3 kwietnia ruszają strefy płatnego parkowania na terenie Tczewa

Parkomat (fot. UM Tczew)
3 kwietnia ruszają strefy płatnego parkowania na terenie Tczewa
Od poniedziałku 3 kwietnia na terenie Tczewa ruszą strefy płatnego parkowania. Płacić będziemy mogli monetami, kartą płatniczą, paypassem, paywayem, blikiem, a także za pomocą aplikacji mobilnej Flowbird. Tczewianie, którzy nie posiadają Karty Mieszkańca, powinni jak najszybciej wyposażyć się w dokument lub specjalną aplikację, która umożliwi obniżenie stawek o połowę.

Uchwały, na podstawie których wprowadzane są miejsca płatnego parkowania przyjęli radni podczas sesji w grudniu 2021 i marcu 2022 r.

- Opłatami objętych jest ok. 700 miejsc. Opłaty obowiązywać będą wyłącznie w godzinach od 8 do 17 i tylko od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Całodobowo odpłatny będzie jedynie parking przy ul. Pomorskiej (tzw. górny parking, obok Galerii Kociewskiej, ale postój przez pierwsze 20 min. będzie darmowy). - informuje Małgorzata Mykowska, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Tczewie.

Płatne parkingi znajdują się przy następujących ulicach i placach:

1. - Urząd Miejski w Tczewie, pl. Piłsudskiego 1
2. - Urząd Miejski w Tczewie, ul. 30 Stycznia 1
3. - parking przy ul. Obr. Westerplatte
4. - ul. F. Żwirki (parking przy fontannie) i przy Sakorze
5. - przy ul. Pomorskiej (u zbiegu ul. Pomorskiej i Kaszubskiej)
6. - ul. Obr. Westerplatte (przy Domu Przedsiębiorcy).

Ponadto strefa płatnego parkowania na drogach publicznych obejmuje (parkingi, zatoki postojowe , miejsca postojowe w pasach drogowych):

- ul. Ogrodowa
- ul. Łazienna
- ul. J. Dąbrowskiego
- pl. Hallera
- pl. Św. Grzegorza
- al. Zwycięstwa (od ul. Gdańskiej do ul. Niepodległości)
- ul. F. Żwirki (Manhattan)
- zatoka postojowa między Galerią Kociewską i dworcem kolejowym
- ul. Obr Westerplatte (zatoka postojowa przy Domu Przedsiębiorcy).
- ul. Dominikańska
- ul. Garncarska

- ul. Kościuszki
- ul. Lipowa
- ul. Łazienna
- ul. Okrzei
- ul. Podgórna
- ul. Podmurna
- ul. Skromna
- ul. Słowackiego
- ul. Ściegiennego
- ul. Wyszyńskiego
- ul. Wyszyńskiego CKiS.



Na wymienionych wyżej parkingach i miejscach postojowych obowiązywać będą następujące opłaty:

- za pół godziny - 1 zł
- za pierwszą godzinę - 2 zł
- za drugą godzinę - 2,40 zł
- za trzecią godzinę - 2,80 zł
- za każdą następną godzinę - 2 zł
- bilet dzienny - 14 zł.

Na pobranie biletu z parkomatu i umieszczenie go za szybą pojazdu kierowca ma 10 minut.

- Wymienione stawki będą o 50 proc. niższe dla posiadaczy Karty Mieszkańca Tczewa. Każda osoba posiadająca Kartę Mieszkańca Tczewa (od 16 roku życia) może wprowadzić do systemu jeden samochód, który będzie korzystał z ulg (należy podać numer rejestracyjny). Z ulgi na zarejestrowany w systemie pojazd będą mogli korzystać również inni kierowcy (np. członkowie rodziny). - dodaje rzeczniczka ratusza.

Jeśli ktoś nie wyrobił karty mieszkańca, warto to zrobić jak najszybciej (w najbliższych dniach będą wydłużone godziny pracy punktów obsługi - przeczytasz o tym tutaj: Punkty Karty Mieszkańca czynne dłużej ). Kartę można też założyć online (szczegóły tutaj ). Numer rejestracyjny można do karty albo w punkcie obsługi - bądź przez wspomnianą stronę lub przez aplikację Karta Mieszkańca dostępną na androida i system IOS - szczegóły jutro na naszym materiale wideo).

Z opłat zwolnione są osoby niepełnosprawne i kierujący pojazdami przewożącymi osoby niepełnosprawne - wyłącznie na miejscach wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych (wymagane jest odpowiednie oznaczenie samochodu); dodatkowo- służby miejskie i techniczne - podczas wykonywania obowiązków służbowych, pojazdy służb ratunkowych, policji i wojska oraz taksówek (do 5 min - w związku z oczekiwaniem na pasażera lub jego wysiadaniem).

Dla mieszkańców ulic: Dominikańskiej, Kościuszki, Lipowej, Okrzei, Podgórnej, Podmurnej, Skromnej, Kard. Wyszyńskiego, Garncarskiej, pl. Hallera wprowadzony zostanie abonament miesięczny w wysokości 50 zł, który będzie przysługiwał osobie powyżej 16. roku życia posiadającej Kartę Mieszkańca Tczewa (tylko jeden pojazd na osobę).

Nieodpłatne pozostaną m.in. duże parkingi na węźle transportowym - ok 350 miejsc na tzw. dolnym parkingu oraz 102 miejsca na parkingu 2-poziomowym. Nieodpłatne pozostają również duże parkingi na Bulwarze Nadwiślańskim, przy ul. Ściegiennego (nowy parking na ok. 50 miejsc) przy ul. Wąskiej, Kołłątaja oraz miejsca postojowe wzdłuż ul. Gdańskiej.

Czy zasady płatnego parkowania będzie można zmienić po wejście ich w życie? (chodzi np. o zgłaszane przez niektórych postulaty wprowadzenia abonamentów dla przedsiębiorców, czy rozszerzenia stref objętych abonamentami):

- Założenie wprowadzenia stref płatnego parkowania na Starym Mieście było takie, aby udrożnić miejsca parkingowe. Pamiętajmy, że wprowadzamy ten system po raz pierwszy. Mamy świadomość, że pewne rzeczy wynikną podczas użytkowania. Zasady zostały przyjęte nie na wieczność. Będziemy zbierać uwagi - w drodze zmiany uchwały możliwe jest dokonanie zmian w systemie. Sprawdźmy najpierw jednak, jak całość funkcjonuje w praktyce - mówi Przemysław Boleski, dyrektor Zakładu Usług Komunalnych.

Operatorem systemu jest firma Parking City Group:

- Działamy od 29 lat na rynku, co pozwala nam być liderem w tej dziedzinie. Operujemy w 80 miastach - m. in. w Toruniu, Warszawie, czy Bydgoszczy. - mówi Bartosz Smarz z firmy City Parking Group - Opłatami będą objęte 452 miejsca w pasie drogowym i 234 na parkingach. Pobór opłat ruszy 3 kwietnia, natomiast od 27 marca rozpocznie działalność nasze biuro obsługi klienta przy ulicy Obrońców Westerplatte (vis a vis poczty), gdzie będzie można m. in. zakupić abonamenty. Część znaków dotyczących płatnych stref już się pojawiła, inne się pojawią.

W jaki sposób będzie można uiszczać płatność za parkowanie?

- Parkometry nie przyjmują gotówki i nie wydają reszty - przyjmują monety od 10 groszy do 5 zł. Płatność będzie można również uiścić kartą płatniczą, paypassem, paywayem, blikiem, a także za pomocą aplikacji mobilnej Flowbird - którą wiążemy z naszą kartą płatniczą - a potem korzystamy na zasadzie płatności - start - stop - bez konieczności szukania parkometru - dodaje Bartosz Smarz.

Nieuiszczenie płatności w strefie płatnego parkowania będzie kosztowało 100 zł. Więcej na temat systemu jutro w naszym dziale Telewizja Internetowa.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (83)
dodaj komentarz

  • +2

    mieszkanka_gość_gość

    14.03.2023, 14:04

    A co z mieszkańcami Dąbrowskiego, Mickiewicza i Krótka? Czy ich również obejmie miesięczny abonament?

    Odpowiedz
    IP: 195.164.xx4.xx6 
  • -1

    Ja_gość

    14.03.2023, 19:51

    Odp

    Miłej lektury! tnij.tcz.pl/?u=4aa4a4

    Cytuj
    IP: 192.166.xx5.xx6 

    Rowerowy_johny_gość_gość

    15.03.2023, 08:36

    To do września będę ....

    .... zapixrdalał rowerem, a potem to się zobaczy jaka będzie pogoda, ale będą na szczęście darmowe autobusy.

    Cytuj
    IP: 212.160.xx2.xxx 
    -4

    MAGMA_gość_gość

    15.03.2023, 08:48

    Kartę mieszańca Czczewa będzie się przykładać do parkomatu by zczytało zniżki?

    Cytuj
    IP: 80.52.xx9.xx8 

    CPG_gość_gość

    15.03.2023, 20:52

    Po wpisaniu numery rejestracyjnego w parkomacie, który uprzednio państwo dodali wcześniej do karty mieszkańca pojawi się dodatkowa trzecia opcja ze zrabatowanym cennikiem o 50 % i to ją należy wybrać (wciskając 3). Potem kolejno określić kwotę, opłacić parkowanie i gotowe.. Drukuje się specjalny bilet z oznaczeniem >bilet mieszkańca< .

    Cytuj
    IP: 89.238.xxx.xx9 
    +3

    ja_gość

    30.03.2023, 14:13

    parkometry

    Proponuję skrzyknijmy się pozbierajmy podpisy pod interpelacją żeby nie tylko mieszkańcy Starego Miasta płacili za parking pod swoim domem, może jak każą płacic mieszkańcom innych ulic np Jedności Narodu, Niepodległości itp to może nie będzie głupich komentarzy że patola ze Starego Miasta musi płacić a Oni nie

    Cytuj
    IP: 195.164.xx4.xxx 
  • +68

    _gość

    14.03.2023, 14:13

    Smutne jest to miasto

    Nic tu nie ma, poza pustą "galerią" i parkometrami. Tczew to bezdenny łez padół, który na wszystkim chce zrobić interes, a później wychodzi na tym, jak Zabłocki na mydle.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx5.xx4 
  • +23

    Mil_gość

    14.03.2023, 14:36

    Może i masz trochę racji, jednak mieszkańcy mają na to duży wpływ. Sporo patologii, ludzi w siebie zapatrzonych, bez empatii, szacunku dla innych, nie dbających o wspólne dobro.

    Cytuj
    IP: 83.14.xx6.xx0 
    +27

    Gość_gość

    14.03.2023, 20:27

    stare miasto

    Parkometry nie uratują Tczewa,ani nie poprawią sytuacji w naszym mieście.Stare miasto wygląda jak slamsy,miałam gości z innego małego miasta,którzy byli zniesmaczeni widokiem naszej STARÓWKI!!!

    Cytuj
    IP: 185.167.xx3.xx7 
    +23

    YT_gość

    14.03.2023, 22:36

    Jak Pobłocki, a nie Zabłocki

    Dramat co ten elektryk z miasta zrobil

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx4 
    +4

    Big cyc_gość

    15.03.2023, 02:36

    Nie wierzcie elektrykom!

    W naszej chacie zawsze było ciemno Mieszkamy wszyscy przy ulicy Ciasnej Ciemnota tutaj to codzienność Za to piwo bywa czasem jasne Aż zjawił się czarodziej z bajki Co zrobił zwarcie gdzieś w centrali Był to elektryk ze Stoczni Gdańskiej I mówił byśmy mu zaufali Nie wierzę elektrykom Nie wierzę elektrykom Dozorca znowu dostał szału A dzielnicowy wyparował Wszyscy wokół wpadli w zachwyt A wódz osiedla zachorował Od dziś żarówki będą się palić Krzyczał elektryk z naszego dachu Koniec koniec rządów centrali Niech ślepi idą bawić się w piachu Nie wierzę elektrykom Nie wierzę elektrykom Od kiedy elektryk został dozorcą To lata z siekierą po całej dzielnicy Żarówki pękły lub się nie palą Jest ciemno jak było i tylko ktoś krzyczy Nie wierzę elektrykom

    Cytuj
    IP: 31.0.xx6.xx1 
    +1

    abv_gość

    31.03.2023, 18:23

    Chyba

    Chyba jak Pobłocki :D

    Cytuj
    IP: 185.167.xx4.xx0 
  • +24

    Zygmunt _gość_gość

    14.03.2023, 14:20

    Było jakieś losowanie ulic ?

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx0 
  • +15

    auto chłon_gość

    14.03.2023, 14:23

    tylko monety

    Apel do mieszkańców Tczewa . Płaćmy wszyscy monetami, i to drobnymi. To taki nasz protest i walka o wolność obywatelską.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • +26

    mój nick_gość

    14.03.2023, 15:29

    DOSC TEGO CYRKU

    ZAMIAST PŁACENIA DROBNIAKAMI PROPONUJE ROZP***IC TO GÓWNO...

    Cytuj
    IP: 188.147.xx8.xx2 
  • -36

    j23_gość

    14.03.2023, 14:38

    Każde miejscowości większa o Subków ma już parkometry i płatne parkowanie - ale oczywiście w Tczewie będzie płacz i zgrzytanie zębów. Bo tu wciąż myślenie z postkomuny - nam się przecież wszystko należy za darmo.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx4.xx4 
  • +2

    Kolega_gość

    18.03.2023, 15:15

    Faktycznie też mi wyznacznik prestiżu. Wkazdym większym mieście też jest porządny basen i są porządne wydarzenia kulturalne.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • -18

    Ona_gość

    14.03.2023, 14:53

    Bardzo dobrze....

    Osobiście popieram działania mogące wpłynąć na zmniejszenie ruchu aut w mieście lub chociażby poprawę finansów. Uważam także, iż cała ul. Dąbrowskiego powinna być objęta specjalną taksą tak, aby nikomu mie opłacili się parkować całymi dniami. Zdobycie tam miejsca w przypadku potrzeby załatwienia kilku spraw graniczy z cudem! Może właśnie poprzez portfel nauczy się ludzi rozsądku????

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx8.xxx 
  • +11

    Ada_gość

    14.03.2023, 19:11

    Ludzie przyjeżdżają do pracy na cały dzień, więc parkują auto cały dzień.Ot i zagadka całodziennego parkowania rozwiązana ;-)

    Cytuj
    IP: 31.0.xx6.xx1 
  • -13

    Miś_gość

    14.03.2023, 14:59

    Parkowanie

    Ja jestem za płatnymi miejscami do parkowania, nie wiem czy na starym mieście nie za dużo ulic jest płatnych ale naprawdę chcesz jechać coś załatwić w urzędzie, banku itp zawsze szuka się miejsca parkingowego nie są to jakieś długie poszukiwania ale te 3-5 min czasem trzeba szukać, więc wole zapłacić 1-2 zł i mieć święty spokój i na paliwie zaoszczędzam bo nie krążę w kółko. Rozumiem jednak inny punkt spojrzenia mieszkańców danych ulic. Niestety nie ma idealnego rozwiązania

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx2 
  • -12

    Podwyżka za rok_gość

    15.03.2023, 07:58

    Niskie opłaty nic nie zmienia

    Za niskie opłaty są. To niw wymusi rotacji. Przywalić trzeba jak w Gdansku

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx4 
    +2

    gość _gość

    30.03.2023, 14:05

    parkometry

    Jasne masz rację proponuję postawić parkometr przy Pańskim bloku jak ja mam płacić za parking pod moim mieszkaniem to dlaczego inni mieszkańcy nie muszą płacić postawić je wszędzie

    Cytuj
    IP: 195.164.xx4.xxx 
    +1

    Gość _gość

    02.04.2023, 16:44

    Parkometry

    A wytłumacz mi gdzie na Placu Hallera są urzędy itp tutaj nie ma nic strach wysiąść z samochodu żeby nie wleźć w gó...no nikt żadne służby tutaj nie sprzątają same lumpeksy, ewentualnie pijalnie nocne bo nie da się tego nazwać restauracja i po co ktoś chciałby tutaj przyjeżdżać chodzi chyba tylko o udupienie mieszkańców których nazywacie patola a mieszkają tutaj także normalni ludzie

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx2 
  • +16

    Banban_gość

    14.03.2023, 14:59

    Ile kosztuje

    Ile kosztuje zakup i utrzymanie parkometrow? Jak to sie ma do ceny zakupu, utrzymania itp kasownikow, biletow itp. Ile miasto zaoszczedzi a ile zaplaci?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx7.xx1 
  • +26

    a_gość

    14.03.2023, 16:36

    Jak zwykle zrobił biznes życia dla miasta zostają grosze a lwią część bierze firma ,a mieszkańcy za to zapłacą .W prywatnej firmie ta osoba już dawno wyleciałaby na zbity pysk ,ale tu 100 tyś na film ,na zegar w cieniu i wiele innych bzdur nie ze swoich pieniędzy , podwyższy się podatki i gitara ,tym powinna się zająć jakaś izba kontroli .A za kilka lat będzie jak z komunikacją zlikwidują bo koszty wyższe niż wpływy i utrzymanie tego g....

    Cytuj
    IP: 46.5.xxx.xx2 
    +17

    Ciekawa_gość

    14.03.2023, 17:09

    podatek dochodowy, grunty i władza

    Pobłocki dobrze myśli, owszem teraz koszt poniosą rzeczywiście mieszkańcy Tczewa, ale nie oszukujmy się chodzi przecież tutaj o tych mieszkańców byłych którzy uciekli na takie np Rokitki. Uciekły po prostu pieniądze z podatków, a takie pstryczki w nos jak właśnie strefy do przedsmak tego co pobłocki będzie przez najbliższe lata serwował. Co z tego, że mieszkańcy okolic Tczewa zostawiają swoje pieniądze w tczewskich siedzibach prowadzących działalności gospodarcze, jak niewiele daje to pieniędzy miastu. Druga rzecz, miasto się dusi. Spójrzcie nawet na samą strefę ekonomiczną, gdzie tam budować skoro za winklem mamy gminę? Chodzi zatem też o ziemię. Miasto czeka po prostu stagnacja. Problemem ostatnim jest także jakość władz i osób na odpowiedzialnych stanowiskach, same koneksje i swoi. Kadra zarządzająca najważniejszymi spółkami w mieście to osoby, które nie można zaliczyć do jakiejkolwiek klasy ekspertów. W radach nadzorczych sami emeryci i byli urzędnicy. Jak można na takim czym zbudować nowocześnie niedesperujące miasto dla młodych. Dlatego ówczesne władze kierują się ku młodym, którzy także raczej to widząc, bo patrzę na siebie, nie będą chcieli uczestniczyć w tych kombinacjach.

    Cytuj
    IP: 192.166.xx5.xx6 
    +1

    gość_gość

    30.03.2023, 13:50

    syf na Starym Mieście

    Zgadzam się w pełni wyrzucanie pieniędzy w błoto nie tylko na parkometry to specjalność władzy szkoda tylko że władza nie widzi jak Stare Miasto jest zasyfiałe. Cała ta rewitalizacja to kompletna bzdura. Wszystko co było zrobione za ogromne pieniądze dzisiaj niszczeje, albo jest zdewastowane.

    Cytuj
    IP: 195.164.xx4.xxx 
  • +29

    Mario Tcz._gość_gość

    14.03.2023, 15:56

    Kartę Mieszkańca Tczewa?

    Kartę Mieszkańca Tczewa?-nie mam i mieć nie będę,choć jestem rodzonym Tczewianinem.Te karty ,to synonim dyskryminacji i prowadzą do podziałów.Co do meritum sprawy,kiedyś starówka,"żyła",a dzisiaj tam psy d**a---mi szczekają,raz,może dwa razy w roku z sentymentu się tam przejadę,bo tak nie ma po co.Jak na dodatek będę miał jeszcze szukać parkomatu i płacić za to,że sobie na lody do kawiarni wejdę,to tyle mnie tam zobaczą co w Aldi po założeniu haraczownika.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx7 
  • -17

    Gosc_gość

    14.03.2023, 19:37

    Partometry

    Tylko narzekanie, zawsze będzie można przyjechać bezpłatną komunikacją. Tej propozycji jednak nikt nie krytykuje.

    Cytuj
    IP: 178.252.xxx.xx2 
    -2

    Kajak_gość

    14.03.2023, 21:01

    Karta

    Karta mieszkańca Tczewa jest synonimem dyskryminacji - ale się uśmiałem, walcz z systemem he he

    Cytuj
    IP: 37.47.xx1.xx1 
  • -8

    Marco_gość

    14.03.2023, 16:22

    Ciekawe czy będzie można płacić w aplikacji IPKO, ktoś się orientuje?

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx1.xx8 
  • +26

    Ciekawa_gość

    14.03.2023, 16:50

    proszę o odpowiedź

    Czy urzędnicy też będą płacić za parkingi, czy mają za friko?

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx5.xx6 
  • +25

    a_gość

    14.03.2023, 18:09

    Znając życie to załatwią abonament potem wystawią fakturę na urząd bo to przecież władza i setki przyd**asów im się należy bo do pracy jadą i Pan Pani czyli my mieszkańcy za to zapłacimy.

    Cytuj
    IP: 46.5.xxx.xx2 
    +8

    Radny_gość

    14.03.2023, 18:14

    Radni będą płacić..

    ....ale w szona dieta radnego o 200 złotych.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx0.xx0 
    +8

    Radny_gość

    14.03.2023, 18:16

    poprawka.

    będzie powiększona dieta o 200 zł.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx0.xx0 

    observeur_gość

    16.03.2023, 02:45

    No przeciez napisali. Patrz akapit zaczynajacy sie od "...Z opłat zwolnione są osoby niepełnosprawne..."

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx2 
  • +10

    gość_gość

    14.03.2023, 16:58

    lokale użytkowe

    Oczywiście program będzie doskonalony i poprawiany. Czy jednak naprawdę jest aż tak trudno dostrzec już przy jego początku, że na na ulicach z płatnym parkowaniem są również lokale użytkowe, z reguły czynne właśnie w godzinach, w których obowiązuje odpłatność. i nie ma obowiązku, aby ich właścicielami byli mieszkańcy Tczewa. Chciałabym założyć, że mieszkańcy tych "wyróżnionych" ulic, przynajmniej w części czasu płatnego pracują i swoje samochody przemieszczają. Ale może zdaniem włodarzy miejskich będą jeździć bezpłatnie autobusami, pozostawiając na cały dzień samochody w płatnej strefie? albo w ogóle nie pracują? i wtedy nadal nie będzie gdzie postawić samochodu. Zgadzam się, że niedługo nie będzie "przyjezdnemu" potrzebny parking za więcej niż 1-2 godziny, a może nawet pół, biorąc pod uwagę ilość zamkniętych lokali na starym mieście, które sobie dziś w ramach spaceru obejrzałam. Płacąc podatek od nieruchomości użytkowej we wcale nie symbolicznej kwocie, bo ponad 2000 zł chciałabym jako właściciel nieruchomości przynajmniej móc przy niej mieć szansę postawić samochód nieodpłatnie w godzinach świadczenia usług, które przecież także mają być czynnikiem "ożywiającym" stare miasto. Ale właściciele lokali użytkowych nie są równi mieszkańcom, którzy przecież nawet nie muszą być właścicielami lokalu, wystarczy że tu mieszkają.

    Odpowiedz
    IP: 83.15.xx1.xx4 
  • +14

    marta_gość

    14.03.2023, 17:12

    ulica Gdańska

    co z ulicą Gdańską?? pan radny już tam nie mieszka można postawić parkometry? czy jeszcze nie ?

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx3.xxx 
  • Zyga_gość

    14.03.2023, 17:26

    Auta elektryczne

    Czy miasto nie wspiera elektromobilności ? W wielu miastach " elektryki" nie płacą za parkowanie.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx3 
  • -11

    Tom_gość_gość_gość

    14.03.2023, 18:15

    Niezesrajcie się biedaki. 2 zł za godzine, przynajmniej może zniknie część wraków wiecznie stojących na starówce w tych samych miejscach.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx8.xx1 
  • +19

    ja_gość

    14.03.2023, 19:46

    odp

    Ok. Nikt tu nie chce nikogo wykorzystywać. czy oszukać. Proszę tylko pomyśleć o osobach które jeżdżą codziennie do pracy. Nie każdy też jest tczewa i nie każdy też ma super dojazd komunikacją miejską . I miałyby płacić za 8 godzin codziennie. A pani by tak płaciła z swej pensji ? Mało to wydatków jest? To jaki jest tutaj sens, kiedy miasto nie zabezpieczyło żadnych miejsc nawet gdzieś w pobocznych ulicach. Sztuką nie jest wprowadzenie nakazu płacenia, sztuką jest wyważenie interesów każdej ze stron.

    Cytuj
    IP: 192.166.xx5.xx6 
    +8

    ja_gość

    15.03.2023, 09:44

    głupoty gadasz "bogaczu"

    Jestes normalny- normalna? tu nie chodzi o 2 zl , gdzie parkujesz swoj samochod jak siedzisz w domu?ja przed wlasnym domem. Policz sobie ile tych 2 zlotowek musze zaplacic . Parkinki platne przed blokami tez niech zrobia. To ze mam prawko i samochod a ktos nie ma to ja mam teraz placic za niego aby jezdil za friko autobusem. Mnie nikt nie chce sponsorawac paliwa. Nie widze problemu abym placil jak jade do sklepu czy cos zalatwic ,ale jak jade na noc do pracy i samochod stoi przed domem to czemu mam za to placic .

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx8 
    -8

    Jo jo_gość

    15.03.2023, 13:47

    Hhh

    Narzekają bo na piwko nie będzie ????

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xx6 
  • +19

    Łupaszko_gość_gość

    14.03.2023, 18:38

    "a 'la long"

    pobłocki to jest gwóźdź (ostatni) do twojej politycznej trumny-jesteś skończony ....

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx9.xx0 
  • +16

    Xyz_gość

    14.03.2023, 19:05

    Miasto zarabia na bezpłatny transport miejski? Nie jesteśmy miastem turystycznym więc w większości mieszkańcy będą za to płacić. A przecież płacimy już podatki? Więc ile jeszcze będziemy płacić za utrzymanie miasta????

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx1.xx8 
  • +18

    Grzegorz_gość

    14.03.2023, 19:21

    Ile na tym zarobi ta firma a ile my podatnicy (miasto)?juz była pewna firma od obsługi rowerów .No i amba ,cisza niema nic tylko tabliczki.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx3 
  • -4

    kierowca_gość

    14.03.2023, 19:27

    Czy będzie można płacić przez aplikację Mobilet?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx0 
  • +25

    g_gość

    14.03.2023, 19:29

    :-)

    Mam pytanie do pana Bartosz odnośnie : "Parkometry nie przyjmują gotówki i nie wydają reszty- przyjmują monety od 10 groszy do 5 zł" Czy te monety to nie gotówka, bo nie rozumiem... :-)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0 
  • +22

    Mos_gość

    14.03.2023, 21:32

    Parking

    Niech zrobią jeszcze parkometry przy wszystkich blokach w Tczewie Ciekawe czy ludzie by byli zadowoleni niech wszyscy płacą a nie wybrane ulice w Tczewie A przy następnych wyborach frekfencja będzie bardzo wysoka a na inną ekipę

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xx7 
  • +6

    Xxx_gość

    15.03.2023, 06:08

    @@@@

    I tak zagłosujecie na Pobłockiego! Hahaaaaa....

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx0.xx6 
  • +8

    Yeti_gość_gość

    15.03.2023, 07:01

    "Tylko narzekanie, zawsze będzie można przyjechać bezpłatną komunikacją. Tej propozycji jednak nikt nie krytykuje."

    Jaki autobus jedzie na stare miasto? Np na plac Hallera?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx0 
  • Ho ho_gość

    15.03.2023, 08:50

    17 jeździ

    Cytuj
    IP: 109.197.xx0.xx9 
  • -7

    HERRAA _gość

    15.03.2023, 07:59

    Parkingi

    Nareszcie tylko ta cena jest za mala powinna byc jak wszedzie godz. Za darmo a reszta jak w innych parkometrach i miasto zarobi i bedzie gdzie postawic auto..

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx6 
  • +17

    ml_gość_gość

    15.03.2023, 09:09

    patrzcie Sambor ma gratis parkowanie na miejskim parkingu, a mieszkańcy starego miasta będą płacić żeby parkować z zakupami pod domem. Obyście pamiętali o tym przy wyborach, jak nie to marny Wasz los...

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • +14

    Mos_gość

    15.03.2023, 09:54

    Parking

    Jak ze wszystkich ulic płatnych starego miasta postawią samochody nad Wisłą To Sambor ciekawe czy znajdzie miejsce

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xx7 
  • +5

    Mieszkaniec_gość

    15.03.2023, 09:35

    Numer rejestracyjny

    Pan Prezydent wypowiedział się, że do karty mieszkańca trzeba dodać nr rejestracyjny samochodu i parkometr będzie rozpoznawał na podstawie nr czy jestem mieszkańcem czy nie, a jeżeli pojadę innym samochodem to co już nie jestem mieszkańcem. Czyli ta zniżka jest dla mieszkańców czy nie, bo nie rozumiem.

    Odpowiedz
    IP: 83.18.xx8.xx2 
  • DżonyBrawo_gość_gość

    19.03.2023, 10:01

    Wow

    To ty burżuj jesteś jak cię stać na dwa samochody a burżuje musza płacić

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx9 
  • +6

    ja_gość

    15.03.2023, 09:51

    "Jestes normalny- normalna? tu nie chodzi o 2 zl , gdzie parkujesz swoj samochod jak siedzisz w domu?ja przed wlasnym domem. Policz sobie ile tych 2 zlotowek musze zaplacic . Parkinki platne przed blokami tez niech zrobia. To ze mam prawko i samochod a ktos nie ma to ja mam teraz placic za niego aby jezdil za friko autobusem. Mnie nikt nie chce sponsorawac paliwa. Nie widze problemu abym placil jak jade do sklepu czy cos zalatwic ,ale jak jade na noc do pracy i samochod stoi przed domem to czemu mam za to placic ."

    chodzi o to ze jak pracuje w nocy to w dzien samochod stoi przed domem

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx8 
  • -2

    Jan _gość_gość_gość_gość_gość__gość

    15.03.2023, 11:49

    x

    Płatne strefy to nie chodzi o zysk dla UM ale o rozładowanie korków na niektórych miejscach parkingowych Samochodów jest za dużo kiedys miasto było projektowane jak przypadał 1 samochód na blok a i teraz też nie jest dużo lepiej deweloperzy upychają budynki jak tylko można W Tczewie 1 samochód przypada na 2 osoby ,TO CZEGO OCZEKUJECIE

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx2 
  • Bobo_gość

    15.03.2023, 15:00

    Czy ktoś może podać link do strony

    Czy ktoś może podać link do strony, gdzie można wpisać numer rejestracyjny? Skąd pobrać i jak się nazywa aplikacja do wprowadzenia numeru? Najważniejszych informacji brak :(

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx8 
  • +8

    postumencior_gość

    15.03.2023, 15:33

    Tczew to nie kurort

    Tczew to nie kurort ani miasto do którego lgną turyści żeby poprzez miejsca parkingowe wymusić rotację parkujących aut. To ewidentnie rżnięcie nas tczewiaków na kasę i utrudnianie życia kierowcom. Efekt będzie taki że zmotoryzowani z okolicznych miejscowości będą wybierać miasta bardziej przyjazne kierowcom. Irytuje mnie kiedy urzędnik za pieniądze podatnika wprowadza dla niego utrudnienia. Pieniądze w budżecie miasta są naszymi pieniędzmi i to w pierwszej kolejności miasto powinno dbać o mieszkańców. Budując miejsca parkingowe. Od postawienia parkometrów nie przybędzie miejsc parkingowych.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx4.xx1 
  • +4

    observeur_gość

    16.03.2023, 02:36

    Obserwując ceny w tczewskich kauf-lidlo-dronkach, tudzież w sklepach pseudobudowlanych typu muszkieto-psb oraz ułomność (bądź ignorancję kupujacych jak i ich tłumnosc) trudno nie odniesc wrażenia, ze w wiosce Tczew mieszkają ludzie sr.jący kasą, którym z czystego lenistwa nie chce się zademonstrowac tzw. nieposłuszeństwa obywatelskiego i zaprzestac kupowac czegokolwiek w cenach lichwy (oraz wsadzic 4 litery w auto, pojechac do Gdansk i to samo kupic za max 3/4 ceny włacznie z ceną paliwa, które sie wyda na tam i spowrotem). Wioskę Tczew stac na parkingi płatne, bo mieszkancy mają w nosie własne pieniadze. Wyjątkowo popieram kamandę Brodatego, złupcie to towarzystwo do cna (moze wtedy wreszcie cos z Wami zrobia , żebyscie zabrali sie do promowania tej wiochy, a nie tylko nas łupili).

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx2 
    +6

    Anty Klaus_gość

    17.03.2023, 17:05

    Brawo. Choć ktoś kto rozumie to skur....stwo. Ten eko debilizm doprowadzi ludzi do nędzy i zabierze im wszystko,samochody,domy. Szkoda,że tak mało osób to rozumie.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx9 
    +2

    gosc_gość

    04.04.2023, 09:10

    parkometry

    Zgadzam się w 100 % od wczoraj wszystkie płatne parkingi świeca pustkami a mieszkańcy walczą o pozostałe miejsca parkingowe. Nie wystarczyło zrobić kilka miejsc płatnych dla tych niby turystów i klientów skad wytrzaśnie bo do tego miasta nikt nie chce przyjeżdżać. Mieszkańcy Placu Hallera udupieni totalnie ani jednego wolnego od opłat miejsca. Ale prezydent i jego świta rączki podnosili aby mieszkańcom to zgotować.

    Cytuj
    IP: 195.164.xx4.xxx 
  • +3

    Greg _gość_gość

    15.03.2023, 18:13

    Brawo

    Ile będzie oplata dla pedalarzy za zostawienie roweru bez łańcucha?

    Odpowiedz
    IP: 92.17.xx7.xx1 
  • -1

    DżonyBrawo_gość_gość

    19.03.2023, 09:45

    lol

    milion pięcet sto dziewiecset

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx9 
  • +3

    Onet AGH _gość_gość

    15.03.2023, 18:24

    Powinna jeszcze być objęta płatnym parko

    Dodać ulice Akacjowa Brzozowa Jaworowa i Jarzebinowa

    Odpowiedz
    IP: 92.17.xx7.xx1 
  • +1

    gość_gość

    14.04.2023, 08:09

    gość

    Człowieku chyba przynależysz do tej spółki i szukasz kasy co? Jeżeli Ci mało to weź się za łopatę i do roboty a ludziom dajcie żyć

    Cytuj
    IP: 83.23.xx5.xx4 
  • +1

    Adi_gość

    15.03.2023, 18:29

    A czy oby na każdym parkingu nie powinno być przynajmniej dwóch miejsc dla niepełnosprawnych bo wszędzie widzę ale parking przy fontannie brak

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx8.xx0 
  • -5

    Zzz_gość

    15.03.2023, 23:42

    Wszystkie parkingi powinny być płatne. Dla mieszkańców bloków abonament. W Skandynawii tak jest i nikt nie narzeka

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx0.xx2 
  • ha,ha,ha_gość

    14.04.2023, 08:05

    ple,ple

    To leć do skandynawi !!!

    Cytuj
    IP: 83.23.xx5.xx4 
  • -5

    DżonyBrawo_gość

    19.03.2023, 09:15

    Hahaha

    Hahahaha płaćta i płaczta powinni dowalić po 200 zł za dzień postoju żeby te szroty poznikały z miasta niech żyje czyste powietrze mi to lotto nie mam samochodu i mam spokój !

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx9 
  • +5

    Andrzej Ulenski _gość

    29.03.2023, 14:40

    Wymiociny

    Podpisałem, się z imienia i nazwiska nie wstydzę się tego co myślę. Do zobaczenia, przy wyborach,,, a h, a, te darmowe autobusy to se wsadzić w d,,, e.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx8 
  • +5

    Gość _gość

    30.03.2023, 21:32

    Ciekawe

    Ciekawe czy nasz ukochany Włodarz i jego cała świta też będą płacić.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xxx.xx6 
  • +4

    Pan Pytanko_gość

    31.03.2023, 18:27

    Pytanko

    A urzędnicy też będą płacić?

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx0 
  • +2

    Gość _gość

    01.04.2023, 00:27

    "Proponuję skrzyknijmy się pozbierajmy podpisy pod interpelacją żeby nie tylko mieszkańcy Starego Miasta płacili za parking pod swoim domem, może jak każą płacic mieszkańcom innych ulic np Jedności Narodu, Niepodległości itp to może nie będzie głupich komentarzy że patola ze Starego Miasta musi płacić a Oni nie"

    Jestem za! Na pierwszy ogień proponuję jeszcze ul. Gdańską, całe Czyżykowo, os. Bajkowe i całe Suchostrzygi. Może wtedy ludzie przejrzą na oczy

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx3.xx6 
  • +3

    gość _gość_gość

    03.04.2023, 10:05

    parkometry

    Tak tak my mieszkańcy musimy coś z tym zrobić aby radni z których większość ma garaże i podwórka za nas pond pięćdziesiąt tysięcy mieszkańców nie decydowała. Idą wybory trzeba ich wywalić i wybrać innych

    Cytuj
    IP: 195.164.xx4.xxx 
  • +3

    Zdesperowany !!!!!!!!!_gość_go_gość

    01.04.2023, 09:58

    Czyste złodziejstwo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx8.xx6 
  • +2

    Loko_gość

    02.04.2023, 22:50

    Aplikacj spp tczew

    Nie ma takiej aplikacji cioty

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx0 
  • +5

    Gość _gość

    03.04.2023, 19:38

    Parkometry

    No i mamy pierwsze pokłosie większość płatnych parkingów puste a auta upychają gdzie popadnie i na resztkach niepłatnych parkingów o które wojują wściekli mieszkańcy brawo prezydent i banda radnych bezradnych

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx2 
  • mammamia_gość

    03.04.2023, 20:18

    karta mieszkańca

    Jak przypisać nr samochodu do karty mieszkańca?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx5 
  • Czewiak _gość_gość_gość

    06.04.2023, 13:29

    Że co?

    Parkometry nie przyjmują gotówki i nie wydają reszty - przyjmują monety od 10 groszy do 5 zł. To w końcu jak? Przyjmuje czy nie? Monety to nie gotówka?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx6 
  • +1

    jestem w szoku_gość

    13.04.2023, 15:54

    co oni z nami robią

    Jestem osobą niepełnosprawną , na Manhatanie wjechałam na miejsce dla niepełnosprawnych, zrobiłam zakupy i ok. Wyjeżdżając przypomniało mi się, że nie kupiłam leku, który muszę zażyć,więc podjechałam bliżej apteki kupiłam lek i wsiadłam do auta /trwało to może 3 minuty/ jadę a tu za wycieraczką jest papierek. Zatrzymałam się i co widzę /jest mandat 100 zł/. Nie wiem co za sępy tak pilnują i żerują, żeby tylko im starczyło na wypasione pensje. Nadmieniam, że jestem osobą starszą i nie przyszło mi do głowy, że jest już płatne parkowanie. Pojechałam złożyć odwołanie ale pani powiedziała, że to nie możliwe, trzeba zapłacić. Uważam, że ktoś robi sobie niezły biznes na tych parkingach i nie patrzy na czyjąś krzywdę byle tylko dla siebie. Jeżeli tak ma wyglądać życie w Polsce to dziękuję bardzo. Ciekawa jestem co jeszcze wymyślicie, żeby ściągać z przeciętnego Polaka kasę? Parkingi płatne uważam za wielką porażkę i jeszcze większy wstyd dla rządzących naszymi miastami.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx5.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.