Potrącenie na przejeździe rowerowym. Policja przypomina: "Rowerzyści pełnoprawnymi uczestnikami ruchu"

(fot. KPP Tczew)
Potrącenie na przejeździe rowerowym. Policja przypomina: "Rowerzyści pełnoprawnymi uczestnikami ruchu"

zobacz galerię zdjęć: 1
Policjanci pracowali na miejscu wypadku drogowego, do którego doszło wczoraj na ulicy Armii Krajowej w Tczewie. Ze wstępnych ustaleń funkcjonariuszy wynika, że 28-latka kierująca volkswagenem nie ustąpiła pierwszeństwa przejazdu prawidłowo przejeżdżającej przez przejazd rowerowy 67-latce, co doprowadziło do potrącenia cyklistki. W wyniku tego zdarzenia właścicielka jednośladu z obrażeniami ciała trafiła do szpitala. Mundurowi kierującej volkswagenem zatrzymali prawo jazdy. Policjanci ustalają szczegółowe okoliczności wypadku i apelują o ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania do wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Wczoraj (14 czerwca br.) przed godziną 9 oficer dyżurny Komendy Powiatowej Policji w Tczewie otrzymał zgłoszenie o tym, że na ulicy Armii Krajowej doszło do potrącenia rowerzystki. Natychmiast na miejsce zostali wysłani funkcjonariusze oraz służby ratownicze.

- Pracujący na miejscu policjanci wstępnie ustalili, że 28-letnia kierująca volkswagenem nie ustąpiła pierwszeństwa przejazdu prawidłowo przejeżdżającej przez przejazd rowerowy 67-letniej rowerzystce i doszło do zderzenia. W wyniku tego wypadku cyklistka z obrażeniami ciała trafiła do szpitala. Technik kryminalistyki zrobił zdjęcia i wykonał szkic sytuacyjny. Stróże prawa przeprowadzili oględziny samochodu oraz jednośladu. Badanie alkomatem wykazało, że osoby kierujące pojazdami uczestniczącymi w zdarzeniu drogowym były trzeźwe. Funkcjonariusze 28-latce zatrzymali prawo jazdy za spowodowanie tego zdarzenia. - mówi asp. sztab. Dawid Krajewski, rzecznik KPP w Tczewie.

Sporządzona na miejscu przez policjantów dokumentacja pozwoli wyjaśnić wszystkie okoliczności zdarzenia. Policjanci apelują o ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania do wszystkich uczestników ruchu drogowego.


- Przypominamy, że rowerzyści są pełnoprawnymi niechronionymi uczestnikami ruchu drogowego. Dlatego pamiętajmy, że wzajemny szacunek na drodze z pewnością pomoże nam wszystkim bezpiecznie dojechać do celu. - dodaje policjant.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (54)
dodaj komentarz

  • Kris_gość

    15.06.2021, 15:57

    Rowery

    Kiedy ktoś zamieści artykuł o tym ze nie na wszystkich przejazdach rowerowych przez ulice rowerzyści maja pierwszeństwo .Edukujmy także rowerzystów a nie tylko pouczajmy kierowców . Obecnie z tego co obserwuje to ok 70 % osób poruszających się rowerami nie zna znaków nie wspominając o przepisach ruchu

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx6 
  • ale_gość

    15.06.2021, 16:06

    Ale nie dotyczy to sytuacji o której mowa.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx6 

    do interlokutorów_gość

    15.06.2021, 17:46

    prawda, tutaj jest wyraźnie napisane, że pani 28l. wymusiła pierwszeństwo, a zatem z punktu widzenia prawa sytuacja czysta. inne pytanie, czy nawet stuprocentowe pierwszeństwo sprawia, że na rowerku jesteśmy jak iron man?

    Cytuj
    IP: 83.8.xx5.xx9 

    Yeti_gość

    15.06.2021, 23:19

    Ciekawe jak kierowca samochodu czekając na włączenie do ruchu miał uciec przed rowerzystką która wpakowała mu się w bok?

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx2 

    mieczyslaw

    16.06.2021, 14:58

    Prowadziłeś badania? A nie 85% lub może 15%?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Mario Tcz._gość_gość

    15.06.2021, 16:04

    Idiotyzm

    Oddanie pierwszeństwa rowerzystom,wraz z możliwością omijania pojazdów z prawej strony,czy jazda parami to jeden z najgłupszych przepisów importowanych z Eurokomuny,a do tego nie ekologiczny.No ale cóż taki mamy klimat.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx8 
  • ._gość

    15.06.2021, 23:07

    Jakimś dziwnym cudem kierowcy potrafią ustąpić pierwszeństwa samochodowi jadącemu drogą (rozejrzeć się, czy nie jedzie mimo iż porusza się szybko) lecz nie potrafią ustąpić pierwszeńśtwa rowerzyście jadącemu chodnikiem/sciezka wzdluz tej samej drogi (mimo ze porusza sie wolno lub w miare wolno , na pewno nei szybciej niz 30 km/h. PS. Sam jestem kierowca autobusu i samochodu, rowerem poruszam sie góra 2x do roku.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • Lontruz_gość_gość_gość

    15.06.2021, 16:07

    Prawo jazdy zabrać to mało jeszcze pożądany mandat dać co by popamietała

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx1.xxx 
  • m_gość

    15.06.2021, 22:13

    otóż nie do końca sie zgadzam ponieważ rowerzysta to tez uczestnik drogi tak samo jak pieszy.nikt nie jest nieśmiertelny. zawsze trzeba brać poprawkę na to ze np ktos nas nie zauwazy. rowerzyści nie upewniają się czy mogą wjechać na ulice, jada ślepo bo maja pierwszeństwo tak samo jak niektorzy piesi. malo tego wybudowali tyle ścieżek rowerowych a oni jezdza obok nich ulica( przykład ul.1 maja lub Baldowo gdzie rowerzysta jadąc ulica zatamował ruch mając obok ścieżkę rowerowa). na drodze trzeba musiec myśleć za wszystkich powinni o tym pamiętać piesi, rowerzyści i kierowcy kazdy z nas jest użytkownikiem drogi

    Cytuj
    IP: 37.47.xx0.xx5 
  • gosc_gość

    15.06.2021, 17:54

    znaki

    na tej stronie armii krajowej nie ma żadnego znaku D6B lub D6A !!! wyjeżdzające auta z tbsow, bloków malinowskich, czy zza kołodzieja czasami nie wiedzą, że jest tam ścieżka dla rowerów, do tego widoczność bardzo słaba z tych wyjazdów, są bardzo niebezpieczne. Skoro nie było znaku informującego kierowcę, że jest tam ścieżka...?

    Odpowiedz
    IP: 77.252.xx5.xx4 
  • Gosc_gość

    15.06.2021, 19:17

    Polska to dziwny kraj , w wielu krajach pieszy i rowerzyści maja pierwszeństwo bez wyjatkow i marudzenia świetnych najlepszych na świecie kierowców polaczkow, którzy myślą, że rozumy pozjadali jak sobie zakupili w kredytach lepsze auta. Skoro pieszy czy rowerysta ma pierwszeństwo to ustąp głąbie jeden z drugim a nie tylko krytykować.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx4 
  • tak_gość_gość_gość_gość_gość_gość

    16.06.2021, 09:43

    nie wytłumaczysz im tego już próbowałem nieraz

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx6 

    Iza_gość

    16.06.2021, 10:39

    ....

    Rowerzysta sam dla swojego bezpieczeństwa niech się rozejrzy i zorientuje za nim wjedzie na drogę.To chodzi tylko o własne bezpieczeństwo.Przepisy nam życia nie wrócą jak cos się stanie.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx6.xx2 

    Rafał_gość

    16.06.2021, 13:31

    Polska to kraj taki jej inne

    Chodzi o to że obowiązek ustąpienia dali tym którzy mają gorsze możliwości dostrzeżenia niebezpieczeństwa oraz zwolnili z myślenia rowerzystów.

    Cytuj
    IP: 92.40.xx1.xx4 
  • Up_gość

    15.06.2021, 19:38

    "prawda, tutaj jest wyraźnie napisane, że pani 28l. wymusiła pierwszeństwo, a zatem z punktu widzenia prawa sytuacja czysta. inne pytanie, czy nawet stuprocentowe pierwszeństwo sprawia, że na rowerku jesteśmy jak iron man?"

    Podobnie jak w samochodziku a mimo to wymuszamy to i owo.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xx5 
  • Mirek_gość

    15.06.2021, 20:31

    Jak rzekł klasyk, takie sytuacje mogłoby rozwiązać dopiero wyeliminowanie wszystkich ludzi ;) ale że to niemożliwe, musimy zdać się na zdrowy rozsądek, którego w społeczeństwie coraz mniej....

    Cytuj
    IP: 83.8.xx5.xx9 
  • xxx_gość_gość

    15.06.2021, 21:08

    Bzdury !!!

    Dziewczyna samochodem stała do skrętu w prawo przepuszczając inne samochody, a tu nagle z impetem wjechała w nia ta babcia na rowerze i to jest czyja wina ?

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx9.xx6 
  • Ula_gość

    15.06.2021, 22:48

    Napisane jest coś zupełnie innego, a jeśli jesteś naocznym świadkiem to idz zeznaj na policji jak bylo

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx4 

    On_gość_gość_gość_gość_gość_go_gość

    16.06.2021, 09:23

    ***** ***

    Dziewczyny bo stała na ścieżce rowerowej. !!!!

    Cytuj
    IP: 188.147.xx9.xx0 
  • Ktos_gość

    15.06.2021, 21:20

    I

    Kolejny raz w ciągu tygodnia wyskoczył mi na pasach rowerzysta. Ni z tad ni z tą tad nagle się pojawił przed maską. Na szczęście zdążyłam wychamowac, dobrze że jechałam po mału bo na tym skrzyżowaniu jest niebezpiecznie. Wcześniej dziecko na rolkach przed samą maską skręciło ba pasy. Na szczęście w ostatniej chwili się zatrzymałam.

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx0.xx4 
  • mania_gość

    15.06.2021, 22:11

    " Ni z tad ni z tą tad " - ale się uśmiałam

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx8 

    Bert _gość_gość

    16.06.2021, 07:04

    No i nie wychamowaleś. Hamować czy chamować. No już o tym ni z tad ni z tą tad. To szkoda komentować. Ludzie jak można tak pisać. Nie jestes pewny pisowni to nie udzielaj się.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • Megi_gość

    15.06.2021, 21:25

    Sorry

    Jeżdżę na rowerze i kieruje autem i sory, ale nie rozumiem rowerzystów!!! Zachowują się jak święte krowy, kompletnie nie patrzą na auta, sami się pchają pod koła. Musicie wiedzieć, że są takie ścieżki gdzie rowerzysta jest widoczny w ostatniej chwili (Armii Krajowej, Jedności Narodu, czy skrzyżowanie przy stacji shell). Jeżdżę na rowerze, razem z dziećmi i przed każdym przejazdem każe się upewnić, zwolnić, a czasem nawet zatrzymać!!!!!!!!!!!!) Dla mnie przepisy w tej kwestii są bardzo jednostronne.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx4 
  • Gość _gość

    15.06.2021, 21:29

    Piesi i rowerzyści czują się jak święte krowy zapominają że samochód jest ciężej zatrzymać. Nie mówię że nie mają pierwszeństwa ale powinni zachować zdrowy rozsądek a nie pakować się na siłę pod koła. W ostatnich dniach nawet nie patrzą w lewo prawo poprostu pakuja sie na przejście

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx2.xx7 
  • e_gość

    15.06.2021, 23:09

    no wlasnie samochod ciezko zatrzymac, dlatego zawsze na drodze z pierwszenstwem staraj sie zatrzymac, aby inne pojazdy ktore maja Ci ustapic pierwszenstwa/ badz maja czerwone , mogly spokojnie przejechac (bo ciezko je zatrzymac)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 

    xxx_gość_gość

    16.06.2021, 08:34

    Tak to jest .....

    Ci co nie patrzą - wpiep..........ać mandaty pieszym !!! Gdzie Policja ???

    Cytuj
    IP: 178.235.xx9.xx6 
  • Hegemon_gość_gość

    15.06.2021, 21:30

    Jak zwykle przy takich zdarzeniach

    do komentowania włącza się bardzo aktywna grupa autodebilistów, którym rowerzyści i piesi przeszkadzają w normalnej jeździe swoimi dojczszrotami. W Tczewie musi istnieć jakaś tajna sekta automaniaków, której celem jest wyeliminowanie wszelkiego innego ruchu poza samochodowym! Najlepiej jakby raz na jakiś czas można by zabić bezkarnie pieszego, czy rowerzystę - bo i tak sami sobie winni. No i taki rowerzysta przeszkadza IDEALNEMU kierowcy w niezakłóconej jeździe. Drogi tylko dla drogowców!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • Megi_gość

    15.06.2021, 22:58

    Nie masz racji

    Na rowerze też jeżdżę, po pracy popołodniu wraz z dziećmi i jakoś potrafię się upewnić, czy samochód nas nie rozjedzie !!! Bywa, że nawet się zatrzymam przy ścieżce przecinającej drogę, nie mam z tym problemu i tego też uczę dzieci. Jakoś myślę o swoim bezpieczeństwie i swoich dzieci!!!!

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx4 
  • Calmate_gość

    15.06.2021, 21:58

    Niestety rowerzyści myślą, że mogą wszys

    Wszystko rozumiem, pilnuję za każdym razem jak przecinam ścieżkę rowerową, przepuszczam i na wjazdach i na przejściach. Nie marudzę, że rowerzyści wjeżdżają na przejście dla pieszych, chociaż nie powinni jak nie ma ścieżki. Nie rozumiem tylko jednego dlaczego ale dlaczego jedzie rower ulicą, z boku ścieżka rowerowa a on jedzie ulica, mija znak zakaz jazdy rowerem i ma to w dupie. Pedałuje i jest Panem świata, za każdym razem jadę za rowerem i trąbię aż zjedzie na ścieżkę bo inaczej się nie nauczy jeden z drugim.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx7.xx7 
  • m_gość

    15.06.2021, 22:19

    mi jedna pani pokazała środkowy palec jak jej zwróciłam uwage ze obok jest sciezka rowerowa.moze powinna zainwestować w okulary poprostu. tez tego nie rozumiem.wszedzie tylko hamstwo i brak kultury

    Cytuj
    IP: 37.47.xx0.xx5 
  • bezsrejtu_gość_gość_gość

    15.06.2021, 22:51

    Na Armii Krajowej ciągle barany jeżdżą po stronie gdzie nie ma ścieżki...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx1 
  • Hegemon_gość_gość

    15.06.2021, 22:59

    A co to ma wspólnego z tym wypadkiem?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • cghfgcbdfgbh_gość

    15.06.2021, 22:52

    Miała pierwszeństwo... I pusto w głowie...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • Hegemon_gość_gość

    15.06.2021, 22:58

    Chyba ty!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • OMG!_gość

    15.06.2021, 23:02

    Bez przesady. Brak nieuwagi dotyczy też kierowców. Sama jeżdżę samochodem a po pracy bardzo często rowerem i wielokrotnie spotkałam się z nieustąpieniem przejazdu przez samochód. Niektórzy nawet się nie rozejrzą. Może gdyby więcej ludzi przesiadło się na rower kultura w Tczewie by się poprawiła.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx9.xx2 
  • Obfdd_gość

    15.06.2021, 23:43

    Ciasnomajtkowi Korboterroryści. Masakra co to sie dzieje. Zygać sie chce jak widze tych zadufanych w sobie pedalarzy, kapielowki, okular rodem z basenu, predator kask i kolorowa koszulka. WSZYSCY PATRZCIE JAK JA PEDALUJE!!!!! ???????????????????????????? Oby do zimy

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • Hegemon_gość_gość

    16.06.2021, 10:34

    Autodebiliści

    Zimny łokieć, beemka z dojczszrotu, muza na full, aż asfalt się wygina i jestem królem szos! Z drogi wszyscy, bo jedzie idealny drajwer! Ewentualnie zahukana paniusia za kółkiem, co to ledwo ogarnia, co się dzieje naprzeciwko, bo na boki rozejrzeć się to już przerasta jej możliwości systemowe.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • Pedalarz z Tczewa_gość

    16.06.2021, 01:07

    Do kierowców

    Zapamiętajcie raz na zawsze! Czasy się zmieniły, teraz ważniejszy jest rowerzysta, skończyły się czasy gdy był intruzem na drodze. Intruzami jesteście Wy którzy smrodzicie i zanieczyszczcie środowisko, więc zacznijcie szanować rowery! Niedługo Wam nastawiają parkometry, za jakiś czas będziecie mieli ograniczony wjazd do centrum miasta itd. To się dzieje już w innych krajach i zaczyna funkcjonować,więc się przyzwyczajajcie do tego że w prawie drogowym rower będzie lepiej traktowany od auta i tego nie zmienicie , możecie wyzywać nas od pedalarzy, wąskich spodenek i jak tylko sobie chcecie, ale to Wy będziecie się przed nami zatrzymywać nie odwrotnie! Będziecie musieli łaskawie stać i nas puszczać, oczy będziecie musieli mieć w dupie! Nauczcie się z tym żyć, a najlepiej proponuję wycieczkę do Holandii żebyście sobie popatrzyli co znaczy rower w tym kraju bo w Polsce też tak będzie. Wracając do tej kolizji, wina jest kierowcy i wszystko na temat! W tym miejscu jest ścieżka rowerowa, więc Pani powinna stać tak długo przed ścieżką aż rower przejedzie bo rower w tym miejscu po prostu ma pierwszeństwo! Zacznijcie zmieniać swoją mentalność , z rowerem zawsze będziecie przegrywać więc nie walczcie z nami pedalarzami!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • Kri$_gość_gość_gość_gość

    16.06.2021, 02:25

    Wszystko

    Wszystko jasne ale Ty i reszta nie do końca pojmuje w czym rzecz. Otóż wymagajmy od siebie więcej rozwagi i wyobraźni....Tu nie chodzi o to kto ma pierwszeństwo tylko o to jakie są skutki i konsekwencje przez nieuwagę i pseudo rację dwóch stron!

    Cytuj
    IP: 79.163.xx3.xx1 

    gosc_gość

    16.06.2021, 03:15

    jezdze i autem i rowerem

    Bardzo malo rowerzystow ma jakikolwiek instynkt samozachowawczy. W koncu rower to kilkanascie kg a auto ponad 1000kg - fizyki sie nie oszuka. Wina jest tez policji ktora WOGOLE nie reaguje na wykroczenia rowerzystow. Jazda chodnikiem potem nagly wjazd na sciezke i przejazd dla rowerow wprost przed auto (np. obok McDonalds) na porzadku dziennym. 'Kolarze' jezdzacy droga gdy obok jest sciezka rowerowa - no bo przeciez to 'wstyd' jezdzic sciezka 'dla dzieci' gdy PAN ma kolarzowke.... Infrastruktura?? Tragiczna. Ktos przyrownuje tu Holandie (pomijajac fakt ze taki kraj juz oficjalnie nie istnieje) chyba nigdy tam nie byl. Tam drogi rowerowe sa PLANOWANE i BUDOWANE tak aby byla jak najmniejsza kolizyjnosc tych drog. A jak jest u nas? Na dziurawym chodniku domalowane pasy i ot mamy droge rowerowa. Wspomniana sciezka rowerowa kolo McDonalds wijaca sie przez 2 przejscia nigdy nie powinna tam powstac. Skret z Al. Zwyciestwa od strony Gdanskiej w Al. Niepodleglosci...Jadac mamy po lewej zywoplot zaslaniajacy droge rowerowa. Rowerzysta i kierowca zblizajac sie do tego skrzyzowania nie widza sie nawzajem. Takich przypadkow w samym tylko Tczewie mozna znalezc dziesiatki. Ale jest tez grupa myslacych rowerzystow (bardzo mala ale jest) ktorzy zwalniaja przed przejazdami bedac gotowymi do zatrzymania sie. Patrza na kierowce potwierdzajac czy sa zauwazeni i potrafia podziekowac (mimo ze maja pierwszenstwo) za to ze kierowca zwolnil i umozliwil im bezpieczny przejazd.

    Cytuj
    IP: 121.141.xx5.xx0 
  • Dokładnie _gość

    16.06.2021, 07:35

    "Ale nie dotyczy to sytuacji o której mowa."

    Poprzednik ma ciśnienie bo nienawidzi ludzi czy to siedzących na rowerach czy to stojących na chodniku ja o chlebie ten o niebie, a według mnie 70%kierowcow powinno iść do więzienia bo mają taką nienawiść jak ten tu ugory

    Odpowiedz
    IP: 46.15.xx5.xx0 
  • Orp Żozeł_gość_gość

    16.06.2021, 09:03

    To są artykuły dla głupich i dla czytających z niezrozumieniem którym trzeba powtarzać dla debilii pro tcz.

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx3.xx4 
  • mieczyslaw

    16.06.2021, 10:22

    Jad, nienawiść, wieczna wojna polsko-polska i kłótnia. Ludzie, nie macie pojęcia o czym piszecie. Przeszkadzają Wam rowerzyści, pieszy, wszystko Wam tak naprawdę przeszkadza, bo jak sobie nie pomarudzicie, to dzień stracony. A prawda jest taka, że przez większą część dnia, z jednego końca miasta na drugi, rowerem przejadę szybciej niż autem. I o to jest ten cały ból, że ten rowerzysta ma pierwszeństwo, że trzeba na niego uważać, bo może wyprzedzać z prawej, z lewej. Bo może jechać szybciej w korku, niż stojące auta (które w Tczewie bardzo często zajeżdżają rowerzystom drogę - nie auta, tylko bezmyślni kierowcy!). Zanim rzucicie w kogokolwiek kamieniem, zastanówcie się, czy Wasze żony, dzieci są bezpieczne w tym mieście, bo też są pieszymi i rowerzystami, też jeżdżą na rolkach, hulajnogach i deskach. I może im się zdarzyć zagapić, wjechać, itp. Jak to jest, że w Polsce to przeszkadza Wam tak bardzo, a w całym cywilizowanym świecie, jest rzeczą normalną, że w terenie zabudowanym, to piesi, rowerzyści i inni użytkownicy przestrzeni wspólnej są tymi, których należy chronić uważać, itp. Wiem, że z jednej strony to kwestia odpowiedniej infrastruktury, która u nas nawet jeśli powstaje, to nie zawsze jest przemyślana, ale w dużej mierze to problem mentalny. I Wasze komentarze pokazują, że mentalnie jesteśmy daleko za cywilizacją, bliżej nam do Rosji.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • m_gość

    17.06.2021, 06:31

    ty chyba troche nie rozumiesz. problemem jest brak myślenia.jadac samochodem nie zawsze widoczność jest dobra a rowerzyści moze i maja pierwszeństwo ale większość ma pustkę w głowie i nie uważają a powinni. juz nie wspominając o braku pojecia o przepisach.znaki drogowe powinny obowiązywać każdego uczestnika ruchu nie tylko kierowców. pieszy lub rowerzysta ma prawo sie zagapić wg ciebie a kierowca juz nie? a to tez czlowiek. poruszając się po drogach kazdy powinien włączyć myślenie.nie ma czegoś takiego jak "zagapić sie " bo można skończyć na cmentarzu.ja moim dzieciom mowie "uwazaj jak przechodzisz przez przejscie" ,"przy każdej ulicy zwolnij" a ty mówisz co? "masz pierwszenstwo"," masz prawo sie zagapic" brawo ty

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xxx 

    mieczyslaw

    17.06.2021, 09:26

    Panie m_gość

    Ja o rybach, Ty o grzybach. Mam dobrą radę dla Ciebie - możesz znać doskonale przpisy, stosować się do nich, itd., ale pojeździj trochę po mieście, spotkaj się z takimi jak Ty, ale w samochodach (Ty na rowerze), może wtedy zrozumiesz "o co kaman". Bo ty i Tobie podobni, wypisujecie jakieś frazesy o znajmoości przepisów, zasad, itd. a wystarczy tylko wyjechać na drogę, by zobaczyć, że większość kierujacych samochodami ma przepisy gdzieś! Wyprzedanie bez zachowania odległości 1m, wyprzedzanie w miejscach niedozwolonych, przekraczanie linii ciągłej, przekraczanie dozwolonej prędkości, zajeżdżanie drogi, blokowanie śluz rowerowych na skrzyżowaniach, nie ustępowanie pierwszeństwa, itp. To tylko niektóre z grzechów. Teren zabudowany, to miejsce gdzie kierowcy aut mają się dostosować, a nie na odwrót. A jak masz problemy z widocznością i reakcją, to może nie powinieneś prowadzić auta, bo stanowisz zagrożenie dla siebie i innych.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    m_gość

    17.06.2021, 11:29

    do mieczyslaw

    poruszam się po mieście różnymi środkami transportu począwszy od chodzenia pieszo poprzez rower, autobus i na własnym samochodzie skończywszy. ja nie mowie ze winni sa zawsze rowerzyści ale wg ciebie rowerzyści i piesi winni nigdy nie są bo oni maja pierwszeństwo ty wes sie człowieku zastanów ja wiem ze maja pierwszeństwo ale nie do końca zgadzam się z tym co ty piszesz. jak się człowieku można "zagapic" ?a mówiąc o widoczności nie mialam na myśli swojego wzroku tylko umiejscowienie ścieżek rowerowych oraz to ze rowerzyści często nie zwalniają nawet dojeżdżając do przejścia.powiedz mi proszę ze ty wszystko widzisz wszedzie? np jadąc z jedności narodu w armii krajowej rowerzysta jadący od stacji benzynowej wjeżdża na przejście jadąc z górki często rozpedzony albo przy skrzyżowaniu z Sobieskiego jak ci wyjedzie zza domu nie zwalniając nawet wjeżdża ci prosto pod kola.przepisy przepisami ale trzeba włączyć zdrowy rozsądek.ja tez nie wjeżdżam nikomu przed maskę bo to ja miala pierwszeństwo.a piesi i rowerzyści w większości przypadków tak właśnie robia

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xxx 

    mieczyslaw

    17.06.2021, 14:02

    Panie m_gość

    Sam sobie odpowiadasz na zadawane pytania. Otóż, jeśli gdzieś nie masz odpowiedniej widoczności, to Twoim obowiązkiem jest upewnić się, zatrzymać, itp. To wszystko jest po Twojej stronie, jako kierowcy. Oczywiście, że jadąc rowerem należy zachować szczególną ostrożność, czasem zwolnić, itp., ale nie przerzucaj odpowiedzialności za jazdę samochodem na pieszych, czy rowerzystów. Nie musisz jeździć autem, wiele osób nie musi tego robić, przecież nikt Was nie zmusza do wsiadania za kierownicę, jeśli nie odpowiadają Wam obecne regulacje prawne.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    m_gość

    18.06.2021, 07:54

    no właśnie my kierowcy musimy myśleć za was wszystkich na to wygląda bo wy macie prawo sie "zagapic" a kierowca najwidoczniej musi widziec wszystko dookoła( zgadza się ale nie tylko kierowca) a moze jeszcze powinien być jasnowidzem lub potrafić czytać w myślach? a wy jak swięte krowy będziecie łazic jak wam się podoba.powodzenia

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx5 
  • Iza _gość

    16.06.2021, 10:34

    ...

    Nie którzy rowerzyści tak zapiepszaja tymi rowerami że mimo tego że uważasz i jedziesz ostrożnie samochodem to czsami nawet nie wiesz kiedy i skad ten rowerzysta sie wziął.Rowerzysci Dla własnego bezpieczeństwa by sami trochę się rozejrzyli za nim będą przejeżdżać przez drogę a nie wjeżdżać jak władca i król.Jak kierowca uważa to rowerzysta też niech się zorientuje

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx6.xx2 
  • mieczyslaw

    17.06.2021, 09:27

    Nooo

    Ostatnio jeden jechał 100km/h przez miasto!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Ktos_gość

    16.06.2021, 11:16

    Nick

    Rowerzystami wyłudzajacymi odszkodowania w ten sposób jak ta pani powinna zająć się prokuratura.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx3.xx7 
  • Jus _gość_gość_gość_gość

    16.06.2021, 12:31

    Prawo jazdy

    Chciałem zapytać dlaczego po wymuszeniu pierwszeństwa na rowerzyście zabiera się prawo jazdy? Była trzeźwa, prawo jazdy nie było podrobione. O co chodzi?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx7 
  • Mat_gość

    16.06.2021, 12:35

    Jest

    "Ciekawe jak kierowca samochodu czekając na włączenie do ruchu miał uciec przed rowerzystką która wpakowała mu się w bok?"

    Poza tym nie można być sprawcą potrącenia, jeżeli samochód się nie poruszał. Ja na miejscu kierowcy nie przyjąłbym mandatu.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx3.xx7 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.