Z powodu infekcji ransomware stanęła produkcja w jednej z dużych firm?

Komputer
Z powodu infekcji ransomware stanęła produkcja w jednej z dużych firm?
Hakerzy mieli zaatakować jedną z dużych firm produkcyjnych w powiecie tczewskim. Z powodu ataku w piątek miała stanąć cała produkcja.

O zdarzeniu zostaliśmy poinformowali przez jednego z naszych czytelników. W piątek w jednej z dużych firm miała stanąć cała produkcja. Z sygnału naszego informatora wynika, że prawdopodobnie miało dojść do zainfekowania komputerów - a hakerzy mają żądać opłaty w bitcoinach za przywrócenie dostępu do danych. Próbowaliśmy potwierdzić informację u źródeł - jednak nikt nie odbiera telefonów, ani nie odpisuje na maile. Sprawa nie została też zgłoszona do tczewskiej policji.

Ataki hakerskie i ściąganie haraczu za odszyfrowanie danych są coraz częstsze - ich ilość podwoiła się w porównaniu z latami ubiegłymi. Są to tzw. ataki ransomware, czyli wymuszania okupu w zamian za możliwość odszyfrowania danych. Aby tak się stało, firmy muszą zapłacić okup w kryptowalucie. Ofiarami stają się w firmy z całego świata - w poprzednich latach z powodu ataku na systemy informatyczne np. Deutsche Bahn odwołały część połączeń.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (39)
dodaj komentarz

  • Ann_gość_gość

    21.02.2020, 17:04

    Tytuł nieadekwatny do treści newsa..

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx2 
  • Jojo_gość

    21.02.2020, 17:56

    Wirus embola

    Wirus z Chin,więc komponentów brak.A nie żadna infekcja. A Co nie mają informatyków ,porażka.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx1.xx7 
  • Dovista_gość_gość

    21.02.2020, 19:28

    chodzi o Doviste a nie Flexa (w Doviscie wszyscy za dzisiejszy dzien tj piątek) wypisalismy urlopy..a moze to swiadomy ruch? roboty nie ma..ludzi zwalniają...a co jesli hakerzy przejma nasze dane z Dovisty?? Pesele konta bankowe itp? kto za to beknie ?

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx0 

    stop-srejt_gość_gość

    22.02.2020, 11:58

    Najwiekszy eksporter na świecie stoi

    Niewykluczone, że już zaczynają się sypać łańcuchy dostaw. Świetny artykuł na stronie bogaty.men tnij.tcz.pl/?u=b23843

    Cytuj
    IP: 84.38.xx4.xx1 
  • fcs_gość

    21.02.2020, 18:36

    Taka informacja jest delikatna bo może wywołać panikę wśród kontrahentów i spowodować jeszcze większe straty. Z drugiej strony jeśli przez naruszenie tych systemów informatycznych dojdzie do naruszenia systemów innej firmy, to ta może ją za to obciążyć i tutaj też żartów nie ma.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xxx 
  • Dovista_gość

    21.02.2020, 19:23

    Dovista (pracowawca pierwszego wyboru :P )

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx7.xx0 
  • dyrhftg_gość

    21.02.2020, 20:04

    Ej spójrz cebula ci z onuc wychodzi.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx6 
  • fcs_gość

    21.02.2020, 19:36

    "chodzi o Doviste a nie Flexa (w Doviscie wszyscy za dzisiejszy dzien tj piątek) wypisalismy urlopy..a moze to swiadomy ruch? roboty nie ma..ludzi zwalniają...a co jesli hakerzy przejma nasze dane z Dovisty?? Pesele konta bankowe itp? kto za to beknie ?"

    Zawsze najpierw ponosi odpowiedzialność właściciel. Ale ransomeware to zupełnie inny problem. Nie kradnie się danych ale sprawia, że nie da się z nich korzystać.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xxx 
  • Gość _gość

    21.02.2020, 19:38

    Dovista

    Nocna zmiana odwołana ????

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx0.xx1 
  • Majster_gość

    21.02.2020, 20:28

    Nie

    DO ROBOTY NIEROBY

    Cytuj
    IP: 94.254.xx0.xx8 
  • Gość _gość_gość

    21.02.2020, 21:06

    Dovista

    Jednak nocka odwołana jest

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx0.xx1 
  • fcs_gość

    21.02.2020, 22:19

    Myślę, że w najlepszym wypadku zajmie od kilku dni do tygodnia lub w najgorszym wypadku kilka tygodni.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xxx 
  • T1_gość

    21.02.2020, 22:25

    Obóz pracy

    Firma nie ma pieniędzy dla pracowników a swoje kieszenie napycha złotem to ma w końcu za swoje ,kar musi być ????

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx4.xx3 
  • Gosc_gość

    21.02.2020, 23:30

    Wolne

    Dla mnie dziwne że ludzie wypisali urlopy gdzie to nie jest z ich winy, najlepsze że znam.wielu pracowników z tej firmy i wszyscy wszędzie są mądrzy gadają na firmę itp a jak są w pracy to robią wszystko co firma powie.urlop jest dla pracownika, za taką sytuację firma powinna zapłacić z swojego budżetu lecz obracając największego kontrahenta ( brexit) stracili 75% swojego dochodu.czemu ludzie nie zbuntują się w firmie i postawią swoją sytuację wprost a nie przez członków związków zawodowych którzy co innego gadają ludziom a co innego za ich plecami.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx0.xx0 
  • fcs_gość_gość

    21.02.2020, 23:49

    Nie bez powodu Dovista ma opinię jaką ma wśród pracowników. Po co tyle reklamy tutaj? Przemiał. To nie ważne, rzecz dzieje się teraz w technologi informacyjnej, a chłopaki nic nie zawinili. Produkcja jest jej częścią... wszystko jest jej częścią - wypłaty, przelewy, zwolnienia, urlopy, części do wyprodukowania, zamówienia klientów... wszystko. Bo my po prostu odpalamy komputer i jest - to jest nasz świat, nic poza tym. Nie zastanawiamy się dlaczego jest prąd i skąd jest internet bo by nas głowa rozbolała. Tam ludzie nie wiedzą po co w ogóle informatyk jest potrzbny w firmie. Siedzi przed komputerem i nic nie robi. To są dwa abstrakcyjne światy i żeby je zrozumieć trzeba się mocno wysilić. Naprawde k**** mocno.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xxx 

    observeur_gość

    22.02.2020, 08:55

    Wystarczy puscic anonimowego szczura do PIP-u.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx3.xx3 

    Urlop_gość

    22.02.2020, 09:22

    Prawo

    Pracodawca ma prawo wysłać na urlop pracownika. Takie prawo edukuj się to będziesz wiedział. A jak się nie podoba to zmieniasz prace. Każdy o tym wie a szczególnie jak już masz jakieś doświadczenie życiowe to wiesz że nie ma co się wściekać o dzień wolny i zmieniać przez to swoje życie:)

    Cytuj
    IP: 31.0.xx0.xx6 

    Mhm_gość

    22.02.2020, 09:48

    Urlop dla pracownika

    Nie do końca masz rację... NIESTETY pracodawca ma prawo zaradzić 10cioma dniami twojego urlopu... Przykre, ale prawdziwe

    Cytuj
    IP: 5.173.xx8.xx5 

    stop-srejt_gość_gość

    22.02.2020, 11:53

    Coroczny urlop wypoczynkowy

    Te 10 dni to chodzi o coroczny urlop wypoczynkowy, który jest generalnie ustalany w planie urlopowym w firmie. W żadnym innym wypadku pracodawca NIE MA PRAWA dysponować urlopem pracownika! Dovista ma tu swoich szpicli?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx4.xx1 
  • Dovista_gość_gość

    22.02.2020, 12:08

    A to czasem nie jest zabieg kontrolowany ?? Firma pada (zwolnienia ludzi co miesiac po 10 z jednej hali a hal jest 8 - by nie było zwolnienia grupowego). Firma pada przez Brexit (polowa zleceń na Anglię a po Brexicie takie cło, że się nie będzie opłacało). Posstój np tygodniowy to bardzo dobra wymówka dla Duńczyków ?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx1 
  • Pracownik_gość

    22.02.2020, 12:56

    Tak to Dovista.To ta firma co nie płaci za pracujące soboty.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx4 
  • Krol_gość_gość_gość_gość_gość__gość

    22.02.2020, 13:28

    Dovista przeniesie się na Ukrainę i zobaczymy co wtedy będziecie pisać o nie zaplaconych sobotach:)

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx3 
  • Pracownik_gość

    22.02.2020, 14:48

    Płakać może będzie Swarożyn,bo na miejscu mają.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xx4 

    Firma Krzak_gość

    22.02.2020, 16:42

    Zarobki

    Po czym płakać. 2200 na rękę już z premiami (bo już nie ma nadgodzin a ci co walili po 50 nadg może i zarobili ale zero życia). Robota nie e na miejscu ludzie fałszywi brygadziści szkoda gadać...Socjal?? Na wakacje 200zl na święta 200 zł i paczka za 75zl w ch..można se wsadzic

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx1 
  • Po 3 latah pracy_gość

    22.02.2020, 16:44

    "Po czym płakać. 2200 na rękę już z premiami (bo już nie ma nadgodzin a ci co walili po 50 nadg może i zarobili ale zero życia). Robota nie e na miejscu ludzie fałszywi brygadziści szkoda gadać...Socjal?? Na wakacje 200zl na święta 200 zł i paczka za 75zl w ch..można se wsadzic"

    PO 3 LATACH PRACY ZAPOMNIAŁEM NAPISAĆ

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx1 
  • Płace dovista_gość

    22.02.2020, 16:57

    Za 2200 na rękę już z premiami to ch z taką robota..socjal?? 200 na święta i 200 na wakacje...to jałmużna..śmiech na sali..

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx1 
  • Anka_gość

    22.02.2020, 18:05

    Do tego wszystkiego trzeba dodac mobbing, zastraszanie ludzi, ciagla inwigilacja, kamery, czas aby prokuratura sie przyjrzala temu co sie dzieje w doviscie

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx5.xx2 
  • Byly_pracownik _gość

    22.02.2020, 18:38

    Dobrze, że już nie pracuję w tej fabryce małp.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx5.xx5 
  • Dovista_gość

    22.02.2020, 20:18

    Firma która zatrudniała alkoholików po podstawówce po kryminale a później każdy beczał że trzeba robić z po...mi. bójki na pewnej hali były już 3 w tamtym roku..patologia i dno...kierownik hali drzwi co rok inny he owiec co pół roku inny bo nikt nie ogarniał tego cyrku..pracodawca 1 wyboru to jakiś ustawiony zart

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx1 
  • Były Pracownik_gość

    22.02.2020, 20:12

    W dovista nigdy prawdy nie usłyszy, a ciągle mało i źle brak premi, darmowe soboty za wolne musiałeś prosić ja w roku 2018 miałem 56 dni urlopu to nie jest normalne, a jak człowiek chciał się zwolnić dogadał się że za porozumieniem stron A oni w ostatniej chwili taki tekst tylko porzucenie pracy szkoda mi tylko ludzi naprawdę spotkałem mnóstwo wspaniałych ludzi A o firmie nic nie mogę pozytywnego powiedzieć

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx5.xx2 
  • Dziki_gość

    23.02.2020, 11:48

    Coś tu jest nie tak

    Co interesuje konia że wóz się przewraca?? Skoro oni mają problem to jakim cudem się pytam pracownicy mają wypisywać urlopy?? Dobrowolnie to rozumiem Ale wątpię by była tam dobrowolność. PIP pobudka robote tam macie!!!

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx2.xx1 
  • Krystyna gosć_gość_gość_gość

    23.02.2020, 20:37

    "Firma która zatrudniała alkoholików po podstawówce po kryminale a później każdy beczał że trzeba robić z po...mi. bójki na pewnej hali były już 3 w tamtym roku..patologia i dno...kierownik hali drzwi co rok inny he owiec co pół roku inny bo nikt nie ogarniał tego cyrku..pracodawca 1 wyboru to jakiś ustawiony zart"

    Jak masz takie wyższe wykształcenie to co tam robisz ?! Papier masz że np maturę zaliczyłes magistra? Jestes taki wykształcony że z ludźmi tak jak ich nazwales po podstawówce i alkoholicy Tobą kieruja bo jesteś większa niemota jak ci ludzie

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx3 
  • 25 lat licencjat_gość

    25.02.2020, 00:36

    Mam 25 lat i licencjat i niedawno urodziło mi sie 2 dziecko..fakt , żle dobrałem - marketing i zarządzanie..ale to na chwilę poradzę sobie..spokojnie..to taki test życia...reasumując MY Polacy byśmy się utopili w łyżce wody...firma..pod względem atmosfery dno..przedtem był Flex (małe zarobki ale poszanowanie człowieka). Czasem mi wstyd, że jestem Polakiem..Ojciec, który pracuje w Szwecji ..i mu opowiadam czasem co jest tu..myśli,że kłamię ..

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx0 
  • Ziomal_gość

    24.02.2020, 00:41

    A jak powstawała Dovista to kazdy sie tak podniecał ta firma ile to tam mozna zarobic jak tam jest fajnie :) a teraz co ???? :D

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx7 
  • asdads_gość

    24.02.2020, 08:22

    STOP HEJT

    Ludzie jak tam tak źle to po co tam pracujecie ? Pozwalniajcie się to to bagno samo upadnie. Mało jest roboty do wyboru ?

    Odpowiedz
    IP: 91.212.xx2.xx0 
  • Anty cebulakom_gość

    24.02.2020, 16:21

    Dobranoc

    Jak tak źle to zawsze można wypierd****ć. Wszyscy tu widzę tacy ważni, super wyedukowani i znają prawo pracy i inne kruczki prawne, wszystkie sekrety firmy. Marnujcie się ludzie w takim razie, aplikujcie na prezesów, otwierajcie firmy albo po prostu idźcie do innej roboty skoro AŻ tak tam źle. A wszędzie dobrze gdzie nas nie ma ;)

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx8.xx2 
  • Popieram_gość

    24.02.2020, 19:05

    Nic dodac, nic ujac. Dlaczego ludzie potrafia tylko narzekac? Nikt was nie zmusza do pracy w tej firmie. Sami decydujecie o swoim zyciu. A za wlasne niepowodzenia winicie wszystkich wokol zamist siebie.

    Cytuj
    IP: 188.147.xx2.xx4 

    kadry_gość

    25.02.2020, 00:37

    kadry proszę nie pisać

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx0 
  • mój majster_gość

    25.02.2020, 01:06

    "Firma która zatrudniała alkoholików po podstawówce po kryminale a później każdy beczał że trzeba robić z po...mi. bójki na pewnej hali były już 3 w tamtym roku..patologia i dno...kierownik hali drzwi co rok inny he owiec co pół roku inny bo nikt nie ogarniał tego cyrku..pracodawca 1 wyboru to jakiś ustawiony zart"

    - mój majster jest po gimnajzum, po poprawczaku..i na łapach ma tatuaże JP...poziom firmy ??? Wisior R. znany z męczenia ludzi..JAKIEŚ PYTANIA JESZCZE ??? !!!! (hala drzwi ..bydło i patologia).

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx7.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.