Będzie bezpieczniej na jednym z najczęściej użytkowanych przez miłośników dwóch kółek przejeździe rowerowym? Niedawno na skrzyżowaniu ulic Saperskiej i Wojska Polskiego wdrożono nowe rozwiązania. Sprawdzą się?
To miejsce jest jednym z tych na mapie Tczewa, gdzie najczęściej dochodzi do kryzysowych sytuacji na linii rowerzyści - zmotoryzowani. Czasem kończy się na ostrym hamowaniu, innym razem rowerzyści nie mają takiego szczęścia i lądują na masce auta. Niedawno w ramach Zespołu ds. Polityki Rowerowej opracowano kilka rozwiązań dla skrzyżowania ul. Saperska i ul. Wojska Polskiego.
- W ramach poprawy bezpieczeństwa po naszych uwagach zostały wykonane działania: przycięcie żywopłotu blokującego widoczność, wycięcie zieleni pod znakiem informacyjnym blokującej widoczność, montaż poziomego oznakowania ostrzegawczego - strukturalnego (poprzeczne pasy wykonane w technologii malowania grubowarstwowego, zgrupowane po 1, 2 i 3 szt.) na drodze rowerowej po obu stronach wyjazdu z ul. Saperskiej w ul. Wojska Polskiego, montaż oznakowania termoplastycznego dla wjeżdżających i wyjeżdżających samochodów z ul. Saperskiej (barwny symbol wg wzoru znaku A-24 oraz przesunięcie linii warunkowego zatrzymania P-13 bliżej ul. Wojska Polskiego tak by wydłużyć strefę zatrzymania samochodu, aby nie blokował przejazdu rowerowego. Będziemy weryfikować czy wprowadzone rozwiązania przyniosły pożądany efekt. - czytamy na fanpagu Tczew - Miasto dla Rowerów.
Jakie są Wasze opinie na ten temat? Jest bezpieczniej?
To miejsce jest jednym z tych na mapie Tczewa, gdzie najczęściej dochodzi do kryzysowych sytuacji na linii rowerzyści - zmotoryzowani. Czasem kończy się na ostrym hamowaniu, innym razem rowerzyści nie mają takiego szczęścia i lądują na masce auta. Niedawno w ramach Zespołu ds. Polityki Rowerowej opracowano kilka rozwiązań dla skrzyżowania ul. Saperska i ul. Wojska Polskiego.
- W ramach poprawy bezpieczeństwa po naszych uwagach zostały wykonane działania: przycięcie żywopłotu blokującego widoczność, wycięcie zieleni pod znakiem informacyjnym blokującej widoczność, montaż poziomego oznakowania ostrzegawczego - strukturalnego (poprzeczne pasy wykonane w technologii malowania grubowarstwowego, zgrupowane po 1, 2 i 3 szt.) na drodze rowerowej po obu stronach wyjazdu z ul. Saperskiej w ul. Wojska Polskiego, montaż oznakowania termoplastycznego dla wjeżdżających i wyjeżdżających samochodów z ul. Saperskiej (barwny symbol wg wzoru znaku A-24 oraz przesunięcie linii warunkowego zatrzymania P-13 bliżej ul. Wojska Polskiego tak by wydłużyć strefę zatrzymania samochodu, aby nie blokował przejazdu rowerowego. Będziemy weryfikować czy wprowadzone rozwiązania przyniosły pożądany efekt. - czytamy na fanpagu Tczew - Miasto dla Rowerów.
Jakie są Wasze opinie na ten temat? Jest bezpieczniej?
Komentarze (39)
dodaj komentarz
Bor_gość
04.11.2019, 11:06
Nie wystarczy
Jedynym słusznym rozwiązaniem jest przeniesienie przejścia dla pieszych i rowerów poniżej ulicy Saperskiej, przed wzniesienie i ustawienie barierek przy chodniku, aby ludzie nie przechodzili wyżej. Tam nie ma dobrej widoczności i znaki na jezdni tego nie zmienią.
WILLY_gość_gość_gość
04.11.2019, 11:47
żadne znaki nie pomogą....
jeśli kierujący nie włączą k***...a myślenia ;)
rowerzysta_gość
04.11.2019, 11:58
Tego co zaprojektował tam ścieżkę rowerową powinni zamknąć na długie lata za narażanie ludzi na śmierć ,tak to jest jak się papiery w chipsach znajduje ,wystarczyło w innym miejscu zaprojektować i nie byłoby problemu.Ale to Tczew musi dojść do tragedii wtedy coś się zmieni.
observeur
04.11.2019, 11:36
Widzę, że pomysłodawcy to specjalisci bez wyobraźni. Rozdzielili droge na dwa samodzielne pasy, dołozyli linię warunkowego zatrzymania się - to spowoduje, ze jeden zatrzymany samochód bedzie drugiemu na sąsiednim pasie przysłaniał widok co sie dzieje na chodniku z prawej strony. Jakie beda tego efekty? A takie, ze wyjezdzający zza przysłaniającego bedzie rozpedzonych rowerzystów łapał na zderzak (o o wyprzedzaniu pojazdu oczekujacego przed zebra nie wspomnę). To rozdzielenie pasów sprawia, ze człowiek zaczyna sie zastanawiac co ma w głowie ten, ktory "poprawia" drogi na niby lepsze. Gorszego pomysłu nie mozna bylo wcielic? Na przykład jak to ktoś wyzej napisał w komentarzach, przeniesc sciezkę kilka metrów w doł w stronę Saperskiej (dałoby to 2 duze plusy dla wszystkich: po pierwsze wydłuzyłoby miejsce dla pojazdów uciekających z krzyzówki na Saperską, po drugie co chyba jeszcze wazniejsze: pędzący rowerzysta musiałby istotnie zwolnic by pokonac przejazd).
QQ13_gość
05.11.2019, 10:35
do observeur
Mam kilka uwag do Twojej wypowiedzi. Po pierwsze, to tam nikt nie rozdzielił ostatnio pasów jezdni, są one tam w tej postaci od ostatniego remontu, czyli kilka lat. Po drugie, piszesz, że nie wspomnisz o wyprzedzaniu/omijaniu przed przejściem a zdanie wcześniej właśnie o tym piszesz, jakby to był zupełnie normalny manewr. Jeśli samochód na jednym z pasów stoi, to ten na sąsiednim pasie też MUSI STAĆ i nie może się przed niego wysunąć nawet o centymetr. Linia warunkowego zatrzymania też tu nic nie zmienia. Prosta i podstawowa zasada: nie widzisz - nie jedziesz! W reszcie, po trzecie, przejeżdżam tamtędy codziennie samochodem w obie strony i nie zauważyłem tam dotąd jakiegokolwiek problemu. Zdziwienie? Jak? Wystarczy umieć jeździć i robić to z rozumem. Rozumiem, że najwięcej problemów i kontrowersji wzbudza wyjazd z Saperskiej na W. P., ale nie rozumiem dlaczego? Wiem, że będąc dokładnie w miejscu, z którego zostało wykonane zdjęcie powyżej, nie widać rowerzystów z prawej strony. Tylko, że będąc już na wysokości przejścia wszystko doskonale widać a ty masz tam jechać 20 - 15km/h a nie zap... 50 km/h i hebel w podłogę! Przecież w 90% przypadków i tak za chwilę musisz się zatrzymać. Przypominam również, że właśnie w tym miejscu i sytuacji, prawo nakłada obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, więc przy zachowaniu wszystkich tych warunków, w czym jest problem? Według mnie problemu ZERO, i wszystko jest jak najbardziej w porządku. Nie trzeba tam wprowadzać żadnych zmian w ruchu, czy oznakowaniu. Wystarczy stosować się do przepisów i zdrowego rozsądku i nie potrzeba żadnych projektantów i nakładów finansowych. Powtarzam, że każdy, który ma problem z tym i skrzyżowaniem Kociewskiej i Żwirki, powinien natychmiast zaprzestać kierowania pojazdami mechanicznymi po drogach publicznych, bo właśnie ON powoduje tu największe zagrożenie. Więc przestańcie już pisać bzdury o kolejnej przebudowie, zmianie oznakowania, czy znakach STOP dla rowerzystów. To wszystko ciągnie za sobą koszty a stosowanie do przepisów i myślenie nie kosztuje nic (no, myślenie czasem boli). A nie następne hasła w tonie: nie umiem jeździć - zmieńcie dla mnie przepisy, drogę i znaki! Na koniec dodam jeszcze na marginesie, że przeniesienie przejazdu (jak niektórzy sugerują) w dół, bliżej ronda, byłoby raczej niewykonalne. Zwróćcie uwagę na garaże po prawej, dołóżcie tam pas drogi rowerowej i postawcie w sytuacji właściciela garażu, to zrozumiecie.
kierowca_gość
04.11.2019, 11:38
A wystarczyłoby postawić dla rowerzystów (na ścieżce) znak "ustąp pierwszeństwa" lub "stop", żeby nie wjeżdżali znikąd (zza przeszkody) pod samochody na przejazd przez ulicę, tylko powoli - żeby kierowcy mogli ich zauważyć. Czy kosztem bezpieczeństwa rowerzyści zawsze muszą mieć pierwszeństwo przejazdu?
X+_gość_gość
04.11.2019, 14:16
IDĄC TWOIM TOKIEM MYŚLENIA ZAPROPONUJ ŻEBY NA CHODNIKACH PRZED PRZEJŚCIAMI DLA PIESZYCH POUSTAWIAĆ ZNAKI STOP ALBO ROGATKI OBSŁUGIWANE PRZEZ DÓŻNIKA
Grzegorz _gość_gość
04.11.2019, 18:21
wy gnoje w tych waszych samochodach to największe skur....,polaczki to zwykle gowno i to samo się tyczy tych polaczkow na rowerach ten żałosny naród to same egoistyczne gnoje a tczewskie to wogole
kierowca_gość
04.11.2019, 21:11
W którym momencie napisałem, że na każdym przejeździe? Chodzi o ten konkretny przejazd, ewentualnie inne, na których jest ograniczona widoczność. Chodzi o bezpieczeństwo, bo jak widać rowerzyści nie dbają o nie sami chociażby zwalniając, żeby dać się zauważyć kierowcom. O jeżdżących nocą bez świateł już nie wspomnę. Czytajmy ze zrozumieniem :)
TCZEWIAK_gość
04.11.2019, 11:48
Zmiana przepisów
Zmiana przepisów, która została wprowadzona, że rowerzyści mają pierwszeństwo skutkuje zagrożeniem dla rowerzystów i kierowców. Rowerzyści nie są skupieni, często spotyka się rowerzyste rozmawiającego przez telefon lub w słuchawkach na uszach. Powinno to być egzekwowane jak w przypadku kierowców. W opisanym miejscu sam miałem sytuację, że starsza Pani wyjechała mi pod koła i gdyby nie szybka reakcja różnie to mogłoby się skończyć. Dlatego warto tez posatwić sobie pytanie, czy osoby powyżej pewnego wieku nie powinny przechodzić badań by móc prowadzić rowery?
gosciu_gość
04.11.2019, 12:39
Przestańcie powielać nieprawdę. Rowerzyści nie mają zawsze pierwszeństwa - zapamiętajcie to w końcu!
Gosc_gość
04.11.2019, 12:02
Można też zamontować progi zwalniające dla rowerzystów , aby niewjezdzali z pełną prędkością na przejście.
QQ13_gość
06.11.2019, 15:29
Wtedy by na przejście z pełną prędkością wlatywali.
ORPżożeł_gość
04.11.2019, 12:26
Jedyny poprawny odcinek pasa ścieżki rowerowej znajduje się na wiadukcie ul. 1 go maja Wszystkie inne ścieżki są kolizyjne i niebezpieczne z resztą jak widać Ktoś nie pomyślał ale pieniądze jak zwykle wziął a ludzie będą ginąć Zobaczycie
AdAm_gość_gość
04.11.2019, 12:28
Progi zwalniające dla rowerzystów
Bezpieczniej to się zrobi w tym konkretnym miejscu gdy zamontowane zostaną progi zwalniające dla rowerzystów
QQ13_gość
06.11.2019, 09:07
Chyba nigdy nie jeździłeś rowerem.
Progi zwalniające dla rowerzysty. Ty czytasz, co piszesz? Dla dobrego rowerzysty poprzecznie umieszczony krawężnik nie jest przeszkodą - po prostu się na niego wskakuje bez zwalniania. Próg zwalniający? Hmm. Idealna rampa do wykonania efektownej (na pewno bezpiecznej...) hopki. A żeby zrobić to lepiej i bardziej, to najlepiej się rozpędzić. Jeszcze jakieś genialne pomysły?
rowerem_gość
04.11.2019, 12:41
święte krowy
a czy ktoś przypadkiem pomyślał, żeby na ścieżce rowerowej postawić znaki w stylu : uważaj samochód, zwolnij, zachowaj ostrożność, włącz myślenie itp. cały czas robicie wszystko, żeby tylko ostrzec kierowców przed rowerzystami. podobna sytuacja jest przy netto, drogą na dworzec - jeszcze nie spotkałem się z sytuacją, żeby ktoś zwolnił przejeżdżając przez przejazd, a jadąc od dworca nie widać ich, bo zasłania ogrodzenie cmentarza. jeżeli ktoś uważa, że ma wszędzie pierwszeństwo i nie upewnia się, czy faktycznie może bezpiecznie przejechać, to na cmentarz też macie pierwszeństwo.
Kamil_gość
04.11.2019, 13:04
Zrobić progi zwalniające i barierkę. Niech rowerzyści zsiadają z roweru i przeprowadzają przez jezdnię.
mar_gość
04.11.2019, 16:39
A może tobie postawić barierkę żebyś musiał przepchać auto? Bo tam rowerzysta ma pierwszeństwo...
Obywatel RP_gość_gość
04.11.2019, 13:20
Jaki debil zamontowal spowalniacze przy ul. Tczewskiej na Rokitkach przy domu byłego sołtysa,zamiast 100m bliżej, przy przejściu dla pieszych przy placu zabaw.
Hmmm_gość
04.11.2019, 14:06
...
Wystarczy zmienić bieg ścieżki rowerowej i zrobić ją poniżej przejścia dla pieszych :) inaczej zawsze tam będzie niebezpiecznie.
Gość _gość
04.11.2019, 16:30
Masakra
Ten przejazd to jakaś masakra ten co to wymyślił chyba upadł na głowę wyjeżdżając autem nie raz rowerzysta nie patrząc i jadąc z duża prędkością ledwo wyhamował , niestety rowerzyści myślą że są jak święte krowy każdy musi urwać a na tym przejeździe już całkiem, dziwne że jeszcze autobus nikogo nie trzaska bo jak autobus ma wyjechać jak rowerzysta jedzie ten przejazd powinien być usunięty a ten na dole przy radzie jest bezpieczniejszy
mar_gość
04.11.2019, 16:37
Bezpieczniej będzie, kiedy kierowcy skręcający w stronę Shella przyjmą wreszcie do wiadomości że ta ścieżka rowerowa jest usytuowana wzdłuż drogi z pierwszeństwem przejazdu, a co za tym idzie wyjeżdżający z ulicy Jedności Narodu powinni ustąpić pierwszeństwa rowerzystom. Niestety większość kierowców widocznie tę lekcję na kursie na prawko przespała...
tak_gość_gość_gość_gość
04.11.2019, 17:13
nie wytlumaczysz im. oni sie czują królami dróg i mają w dupie wszystkich innych uczestnikow ruchu drogowego co zresztą widać po komentarzach
tak_gość_gość_gość_gość
04.11.2019, 17:15
zreszta telefon w reku i muzyka na full to standardzik a wtedy nie widzą nadjeżdzających rowerzystów
Błąd_gość
04.11.2019, 21:08
Cały czas się skupiamy na kierowcach aut, zrobić coś żeby spowolnić przejazd przez ścieżki rowerowe, jak już hulajnogi elektryczny jeżdżą po 30km na godzinę, rowery też wycisną 45km. Tak małych punktów nie idzie zauważyć. No i następna sprawa nie wiem kto projektuje te ścieżki ale powinien dostać nagrodę za brak wyobraźni. Może to pomysł pana Grzegorza z urzędu.
E_gość
05.11.2019, 07:31
Ja moim cisne 78 na godz
Ja_gość
04.11.2019, 21:43
Dlaczego ta ściezka nie jest poprowadzona po drugiej stronie wp kolo dawnych koszar? Pedalarze jezdza bez swiatel i odblaskow!!!!
tak_gość_gość_gość_gość
05.11.2019, 13:05
tez masz pedały pod stopami także też pedalarz jestes :D
Kierowca _gość_gość
05.11.2019, 03:59
Nie potraficie się dogadać to jest jedno rozwiązanie.. zamontować sygnalizację świetlną. Ale w sumie jak tak pomyślę to i to może nie zadziałać, jak sygnalizatory na czatkowskiej. Parę dni temu ponad godzinę opóźnienia autobus złapał bo jeden z drugim na czerwonym wjechali i zablokowali ruch...
Kierowca _gość
05.11.2019, 07:53
Rowery
To skrzyżowanie jest bardzo niebezpieczne. Rowerzyści jeżdżą z taką prędkością i oni stwarzają zagrożenie. Nie zorientuje się czy mogą przejechać czy nie tylko jeszcze przyspiesza przed przejściem. Strasznie Ci rowerzyści jeżdżą. Zero upewnienia się nic jak święte kr.... Jeżdżą. A później kogo wina tego co kieruje samochodem. A ile razy jest tak że się ich nie widzi, ruszasz a oni już na pasach są. Masakra z tymi rowerami!!
kierowca_roweru_gość
05.11.2019, 09:55
Jako rowerzysta i kierowca w jednym uważam, że fakt przynania pierwszeństwa rowerzystom na takich przejazdach to totalna bzdura. Rower to nie pieszy i nie zatrzyma się na odcinku 0,5 metra. Po za tym ścieżki w Tczewie są w wielu miejscach tak źle poprowadzone, że czasami mimo szczerych chęci nie jestem na 100% pewny, że ktoś mi zaraz nie wyjedzie przed maską. Opisana w artykule ścieżka to tyko jeden z przykładów. Pamiętajcie jeszcze o jednym, w przypadku kolizji: auto > rower ;)
kierowca - pieszy - rowerzysta_gość
05.11.2019, 11:07
.
nie było ścieżki rowerowej - nie było problemu, w 4 klasie sp zdawało się na kartę rowerową i można było jeździć ulicą - o ścieżkach nie było mowy! proponuję zamiast ścieżek zrobić pas zieleni a zamiast pieprzyć o niewygodnych i niebezpiecznych przejazdach i o tym kto widzi, kto nie widzi i jak widzi to co, czy uważa czy nie, czy rowerzysta ma pierwszeństwo przejazdu czy nie - won na ulicę, a tam przepisy są jednoznaczne
Jo_gość
05.11.2019, 11:36
Jeśli rowerzysta ma pierwszeństwo to znaczy że je ma bezwzględnie i na odwrót jeśli w szkole uczyli że litera A to litera A A nie B wystarczy to zrozumieć no ale kierowcy tego nie rozumieją i dla tego to jeżdżące gamonie bez zrozumienia więc co można od nich wymagać .
m_gość
05.11.2019, 18:31
skoro ty masz taki tok myślenia że masz pierwszeństwo i możesz sobie wjechać na ulice bo jesteś na ścieżce to powodzenia życzę. czy wy nie rozumiecie że nikt do rowerzystów nic nie ma tylko są miejsca w których was nie widać stąd zdenerwowanie kierowców bo powinniście też uważać
QQ13_gość
06.11.2019, 09:12
racja, m
To, że ktoś ma pierwszeństwo, nie zwalnia z zachowania czujności i stosowania zasady ograniczonego zaufania. Podstawowa zasada to: co z tego, że miałeś pierwszeństwo, skoro nie żyjesz? Polecam o tym pamiętać.
Błąd_gość
05.11.2019, 12:54
"Ja moim cisne 78 na godz"
Chyba promem kosmicznym. Hahaha..
kierowcy święte krowy_gość
05.11.2019, 14:28
I bardzo dobrze. Rowerzyści powinni mieć pierwszeństwo bo marzną w zimę i gdy deszcz pada a ci sobie grzeją dupke w ciepłym. Darmozjady kierowcy musza czekac hehe
m_gość
05.11.2019, 18:16
"wy gnoje w tych waszych samochodach to największe skur....,polaczki to zwykle gowno i to samo się tyczy tych polaczkow na rowerach ten żałosny naród to same egoistyczne gnoje a tczewskie to wogole"
ty normalny chyba nie jesteś polecam wizytę u specjalisty i to takiego od ciężkich przypadkow