwołanej konferencji prasowej. " To nie są ferie. To czas kwarantanny, czas, który powinniśmy spędzić w domu" - apelował premier.

- Podjęliśmy decyzję o wszystkich zamknięciu placówek oświatowych oraz uczelni na dwa tygodnie - powiedział podczas konferencji premier Mateusz Morawiecki. - To jest decyzja odpowiedzialna. O ile dzieci przechodzą chorobę w sposób stosunkowo łagodny, to są dobrymi "przekaźnikami" i mogą zakażać innych, np. swoich dziadków.

Decyzja o zamknięciu szkół będzie obowiązywała od piątku. Placówki mają zostać zamknięte na dwa tygodnie.

Liczba przypadków koronawirusem w Polsce rośnie.

- Według WHO epidemia, które się rozwija, może stać się globalną pandemią - dodawał Mateusz Morawiecki.

Również dzisiaj minister kultury Piotr Gliński ma poinformować o zamknięciu placówek kulturalnych, takich jak teatry, muzea i kina.

800 190 590 - to całodobowy numer infolinii NFZ, pod który można dzwonić z pytaniami dotyczącymi koronawirusa.

Aktualizacja:

W tczewskim Starostwie Powiatowym trwa zebranie zarządu kryzysowego, w którym biorą udział przedstawiciele wszystkich gmin z naszego powiatu. Zapadła m. in. decyzja o tym, że od jutra nie będzie zajęć w szkołach jednak uczniom do końca tygodnia będzie zapewniona opieka. Od poniedziałku zgodnie z decyzją premiera zajęcia nie będą odbywały się przez kolejne 2 tygodnie.

Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Koronawirus
Nowy koronawirus SARS-CoV-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19. Choroba najczęściej objawia się gorączką, kaszlem, brakiem smaku i/lub węchu, dusznościami, bólami mięśni, zmęczeniem. Wirus przenosi się drogą kropelkową. Ciężki przebieg choroby obserwuje się u ok. 15-20% osób. Do zgonów dochodzi u 2/3% osób chorych. Najbardziej narażone na rozwinięcie ciężkiej postaci choroby i zgon są osoby starsze, pacjenci onkologiczni, z obniżoną odpornością, którym towarzyszą inne choroby.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (44)
dodaj komentarz

  • Super!!! _gość

    11.03.2020, 11:12

    Bardzo dobrze, mogą że mną dzieciaki i rok siedzieć, Ja na szczęście pracuje zdalnie więc czuje się bezpiecznie

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx9.xx1 
  • ja_gość_gość

    11.03.2020, 11:56

    pisała bezrobotana

    Cytuj
    IP: 195.117.xx5.xx7 

    2b_gość_gość

    11.03.2020, 12:06

    Ja też mam możliwość pracy zdalnej, ale naprawdę współczuje wszystkim co nie mają takiej możliwości. Nie każdy może przecież wsiąść urlop bo pracodawca wcale nie musi się zgodzić.

    Cytuj
    IP: 91.149.xx4.xx2 

    ddg_gość

    11.03.2020, 14:31

    ciekawi mnie mina tych co mowia ,,nie panikujcie, nie robcie zakupow'' jak w sklepie beda puste polki a oni beda godzinami stali zeby wejsc do srodka i kupic cokolwiek

    Cytuj
    IP: 77.254.xx7.xx7 

    do 2b_gość

    11.03.2020, 14:40

    Musi się zgodzić. I nie urlop, ale opieka nad dzieckiem

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 

    observeur_gość

    11.03.2020, 23:34

    Polskie dane medyczne jak zwykle w czarnej d.pie. Najnowsze dane medyczne wskazują, ze na teren Europy zawędrował zmutowany koronawirus, który oprócz powyzszych objawów daje też objawy gorączki Denga. Choroba z Wuhan daje nowe objawy (bóle i zawroty głowy, pojawia się także charakterystyczna wysypka na ciele). W ciężkich postaciach choroby z Wuhan, mogą wystąpić takie objawy jak bóle klatki piersiowej i ból zamostkowy.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx8.xx1 
  • Mirek_gość_gość

    11.03.2020, 11:32

    W końcu jakaś odpowiedzialna decyzja.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx3 
  • Medium_gość_gość

    11.03.2020, 11:40

    A co do KK ?!

    Czy dotyczy to także KK ?! Należy podjąć decyzję co do formy przyjęć w przychodniach !!!

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx8.xxx 
  • Tczew_gość

    11.03.2020, 11:45

    Decyzja jak zwykle połowicznie dobra. Przedszkolaki, zerowki itd. zostają w domu, ale o rodzicach już nie pomyśleli. Kto ma się tymi maluchami zająć, gdy rodzice muszą siedzieć w zakładach pracy (czyt. takich samych zbiorowiskach ludzi)?!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx3 
  • m_gość

    11.03.2020, 12:30

    przecież zapewniają zasiłki dla rodzicow dzieci do 8 roku życia.pytanie co maja zrobic rodzice dzieci starszych przecież nie zostawię samych dzieci na caly dzien w domu nawet jak maja 10 lat

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx5 

    Rodzice yhyyy_gość

    11.03.2020, 19:21

    Z tego ci mi znajome odpowiadały to dzisiejsi Rodzice to niekoniecznie chcą siedzieć z dziećmi. Nawet kiedy mają urlop to go spędzają ale nie koniecznie z dziećmi. To samo jest ze zwolnieniami na dzieci A dzieci gdzie ?w przedszkolu

    Cytuj
    IP: 37.109.xx3.xx3 
  • Bezsrejtu_gość_gość_gość

    11.03.2020, 11:47

    Nauczanie przez internet

    A może by tak przeprowadzać lekcje przez internet? Np. transmisje przez YouTube?

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx7.xx3 
  • Student_gość

    11.03.2020, 12:47

    Zaletą tego pomysłu jest to, iż uczniowie i studenci nie stracą żadnego dnia nauki, w wyniku czego nie będzie później odrabiania tych zajęć w soboty, ewentualnie przedłużenie roku szkolnego. Ale ze strony praktycznej to wykonanie jest gorsze. Z własnego doświadczenia, na uczelni jeden wykład mamy prowadzony w trybie Online. Wykładowca znajduje się za granicą i kontaktujemy się poprzez aplikację Skype. Studenci o czasie przychodzą do sali, na laptopie studenta/wypożyczonym łączymy się z transmisją skype i wyświetlamy ją na rzutniku. Przez jakość internetu na uczelni (sieć eduroam) co chwile występują straty połączenia, przez co często przerywa transmisję (~2-3 minuty na ponowne połączenie), a często słyszymy najwyżej pojedyncze sylaby jakiegoś wyrazu. W przypadku zajęć online nie można zapominać o osobach, które nie mają w domu dostępu do szybkiego internetu, ewentualnie posiadają sieć z ograniczeniem transferu np. do 100 GB, 250 GB. Godzina nagrania w wysokiej jakości to około 1,5 GB danych. Przez tydzień należy wymnożyć to przez 40? wyjdzie jakieś 60 GB na tydzień. To tylko w przypadku jednego ucznia. A jak w domu znajduje się 2, 3 uczniów?

    Cytuj
    IP: 31.0.xx5.xx1 
  • mądry Polak_gość

    11.03.2020, 11:47

    nie wszystkie....

    Nie wszystkie placówki oświatowe będą zamknięte , tam gdzie są uczniowie z zaburzoną odpornością i chorobami przewlekłymi będą pracować. Brak słów....

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx1.xx6 
  • Aga_gość_gość

    11.03.2020, 11:48

    Nie rozwiąże

    To problemu. Ludzie sie przemieszczają i beda przemieszczac. Trzeba byłoby na calym swiecie zarzadzic kwarantanne to koze bycos pomogło, a tak lipa. Szkoda dzieci bo później trzeba bedzie to nadrobić

    Odpowiedz
    IP: 178.36.xx9.xx8 
  • gość_gość_gość

    11.03.2020, 12:05

    Tu nie chodzi o to aby rozwiązać problem jedną decyzją . Chodzi głównie o to aby dzieci były mniej narażone i zmniejszać różne czynniki rozprzestrzeniania się wirusa. Jak nauczyciele strajkowali to nie szkoda ci było dzieci, a w takim przypadku tak !

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx0 
  • ..._gość

    11.03.2020, 11:50

    zakaz wychodzenia z domu

    Ja proponuje zakazać wychodzenia ludziom z domu jak wirus nie będzie miał pożywki sam zginie

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx3.xx8 
  • gość_gość

    11.03.2020, 11:57

    Bardzo dobra decyzja, brawo. To nie panika to zdrowy rozsądek.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx0 
  • Pracujący_gość

    11.03.2020, 11:58

    Patolodzy

    Pato mamuśki zrozpaczone, że bombelek będzie musiał siedzieć w domu i patrzeć na demoralizację ... Będzie hałasował i o zgrozo będzie trzeba się dzieckiem zająć .. A pracujący uczciwi obywatele znowu dostaną w dupę :/ Siejcie panikę dalej ...

    Odpowiedz
    IP: 213.158.xx7.xx0 
  • m_gość

    11.03.2020, 12:33

    wy wszędzie wpieprzycie patologie.masz jakis problem z tym słowem?co by sie nie dzialo to wszystko przez 500 plus i wina patologii.a wg was patologia jest tam gdzie jest wiecej niz 2 dzieci.weźcie sie w glowe stuknijcie

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • ..._gość

    11.03.2020, 12:03

    Popieram

    Bardzo dobrze podjęta decyzja... Trzeba chronić dzieci i przede wszystkim osoby starsze babcie i dziadkowie ,którzy są najbardziej narażeni.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xx1 
  • Korona VIVUS_gość

    11.03.2020, 12:09

    Rozumiem, że to nie dla dobra dzieci, tylko samych Nauczycieli i Służby Oświaty. Po pierwsze nie mam z kim zostawić moich dzieci bo sam pracuje i nie stać mnie na "zarażoną" opiekunkę. Po drugie to służba Oświaty chce zabezpieczyć nauczycieli przed ewentualnym zarażeniem się od dzieci które zostały zarażone przez pracujących rodziców. Po trzecie ja pracuje i mam kontakt z ludźmi więc też mogę te cholerstwo przytachać do domu. Najlepiej zamknąć wszystkie szpitale i sądy żeby się lekarze nie zarazili niesprawiedliwością od sędziów. To już szczyt głupoty a nie samozapobiegawczość.

    Odpowiedz
    IP: 157.25.xx7.xx9 
  • EkO_gość

    11.03.2020, 14:34

    Czy to źle, że rząd próbuje minimalizować skutki koronawirusa? Chyba nie. To dla wielu trudna sytuacja, ale uwierz, że z pewnością nikt na całym świecie nie chce tego cholerstwa. Ciekaw jestem czy będziesz taki mądry, gdy w Tczewie pojawią się takie przypadki? Niestety, ale wielu z nas myśli, że to jest gdzieś daleko i nie dotyczy naszego podwórka. To zgubne myślenie

    Cytuj
    IP: 85.198.xx9.xx8 

    ewa_gość

    11.03.2020, 16:57

    To sa twoje dzieci, to o nie zadbaj. Nie rozumiem, jak można od razu szkalować nauczycieli? A co oni nie są ludźmi? Nie są najbardziej narażeni? Wszyscy chcieliby, aby nauczyciel był jak robot.

    Cytuj
    IP: 79.186.xx9.xx7 
  • ..._gość

    11.03.2020, 12:13

    ...

    "pisała bezrobotana"

    hahahah mama 24 h - lub szlachta nie pracuje :)

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx5.xx9 
  • Ja_gość_gość_gość

    11.03.2020, 12:52

    Mylisz się, zdalna praca to nie bezrobocie!!!! Są pewne zawody, które dają komfort pracy w domu, sprawozdania i projekty można wysyłać, a konferencje prowadzić przez net

    Cytuj
    IP: 188.147.xx9.xx1 
  • roza_gość

    11.03.2020, 12:29

    kwarantanna

    jeżeli to jest kwarantanna to przebywanie nieletnich poza miejscem zamieszkania będzie podlegać karze zgodnie z aktualnym prawem ,chyba kogoś po..ało .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • ona_gość_gość

    11.03.2020, 12:44

    ????

    a ja się pytam ile mamy potwierdzonych przypadków zachorowań?????? Zamknąć wszystko i wszystkich :( UNIA -przeznaczyła kasę dla poszkodowanych państw,więc POLSKA musi się wykazać i rączki wyciągnąć :) Ludzie wykupują wszystko jak na wojnę.Chciałam być inna-normalna lecz dla mnie nic już nie zostanie . ŻYCZĘ WSZYSTKIM ZDROWIA :)

    Odpowiedz
    IP: 87.158.xx9.xx1 
  • Ja_gość_gość_gość

    11.03.2020, 12:50

    "pisała bezrobotana"

    Nie, nie bezrobotna.... Błąd, ale to tylko mTol mógł napisać

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx9.xx1 
  • tcz_gość

    11.03.2020, 13:02

    I co to da że teraz dzieci i młodzież nie będzie chodziła do szkół jak za 2 tyg wrócą do nich a może być jeszcze gorzej niż teraz jest..To co teraz dzieci do czerwca maja w domu siedzieć...A po ulicach i tak normalnie chodzą bo wiadomo że nie będą w domu siedzieć pod kluczem...ludzi opętało z tym koronowirusem sami się nakręcają bez potrzeby...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xxx 
  • EkO_gość

    11.03.2020, 14:30

    ehe

    Nakręcanie bez potrzeby? Powiedz to tym, którzy leżą w szpitalach lub stracili bliskich. Czasem są sytuacje, że trzeba podejmować trudne decyzje. Gdyby rząd tego nie zrobił, a potem wirus zacząłby się rozprzestrzeniać do kogo byłyby kierowane pretensje? Dobrze zrobili. A co będzie za dwa tygodnie to się okaże.

    Cytuj
    IP: 85.198.xx9.xx8 
  • Serio?_gość

    11.03.2020, 13:30

    XXI wiek. Szkoda komentować nawet. tnij.tcz.pl/?u=3ad6dd

    Odpowiedz
    IP: 62.111.xx3.xx0 
  • Gość_gość

    11.03.2020, 13:49

    A co z kościołami , też powinny być zamknięte , ksiądz bierze opłatek do ręki i daje ludziom komunie i to jest higiena to nie jest ryzyko , tylko że księża się nie zgodzą na zamknięcie kościołów , bo powiedzą że trzeba przyjść do kościoła i się pomodlić , o to żeby koronawirus minoł , no u jest jeszcze jeden problem nie będzie " tacy ,"

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx8.xx4 
  • Jola0511_gość

    11.03.2020, 15:12

    Kto Cię zmusza do chodzenia do kościoła włącz telewizję A nie czepiaj się,tak Cię to boli że są kościoły,żenada

    Cytuj
    IP: 83.20.xx1.xx4 

    Tolek_gość__gość

    11.03.2020, 15:23

    Kk

    Na 2 tyg.zamyka się profilaktycznie placówki oświatowe i kulturalne, tymczasem kk wezwal wczoraj do zwiększenia ilości mszy, żeby było mniejsze zagęszczenie wiernych.Ludzie pewnie mieliby się umówić na którą mszę się wybrać.Czy ktoś normalny mógł coś takiego wymyślić??? Tylko ten, kto prowadzi pasożytniczy tryb życia. Zaś na brak ,, tacy,, najbardziej będzie narzekał ,, windykator,, z Fary.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx8.xx4 
  • 123_gość_gość

    11.03.2020, 14:19

    Koronowirus - niecały tysiąc straconych Grypa - około 20 tysięcy straconych Głód - około 200 tysięcy straconych Hmm... Bez Paniki, nie pozwalajcie w sobie zaszczepić strachu.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • EkO_gość

    11.03.2020, 14:28

    nie ogarniasz systemu

    Na grypę są szczepionki, na koronawirusa nie. Dodatkowo koronawirus pozostawiać może nieodwracalne skutki w organizmie. No i najważniejsze-koronawirus to śmiertelność rzędu nawet 3%. Zwróć też uwagę, że wirus pojawił się 4 miesiące temu, a jest już obecny na wszystkich kontynentach. Nie ma co siać paniki, ale trzeba mieć obawy. Tylko głupiec jest tak lekkomyślny by bagatelizować zagrożenie.

    Cytuj
    IP: 85.198.xx9.xx8 
  • EkO_gość

    11.03.2020, 14:22

    dobra decyzja

    Rozumiem, że dla wielu osób to utrudnienie. Większość rodziców ma teraz problem, ale trzeba też zrozumieć, że to wyjątkowa sytuacja. Jak nauczyciele strajkowali to było zrozumienie. Teraz, kiedy zagraża nam koronawirus już nie? To żałosne! Uważam, że rząd podjął dobrą decyzję. Uczmy się na błędach innych i wyciągajmy wnioski. Tak trzeba i tyle. Musimy starać się ograniczać możliwość rozprzestrzeniania się wirusa, a ciężko o to w dużych skupiskach ludzi. Mam nadzieję, że rodzice dopilnują dzieci, a by rzeczywiście ich pociechy nie traktowały tej przerwy jako ferii i zostały w domach. To naprawdę poważna sprawa. Pamiętajmy, że średnio jedna osoba zarażona, może zainfekować co najmniej pięć innych, a to dopiero początek łańcucha. To nie są żarty.

    Odpowiedz
    IP: 85.198.xx9.xx8 
  • gość _gość_gość

    11.03.2020, 14:47

    Uderz w stół, a nożyce się odezwą!

    "wy wszędzie wpieprzycie patologie.masz jakis problem z tym słowem?co by sie nie dzialo to wszystko przez 500 plus i wina patologii.a wg was patologia jest tam gdzie jest wiecej niz 2 dzieci.weźcie sie w glowe stuknijcie"

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx5.xx4 
  • m_gość

    11.03.2020, 19:27

    no raczej nie

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • Ja_gość_gość

    11.03.2020, 15:11

    molochy

    Czy to dobra decyzja? Nie wiem. Według mnie powinni bardziej skupić się na molochach typu flex i całej reszcie która jest w Tczewie. W wielu miastach są takie duże i większe zakłady pracy. Tam to dopiero jest wylęgarnia. Od pracujących tam ludzi można się zarazić. I co to da,że dziecko w domu,jak rodzic może przytargac?

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx4.xx7 
  • gosc_gość

    11.03.2020, 22:27

    placówki oświatowe

    Placówki oświatowe czyt, szkoły przedszkola będą pozamykane ale placówki specjalne czyli szkoła nr 9 i przedszkola z tego co wiem będą otwarte bo nie są pod oświatą tylko są ośrodkami specjalnymi ;? gdzie tu sens i logika

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx4 
  • Ewa_gość

    12.03.2020, 06:15

    Wirus

    Faktycznie zostałam z dziećmi w domu, a mąż w pracy ( pracuje w z dużą ilością osób ), jak złapie wirusa to nas pozaraza. No i gdzie tu rozum !!! To to nasze siedzenie w domu na nic , bo inny pracujący członek rodziny musi zarabiać na życie i naraża się na zachorowanie i może to zawlec do domu.

    Odpowiedz
    IP: 89.206.xx7.xx6 
  • Nauka._gość

    12.03.2020, 09:02

    "wy wszędzie wpieprzycie patologie.masz jakis problem z tym słowem?co by sie nie dzialo to wszystko przez 500 plus i wina patologii.a wg was patologia jest tam gdzie jest wiecej niz 2 dzieci.weźcie sie w glowe stuknijcie"

    Pisownia poziom PATOLOGIA. Razem z dzieckiem weź sie za naukę.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx8.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.