W niedzielę, 31 marca, rowery MEVO będą niedostępne dla użytkowników. Operator dzięki zapewnieniu dodatkowych przyłączy do ładowania baterii odbuduje w tym czasie bufor naładowanych zapasowych baterii niezbędnych do funkcjonowania systemu przy rekordowej w Polsce frekwencji wypożyczania rowerów elektrycznych. Wykupione abonamenty będą przedłużone o dwa dni.
Operator systemu w związku z wyjątkowo dużą liczbą wypożyczeń rowerów dwukrotnie zwiększył moce przerobowe zarówno pod względem liczby załóg wymieniających baterie, jak i stacji ładowania. Na tym etapie niezbędne jest jednak naładowanie wszystkich baterii i odbudowanie buforu w postaci zapasowych naładowanych baterii, które będą sukcesywnie wymieniane po wznowieniu działania systemu.
Głównym problemem na pierwszym etapie wdrażania systemu były niedobory energii w bazach ładujących. Biorąc pod uwagę niespotykany dotąd tak wysoki wskaźnik wypożyczeń szybko okazało się, że punkt ładowania w Gdańsku jest niewystarczający. W piątek uruchomiony został dodatkowy punkt ładowania w Gdyni. Niestety, podczas ładowania wszystkich baterii naraz, w obydwu bazach w nocy z piątku na sobotę nastąpiły przeciążenia sieci, co na kilka godzin przerwało ładowanie. "Trudności z dostarczeniem mocy to podstawowy problem w rozwoju polskiej elektromobilności, niestety natknęliśmy się na niego w praktyce" - mówi rzecznik Nextbike Polska Marek Pogorzelski.
Problemem nie było dostarczanie i wymienianie baterii, ale ich ładowanie. W sobotę, 30 marca uruchomiono nowy punkt ładowania w Ergo Arenie na granicy Gdańska i Sopotu. Posiada on bardzo wydajne i dostępne przyłącza energii elektrycznej. Dzięki stacjom ładowania w Ergo Arenie i na stadionie w Gdańsku operator będzie w stanie ładować ponad tysiąc baterii dziennie. To dwa razy więcej niż do tej pory.
System będzie nieaktywny przez całą dobę, w niedzielę, 31 marca. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć przez aplikację. Ważność wszystkich wykupionych abonamentów zostanie w związku z tym przedłużona o 2 dni.
Rower Metropolitalny wystartował 26 marca i od pierwszych godzin cieszy się niezwykłą popularnością. 100% rowerów posiada wspomaganie elektryczne. Do północy z piątku na sobotę rowery wypożyczono ponad 38 tysięcy razy, średnio prawie 11 tysięcy razy na dobę. Oznacza to, że każdy rower był wypożyczany średnio niemal 9 razy na dobę - znacznie więcej, niż pierwotnie zakładano.
Operator systemu w związku z wyjątkowo dużą liczbą wypożyczeń rowerów dwukrotnie zwiększył moce przerobowe zarówno pod względem liczby załóg wymieniających baterie, jak i stacji ładowania. Na tym etapie niezbędne jest jednak naładowanie wszystkich baterii i odbudowanie buforu w postaci zapasowych naładowanych baterii, które będą sukcesywnie wymieniane po wznowieniu działania systemu.
Głównym problemem na pierwszym etapie wdrażania systemu były niedobory energii w bazach ładujących. Biorąc pod uwagę niespotykany dotąd tak wysoki wskaźnik wypożyczeń szybko okazało się, że punkt ładowania w Gdańsku jest niewystarczający. W piątek uruchomiony został dodatkowy punkt ładowania w Gdyni. Niestety, podczas ładowania wszystkich baterii naraz, w obydwu bazach w nocy z piątku na sobotę nastąpiły przeciążenia sieci, co na kilka godzin przerwało ładowanie. "Trudności z dostarczeniem mocy to podstawowy problem w rozwoju polskiej elektromobilności, niestety natknęliśmy się na niego w praktyce" - mówi rzecznik Nextbike Polska Marek Pogorzelski.
Problemem nie było dostarczanie i wymienianie baterii, ale ich ładowanie. W sobotę, 30 marca uruchomiono nowy punkt ładowania w Ergo Arenie na granicy Gdańska i Sopotu. Posiada on bardzo wydajne i dostępne przyłącza energii elektrycznej. Dzięki stacjom ładowania w Ergo Arenie i na stadionie w Gdańsku operator będzie w stanie ładować ponad tysiąc baterii dziennie. To dwa razy więcej niż do tej pory.
System będzie nieaktywny przez całą dobę, w niedzielę, 31 marca. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć przez aplikację. Ważność wszystkich wykupionych abonamentów zostanie w związku z tym przedłużona o 2 dni.
Rower Metropolitalny wystartował 26 marca i od pierwszych godzin cieszy się niezwykłą popularnością. 100% rowerów posiada wspomaganie elektryczne. Do północy z piątku na sobotę rowery wypożyczono ponad 38 tysięcy razy, średnio prawie 11 tysięcy razy na dobę. Oznacza to, że każdy rower był wypożyczany średnio niemal 9 razy na dobę - znacznie więcej, niż pierwotnie zakładano.
Komentarze (14) dodaj komentarz
8888888_gość
31.03.2019, 09:47
czemu nie daje rady operator? przeciez docelowo w listopadzie mialo to ruszyc z wieksza iloscia rowerow??? co to za amatorszczyzna, jak ja sie nie przygotuje do lekcji dostaje 1, a oni od listopada udaja ze maja nowy zeszyt :( ogolnje fajnie ze takie cos powstalo ale nie za takie kokosy jeszcze na jakims przekrecie
Odpowiedzciekawski_gość
31.03.2019, 12:43
Zaraz , zaraz.....
Przecież PRIMA APRILIS to jest jutro. Gdyby częśc rowerów była na normalny napęd ( nożny ) to nie byłoby takiego przestoju. Trzeba więcej myślec , to przecież nie boli.
Odpowiedzebvp_gość
31.03.2019, 13:16
Gdyby...
Gdyby babcia wąsy miała, to by dziadkiem była.
CytujBizbesman_gość
31.03.2019, 13:29
Ee tam, miliardy z przetargu przelane to kto by się rzejmowal produktem lub klientem
CytujNick_gość
31.03.2019, 13:41
A co z Mevo ?
Jak przyjdą pory deszczowe, śnieg i nie będą pod wiatami na stojankach ?
OdpowiedzAlex_gość
31.03.2019, 14:09
Kibel z tym MEVO, na stacji przy dworcu PKP rowery dostępne są tylko rano jak przyjadą nimi jadący do pracy pociągiem. Potem gdy wrócą z pracy zabierają je ze sobą na dzielnice. Co z tego, że kupię abonament jak roweru jak na lekarstwo? Lepiej kupić jakiegoś grata i się niezależnie wozić. Tyle w temacie.
OdpowiedzGośc_gość_gość_gość
31.03.2019, 14:31
Mieszane uczucia !!
A może by dać zarobić lokalnym podmiotom które stworzą miejscową wypożyczalnię rowerów ! Komu potrzebne rowery na napęd z tak ubogą pojemnością akumulatora i pewnie sporym kosztem utrzymania tej bazy przez publiczny budżet !!!!
Odpowiedzpiechór_gość
31.03.2019, 19:14
Aby rządzić trzeba mieć rozum i mądrość . Kolejna porażka obecnej władzy. uhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
OdpowiedzMix_gość
31.03.2019, 21:27
R.I.P MEVO droga gówniana zabawka za kasę podatnika. Niech pedalarze sami sobie kupują rowerki a nie jakieś Mevo z naszych podatków.
Odpowiedzobserveur_gość
31.03.2019, 21:38
Nic się nie stało. Pociagi pełne wegla ze Sląska juz jadą do Energobloku. Wszyscy sa przejęci problemami braku energii, gdy chodzi o udowodnienie tezy, że elektryczne jest ekologiczniejsze niż te zasilane paliwami płynnymi. A jesliby i tak zabrakło to jak to robiono za Gierka zrobimy III stopien zasilania kraju, by rowery rano czekaly juz naładowane na wąskodupca przepakowanego eko-ideałami.
OdpowiedzMania_gość
31.03.2019, 23:22
Szkoda, że nie można wypożyczyć jak bateria przestaje działać. Mi osobiście nie przeszkadzałby brak wspomagania. Wykupiłam abonament, chciałam do pracy dojeżdżać, ale jeszcze mi się nie udało. Za mało rowerów...
Odpowiedzmoni_gość
01.04.2019, 09:07
Oj, kochana, nie ty jedna masz taki problem. Naiwnie wierzyłam, że też będę mogła do pracy dojeżdżać... A tu nie ma czym, bo ok. 7:30 (przynajmniej wg aplikacji) prawie wszystkie rowery są koło dworca. Abonament wykupiony bez sensu, bo nie ma na czym go wykorzystywać.
CytujVivianna_gość
01.04.2019, 10:09
hmm
"Gdyby babcia wąsy miała, to by dziadkiem była."
OdpowiedzA gdyby żaba żyto żarła, to by srała mąką:)
Grazyna_gość_gość
01.04.2019, 10:58
tnij.tcz.pl/?u=6a7809
Odpowiedz