Projekt specustawy posła z Tczewa oburzył opozycję. "To próba zawłaszczenia Westerplatte"

Aleksandra Dulkiewicz, Westerplatte, Kazimierz Smoliński (fot. tcz.pl)
Projekt specustawy posła z Tczewa oburzył opozycję. "To próba zawłaszczenia Westerplatte"
Projekt specustawy wniesiony przy grupę posłów Prawa i Sprawiedliwości, której przewodzi tczewski parlamentarzysta - Kazimierz Smoliński - podzielił scenę polityczną. Chodzi o zmiany, które zdaniem wnioskodawców mają usprawnić budowę Muzeum Westerplatte i Wojny 1939. Władze Gdańska mówią natomiast o próbie zawłaszczenia symbolu.

8 maja projekt grupy posłów PiS został złożony - przedstawicielem wnioskodawców jest tczewianin, Kazimierz Smoliński. W uzasadnieniu dokumentu napisano, że chodzi o "wprowadzenie rozwiązań mających na celu usprawnienie przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie budowy Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 - Oddziału Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku" ( całość można przeczytać tutaj ).

- Westerplatte jest przesiąknięte historią heroicznych czynów polskich bohaterów. Tym bardziej smuci fakt, iż jest ono przez władze Gdańska tak bardzo niewykorzystane. Zaproponujemy ustawę, która przywróci należną rangę tego miejsca jako wspaniałego muzeum wojny obronnej 1939 r. - napisał w ub. tygodniu Kazimierz Smoliński na Twitterze.

Tymczasem ta retoryka nie przemawia do władz Gdańska - które są obecnie właścicielami większości terenu dawnej składnicy wojskowej - i do Urzędu Marszałkowskiego. Prezydent Gdańska mówi o próbie zawłaszczenia miejsca do celów politycznych:

- Proszę o rozmowy i dialog w sprawie terenów ważnych dla Polaków, a nie obchodzenie prawa - podkreślała prezydent Aleksandra Dulkiewicz podczas specjalnej konferencji prasowej przed pomnikiem Obrońców Wybrzeża na Westerplatte - Odbiera nam się głos dotyczący przyszłości Westerplatte. Usiłuje się na nowo rozpocząć dyskusję, jak powinno wyglądać to miejsce, chociaż od dawna mamy własne plany na jego zagospodarowanie. Co tymczasem robi PiS? Chce po prostu zawłaszczyć półwysep. Chce podjąć jedyną słuszną decyzję, bez konsultacji społecznych, rozmów z samorządem i środowiskiem kombatanckim.

Podobnego zdania się władze województwa:

- Opublikowany w ubiegłym tygodniu projekt lex Westerplatte to kolejna tzw. specustawa, czyli akt prawny, który pozwala na realizację inwestycji w sposób uproszczony i z lekceważeniem wszelkich innych regulacji prawnych oraz dokumentów. Takie rozwiązania całkowicie demolują system planowania w naszym kraju i są krytykowane przez szerokie grono ekspertów. Projekt lex Westerplatte został przygotowany przez grupę posłów PiS, a wiec nie przeszedł normalnej, pełnej ścieżki legislacyjnej, w tym procesu konsultacji publicznych. Nie ma też oczywiście oceny skutków regulacji. Nie rozumiemy i nie akceptujemy tego - mówił marszałek Mieczysław Struk.

Konferencję prasową urządzili również posłowie PiS. Parlamentarzyści prezentowali m. in. zdjęcia, z których miało wynikać, że teren jest zaniedbany.

- Stan zaniedbań jest dramatyczny. Turyści z całego świata oglądają bałagan. Pani prezydent Gdańska powinna się za to wstydzić. Nie możemy w takim skandalu urządzać 80. rocznicy wybuchu II wojny światowej - mówi na łamach "Gazety Wyborczej" poseł Smoliński.

Dodajmy, że 1 września będziemy obchodzić 80-tą rocznicę niemieckiej napaści na składnicę Westerplatte, a tym samym początku II wojny światowej. Dotąd obchody w tym miejscu organizowało miasto Gdańsk we współpracy z innymi instytucjami.

Przypomnijmy, że już w ub. roku państwowe Muzeum II Wojny Światowej zaproponowało ówczesnemu prezydentowi Gdańska Pawłowi Adamowiczowi 2 mln zł za odkupienie Westerplatte. Adamowicz zwracał się wtedy do kamer, że "nie wszystko jest na sprzedaż".



Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (61)
dodaj komentarz

  • est_gość

    14.05.2019, 08:10

    Panie smoleński a jak tam kancelaria?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx6 
  • Patriota niezależny_gość_gość__gość

    14.05.2019, 11:47

    Mieszane uczucia !!

    Niech pan opowie jak prywatyzował Publiczny Szpital w Tczewie oraz o Spalarni Odpadów Niebezpiecznych na terenie szpitala !!!! Oraz o obietnicy rekonstrukcji mostu nad Wisłą !!! Proszę się odnieść także do filmu braci Sekielskich oraz filmu Kuby Wątły ! Ma pan odwagę ??????!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx6.xx5 

    m_gość

    14.05.2019, 13:09

    m

    Proszę to obejrzeć ! Każdy Polak niech ma świadomość! I niech patrzy na ręce tej pożal się Boże władzy. http://www.youtube.com/watch?v=F1PEuFhQEcU

    Cytuj
    IP: 31.135.xx2.xx5 

    Yi8_gość

    16.05.2019, 02:17

    A co ma piernik do wiatraka? A jak tam Twoje kwiatki?

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • ghost_gość

    14.05.2019, 08:13

    PiS już wszystko chciałby zawłaszczyć dla siebie i kleru.... stanowcze NIE dla pana Smolińskiego i jego pomysłu

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx5.xx7 
  • TADEK _gość

    14.05.2019, 11:22

    Smolińki

    Drodzy Tczewianie przypominam że to Wy wybraliście tego Pana na posła .

    Cytuj
    IP: 31.0.xx2.xx6 
  • tczewiak_gość_gość

    14.05.2019, 08:26

    Smoliński

    Brawo dla Miasta za wybór Tczewianina Roku. Wstyd, Hańba. Ten człowiek to typowy Członek PiS. Rodzina w Enerdze, całe życie nic nie robił, do tego wykonuje polecenia partyjne bez cienia zawahania. Jedyne co się ciśnie na usta tu ręce precz od symboli, bo tworzenie własnej historii i legend widać na Placu Piłsudskiego i innych Muzeach przejmowanych przez Obóz Dobrej Zmiany... Dojnej ZMiany.

    Odpowiedz
    IP: 62.111.xx3.xx0 
  • C.K._gość

    14.05.2019, 08:40

    Zgadzam się z każdym słowem. Wybory za niedługo.

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx9 

    ORION_gość

    14.05.2019, 11:21

    tczewiak znowu nazarles się bananow i dostales małpiego rozumu

    Cytuj
    IP: 83.25.xx7.xx2 

    Patriota niezależny_gość_gość__gość

    14.05.2019, 14:32

    Nie dla roszczeń !!!

    Ogólnonarodowa Ofensywa NieDlaroszczeń tnij.tcz.pl/?u=f16d94 . Ustawa 447.pl ! Czy jest tam pośle Smoliński pana podpis ??? Niech pan rozwieje wątpliwości suwerena !!!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx8.xx8 

    Prawda Czasu__gość_gość_gość_g_gość

    14.05.2019, 17:18

    Powrót do przeszłości !

    Pośle Smoliński po co przyjechała delegacja rządu Izraela do Polski ? Czy nie w sprawie Ustawy 447 ?! Dlaczego pan nie podpisał się pod Ustawą red.Michalkiewicza !!!??? Ogólnonarodowa ofensywa NieDlaroszczeń tnij.tcz.pl/?u=80384a Ustawa 447 pl Czy bezpieczne jest złoto zdeponowane w rezerwach bankowych , czy będzie to dyspozytor roszczeń Izrael ?!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx6.xx5 
  • C.P._gość

    14.05.2019, 08:29

    Ha,ha,ha. A co mądrego mógł wymyślić ten Pan? Już straszył Niemców, że zapłacą za remont mostu Lisewskiego.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xx6 
  • Szeregowiec_gość

    14.05.2019, 08:59

    ŻENADA. Tylko to jedno słowo wystarczy... Krew człowieka zalewa, jak sobie pomyśli, że uczciwie i ciężko pracuje, tymczasem ludzie tacy jak Smoliński żyją i mają się dobrze (bo na pewno nie pracują ciężko) za nasze pieniądze...

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx1 
  • I robi ..._gość

    14.05.2019, 11:40

    Jedyne co robi to fotki w rzepaku przy DK 22 ...Dobre selfie nie jest złe...parodia...

    Cytuj
    IP: 37.109.xx3.xx6 
  • mieczyslaw

    14.05.2019, 09:09

    Most na Wiśle

    Panie Smoliński, obiecał pan wyborcom zrobić wszystko, co tylko możliwe, by ratować most, by jak najszybciej jego odbudowa się skończyła, by w końcu znalazły się na niego pieniądze. Robi pan wszystko? Robi pan cokolwiek w tym kierunku? Czy czeka pan do kolejnych wyborów, by rzucać kolejne obietnice bez pokrycia?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Pjord_gość

    14.05.2019, 11:50

    ...

    Ooo, Mieczyslaw. Cześć!

    Cytuj
    IP: 37.248.xx8.xx7 

    Ja_gość

    14.05.2019, 16:54

    Most?

    A nie zauważyłeś, że pracę przy moście trwają? Porównaj z tym co "załatwił" przez 8 lat rządzenia PO "pan" Ku..s

    Cytuj
    IP: 5.173.xx7.xx4 
  • fuksja_gość

    14.05.2019, 09:12

    Pan Smoliński ma same chore pomysły, to przez niego nie mieszkam na Słonecznikowej, tylko na KSIĘDZA Młyńskiego! A to, że PiS wszystko chce zawłaszczać dla siebie, chyba już nikogo nie dziwi - dziwi natomiast stałe poparcie narodu dla tej durnej partii!!!

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx8 
  • MY NARÓD!!!_gość

    14.05.2019, 09:32

    PANIE SMOLIŃSKI!!!!!ZA ŁAMANIE KONSTYTUCJI CZEKA PANA TRYBUNAŁ STANU.PRZYPOMINAMY!!!!A TYLKO W LODÓWCE NIE MA PAŃSKIEJ KANCELARII,tak pan wyobrażał sobie demokrację 89 r.

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xx2.xx9 
  • Ja_gość

    14.05.2019, 16:56

    Konstytucja?

    Następny ekspert od konstytucji. ????

    Cytuj
    IP: 5.173.xx7.xx4 
  • ŁUPASZKO_gość_gość_gość

    14.05.2019, 09:36

    "a'la long"

    Dulkiewicz kontynuacja Adamowicza i wszystko jasne :) wszędzie byle na złość PiS ta opozycja jest poprostu żałosna:) Brawo PiS (chociaż jestem waszym przeciwnikiem) jak nie po dobroci to batem -tak trzymać !!!!!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx8 
  • POJECHELI _gość

    14.05.2019, 16:53

    PO TOBIE

    ŁUPASZKO O JEJ

    Cytuj
    IP: 94.254.xx1.xx1 

    Ja_gość

    14.05.2019, 17:41

    WMG

    Wolne Miasto Gdańsk im się marzy. Niemieckie symbole gdzie tylko mogą, ewentualnie Stocznia Lenina.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx7.xx4 
  • EkO_gość

    14.05.2019, 09:36

    pomysł jest OK

    Nie wiem o co ludzie się oburzacie? Miejsca kultu historycznego powinny być w rękach państwa, jako że to państwo organizuje różnego rodzaju obchody i rocznice. Unikamy w ten sposób waśni jak w przypadku apelu na Westerplatte, który zamiast żołnierzy mieli wygłaszać harcerze. Nie możne być tak, że władze lokalne przejmują kompetencje państwa. To groźne. Jest jeszcze kwestia rozwoju tych miejsc i dbania o nie. Państwo ma większe środki, które są wstanie pokryć zapotrzebowanie. Uważam, że akurat ten pomysł jest wart przemyślenia. To, że to pomysł posła PiS, nie oznacza, że trzeba go odrzucić, bo na Pomorzu rządzi PO. Mniej podziałów...

    Odpowiedz
    IP: 85.198.xx9.xx8 
  • op_gość

    14.05.2019, 11:07

    Panie Pisiorowy, już nie pierwszy raz wychwalasz dojną zmianę więc raczej o bezstronność nie posądzam. Wiesz może co oznacza słowo samorządność? Sprawdź, następnie przeczytaj swój post i niech cię obejmie głęboka myśl, co napisałeś nie tak. Przypominam że bałaganu jak dotąd na obchodach Westerplatte nie było, dopóki Maciora wraz ze swoją panią, która potem miała zarzuty prokuratorskie zabroniła harcerzowi na apel, bo by nie przeczytał apelu smoleńskiego, które trzeba przypominać, co by Macierewicz i jego ludzie mogli dalej doić kasę za nic nie robienie. Precz z łapami państwowymi na wszystkim, widać fachowość choćby w stadninach czy MIIWŚ. Jeszcze byśmy się dowiedzieli, że Kaczyńskiego ojciec bronił Westerplatte.

    Cytuj
    IP: 31.61.xx5.xx2 

    EkO_gość

    14.05.2019, 11:38

    panie nie-pisiorowy

    Już na samym początku swojej wypowiedzi starasz się stygmatyzować, przesiąknięty nienawiścią. Pominę to :) Ja w przeciwieństwie do Ciebie, staram się każdą propozycję przemyśleć i poddać ocenie merytorycznej, nie partyjnej. Niestety jest to rzadki w naszym społeczeństwie. Polacy oceniają wszystko przez pryzmat sympatii politycznych. Jeśli PiS robi coś nie tak to wyrażam się krytycznie. Jeśli robi coś dobrze pochwalam. Tak samo jest z każdym, innym ugrupowaniem. Niestety Ty nie możesz najwyraźniej tego pojąć. Wyraziłem swoją opinię, za którą stoi też zdrowy rozsądek. Samorządność powiadasz? Od kiedy to władze lokalne mają zajmować się dyktowaniem jak mają wyglądać uroczystości PAŃSTWOWE. Konstytucja! :)

    Cytuj
    IP: 85.198.xx9.xx8 

    op_gość

    14.05.2019, 12:21

    Sam siebie stygmatyzujesz w ten sposób komentując. Nie widziałem tej krytycznej opinii, pewnie dlatego że podobnie jak w tv ze wszystkim się zgadzasz. Do meritum, uroczystości państwowe powiadasz? Nie było problemu z ich organizacją nigdzie, dopóki własnej historii nie chciało się tworzyć, po drugie tu nie o organizację chodzi tylko o ziemię, plac, żeby jak najmniej samorząd miał do gadania a jedynie władza centralna z wodzem narodu na czele. Tak samo myślę o samorządach rządzonych przez PIS, po to była decentralizacja władzy, żeby teraz nie sterować wszystkiego z miejsca siedzącego czy na Nowogrodzkiej czy w innej siedzibie partii. Jeżeli tego nie rozumiesz, to znaczy że nie doczytałeś co to samorządność.

    Cytuj
    IP: 31.61.xx5.xx2 

    tczewiak_gość

    14.05.2019, 15:34

    Niewiedza

    Chłopie a czy Ty słyszałeś w jakim ustroju była centralizacja władzy? To ja ci powiem, bo pewnie najwyższa ocena jaka miałeś to 3 z Wf-U. Komunizmie była centralizacja władzy, ustrój demokratyczny do jak największej decentralizacji władzy. Ale właśnie tacy ludzie jak Ty, głosują na partię PiS-u krzyczącą o komunistach a przecież; w ich strukturach jest masa byłych agentów prokuratorów PRL, ich działania to nic innego jak dążenie do ustroju PRL. Ale do tego trzeba mieć podstawową włiedzę a nie oglądać TVP i czytać wpolityce i Do Reczy.

    Cytuj
    IP: 62.111.xx3.xx0 

    PO TOBIE_gość

    14.05.2019, 16:54

    BIDOKU

    TEŻ O LA LA BOLI PEWNIE JAK CHO..............

    Cytuj
    IP: 94.254.xx1.xx1 

    Fresh_gość

    14.05.2019, 17:15

    Opis, co ty p*********

    Nie chcę się wtrącać w temat, ale piszesz farmazony. Nie stygmatyzujesz? Robisz t już w pierwszym zdaniu, pisząc o pisiorowcu. To nie stygmatyzacja? Używasz złośliwego określenia i masz focha że ci ktoś to wytyka? A może już nie wolno wyrazić swojej opinii jako eko? Demokracja w jedną stronę? Ten naród oszalał. Wszędzie węszy politykę. No tak, bo fajnie być w jakimś społecznym klanie i się dowartościować. Mniej polityki a będziecie potrafili żyć w zgodzie

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 

    tester_gość

    15.05.2019, 18:46

    w pełni cie popieram Eko ! jesteś głosem rozsądku pomimo ataku marksistów kulturowych , dla których Polskość to nienormalność a normalność to dla nich "Rolnik szuka męża"

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx9 

    To_gość

    16.05.2019, 07:46

    Nie ludzie

    Sie oburzają tylko pewna kasta,która uważa sie za święte krowy niestety na Pomorzu jest ich nadzwyczaj dużo.Rzekłbym Pomorzs to ostatni bastion postkomuny.

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx9 

    op_gość

    16.05.2019, 09:54

    Ksenofobia, nacjonalizm to nienormalność, pokazała to już dobitnie historia, jeżeli nie uczyć się na błędach , to na czym innym. STYGMATYZUJECIE :))

    Cytuj
    IP: 31.61.xx5.xx2 
  • adi_gość

    14.05.2019, 11:19

    No nie. Tak nie może być. Przecież deweloperzy lepiej ten teren wykorzystają.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • ja_gość_gość

    14.05.2019, 11:20

    ....

    Panie Smoliński, Panu już dziękujemy.Proszę nie kompromitować dalej Tczewa i Tczewiaków.Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść : dla Pana nadszedł ten czas....

    Odpowiedz
    IP: 83.144.xx1.xx0 
  • Jasne..._gość

    14.05.2019, 11:43

    Jasne...od koryta nie odejdzie się. To są ludzie pokroju ,że.jak.ktoś pluje to myśli że deszcz pada. Grunt to JA i żeby kasa się zgadzała.

    Cytuj
    IP: 37.109.xx3.xx6 
  • R3X_gość

    14.05.2019, 11:44

    Abstrach**ac juz od faktu kto na kogo glosuje i kogo popiera wydaje mi sie ze takie budowle sa wlasnoscia polskiego panstwa a nie gdanska. Czy Gdansk to juz oddzielne panstwo?

    Odpowiedz
    IP: 158.174.xx3.xx3 
  • tester_gość

    15.05.2019, 18:51

    R3X masz w zupełności rację! dla zdroworozsądkowych ludzi to jest proste jak drut , Gdańsk to jest mała Sycylia,

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx9 
  • gość_gość

    14.05.2019, 13:18

    Poselstwo....

    Panie Pośle, Mecenasie.... a wspomnij Acan w tej Warszawce na biedny elektorat Twój, by te dutki z Stolicy płyneły i rozwijały Samborowy Gród, którego Waść reprezentujesz mam nadzieje, że godnie.....

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • alicja _gość

    14.05.2019, 13:47

    zawlaszczenie westerplatte

    lepsze miejsce na dwie srebrne wieze

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx5.xx7 
  • Pasza_gość

    14.05.2019, 14:09

    Smoliński

    Drożdżownia zniszczona Stocznia ziszczona.... Teraz Westrplatte.... ?

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx7 
  • Op_gość_gość

    14.05.2019, 15:49

    Niestety ale "nasz" poseł celem przypodobania się wodzowi albo broszce zgłasza takie rzeczy, wcześniej zgłosił poprawkę, o treści której nie miał zielonego pojęcia. Kazik weź zgłoś ta poprawkę szybciutko, Kazik polazł, może jakaś posadka się trafi.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx4.xx0 
  • Ona..._gość

    14.05.2019, 20:40

    jakaś ...

    ,,,jakaś posadka już mu nie jest potrzebna, ale każdy ma dzieci, które trzeba urządzić, a Kazimierz, jak wiemy jest mistrzem :) Nawet coś/kogoś takiego, jak syna ustawił, a to już sztuką nazwać należy! Chociaż przy tak krótkiej ławce rezerwowych każdy wydaje się być geniuszem....

    Cytuj
    IP: 37.47.xx2.xx3 
  • Ona..._gość

    14.05.2019, 16:18

    na wyrost!

    Zarzuty pod adresem pana Smolińskiego są z gatunku tych na wyrost! Tytanem intelektu ow osobnik raczej nie jest, a jedyne na co go stać, to pokusić się o wykonie polecenia partyjnego! On niczym nie odstaje od swojego elektoratu! Z pewnością posiada większe od Januszów i Grażynek możliwości urządzenia własnej rodziny, ale półgłówki i tak tego nie zauważą!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx4 
  • Gdańsk_gość

    15.05.2019, 00:40

    super

    Tak w Gdańsku to nie ma zawłaszczanie tylko rozwój miasta pytanie gdzie w Gdańsku w budynku płynie rzeczka ?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx2.xx8 
  • q1_gość

    15.05.2019, 07:17

    z wpisow wydac ze w Tczewie jest jeszcze 80% czerwonego lajna i kodo--pealow

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx9 
  • Tczewianin _gość

    15.05.2019, 07:36

    To ten święto....y

    który mafii pedofilskiej chciał oddać działkę za 1%.A porządki to niech zacznie robić od swojego podwórka i dzielnicy.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx6.xx5 
  • mieczyslaw

    15.05.2019, 08:59

    Cześć :)

    Co dobrego? :)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    15.05.2019, 09:01

    Cześć Pjord :)

    "Ooo, Mieczyslaw. Cześć!"

    Co dobrego? :)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    15.05.2019, 09:04

    Prace rozbiórkowe

    "A nie zauważyłeś, że pracę przy moście trwają? Porównaj z tym co "załatwił" przez 8 lat rządzenia PO "pan" Ku..s"

    Nadal nikt nie zapewnił nas, że są pieniądze na odbudowę mostu. Nadal nie wiemy, kiedy to nastąpi. A z Kulasem, proszę Cię, naprawdę myślisz, że jeśli ktoś krytykuje Smolińskiego, to automatycznie musi popierać Kulasa?! :) Obaj w Sejmie nie zrobili niczego dla Tczewa, mostu, regionu. Pobyt w Sejmie, to dla nich same synekury, niskim kosztem. Powiedz, gdzie zarobisz takie pieniądze, tak naprawdę nic nie robiąc?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ka_gość_gość

    15.05.2019, 12:05

    pieniądze

    Oj Mieciu, Mieciu. Z tego, co pamiętam, to pieniądze centralne na most są. Natomiast Starostwo nie ma pieniędzy na pokrycie udziału własnego. Stąd rozbicie kolejnego etapu na dwa podetapy. Jak chcesz manipulować opinią publiczną to tak, zeby nie dało się tego sprawdzić. P.S. Na stronę wszedłem chyba po pół roku, więc pozdrawiam.

    Cytuj
    IP: 31.2.xx4.xx9 
  • KIBIC_gość

    15.05.2019, 10:22

    SMOLIŃSKI

    Ten pisowski NIEUDACZNIK który do tej pory nigdzie nie poradził sobie gdzie kol wiek go posłano,czy to stocznia czy ministerstwo gdzie był wyrzucany na ZBITY PYSK usiłuje zaistnieć chociaż jest już ,, politycznym trupem". Jego bzdurne opowieści jakie przedstawia w komisji do której psiaki go ,,wepchnęli|" bo nie mieli już z nim co zrobić poprzez ABSURDALNE pomysły które temu nieudacznikowi psiaki teraz zlecili. Tylko wstyd,ze taki człowiek nas reprezentuje.Myślę,ze najbliższe wybory przyniosą kres tej SZKODLIWEJ I NIEUDACZNEJ działalności tego człowieka i znajdzie się on wreszcie na śmietniku historii gdzie dawno powinien GNIĆ!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx1.xx4 
  • jujek_gość

    15.05.2019, 19:26

    Westerplatte

    Pan Smoliński już raz dostał polecenie przedstawienia zmiany ustawy(nie pamiętam jakiej chyba po złapaniu prezesa KNF), na kartce jedna strona, nie wiedział o co chodzi.Teraz pewnie to samo pan każe sługa musi.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx5 
  • gosc_gość_gość_gość

    15.05.2019, 21:47

    ale wyją

    po pierwsze i po ostatnie Polacy mają prawo do swojego polskiego muzeum 2 wojny i swojej historii.Przecież ta pani obecnie bedąca prezydent Gdanska nie reprezentuje rządu ani Polski.Westerplatte nie było w jurysdykcji wolnego miasta Gdanska wiec łapska precz.Smolinski z pis mają rację.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • Ed_gość_gość

    16.05.2019, 01:09

    Widzieliście zdjęcia lub byliście osobiście jak teren Westerplatte jest zapuszczony? To co włodarze Gdańska zrobili z tym miejscem, to zgroza. Jak Dulkiewicz ma czelność mącić gdy ktoś chce ten teren uporządkować i nadać mu należytej rangi.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx6 
  • op_gość

    16.05.2019, 09:57

    takiej jak w stadninie w Janowie??

    Cytuj
    IP: 31.61.xx5.xx2 

    ta_gość

    16.05.2019, 11:17

    Teraz tam jest jak w chlewie więc nawet poziom stadniny w Janowie będzie lepszy niż ten obecny pod zarządem proniemieckich władz Gdańska

    Cytuj
    IP: 188.146.xx1.xx5 

    op_gość

    16.05.2019, 12:11

    z dwojga złego lepiej być proniemiecki niż protępy.

    Cytuj
    IP: 31.61.xx5.xx2 
  • Tczewianin_gość_gość

    16.05.2019, 07:13

    Smoliński...

    WSTYD DLA TCZEWA, pamiętajcie przy okazji wyborów aby ten gośc nigdy więcej nie plamił honoru naszego miasta!

    Odpowiedz
    IP: 91.224.xx9.xx2 
  • Dutkiewicz_gość

    16.05.2019, 07:51

    I wiceprezydent Gdanska

    A raczej niemieckiego Lipska.Ta agentura niemiecka dawno powinna wiecznie odpokutować w polskim więzieniu za zdrade państwa polskiego.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx9 
  • Natenczas Wojski_gość_gość_gość

    16.05.2019, 11:29

    Brawo Panie Pośle.

    Nie przejmować się tczewskimi folksdojczami i bolszewikami. Tu zawsze ich było dużo bo to miasto pogranicza. Tczew i Gdańsk to polskie miasta wy wstrętni germańcy.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx4.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.