COVID-19. Pierwsze przypadki w szkołach i nauka zdalna

Koronawirus, COVID
COVID-19. Pierwsze przypadki w szkołach i nauka zdalna
Zaledwie od kilkunastu dni dzieci chodzą do szkoły, a są już pierwsze placówki, które częściowo przeszły na zdalny tryb nauczania. Chodzi o szkołę podstawową nr 2.

Pandemia nie odpuszcza, chociaż liczba nowych przypadków COVID-19 jest na razie niska. Są już jednak pierwsze zachorowania w szkołach. W szkole podstawowej nr 2 koronawirusa stwierdzono u 4 nauczycieli i pracownika administracyjnego.

- W związku z tym około 160 uczniów odbywa obecnie naukę w trybie zdalnym - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Tczewie.

Pozostałe szkoły pracują bez zakłóceń. Dodajmy, że jeśli chodzi o uczniów, to w naszym mieście w grupie wiekowej 12-19 lat zaszczepionych zostało 2040 osób.

Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Koronawirus
Nowy koronawirus SARS-CoV-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19. Choroba najczęściej objawia się gorączką, kaszlem, brakiem smaku i/lub węchu, dusznościami, bólami mięśni, zmęczeniem. Wirus przenosi się drogą kropelkową. Ciężki przebieg choroby obserwuje się u ok. 15-20% osób. Do zgonów dochodzi u 2/3% osób chorych. Najbardziej narażone na rozwinięcie ciężkiej postaci choroby i zgon są osoby starsze, pacjenci onkologiczni, z obniżoną odpornością, którym towarzyszą inne choroby.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (50)
dodaj komentarz

  • To ja_gość_gość_gość

    14.09.2021, 11:49

    Czy nauka zdalna jest

    powiązana z 10 dniowym (?) aresztem nakładanym przez sanepid jak to było na wiosnę? Np pracownik pewnej placówki miał covid a dzieciak nie mógł przez 10 wyjść z domu.

    Odpowiedz
    IP: 195.60.xx6.xx0 
  • GG_gość

    14.09.2021, 11:57

    Tak. Syn chodzi właśnie do 2 i w związku z tym, że miał konta z jednym z nauczycieli miał nałożoną 10 dniową kwarantannę.

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx2 

    Gosc_gość

    14.09.2021, 11:58

    Tak, jest??

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx3 
  • Psychole _gość

    14.09.2021, 12:22

    Tak dajcie sie pozamykać w domach i zastraszyć tak trzeba zobaczycie już niedługo co to znaczy opresja państwa wspomnicie moje słowa, będziecie trząść sie w domach ze strachu zobaczycie co rząd ma już przygotowane dla was wojska na ulicach w dużych miastach będą będzie gorzej niż rok temu, szkoły miały być na 5 minut i tak jest wszystkie zamkną przygotowywują się do czegoś grubego zobaczycie

    Odpowiedz
    IP: 89.8.xx6.xx1 
  • mmm_gość

    14.09.2021, 12:30

    ale Ty masz fantazje :)

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx6 

    wróżbita maciej_gość

    14.09.2021, 16:25

    ON NIE MA FANTAZJI, ON MA RACJE...IDĄ CIĘŻKIE CZASY, WSPOMNISZ ZA JAKIS CZAS TEGO DURNIA KTÓREGO WYSMIAŁES W NECIE, KTÓRY JAKIMS DZIWNYM TRAFEM MIAŁ RACJE...

    Cytuj
    IP: 178.183.xx4.xx5 
  • gość_gość

    14.09.2021, 12:24

    koronawirus

    To jest nieodpowiedzialne , nauczyciele i pracownicy administracyjni nie szczepieni a dzieci muszą przejść na zdalne nauczanie.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx5.xx6 
  • EkO_gość

    14.09.2021, 12:33

    A może ktoś właśnie z poczucia odpowiedzialności się nie szczepi? Mój lekarz powiedział mi jasno. Nawet zaszczepiony możesz zachorować i nikt nie da ci 100% pewności, że przejdziesz to łagodniej niż osoba niezaszczepiona. A jeśli chodzi o troskę o innych to szczepienie nie powoduje, że nikogo nie zarazisz.

    Cytuj
    IP: 82.160.xx7.xx5 

    trakin_gość

    14.09.2021, 14:31

    x

    a może ojcowie tych dzieci by to załatwili po męsku

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx7 

    do EkO_gość

    15.09.2021, 09:34

    mi wystarczy, że szczepienie zwalnia mnie z kwarantanny.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • EkO_gość

    14.09.2021, 12:29

    Nauka zdalna to krzywda dla dzieciaków. Czego oni nauczą się w domu? Dajcie spokój. Jak w poprzednich latach ktoś miał grypę to też odwoływano zajęcia stacjonarne? Nie.

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx7.xx5 
  • d_gość

    14.09.2021, 16:29

    d

    w szkole tez sie niczego nie ucza, pozdro

    Cytuj
    IP: 185.167.xx4.xx9 

    do EkO_gość_gość

    15.09.2021, 09:41

    W okresie pandemii hiszpanki (to przecież grypa) też nie zamykano szkół (z małymi wyjątkami) i zmarło min. 50 mln. Obecne wirusy grypy nie są już takie groźne, natomiast statystyki zgonów z COVIDu biją na łeb i szyje staty zgonów na grypę. Wystarczy wejść na stronę GIS lub PZH i sobie porównać. Twierdzenie, że COVID jest jak grypa jest niepoważne.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • on_gość_gość

    14.09.2021, 12:54

    no

    Proponuje za nie dopelnienie obowiakuw, olus policjantoo sorki milicjantow ktorzy potrafia palowc Kobiety

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • ghhj_gość

    14.09.2021, 13:02

    Wystarczy dać 60 - 70 procent pensji za nauczanie zdalne i szybko zniknie zarażenie covidem wśród nauczycieli...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • Anja_gość

    14.09.2021, 16:11

    Dokładnie :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx0 
  • Fryc_gość_gość

    14.09.2021, 13:52

    Covid na urlopie był całe lato teraz wrócił

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx1.xx7 
  • zocha123_gość

    14.09.2021, 13:56

    zdalne i uczniowie

    Należy pomyśleć , ile uczniów przynosi różne infekcje z domów rodzinnych , i ile rodzin zataja posiadanie w domu osoby chorej z covid , bo jak się wyda , to znów dziecko będzie w domu. Może pracownicy szkoły zarazili się od uczniów i ich rodzin , w wydawaniu opinii należy myśleć refleksyjnie , a nie pochopnie i bezmyślnie wydawać wyroki i zarządzać kasą nauczycieli. Dużo rodzin chciałoby , żeby była możliwość zostawienia dziecka w szkole o 6 rano , a odebrania o 22 i wtedy byłoby super. A szkoła jest od nauczania , w wychowaniu ma wspierać rodzinę, a nie za rodziców wychowywać. Drodzy rodzice nie ukrywajcie , że dziecko jest przeziębione i pozostawcie je w domu . Tak niewiele się od was wymaga , a tak wielki to stanowi problem.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx6.xx2 
  • Eli_gość_gość

    14.09.2021, 14:29

    Przeciez wiadomo ,że to z nami było wcześniej dużo i zostanie na zawsze,a teraz to świat bardziej choruje na panikę!!!i jest to wykorzystane do sterowania społeczeństwem,,,nie zostawać w domu tylko żyć z tym normalnie ,a umierać ludzie zawsze umierali i nigdy nie przestaną ,i zawsze ktos słabszy odejdzie szybciej,to przykra bardzo kolej zeczy ale nie mamy i nie będziemy mieli na to wpływu ..dobrze że ludzie chcą żyć normalnie,kiedyś dzieci chodziły do szkoły z katarem i kaszlem i to lbyło normalne i tak powstaje odpornosc stadna u ludzi...ludzie nie mają dawać się zastraszać zamykać co to za życie ile dzieci popełniło samobójstwo tym roku z powodu pandemii i nie tylko dzieci...żyjmy normalnie i buntujemy się przeciw temu matrixowi

    Cytuj
    IP: 46.113.xx7.xx0 

    Ania_gość

    14.09.2021, 16:12

    Obecnie prawie wszystkie dzieci są chore. W każdej szkole, nawet prywatnej. Jedne już przechowały, inne chorują bo dzieci niedoleczone wracają do szkoły bo materiał za dużo do nadrobienia potem.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx0 

    X_gość

    14.09.2021, 17:54

    Dzieci testowano po wykryciu zakażenia, jakiś dzieciaki zdrowe się okazały

    Cytuj
    IP: 31.1.xx8.xx7 
  • Eli_gość_gość

    14.09.2021, 14:24

    "ale Ty masz fantazje :)"

    Ale Ty Jesteś inteligenty inaczej,żal mi takich naiwniaków...każdy głupi widzi jak nami sterują...

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx7.xx0 
  • aa_gość

    14.09.2021, 16:11

    sterują i sterować będą

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx6 
  • Eli_gość_gość_gość

    14.09.2021, 14:30

    Przeciez wiadomo ,że to z nami było wcześniej dużo i zostanie na zawsze,a teraz to świat bardziej choruje na panikę!!!i jest to wykorzystane do sterowania społeczeństwem,,,nie zostawać w domu tylko żyć z tym normalnie ,a umierać ludzie zawsze umierali i nigdy nie przestaną ,i zawsze ktos słabszy odejdzie szybciej,to przykra bardzo kolej zeczy ale nie mamy i nie będziemy mieli na to wpływu ..dobrze że ludzie chcą żyć normalnie,kiedyś dzieci chodziły do szkoły z katarem i kaszlem i to lbyło normalne i tak powstaje odpornosc stadna u ludzi...ludzie nie mają dawać się zastraszać zamykać co to za życie ile dzieci popełniło samobójstwo tym roku z powodu pandemii i nie tylko dzieci...żyjmy normalnie i buntujemy się przeciw temu matrixowi

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx7.xx0 
  • g_gość_gość

    14.09.2021, 15:17

    koronawirus

    "A może ktoś właśnie z poczucia odpowiedzialności się nie szczepi? Mój lekarz powiedział mi jasno. Nawet zaszczepiony możesz zachorować i nikt nie da ci 100% pewności, że przejdziesz to łagodniej niż osoba niezaszczepiona. A jeśli chodzi o troskę o innych to szczepienie nie powoduje, że nikogo nie zarazisz."

    Oczywiście, że szczepienie nie daje 100 % gwarancji, że nie zachorujemy i że osoba zaszepiona może przenieść wirusa, ale wg mnie im więcej osób zaszepionych to prawdopodobieństwo, że mniej osób zachoruje. To jest moje zdanie , laika w dziedzinie medycyny.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx5.xx6 
  • Gość _gość

    14.09.2021, 15:47

    Też jestem laikiem w tej dziedzinie , ale uważam , że twierdzenie iż im więcej osób się zaszczepi tym mniej osób zachoruje nie jest prawdziwe . Osoby zaszczepione tak samo zachorują bo szczepionka nie chroni przed zachorowaniem na covid tylko powoduje lżejsze objawy i to nie u wszystkich . Więc wręcz przeciwnie zaszczepieni mogą mieć covida i tylko lekki katar i udać się do sklepu i zarazi mnóstwo osób nawet o tym nie wiedząc .

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx1 

    Trump _gość

    14.09.2021, 16:08

    Proszę posłuchać, co mówił jeden z twórców AstraZeneki przed brytyjskim zespołem parlamentarnym ds. zdrowia. Szczepionki tracą swoją skuteczność przez powstawanie nowych wariantów. Nie ma też czegoś takiego jak próg wyszczepialności, który może dać tzw. odporność zbiorową. Moja koleżanka z firmy, która ma niespełna 50 lat pod drugiej dawce dostała udaru! Takie to bezpieczne? Tak, wiem-większość zaszczepionych ma się dobrze, ale kto chciałby zostać przypadkiem z udarem lub niewydolnością oddechową. Dla mnie to nie warte ryzyka.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • Maria_gość

    14.09.2021, 15:30

    Czy ci nauczyciele byli zaszczepieni ?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx2 
  • tak_gość_gość_gość_gość_gość_gość

    14.09.2021, 16:49

    pewno tak bo to te zaszczepieńce roznoszą to gówno co im wstrzykują

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx6 

    Paweł_gość

    14.09.2021, 17:08

    Nie, nie byli. W dodatku przez dwa miechy szlajali się po wycieczkach zagranicznych do krajów gdzie nie były wymagane paszporty covidowe. A po powrocie szlajali się po różnych "pochlej party". Brawo grono pedagogiczne!

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx0 

    abs_gość

    14.09.2021, 21:44

    ssp

    nauczycielka od matematyki był zaszczepiona. :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 

    bezsrejtu_gość_gość

    15.09.2021, 09:52

    To osobista sprawa

    A co kogo obchodzi jakie kto przechodzi zabiegi czy operacje?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx4.xx1 
  • g_gość

    14.09.2021, 15:34

    A jak to jest Danii.

    Odpowiedz
    IP: 77.112.xx4.xx5 
  • Paweł_gość

    14.09.2021, 17:04

    "w szkole tez sie niczego nie ucza, pozdro"

    Szczególnie jego dzieci...

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx0 
  • Orety_gość

    14.09.2021, 17:23

    Ludzie! Po co się przyznajecie?

    I robicie te testy???!!! Jak nie będzie pozytywnych wyników testów to znów będzie normalnie, tzn. kto jest chory ten idzie do lekarza i się leczy. Jak dana osoba choruje to rodzina i współpracownicy nie muszą siedzieć w więzieniu (tzn. kwarantanna)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • Paweł_gość

    14.09.2021, 18:38

    Do więzienia to możesz pójść za wypisywanie takich bzdur.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx2.xx6 

    bezsrejtu_gość_gość

    15.09.2021, 09:49

    Historia sie powtarza

    Może do obozu koncentracyjnego co? Wy, zamordyści zgotujecie ludziom taki los!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx4.xx1 
  • Paweł_gość

    14.09.2021, 18:45

    "A może ktoś właśnie z poczucia odpowiedzialności się nie szczepi? Mój lekarz powiedział mi jasno. Nawet zaszczepiony możesz zachorować i nikt nie da ci 100% pewności, że przejdziesz to łagodniej niż osoba niezaszczepiona."

    Radzę zmienić lekarza póki nie jest jeszcze za późno.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xx6 
  • Trump _gość

    14.09.2021, 19:07

    Łooo

    Ale trolle się rozszaleli z minusami. To ta nowa taktyka zachęcania do szczepień?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • Amek_gość

    14.09.2021, 20:11

    Rosyjskie Trolle

    Trole (i to rosyjskie) to wypisują treści zniechęcające ludzi do szczepień i inne kłamliwe treści tego typu, aby zdestabilizować sytuacje w naszym kraju. Na szczęście, w tym kraju jest jeszcze rzesza ludzi myśląca samodzielnie i logocznie, bez czytania bzdur z Facebook i innych mediów.

    Cytuj
    IP: 46.183.xx8.xx8 

    bezsrejtu_gość_gość_gość

    15.09.2021, 09:47

    Moja racja najmojsza!

    Myślący samodzielnie to ci z głową w telewizorze cały dzień co? Gdzie nie dopuszcza się kogoś, kto ma odmienne zdanie i rozsądnie je argumentuje? Np. ocenzurowanie pana Pospieszalskiego bo śmiał podważać jedyną słuszną taktykę walki z plandemią? Chyba trzeba przedstawiać opinie różnych osób a nie tylko jedną propagandę serwować!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx4.xx1 
  • Ja_gość_gość_gość

    14.09.2021, 19:59

    Jestescie niedouczeni

    I niestety bez funkcji myślenia!!!!!szczepienie samo w sobie NIE CHRONI przed daną chorobą!!!!!ma na celu pobudzic odporność do walki z choroba poprzez wszczepienie choroby w organizm,ALE PO SZCZEPIENIU również choruje sie na daną chorobę i NIE MA gwarancji,ze lżej!!!! Natomiast organizm Nie zaszczepiony ma tą PRZEWAGĘ, ze uklad immunologiczny uczy sie sam zwalczania patogenu i jego odmian,to skuteczniejsza broń!Szczepienie samo w sobie nie działa.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx3.xx3 
  • Do_Ja_gość

    14.09.2021, 20:20

    Większych bzdur nie słyszałem... Naprawdę myślisz że szczepienia nie są potrzebne, to dzięki szczepieniom pozbyliśmy się wielu chorób, jak np. Polio. To co robisz powinno być karane, ale pewnie siedzisz sobie w mieszkanku pod Moskwą opłacanym przez uwielbianego przez Ciebie Wladimira.

    Cytuj
    IP: 212.102.xx7.xx3 
  • Kay_gość

    14.09.2021, 20:23

    Szczepienia

    Szczepienia ograniczają zachorowania nie eliminują w 100%. Do tego niska wyszczepialność plus dzieci poniżej 12, roku życia nie są szczepione. Nakładając te trzy zmienne można spodziewać się nowych zachorowań

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx9 
  • fa_gość

    14.09.2021, 20:40

    Zgadza się wszystko. Na szczęście zmniejszają powikłania po chorobie i powodują jej łagodniejszy przebieg. Ale zgadzam się z Twoim komentarzem w 100%.

    Cytuj
    IP: 185.220.xx2.xx3 
  • kk_gość

    15.09.2021, 06:26

    ch** z wami wszystkim, zdychać k***y z dwóch stron, najważniejsze to zaszczepić goryle bo biedne na co covid zachorowały

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx9.xx3 
  • bezsrejtu_gość_gość

    15.09.2021, 09:40

    W Izraelu czwarta dawka!

    Obrzydliwe są te manipulacje plusami i minusami. Ale co się dziwić, frajerów na eksperymenty medyczne coraz mniej więc, trzeba działać. Dobrze, że nachalna propaganda przynosi więcej pożytku niż szkody, bo ludzie widzą, że coś nie tak jest z tym cyrkiem szczypawkowym. http://www.youtube.com/watch?v=Oknb_gD-VO8

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx1 
  • Paweł_gość

    15.09.2021, 10:50

    Radzę zmienić psychiatrę...

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx0 
  • gość_gość_gość

    17.09.2021, 19:01

    szczepienia

    ciemne masy bo szczepienia powinny być obowiązkowe to wszyscy by byli zaszczepieni, tylko rząd musi coś z tym zrobić a nie bać się swojego ciemnego elektoratu pisowskiego , wtedy by było na pewno lepiej

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • Marlena Marlena

    20.09.2021, 23:01

    Całkowita racja

    "ON NIE MA FANTAZJI, ON MA RACJE...IDĄ CIĘŻKIE CZASY, WSPOMNISZ ZA JAKIS CZAS TEGO DURNIA KTÓREGO WYSMIAŁES W NECIE, KTÓRY JAKIMS DZIWNYM TRAFEM MIAŁ RACJE..."

    Nie tylko ma rację, wystarczy nie ograniczać się do głównego ścieku medialnego, zobaczyć, co mówił prof Gut w kwietniu i nawet w połowie roku, jak miał chwilę słabości..

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.