Pierwszy tydzień testów Mevo: najwięcej uwag do aplikacji

Mevo 2.0 (fot. Tcz.pl)
Pierwszy tydzień testów Mevo: najwięcej uwag do aplikacji
System Mevo 2.0 nie jest jeszcze dostępny dla mieszkańców, ale mimo to każdego dnia można zobaczyć czerwone rowery mknące ulicami Metropolii. To za sprawą intensywnych testów wewnętrznych. Co jest sprawdzane i kiedy metropolitalne jednoślady zostaną udostępnione wszystkim rowerzystom?

Wewnętrzny rozruch Systemu Roweru Metropolitalnego to przede wszystkim czas testów.
W tym okresie współpracownicy OMGGS, przedstawiciele gmin uczestniczących w projekcie oraz specjaliści sprawdzają nie tylko rowery - 25 tradycyjnych i 75 z napędem wspomaganym elektrycznie, ale również funkcjonowanie systemu informatycznego i całej infrastruktury.

Po tygodniu testów do Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot spływają pierwsze uwagi na temat funkcjonowania systemu. Według Dagmary Kleczewskiej, kierowniczki projektu Mevo, najwięcej z nich dotyczy działania aplikacji.

- Aplikacja Mevo wciąż nie jest doskonała. QR kod jest skanowany zbyt długo, nie zawsze rower wypożycza się od razu po naciśnięciu odpowiedniego przycisku, aplikacja często pokazuje inny poziom naładowania baterii, niż jest w rzeczywistości; system zawiesza się przy blokowaniu roweru lub uwolnieniu blokady; są również uwagi na temat dokładności GPS - ujawnia Dagmara Kleczewska.


- Właśnie po to wprowadziliśmy wieloetapowy okres testowy, żeby wszystkie możliwe wady wyszły na jaw jeszcze przed udostępnieniem mieszkańcom Metropolii całej floty rowerów. Każdy nowy produkt czy usługa ma taki okres, nie jest od razu idealna. Tym bardziej produkt tak innowacyjny jak Mevo. Na bieżąco zgłaszamy uwagi do operatora - firmy City Bike Global - który regularnie weryfikuje i poddaje naprawie pojawiające się niedoskonałości - tłumaczy kierowniczka projektu Mevo 2.0.

Według Dagmary Kleczewskiej oprócz krytycznych uwag są również pozytywne opinie, dotyczące przede wszystkim solidności wykonania rowerów oraz sprawnie działającego wspomagania elektrycznego.

W czasie trwania testów odbierana jest również infrastruktura rowerowa: 717 stacji postoju, 51 punktów ładowania baterii oraz 17 punktów serwisowych.

- Na dzień dzisiejszy odebraliśmy 245 stacji na terenie 16 gmin. Spośród nich, do 50 stacji zgłoszono uwagi dotyczące przede wszystkim stanu technicznego - mówi Dagmara Kleczewska. Odbiór stacji ładujących ma rozpocząć się w przyszłym tygodniu.


Udostępnione mieszkańcom rowery powinny działać bez zarzutów - liczy się nie tylko pełna  sprawność, ale również wygodne użytkowanie jednośladów. To bardzo ważny aspekt testów, któremu poświęca się dużo uwagi. 

- Zgodnie z umową, wszystkie ewentualne wady ujawnione podczas rozruchu wewnętrznego mają być naprawione przez wykonawcę. OMGGS nie zaakceptuje systemu oraz nie odda go do użytku, jeśli nie będzie spełniał wymagań. Zdajemy sobie sprawę z tego, że to wszystko może opóźnić wdrożenie Mevo, jednak to bezpieczeństwo oraz wygoda mieszkańców Metropolii są dla nas ważniejsze. Zwracam uwagę również na to, że w przypadku Mevo 2.0 środki zasilające konta użytkowników systemu będą trafiały bezpośrednio do OMGGS - nie na konto operatora, co miało miejsce w poprzedniej edycji projektu - mówi Dagmara Kleczewska.


Jeśli testy wypadną pomyślnie, a poprawki zostaną wdrożone zgodnie z planem, w maju system przekazany zostanie do kolejnego etapu testowania - przez mieszkańców Metropolii. Podczas drugiego etapu do nieodpłatnego korzystania w trybie testowym (opłata manipulacyjna 1 grosz) mieszkańcom zostanie udostępnione 50% floty rowerowej. Następnie, gdy wszystko będzie funkcjonowało w sposób należyty i nieprzerwany, na ulice Metropolii wyruszy cała flota rowerów klasycznych oraz ze wspomaganiem elektrycznym.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (11)
dodaj komentarz

  • He He_gość

    19.04.2023, 17:58

    Jeszcze nikt nie wypożyczył, a już wiadomo, że to bubel. Spadnie na ryj szybciej niż zastartuje.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx5 
  • a_gość

    19.04.2023, 18:26

    I dobrze omijać to g@@@@ tylko kretyn da się 2 raz okraść ODDAĆ KASĘ .Zobaczymy jak długo pociągnie i ile znowu przytulą na naiwnych .Coś nie widać żeby nasz guru się lansował na tle tych rowerków czyżby już wiedział że będzie niewypał .

    Cytuj
    IP: 46.5.xxx.xx4 
  • idę boso_gość

    19.04.2023, 19:01

    unijne gówna

    żebraki nie stać was na swoje rowery , sprawdza się przepowiednia NIC NIE BĘDZIECIE MIELI I BĘDZIECIE SZCZĘŚLIWI I BĘDZIECIE ZAPIE....Ć ZA MISKĘ RYŻU

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • to rowery dla patusów_gość

    20.04.2023, 06:31

    rowery dla patologii ktorej nie stać na kupno wlasnego bo żyją z zasiłków a kasę ze zlomu przepijają

    Cytuj
    IP: 77.111.xx5.xx1 
  • Lejba _gość_gość_gość

    20.04.2023, 08:12

    Nikt nie powinien korzystać z tego badziewia

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx0.xxx 
  • zen_gość

    20.04.2023, 09:23

    Osobnicy chodzący po tej ziemi, jesteście straszni... wymiotować się chce jak czytam te komentarze.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx8 
  • GIZMO_gość_gość

    20.04.2023, 12:04

    Po wczorajszym kac?

    Cytuj
    IP: 80.52.xx9.xx8 
  • ybuhj_gość

    20.04.2023, 12:48

    Nie rozumiem czemu publiczne pieniądze są wydawane na jakieś rowery na wynajem

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx3.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.